Het algemene boekentopic (Deel 2)

Die onderste 4 :heart_eyes: Wat een prachtige uitgaven!

Ik heb een hele flinke to read stapel liggen die uit moet voor ik weer iets nieuws mag kopen in 2022. Of waarvan ik maar eens moet beslissen dat ik het echt niet ga lezen en eerst moet verkopen/weggeven. Wel een onderscheid fictie - non fictie:

Fictie:

• Kruispunt - Jonathan Franzen (nu in bezig)
  • Fortuna’s dochter - Isabel Allende
  • The Island of missing trees - Elif Shafak
  • The Invisble life of Addie La Rue - V.E. Schwab
  • De kat en de generaal - Nino Haratischwili (geleend, ga ik denk ik ongelezen teruggeven)
  • Half of a yellow sun - Chimamanda Ngozi Adichie
  • De val - Camus :white_check_mark: Inmiddels uit
  • Portret in Sepia - Isabel Allende (geleend, misschien ongelezen terug)

Non fictie:

• Invisible Women - Caroline Criado Perez (nu in bezig)
  • De tweede sekse - Simone de Beauvoir
  • Our Women on the ground
  • Walden- Henry David Thoreau (staat al jaren in de kast dus ga ik denk ik weggeven)
  • Gratis geld voor iedereen - Rutger Bregman (nu aan het luisteren)
3 likes

Die Emma heb ik ook op mijn verlanglijstje staan 100% puur vanwege de kaft :joy:

1 like

Voor het eerst mijn leesdoel gehaald! Had 25 al doel, uiteindelijk verhoogd naar 35 en uiteindelijk 52 boeken gelezen :partying_face: Doel van 2022 op 40 gezet. Hopelijk blijf ik in deze leesflow

6 likes

Ik doe met je mee! Was er al in begonnen, maar had even een korte break. Ik vond het boek zo zwaar voor in bed :sweat_smile:

2 likes

Ik heb net deze week 3 nieuwe boeken binnen gekregen dus start het nieuwe jaar met een van deze :smiling_face_with_three_hearts: Ga beginnen met The Love Hypothesis (kijk die tiktok tag trouwens… WAAROM, zo lelijk)

Hebben jullie ook nog andere goals dit jaar behalve het aantal boeken? Ik zag zelf dat ik in 26 series bezig ben dus wil eigenlijk minstens 10 series uitlezen. En hopelijk wat classics lezen (minstens 3) want ik heb het afgelopen jaar deze verzameld wanneer ze maar 5 euro waren maar ben nooit perse in de mood voor een classic :sweat_smile: aanraders voor welke ik eerst zou moeten lezen zijn welkom.

Samenvatting

9 likes

Mooie uitgaves van de klassiekers. Ik zou beginnen met Emma en Jane Eyre zo lang mogelijk uitstellen. Vond dat echt een deprimerend boek.

1 like

Ik wil eigenlijk dit jaar in elk geval boek uitlezen waar ik al in bezig was en een nieuwe poging met 1984.

2 likes

Haha wooow!

Ik wil ook wel een aantal series uitlezen, en een aantal boeken die ik al een tijd ‘aan het lezen’ ben (ooit begonnen en niet af maar geen dnf) uitlezen. En meer LGBTQ+ boeken lezen, en boeken van POC auteurs.

2 likes

Ik wil ook series afronden en daarnaast veel backlisted boeken die ik al langer in mijn kast heb staan eens oppakken.

2 likes

Eerst de boeken die ik nog in huis heb lezen. Dat zijn er wel een stuk of 15 denk ik.

4 likes

Ik ben ook slecht in series uitlezen, maar verlies ook gewoon vrij snel m’n interesse. Wil echt al jaren de Throne of Glass-serie uitlezen, maar ik doe het gewoon niet. Ga wel proberen wat meer uit m’n kast te lezen, want ik lees eigenlijk uitsluitend e-books en luisterboeken, dus m’n fysieke boeken staan er maar een beetje voor de sier :joy:

2 likes

Mijn leesdoel voor komend jaar is around the world in 80 books. Dus 80 boeken uit 80 verschillende landen geschreven door een auteur uit dat land. Ik hoop zo wat diverser te lezen. Ben heel benieuwd of het me gaat lukken. Als jullie tips hebben voor boeken uit bepaalde landen, let me know!

16 likes

@Punaise nog even nagedacht en deze boeken kwamen nog in mij op. Deze raad ik ook echt aan.

• Lelieblank, scharlakenrood door Michiel Faber
  • Kafka op het strand door Haruki Murakami
  • In mijn mand van Lieke Marsman
  • De zeven meisjes van Annet Schaap (op de valreep nog uitgelezen! Ge-wel-dig)

Dat ik alle boeken van Outlander heb gelezen vind ik nog steeds een hele prestatie van mezelf. Kijk er ook wel met plezier op terug want ik weet nu gewoon al hoe het verhaal verder gaat en dat is altijd fijn.

Het nieuwe boek van Sally Rooney was ik helemaal vergeten, maar vond ik ook echt goed.

Nadat ik nog even de berichten hier en bij de bibliotheek het overzicht heb gekeken vind ik dit nog mooie boeken van afgelopen jaar en zijn zeker leuk om te lezen.

• De Engelen van Elisabeth door Els Florijn
  • Angstige mensen van Frederik Backman.
  • De meerin van Black Conch geschreven door Monique Roffey
  • Ariadne van Jennifer Saint
  • Erotische intelligentie van Esther Perel
  • Het meisje zonder handen van Ed Franck
2 likes

@anon55799045 wat een leuke challenge! Heb je al een lijstje die je sowieso wilt lezen?

Yes ik heb nu voor januari dit op mijn lijstje staan:

The White Tiger (India)
A Passage North (Sri Lanka)
Persepolis (Iran)
Waiting for Snow in Havana (Cuba)
Half a Yellow Sun (Nigeria)

4 likes

Weg naar huis van Yaa Gyasi (Ghana) is een aanrader

3 likes

Ahhhh wat ambitieus! 80 boeken wow. Ik vind het een heel mooi idee om zo divers te lezen.

1 like

en @Frambozentaartje haha lekker tegenstrijdig. Jane Eyre stond sowieso wel op mijn lijst voor dit jaar, als het niks is dan weet ik dat ook weer. Vond je het deprimerend als in slecht boek of is het onderwerp depri?

@LastYoungRenegade Waarom is je eerste poging met 1984 mislukt? Die staat namelijk ook nog op mn lijstje. Meer de oude schrijfstijl of saai verhaal?

@anon55799045 Oeee toffe challenge! Half of a Yellow Sun heb ik vorige maand gelezen en vond ik ech een mooi boek. Waar ik verder op kom:
The Nightingale (Frankrijk)
Big Little Lies (Australië)
Station Eleven (Canada), vond ik zelf niet zo leuk maar weet dat het erg populair is
Call Me By Your Name (Italië), same
The Song of Achilles (Griekenland)
Between Shades of Gray (Litouwen volgens mij)
The Kite Runner (Afghanistan)

Boeken uit eigen kast lezen is voor mij misschien ook een goede aangezien ik nog Goodreads shelves heb met bought in 2014 en 2015 haha

1 like

Nou mijn eerste boek van het jaar is uit, de kaft is zo mooi maar wat een saai boek. Echt met moeite erdoorheen gekomen afgelopen dagen en de laatste blz maar gewoon gescand.

Ik geef het :star::star: vanwege de mooie kaft

1 like

Wat een leuke challenge! Nog een paar tips:

Liefde in de grote stad - Sang Young Park (Zuid-Korea)
Kim Jiyoung Born 1982 - Cho Nam Joo (Zuid-Korea)
Against the loveless world - Susan Abulhawa (Israel/Palestina)
Mijn vriendin Natalia - Laura Lindstedt (Finland), niet per see een aanrader overigens maar mocht je echt niks anders fins kunnen vinden
Vaak ben ik gelukkig - Jens Christian Grøndahl (Denemarken)
Het einde van de oceaan - Maja Lunde (Noorwegen)
10 minuten, 38 seconds in this strange world - Elif Shafak (Turkije)
Drive your plows over the bones of the dead - Olga Tokarczuk (Polen)

@Erwt en de boeken van Isabell Allende natuurlijk!! Chili

3 likes