Death and the Dervish - Mesa Selimovic of als je liever iets contemporary wil Goodbye Sarajveo - Atka Reid & Hana Schofield (Bosnie)
The palace of dreams - Ismail Kadare (Albanie)
Ik vond the martian echt een heerlijk boek, is dit boek daarmee vergelijkbaar? Dan gaat 'ie op mijn to read!
Ja idd zeker tegenstrijdig dit, haha. Ik vond het onderwerp echt deprimerend. De omschrijvingen van omgeving vond ik donker en grauw waardoor de hele sfeer voor mij zwaar overkwam. De schrijfstijl vond ik wel wennen maar dat duurde niet super llan, dat was niet echt het probleem. Uiteindelijk heb ik het boek niet uitgekregen. Ik heb nog een aantal pogingen gedaan maar het is niet mijn ding. Ik ben benieuwd wat jij er van vindt. Misschien zit je wel tussen onze meningen in.
Nigeria, Ayọ̀bámi Adébáyọ̀ - Blijf bij me
Oostenrijk, Felix Salten - Bambi
Estland, Andrus Kivirähk - De man die de taal van de slangen sprak
Gisteren mijn laatste boek van 2021 uitgelezen. Vandaag beginnen aan de eerste van het nieuwe jaar; The song of Achilles.
Wil dit jaar minimaal 15 boeken lezen. Zou moeten lukken!
Ik word zo blij van al jullie aanraders! Mijn TBR wordt langer en langer en ik heb helemaal zin om in al deze boeken te beginnen!
Ik ben gisteravond begonnen met The House in the Cerulean Sea en ben pas op blz 70 maar wat een geweldig boek! Heb er zelfs over gedroomd en dat is al lang niet meer gebeurd, het is zo goed geschreven en zo goed uitgewerkt
FF Laagdrempelige Reading Challenge
Dag 3
Heb jij op dag 2 (zaterdag) een kwartier of meer gelezen?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Omdat het zondag is een knus haardvuurtje om bij te lezen!
ohhh sad, ik dacht even dat dit een nieuwe video van Zoë was. Vond haar zo leuk om te volgen maar ze post al meer dan 2 jaar geen video’s meer 
hahaha precies het boek dat ik lees
Ja jammer hè! Sorry voor de hoop haha
Ik denk dat je PHM dan ook wel tof zou vinden!
Ik vind een nieuwe Goodreads challenge normaal een van de leukste dingen aan 1 januari, maar ik zat dit jaar zo te twijfelen op hoeveel ik hem zou zetten. Ik wil hem altijd graag haalbaar zetten om het leuk te houden, maar ik lees ook al 3 jaar weinig dus misschien dat een uitdaging ook wel goed zou zijn.
En nu vond ik een leuke challenge: 22 in '22, en dat ga ik proberen!
Iemand tips om in Goodreads op Nederlandse boeken te zoeken?
Ik heb geen tips voor Goodreads, maar in Hebban zit wel een optie om alleen Nederlandstalige boeken te laten zien! Dus ik weet niet wat je precies wil zoeken (specifieke boeken of algemeen?), maar je zou daar kunnen kijken.
Ik heb kobo plus en daar kan ik ook in zoeken, maar Goodreads is makkelijker voor statistieken en sterren geven. Maar onder mijn gelezen boek vind ik alleen maar Engelstalige boeken als tip.
Dat vind ik jammer
Volgens mij heeft goodreads niet echt een optie daarvoor, maar je zou wel kunnen proberen om op pagina’s van boeken die je leuk vond te kijken naar lists with this book.
edit: die zijn dus gemaakt door mensen die Goodreads gebruiken, niet door Goodreads zelf.
Ik heb het eerste boek van 2022 weer uit, What she saw last night van MJ Cross. Vier sterren. Zat goed in elkaar, maar had iets spannender gekund denk ik. De componenten waren allemaal aanwezig, maar het ging soms net te snel om echt die angst op te wekken. En minpuntje omdat ze de potentiële love interest op 3/4e van het boek ook maar afgemoord hebben
Leuk idee! Ik denk dat ik mijn doel ook op 22 ga zetten. Afgelopen jaar heb ik 20 boeken gelezen en dat aantal wil ik minimaal weer halen
Ik ben inmiddels in hoofdstuk 20 maar ik was al halverwege. Ik vind het tot nu toe echt een goed boek. The martian heb ik nog niet gelezen (alleen de film gezien) maar Artemis wel. Vind deze zeker beter dan Artemis. Lees jij hem trouwens in het Engels? Dat vind ik wel heel knap! Ik moet soms in het Nederlands al even nadenken qua wetenschappelijke theorieën e.d.