Het algemene boekentopic (Deel 2)

En een non-fictie tip: Verpleegthuis van Teun Toebes. Heel interessant als je in de zorg werkt.

1 like

Artemis heb ik nog niet gelezen, ik weet wel dat dat boek minder goed ontvangen wordt haha. Ja, ik lees eigenlijk altijd Engelstalig! Moet wel bekennen dat ik niet al het wetenschappelijke altijd even goed meekrijg hoor haha, het is af en toe wel wat ingewikkeld, maar gelukkig niet zo dat ik de rest niet goed kan volgen! Ben zelf sowieso niet erg thuis in natuur- en scheikunde. :laughing:

EDIT: Ik ben nu ook bij hoofdstuk 20, holy shit!!! Super spannend nu, baal dat ik over een paar minuten weg moet naar een cliƫnt en straks eerst slapen, wil eigenlijk verder lezen :joy:

:blue_book: FF Laagdrempelige Reading Challenge :blue_book: Dag 4

Heb jij op dag 3 (zondag) een kwartier of meer gelezen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like

Ik heb House in the cerulean sea uit en wat een prachtig boek. Als ik het kon zou ik het zeven sterren geven. Echt, je moet dit boek lezen. :star::star::star::star::star:+

12 likes

Deze challenge helpt me zo erg om meer te lezen. Als je eenmaal begint lees je meer dan een kwartier. Ik merk dat ik nu al vaker mijn boek pak, super fijn

4 likes

Ben het jaar ook goed begonnen. Heb op 1 januari een kinderboek uitgelezen waar ik al in begonnen was in het oude jaar (Lucy Strange - Het geheim van het nachtegaalbos) en ben daarna verder gegaan in De hemel is altijd paars van Sholeh Rezazadeh. Tot nu toe zit ik lekker in de flow, want ook die is bijna uit. Ik heb mijn leesdoel dit jaar op 100 boeken gezet. Ik lees ook kinderboeken en die gaan vaak wat sneller dus vandaar dat ik ook vaak een iets hoger doel heb. Ik wil als extra doel dit jaar eigenlijk ook alle boeken uit de Grote Vriendelijke 100 gaan lezen die ik nog niet gelezen heb, maar dat gaat lastig worden als ik ook de boeken van de boekenbingo wil gaan lezen en andere nieuwe boeken wil gaan bijhouden. Ik ga dus lekker lezen waar ik zin in heb en zie wel wat er lukt.

3 likes

Hoe vond je het ā€˜het geheim van het nachtegaalbos’? Staat nog op mijn te lezen lijstje. Klinkt als een goed verhaal. Wat een leuk extra doel heb je ook! Ik vind wel dat in die lijst nog veel hele oude boeken staan waarvan ik denk meh.

Leuk zeg! Ik ben afgelopen jaar ook meer kinderboeken gaan lezen, vooral van Annet Schaap. Ik heb ook Gozert gekocht, denk dat ik daar deze week in ga starten als ik The Idiot van Elif Batuman uit heb.

3 likes

Hier kan ik de flow nog niet echt vinden. Ben nu ook echt in 5 boeken bezig ofzo: Come as you are, Haat van Tate James en een herlees van Nooit meer van Colleen Hoover. En ik luister nog Wat zou Dolly doen? van Petra Vollinga en herluister Robijnrood van Kerstin Gier (vooral om bij in slaap te vallen).

3 likes

Ik ben bezig met the Secret History (nog onder blz 100) maar wat een vaag boek haha. Wordt t nog beter? Twijfel of ik hem weg ga leggen. Die filosofische stukjes vind ik allemaal vrij moeilijk te volgen

Ik heb ook gozert en luna gekocht. Ga er aan beginnen als ik vakantie heb(eind januari)

2 likes

Ik heb echt precies hetzelfde

1 like

Ik vond het leuk, maar niet geweldig. Heb het vier sterren gegeven. Leest lekker weg.

Ik ben dan wel nieuwsgierig wat die boeken nou zo goed maakt dat ze op de lijst zijn beland. Maar ik ben vooral nieuwsgierig naar de nieuwe binnenkomers die net uit zijn en de lijst al hebben gehaald, daar heb ik hoge verwachtingen van.

1 like

Ik vond het helemaal niks, heb het 1 ster gegeven

2 likes

Nee, leg weg! ZO SLECHT! Ik heb 'm uitgelezen omdat ik dacht dat er toch een reden moest zijn voor de hoge ratings MAAR NEE! Die is er niet! Ik heb echt zo’n sterke haat voor dit boek, vre-se-lijk :weary:

5 likes

Ik heb Project Hail Mary bijna uit en ik ben echt zo enthousiast over dit boek!!! Goed begin van 2022. Grotendeels fysiek gelezen, maar tussendoor ook als audio via Audible en die is ook geweldig!!

Ook zin gekregen om The Martian eens opnieuw te kijken, herlezen eerst maar niet. :laughing:

3 likes

Ik ben er ook al zo vaak in begonnen maar ik kom er echt niet doorheen :skull:

2 likes

Hhaha oke ik heb hem weggelegd, thanks @Fruitcake @Bakkes @unwrittensmiles @Nevertheless

3 likes

Wow wat ga je goed!! Ik wil hem aan de ene kant ook niet uitlezen want dan is het afgelopen :sweat_smile:
En ik vind het ook altijd lastig het boek erna een eerlijke kans te bieden.

1 like

Ik heb vandaag Uprooted van Naomi Novik uitgelezen, 3.5 sterren gegeven.

Spoilers:

Ik vond de eerste helft leuk, over dat ze naar de toren gaat en hoe ze haar magie ontwikkeld. Het moment dat ze naar de hoofdstad moest heb ik echt een week over moeten doen om me overheen te zetten, want ik wist dat ik dat minder leuk ging vinden en dat klopte. Vond het aan het einde wel weer leuk en het plot overall wel tof. Maar ik ben wel echt tegen de relatie tussen Agniezska en Sarkan, zeker toen het seksueel werd. Zij is 16 of 17 (ik weet het niet eens meer, underage in elk geval) en hij is meer dan een eeuw oud. Bah.