Het algemene boekentopic (Deel 2)

Ik denk dat je PHM dan ook wel tof zou vinden!

Ik vind een nieuwe Goodreads challenge normaal een van de leukste dingen aan 1 januari, maar ik zat dit jaar zo te twijfelen op hoeveel ik hem zou zetten. Ik wil hem altijd graag haalbaar zetten om het leuk te houden, maar ik lees ook al 3 jaar weinig dus misschien dat een uitdaging ook wel goed zou zijn.
En nu vond ik een leuke challenge: 22 in '22, en dat ga ik proberen!

12 likes

Iemand tips om in Goodreads op Nederlandse boeken te zoeken?

Ik heb geen tips voor Goodreads, maar in Hebban zit wel een optie om alleen Nederlandstalige boeken te laten zien! Dus ik weet niet wat je precies wil zoeken (specifieke boeken of algemeen?), maar je zou daar kunnen kijken.

Ik heb kobo plus en daar kan ik ook in zoeken, maar Goodreads is makkelijker voor statistieken en sterren geven. Maar onder mijn gelezen boek vind ik alleen maar Engelstalige boeken als tip.
Dat vind ik jammer

1 like

Volgens mij heeft goodreads niet echt een optie daarvoor, maar je zou wel kunnen proberen om op pagina’s van boeken die je leuk vond te kijken naar lists with this book.

edit: die zijn dus gemaakt door mensen die Goodreads gebruiken, niet door Goodreads zelf.

2 likes

Ik heb het eerste boek van 2022 weer uit, What she saw last night van MJ Cross. Vier sterren. Zat goed in elkaar, maar had iets spannender gekund denk ik. De componenten waren allemaal aanwezig, maar het ging soms net te snel om echt die angst op te wekken. En minpuntje omdat ze de potentiƫle love interest op 3/4e van het boek ook maar afgemoord hebben

Leuk idee! Ik denk dat ik mijn doel ook op 22 ga zetten. Afgelopen jaar heb ik 20 boeken gelezen en dat aantal wil ik minimaal weer halen

3 likes

Ik ben inmiddels in hoofdstuk 20 maar ik was al halverwege. Ik vind het tot nu toe echt een goed boek. The martian heb ik nog niet gelezen (alleen de film gezien) maar Artemis wel. Vind deze zeker beter dan Artemis. Lees jij hem trouwens in het Engels? Dat vind ik wel heel knap! Ik moet soms in het Nederlands al even nadenken qua wetenschappelijke theorieƫn e.d.

1 like

En een non-fictie tip: Verpleegthuis van Teun Toebes. Heel interessant als je in de zorg werkt.

1 like

Artemis heb ik nog niet gelezen, ik weet wel dat dat boek minder goed ontvangen wordt haha. Ja, ik lees eigenlijk altijd Engelstalig! Moet wel bekennen dat ik niet al het wetenschappelijke altijd even goed meekrijg hoor haha, het is af en toe wel wat ingewikkeld, maar gelukkig niet zo dat ik de rest niet goed kan volgen! Ben zelf sowieso niet erg thuis in natuur- en scheikunde. :laughing:

EDIT: Ik ben nu ook bij hoofdstuk 20, holy shit!!! Super spannend nu, baal dat ik over een paar minuten weg moet naar een cliƫnt en straks eerst slapen, wil eigenlijk verder lezen :joy:

:blue_book: FF Laagdrempelige Reading Challenge :blue_book: Dag 4

Heb jij op dag 3 (zondag) een kwartier of meer gelezen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like

Ik heb House in the cerulean sea uit en wat een prachtig boek. Als ik het kon zou ik het zeven sterren geven. Echt, je moet dit boek lezen. :star::star::star::star::star:+

12 likes

Deze challenge helpt me zo erg om meer te lezen. Als je eenmaal begint lees je meer dan een kwartier. Ik merk dat ik nu al vaker mijn boek pak, super fijn

4 likes

Ben het jaar ook goed begonnen. Heb op 1 januari een kinderboek uitgelezen waar ik al in begonnen was in het oude jaar (Lucy Strange - Het geheim van het nachtegaalbos) en ben daarna verder gegaan in De hemel is altijd paars van Sholeh Rezazadeh. Tot nu toe zit ik lekker in de flow, want ook die is bijna uit. Ik heb mijn leesdoel dit jaar op 100 boeken gezet. Ik lees ook kinderboeken en die gaan vaak wat sneller dus vandaar dat ik ook vaak een iets hoger doel heb. Ik wil als extra doel dit jaar eigenlijk ook alle boeken uit de Grote Vriendelijke 100 gaan lezen die ik nog niet gelezen heb, maar dat gaat lastig worden als ik ook de boeken van de boekenbingo wil gaan lezen en andere nieuwe boeken wil gaan bijhouden. Ik ga dus lekker lezen waar ik zin in heb en zie wel wat er lukt.

3 likes

Hoe vond je het ā€˜het geheim van het nachtegaalbos’? Staat nog op mijn te lezen lijstje. Klinkt als een goed verhaal. Wat een leuk extra doel heb je ook! Ik vind wel dat in die lijst nog veel hele oude boeken staan waarvan ik denk meh.

Leuk zeg! Ik ben afgelopen jaar ook meer kinderboeken gaan lezen, vooral van Annet Schaap. Ik heb ook Gozert gekocht, denk dat ik daar deze week in ga starten als ik The Idiot van Elif Batuman uit heb.

3 likes

Hier kan ik de flow nog niet echt vinden. Ben nu ook echt in 5 boeken bezig ofzo: Come as you are, Haat van Tate James en een herlees van Nooit meer van Colleen Hoover. En ik luister nog Wat zou Dolly doen? van Petra Vollinga en herluister Robijnrood van Kerstin Gier (vooral om bij in slaap te vallen).

3 likes

Ik ben bezig met the Secret History (nog onder blz 100) maar wat een vaag boek haha. Wordt t nog beter? Twijfel of ik hem weg ga leggen. Die filosofische stukjes vind ik allemaal vrij moeilijk te volgen

Ik heb ook gozert en luna gekocht. Ga er aan beginnen als ik vakantie heb(eind januari)

2 likes