Ik heb echt precies hetzelfde
Ik vond het leuk, maar niet geweldig. Heb het vier sterren gegeven. Leest lekker weg.
Ik ben dan wel nieuwsgierig wat die boeken nou zo goed maakt dat ze op de lijst zijn beland. Maar ik ben vooral nieuwsgierig naar de nieuwe binnenkomers die net uit zijn en de lijst al hebben gehaald, daar heb ik hoge verwachtingen van.
Ik vond het helemaal niks, heb het 1 ster gegeven
Nee, leg weg! ZO SLECHT! Ik heb 'm uitgelezen omdat ik dacht dat er toch een reden moest zijn voor de hoge ratings MAAR NEE! Die is er niet! Ik heb echt zo’n sterke haat voor dit boek, vre-se-lijk
Ik heb Project Hail Mary bijna uit en ik ben echt zo enthousiast over dit boek!!! Goed begin van 2022. Grotendeels fysiek gelezen, maar tussendoor ook als audio via Audible en die is ook geweldig!!
Ook zin gekregen om The Martian eens opnieuw te kijken, herlezen eerst maar niet.
Ik ben er ook al zo vaak in begonnen maar ik kom er echt niet doorheen
Wow wat ga je goed!! Ik wil hem aan de ene kant ook niet uitlezen want dan is het afgelopen
En ik vind het ook altijd lastig het boek erna een eerlijke kans te bieden.
Ik heb vandaag Uprooted van Naomi Novik uitgelezen, 3.5 sterren gegeven.
Spoilers:
Ik vond de eerste helft leuk, over dat ze naar de toren gaat en hoe ze haar magie ontwikkeld. Het moment dat ze naar de hoofdstad moest heb ik echt een week over moeten doen om me overheen te zetten, want ik wist dat ik dat minder leuk ging vinden en dat klopte. Vond het aan het einde wel weer leuk en het plot overall wel tof. Maar ik ben wel echt tegen de relatie tussen Agniezska en Sarkan, zeker toen het seksueel werd. Zij is 16 of 17 (ik weet het niet eens meer, underage in elk geval) en hij is meer dan een eeuw oud. Bah.
Ik snap je helemaal, maar ik vond het zo spannend dat ik maar door bleef lezen! Ik heb hem nu uit, vijf sterren gegeven uiteraard! Ik vond hem ge-wel-dig! Super interessant, grappig, spannend en soms verdrietig. En Rocky (heet ie ook zo in het Nederlands) maakte me zo blij steeds hahaha.
Vond dit ook echt een verschrikkelijk boek, waarvan ik achteraf spijt heb dat ik hem heb uitgelezen.
Ik ben al weken bezig met Emma van Jane Austen en ik kom er gewoon niet doorheen. Terwijl ik het boek zo graag wil lezen want het is de laatste van haar bekende werken die ik nog moet lezen. Maar ligt het aan mij of??? Ik vind het verhaal wel leuk maar pff die ellenlange conversaties over niks. Ben het wel gewend van Austen maar normaal hoefde ik me er niet zó doorheen te worstelen. Iemand bemoedigende woorden?
Heb hierna op m’n lijstje:
The midnight library
The final girl support group
The Shadow sister
Nee sorry, het leven is te kort voor boeken waar je je doorheen moet worstelen
@RupiKaur ja dat is nog beter. Stop met het boek en ga Clueless kijken of de nieuwe film Emma met Anya Taylor-Joy.
Ja normaal sta ik hier faliekant achter maar als docent Engels met een literatuur master vind ik dus dat ik ‘m gelezen moet hebben maar ugh. Hoop dat iemand nog gaat zeggen dat het beter wordt na blz 250 of zo Maar lees op Goodreads ook een beetje wisselende reviews.
@Marquez is die film een beetje aan te raden ja? Wilde die eigenlijk pas kijken na het boek maarja misschien maar gewoon film kijken en dan ken ik het verhaal in elk geval net zo goed als al mijn leerlingen die het boek ook nooit zullen lezen hahaha.
Eerlijk gezegd staat die nieuwe film nog op mijn te kijken lijstje.Meestal zijn de Jane Austen verfilmingen wel echt goed. Ook de modernere versies, dus denk dat het met deze ook wel zo is.
Clueless vind ik wel echt leuk, maar die ken je vast al en is natuurlijk meer gebaseerd op. Je hebt ook nog een oudere versie van Emma, die met Gwyneth Paltrow. Misschien kun je ze gewoon allemaal kijken en dan vergelijken. Dan heb je je portie Emma wel echt gehad en maak je het ruimschoots goed
Eigenlijk vind ik het veel toffer dat je als master Engelse literatuur gewoon zegt dat je een boek niks aan vindt en je je er doorheen moet worstelen. Super eerlijk! Je kunt toch niet elk literaire werk ook goed vinden. En veel herkenbaarder ook voor je leerlingen want de meesten lezen het boek idd vast niet uit. Al kun je dat vast beter niet zeggen.
Jaaa ik houd echt van de Pride and Prejudice verfilming! Zal even kijken wat ik kan vinden online.
Ik zal sowieso nooit liegen als ik een boek echt niet goed vond, maar vind het ook wel weer belangrijk om het verhaal te kennen (al bereik ik dat waarschijnlijk net zo goed met de wiki page ).
Denk dat ik morgen maar aan Midnight Library ga beginnen in elk geval.
FF Laagdrempelige Reading Challenge
Dag 5
Heb jij op dag 4 (maandag) een kwartier of meer gelezen?
- Ja
- Nee
0 stemmers