Het algemene boekentopic (Deel 2)

:blue_book: FF Laagdrempelige Reading Challenge :blue_book: Dag 6

Heb jij op dag 5 (dinsdag) een kwartier of meer gelezen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Wat voor genre lees je?
(grove indeling :grimacing:)

• Literatuur/roman
  • Spannend/thriller/detective
  • Chicklit/romantiek
  • Fantasy/science-fiction
  • Kinderboek/young adult
  • Poëzie
  • Non-fictie

0 stemmers

Ik lees vooral informatief. Geen verhaalboeken in ieder geval.

1 like

Dat valt ook onder non-fictie toch? :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Ik heb net mijn 2e boek van het jaar uit: Magic Burns :blush: Wou hem eigenlijk gisterenavond uitlezen, maar kon mijn ogen echt niet meer open houden haha. De challenge helpt wel echt om het boek op te pakken waardoor ik uiteindelijk door blijf lezen.

De serie was een aanrader van hier en vond het zeker weer een leuk boek, maar mis wel wat backstory en meer opbouw tussen de twee mc’s. Het is heel duidelijk dat het de volgende boeken nog komt, maar nu is het af en toe echt van oja en deze sidecharacter ken ik nog van ergens, en deze van iets anders zonder verhaal. Aangezien het boek superkort is hadden de schrijvers daar makkelijk wat pagina’s voor kunnen bijschrijven.

Nu weer een paar uur op zoek naar een nieuw boek :sweat_smile:

4 likes

Las stiekem twee boeken. Ik herlees olijven moet je leren lezen van Ellen Deckwitz. Non-fictie met gedichten. Die heb ik net uit. Ik lees ook de nix, roman. Ongeveer. Op 1/4de.

2 likes

Ik luister elke dag een uur naar een luisterboek tijdens het wandelen, en dat is dan of een thriller of een chicklit.

Leesboeken kunnen echt van alles zijn.
Gisteravond Schaduwjaar uitgelezen en daarna begonnen in Ik heb een Naam

4 likes

I can relate :joy:

1 like

Vooral historische romans. Ik heb het idee dat ik de enige ben hier als ik jullie lijstjes voorbij zie komen haha!
Net de 4 boeken van het Weesmeisje uitgelezen en nu bezig met het 7e boek van Bridgerton.

2 likes

Ik lees ook wel historical fiction, maar ik moet daar wel echt zin in hebben haha. Ik heb The Rose Code van Kate Quinn wel al klaarliggen. :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 likes

Leuk! Die ken ik nog niet. Komt erbij op het lijstje

Af en toe lees ik dat ook wel! Wat is je favoriete historische romans? Of welke schrijver/schrijfster?

Ik lees nu Crossroads en die vind ik echt goed! Daarnaast ben ik bezig aan mn eerste luisterboek, namelijk Talking to Strangers van Malcolm Gladwell, vind ik ook heel tof en is echt fijn tijdens wandelen

2 likes

Ik ben nu bezig in De Sterrengever van Jojo Moyes en moet er eerst echt een beetje inkomen en wilde het bijna wegleggen maar inmiddels ben ik op 35% en vind ik het een heel fijn boek om te lezen, ben ook heel benieuwd hoe het verder gaat!

1 like

Ik lees The City of Brass en ben ook net begonnen in The Midnight Library.

3 likes

Kruispunt (Jonathan Franzen) uitgelezen vanochtend - :star::star::star::star:

Ik ga nu verder met The invisible life of Addie LaRue.

3 likes

Ik heb zo geen zin om in Kruispunt te beginnen, ook al vind ik het altijd wel leuk om mee te doen met de FF boekenclub. Dus ik denk dat ik 'm maar oversla… Het trekt me gewoon niet. (Al heb ik wel vaker met boeken die een hele hype zijn dat ik daar juist weerstand tegen krijg haha).

Ik nader het einde van The Idiot van Elif Batuman, wordt ook m’n eerste boekstagramreview van het jaar!

2 likes

Oh ja dat heb ik ook altijd! Soms lees ik een boek jaren na dato alsnog en vind ik het best leuk haha. Maar heel irritant, dan kan een boek me echt tegenstaan om de een of andere duistere reden.

2 likes

Ja, ik heb hem ook eindelijk uit! Zeker 5 sterren. Ik wil een Rocky. Hopelijk gaat deze ook verfilmd worden. Ik heb Rocky in mijn hoofd alleen tot een hond gemaakt, zo niet wat de schrijver heeft bedacht.

0434a6c982d522604cc0832a9196352b

2 likes

Ik lees onder andere een reverse harem, dus romantiek :slight_smile:

Nu ook Zwemmen in het donker van Tomasz Jedrowski uit. Voor het eerst in tijden een echte roman gelezen, :star::star::star::star:. Ik vond vooral de eerste helft heel goed en meeslepend, daarna kabbelde het een beetje voort. Dat past heel goed bij het verhaal en maakt het ook realistischer, maar vind ik als lezer wel jammer. Alsnog wel een aanrader en ik denk ook een goed kijkje in een andere wereld (Polen ten tijde van het Ijzeren Gordijn)

2 likes