Het algemene boekentopic (Deel 2)

Ik heb zo geen zin om in Kruispunt te beginnen, ook al vind ik het altijd wel leuk om mee te doen met de FF boekenclub. Dus ik denk dat ik 'm maar oversla… Het trekt me gewoon niet. (Al heb ik wel vaker met boeken die een hele hype zijn dat ik daar juist weerstand tegen krijg haha).

Ik nader het einde van The Idiot van Elif Batuman, wordt ook m’n eerste boekstagramreview van het jaar!

2 likes

Oh ja dat heb ik ook altijd! Soms lees ik een boek jaren na dato alsnog en vind ik het best leuk haha. Maar heel irritant, dan kan een boek me echt tegenstaan om de een of andere duistere reden.

2 likes

Ja, ik heb hem ook eindelijk uit! Zeker 5 sterren. Ik wil een Rocky. Hopelijk gaat deze ook verfilmd worden. Ik heb Rocky in mijn hoofd alleen tot een hond gemaakt, zo niet wat de schrijver heeft bedacht.

0434a6c982d522604cc0832a9196352b

2 likes

Ik lees onder andere een reverse harem, dus romantiek :slight_smile:

Nu ook Zwemmen in het donker van Tomasz Jedrowski uit. Voor het eerst in tijden een echte roman gelezen, :star::star::star::star:. Ik vond vooral de eerste helft heel goed en meeslepend, daarna kabbelde het een beetje voort. Dat past heel goed bij het verhaal en maakt het ook realistischer, maar vind ik als lezer wel jammer. Alsnog wel een aanrader en ik denk ook een goed kijkje in een andere wereld (Polen ten tijde van het Ijzeren Gordijn)

2 likes

Ik vond deze heel mooi! Wel even inkomen inderdaad

Na mijn vorige boek heb ik wat moeite met het oppakken van een nieuwe. Lees overal een paar bladzijden van en denk dan hmm, niet voor nu. Zo frustrerend. Hoe komen jullie daar doorheen? Gewoon doorzetten?

1 like

Als ik echt niks leuk vind pak ik een boek wat ik al eens eerder heb gelezen en sowieso goed is. Als ergens tussen 20-100 nog niks is s leg ik een boek weg en lees ik niet verder. Weet ik bijna zeker dat het boek wel leuk moet zijn, probeer ik het een paar maanden later wel weer.

1 like

Als ik een boek na 100 bladzijdes nog niets vindt (ligt wel aan hoe dik het boek is) leg ik het weg.

1 like

In zo’n situatie helpt het bij mij nog weleens om in een boek te komen door middel van het audioboek!

2 likes

Ik heb dit eigenlijk altijd als ik een (goed) boek net uit heb. Het helpt bij mij om niet gelijk in iets nieuws te beginnen maar even een paar dagen leespauze.

2 likes

Hoe ga je met het boek? Hoe vind je het? Ik moet nog ongeveer 100 blz’s!

1 like

Uit! Vond het inderdaad echt een heel mooi boek!

Net uitgelezen. Geef het :star: :star: :star:
Moest in het begin heel erg wennen aan de schrijfstijl. Het verhaal begon en er kwam geen einde aan. Best knap om je lezer zo mee te nemen in het verhaal en er bijna geen pauzes lijken te vallen haha.

Ben nu begonnen in De heks van Limbricht.

:blue_book: FF Laagdrempelige Reading Challenge :blue_book: Dag 7

Heb jij op dag 6 (woensdag) een kwartier of meer gelezen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Laatste dag!

Na een recap te hebben gelezen (waar ik alsnog veel niet meer van kon herinneren, oeps 🥲) ben ik gelijk maar begonnen aan het continueren van series haha.

Deze nu!

En mijn vorige twee reads waren allebei boeken die ik al in de kast had staan, wel allebei redelijk recent, maar hé, het is iets!

3 likes

Ik vind Winnie the pooh van Milne boven verwachting leuk, heb zelfs een keer hardop gelachen en dat gebeurd me niet vaak bij een boek :sweat_smile:

“Hallo, Rabbit” he said, “is that you?”
“Let’s pretend it isn’t,” said Rabbit “and see what happens.”

Mood.

18 likes

Jaaaa, maar Winnie was sowieso een groot onderdeel van mijn kindertijd haha :yellow_heart:

1 like

Wat ga je er snel door! Ik ben op pagina 120 ofzo. Ik vind het vlot geschreven maar moet wel aldoor even weer inkomen als ik het boek erbij pak. Hij schrijft hele normale alledaagse dingen mooi op! Ijskoude glazen die zweten, love it. Soms wijd hij wel veel uit of lijkt dat zo?

@Ferngully Als je het idee van Winnie nog leuk vindt, aan de and van Winnie de poeh wordt iets over de tao uitgelegd. Vond ik ook goed gedaan en met vlagen ook grappig en scherp. Is van Benjamin Hoff.

2 likes

Fijne tip, dankje! Heb hem gereserveerd bij de bieb.

1 like