Het algemene boekentopic (Deel 2)

Ik heb Susan Sontag - Illness as Metaphor & Aids and its Metaphors uit. Heel goed geschreven essays over hoe ziektes dus vaak als metaforen worden beschreven (goh :laughing:), iets wat hier onlangs ook over chronische ziektes gezegd werd, dat er dan telkens in oorlogstaal wordt gepraat.

Nu ga ik beginnen in deze!

4 likes

:blue_book: FF Laagdrempelige Reading Challenge :blue_book:

Heb jij op dag 7 (donderdag) een kwartier of meer gelezen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Dat was het weer! Ik zie pas nu ik de polls terug kijk dat er weer best veel mensen mee hebben gedaan, leuk!

Als de resultaten van deze poll binnen zijn maak ik weer een overzicht en een lijstje met wat er gelezen is, dus als je het leuk vindt en nog niet gepost hebt, laat weten in welk(e) boek(en) je hebt gelezen! :grinning_face_with_smiling_eyes:

De vorige keer had ik vakantie, en nu niet, en ik vond het wel een grotere uitdaging om elke dag te lezen, al was het maar een kwartiertje. Maar ik heb wel flinke voortgang gemaakt in m’n boek, dus hoewel elke dag lezen buiten de vakantie minder haalbaar is, was het toch wel fijn.

17 likes

Ik had tot vandaag vakantie en heb elke dag gelezen behalve vandaag :sweat_smile: merk ook een duidelijk effect haha.

Vond het wel weer leuk en motiverend om toch even een boek erbij te pakken ipv uren te verspillen aan tiktok.

Edit:
Ik heb trouwens gelezen
Leigh Bardugo - King of Scars :star::star::star::star:
Leigh Bardugo - Rule of Wolves :star::star::star::star:
Tahereh Mafi - Scatter me :star:
Naomi Novik - Uprooted :star::star::star:

7 likes

Als je NU begint haal je het precies nog! :rofl:

4 likes

Ik heb ze wel genoemd, maar voor het gemak voor jou nog even op een rijtje:

• Project Hail Mary - Andy Weir :star::star::star::star::star:
  • Under the Whispering Door - TJ Klune :star::star::star::star:
  • Heart of Flames - Nicki Pau Preto (boek nog niet uit :sparkles:)
2 likes

Ik heb gelezen in ‘reisverslag van een kat’ , van Hiro Arikawa.

Bijna uit.

2 likes

Ik vond het weer leuk! Ik lees sowieso iedere dag wel een kwartier want ik lees altijd voor het slapen gaan.
Ik zou dus wel wat voelen voor een grotere uitdaging, bv een uur lezen. Aan de andere kant wil ik mezelf niet forceren.
Ik heb eerst wie achter deze deur verdwaalt (:star::star::star:) gelezen van Rindert Kromhout.
Nu ben ik bezig in harteloos van Mariska Meyer. Heel gek om steeds over @Chesirecat te lezen en daarbij ook een beeld voor me te zien door de forummer.

5 likes

Hee dat was mijn eerste boek van 2021 en stond daarna ook in m’n top 3 van beste boeken! (van de 86, maar ik lees vooral meuk)

2 likes

De challenge hielp me heel erg om te lezen! Ik heb Kruispunt van Jonathan Franzen uitgelezen. Daarom vandaag niet gelezen want kon me er niet toe zetten aan een ander boek te beginnen. Ik morgen weer een poging doen!

5 likes

Ik heb Persepolis van Marjane Satrapi uitgelezen, een hele mooie graphic novel over opgroeien in Iran tijdens de Iraanse revolutie en de eerste Golfoorlog. Ik ben nu ongeveer halverwege Waiting for Snow in Havana van Carlos Eire over een Cubaanse jongen die naar de VS vlucht.

6 likes

Ik heb gezeten:

Evi - Tjeerd Langstraat :star::star::star:
Project hail Mary - Andy Weir :star::star::star::star::star:

Nu bezig in de erfenis van Jennifer Lynn Barnes

4 likes

Wat is het snel gegaan! Vond het echt heel leuk om elke dag even bewust te denken eraan en te lezen! Ik ben begonnen in The ten thousand doors of January en heb het boek bijna uit! Duurde even voordat ik erin zat maar vind het nu echt een leuk en spannend boek

5 likes

Ik ben bezig in normal people vam Sally Rooney! Leuke challenge weer

4 likes

Was weer leuk om mee te doen! Heb het op alle dagen gehaald, behalve 31 december.

Ik lees Aurora’s End van Jay Kristoff en Amie Kaufmann en die is nu bijna uit.

4 likes

Ik lees elke dag best veel. Ik heb dit jaar al twee boeken uit en ben nu bezig in
De spiegelpassante 2.

6 likes

Ik heb De Bijenhouder van Aleppo gelezen, :star::star::star::star:. En ik ben gisteren begonnen met De Verborgen Geschiedenis.

3 likes

Ik heb gelezen in
Orakel - Thomas Olde Heuvelt
Project hail Mary- Andy Weir

5 likes

Vond het ook weer erg leuk, motiveerde me toch om door te lezen stiekem!

Ik heb gelezen in De Sterrengever van Jojo Moyes :star: :star: :star: :star:
En ben nu bezig in Yolk van Mary H L Choi

3 likes

Ik ben ook De bijenhouder van Aleppo aan het lezen. Ben niet iedere dag toegekomen aan het lezen, maar als ik eenmaal bezig was, las ik veel langer dan een kwartier. Nu heb ik het boek al bijna uit

3 likes

Uitgelezen: schaduwjaar
Nu halverwege Ik heb een naam

4 likes