Wat vind jij er van?
Wat vond je van Orakel?
Heel nice, dankjewel voor het hosten! ik heb the idiot van elif batuman gelezen en ben nu bezig in de bananengeneratie van pete wu
Zo leuk dat door de challenge ook het topic weer actieve wordt! Ik heb al een paar boeken opgeslagen die ik hier voorbij zag komen.
Zelf las ik Kruispunt (Jonathan Franzen) uit en ik begon in Het onzichtbare leven van Addie LaRue (VE Schwab).
Ik heb voor mezelf nog een andere challenge bedacht voor 2022: ik wil minimaal 12 non fictie boeken lezen. Tips zijn welkom!
Ik heb Susan Sontag - Illness as Metaphor & Aids and its Metaphors tijdens de challenge (uit)gelezen.
Omdat het essays waren, heb ik er langer over gedaan dan bij een normaal boek. Ik geef het
.
Ik heb het boek gister uitgelezen! Heb het toch 4 sterren gegeven ondanks dat ik het wel met je eens ben dat hij veel zijstappen neemt of heel veel beschrijft. Na het einde toe gebeurde het nog meer, maar het houdt uiteindelijk allemaal wel met elkaar verband.
Ik ben nu bezig in Payback’s a witch, tot nu toe leuk, maar ik vind de vormgeving en het plot niet passen bij de leeftijd van de hoofdpersonen. Het plot en de vormgeving zijn heel erg YA, ieder hoofdstuk heeft een illustratie met allerlei sterretjes en het gaat over drie meiden die wraak willen nemen op een jongen die hen besodemieterd heeft, maar de hoofdpersonen zijn rond de 26-28. Ik vind het eerder iets voor meiden van 16-18 om samen tot wraak over te gaan omdat iemand je hart heeft gebroken (op een manier die vervelend, maar imo niet extreeeeeeem verschrikkelijk is)
Leuke challenge! Thanks voor het organiseren Motiveerde me echt om er weer eens een boek bij te pakken ipv tiktok of instagram ofzo. Wil het volgende week ook weer doorzetten! Uiteindelijk heb ik niet elke dag gelezen, maar ach.
Ik heb Mannenmaal van Renske Hillen uitgelezen
Dun boekje, korte hoofdstukken, ondanks zware onderwerpen leest het makkelijk weg. Maar, zou het niet per se aanraden. Het raakte me niet, verhaal houdt me ook niet meer bezig naast het lezen.
En ik ben nog bezig in Utopia Avenue van David Mitchell. Dikke pil, langere hoofdstukken en je switcht tussen drie hoofdpersonen, leden van een band in de jaren 60. Hiervan baal ik echt dat ik hem hardcover heb, en niet op de ereader, want dit leest in bed echt onmogelijk. En ik wil heb eigenlijk morgen meenemen in de trein…
De Kindle editie is op de Nederlandse Amazon maar €2,99! Is dus een optie als je ereader een Kindle is óf je kan hem lezen op de Kindle app op telefoon/tablet!
Lastige vraag! Ik wil door de challenge juist ook nieuwe dingen leren en niet bij voorbaat iets uitsluiten.
Ik ben minder op zoek naar hele taaie, dikke , super inhoudelijke boeken die vooral leuk zijn als je al semi expert in een bepaald vakgebied bent. Dus iets meer in de populair wetenschappelijke hoek is prima. Biografieën spreken me over het algemeen minder aan, maar ik vond die van Michelle Obama wel interessant om te lezen. Ik heb redelijk wat non fictie gelezen dat over feministische onderwerpen gaat, persoonlijke ontwikkeling, en maatschappelijke vraagstukken (m.n. Correspondent boeken). Ik zou meer willen leren over verschillende religies, geschiedenis vanuit een niet-westers perspectief, en ik zou wel meer essays over klimaat willen lezen!
Dit heb ik gelezen tijdens de challenge:
Lucy Strange - Het geheim van het nachtegaalbos
Sholeh Rezazadeh - De hemel is altijd paars
Tonke Dragt & Rindert Kromhout - Wie achter deze deur verdwaalt
Zindzi Zevenbergen - Lennox en de gouden sikkel
V.E. Schwab - Het onzichtbare leven van Addie La Rue (nog in bezig)
Ik heb Survive the night van Riley Sager uit, ben nu bezig in Home before dark, ook van hem.
Dit is mijn 4e boek van hem en ben wel fan! Alleen the last time I lied hierna nog lezen
Dit was de eerste keer dat ik mee deed en vond het echt leuk. Lekker laagdrempelig maar het zorgde er wel voor dat ik mijn serie afzette om nog even te lezen. Ik las One of us is lying van Karen M. McManus. Ga ervan uit dat ik het - en daarmee het eerste boek van 2022 - vanavond of morgen uitlees!
Oh dat is echt geen geld! Ik heb alleen een kobo, en lezen op mijn telefoon vind ik niet zo. Dus ik worstel me wel door het fysieke boek heen denk ik! Heeft ook wel wat, de geur van papier, en fysiek zien hoe ver je in het boek bent.
Trouwens, ik merkte echt dat dit me motiveerde om meer te lezen en vind het bijna jammer dat het voorbij is. Is er animo voor een vervolgweek? Dan wil ik hem wel hosten!
- Nee, ik vond een week voorlopig genoeg
- Ja, ik wil nog wel een week door!
0 stemmers
@Foucher Tot nu toe echt een page turner! Maar ben nog niet heel ver gekomen
@Smintje Ik heb hem nog niet helemaal uit maar ben op 3/4e denk ik. Ik vind het jammer dat het boek zo dik is en er zoveel verhaallijnen inzitten. De hoofdlijn (misschien inclusief flash backs) was wat mij betreft echt meer dan genoeg. Die andere lijnen maken dat ik het eigenlijk niet griezelig of spannend vindt. Er zaten wel wat dingen in dat ik dacht yes spannend (op het niveau van Hex en Echo) maar dat waren een paar pagina’s. Dus ik lees hem nu maar uit in de hoop dat het nog escaleert haha. Als je nog niks van hem hebt gelezen zou ik in ieder geval Hex aanraden en Echo niet echt.
Ik heb deze week in moordenaar Des konings van Robin hobb gelezen. Moet nu nog 75 pagina’s. Wil hem vandaag uitlezen.
Mede door de challenge een fijne eerste leesweek gehad. Waren toch een paar dagen waarbij ik dacht, oke even 15 minuten lezen en dat je dan door blijft gaan waarbij ik anders gewoon een uur aan tiktok of instagram had verspild
Ik heb gelezen:
Forever Wild - K. A. Tucker
,5 (laatste 80 blz)
The Love Hypothesis - Ali Hazelwood
Magic Burns - Ilona Andrews
,5
Addicted to You - Krista Richie (nog niet uit)
Ik heb gelezen in:
- Ruth Axtell - De Zee In Je Ogen
- Casey McQuiston - Red, White & Royal Blue
- Barry Strauss - Van Augustus tot Constantijn (non-fictie)
Omdat ik me niet zo goed op één boek kon concentreren deze week en wat heen en weer gegaan ben van het ene boek naar het andere, heb ik geen boek uitgelezen, maar dat komt volgende week wel weer.
Ik heb twee boeken gelezen en ben nu bezig in Malibu Rising. Vind het tot nu toe nog totaal niet spannend maar het leest wel makkelijk en hoef er niet zoveel bij na te denken
Wat zou je over religie willen weten? Of gewoon heel breed? Wil je meer over feministisch onderwerpen en maatschappelijke dingen lezen of liever niet? Als je dat wel leuk vindt, ik weet echt nog een heleboel.
De trilogie van Jennifer Worth is leuk als je meer wilt weten over vroedvrouwen en de wijken in Engeland in de jaren 50. Haal de vroedvrouw is het eerste deel. In het derde deel staat een goed essay over waarom abortus toegestaan moet worden.
Ik vind Roma van Kemal Rijken wel een aanrader als je meer wilt weten over de geschiedenis van roma en Sinti in Nederland. Klein stukje gaat over het buitenland. Wel een wat westers perspectief, maar de schrijver heeft wel vanuit de Roma geschreven.
Vuurduin van Eva Meijer vind ik een leuk filosofisch essay over het klimaat.