Het algemene boekentopic (Deel 2)

Ik heb The Invisible Life of Addie LaRue uit.

Ik had hoge verwachtingen en vond de eerste helft ook echt prachtig, maar vond het daarna bergafwaarts gaan en uiteindelijk eigenlijk een beetje teleurstellend.

Geen spoilers: het taalgebruik ging me wat tegenstaan, ik vond het soms een beetje dromerige-puber-schrijft-fanfic-taal overdreven poëtisch. En veel herhaling in beeldspraak: “curls tumbling across his tempel,” “spilling into the dark” “wrapping/folding in/into/around each other…”

Beetje spoilers: Er gebeurde niet zo veel nieuws in de tweede helft, en ik had graag meer gelezen over verschillende periodes, gebeurtenissen en landen. Een halve pagina over de Tweede Wereldoorlog, drie zinnen over de Roaring Twenties, niets over de burgerrechtenbeweging in de VS terwijl Addie in die jaren in de zuidelijke staten is… zo zonde! Het had zo veel potentie! En waar waren alle niet-Westerse landen, gebeurtenissen, kunst, talen?

Ik dacht dat dit een 5-sterren boek ging worden voor mij, maar helaas: :star::star::star: voor het originele verhaal en de mooie eerste helft.

12 likes

Denk dat er op dit moment geen Nederlandse box te koop is, inderdaad. Kan ook niks vinden helaas.

Ik dacht dat zo’n klassieker altijd wel te koop was :anguished: zo’n bundel dan in elk geval.

1 like

Ik ben al een tijdje op zoek naar een mooie harry potter bundel in het Nederlands en helaas nog niks gevonden…

Ik heb hem vandaag uitgelezen en sluit me 100% aan bij je review. Ik vond het boek erg tegenvallen, vooral het tweede deel. Onder andere door de schrijfstijl maar ik had zelf graag iets meer historische context gelezen, zeker omdat het frankrijk/Parijs van de 18e eeuw wel beeldender werd omschreven in het eerste stuk. Daarin las ik ook (tussen de regels door) hoe het was om in die tijd arm, rijk, man, vrouw etc te zijn. Verder vond ik dat Addie weinig groei doormaakt in het boek, ook al leeft ze 300 jaar, en dat het vanuit een erg wit, westers perspectief is geschreven.

Uiteindelijk is het ook geen historische roman oid en dus :star::star::star:(:star:) omdat ik het boek verder met veel plezier heb gelezen.

1 like

Het is wel eens vaker gevraagd volgens mij, maar wie heeft goodreads en mag ik volgen? Goede voornemens hier namelijk! Vond het idee van @Kaastosti handig met niet uitgelezen boeken.

1 like

Ik heb goodreads! Dit ben ik

3 likes

Ik ben dit op Goodreads.

1 like

De link naar mijn goodreads heb ik weggehaald, maar als je het nog leuk vindt om elkaars goodreads te volgen, stuur dan een pb :smiley:

Ik heb the one hundred years of Lenni and Margot gelezen. Echt een heel mooi boek uiteindelijk, duurde even voordat ik er in kwam en dat was denk ik vooral omdat 1 van de hoofdpersonen redelijk jong is, en dat vind ik niet altijd even interessant. Uiteindelijk wende ik er aan en was het een heel mooi boek. :star2::star2::star2::star2:

4 likes

ik heb ook goodreads!

1 like

Heb net de The then thousand Doors of January uit! Duurde even voordat ik erin zat maar vond het een heel mooi, leuk en spannend boek! Heel anders dan ik dacht van te voren. :star::star::star::star:

1 like

Dit is mijn goodreads

1 like

Ik heb mijn Goodreads hier weggehaald, maar pb gerust als je wil toevoegen! :slight_smile:

3 likes

Ik heb net op goodreads wat vriendschapsverzoeken gestuurd. Mijn naam is net als van de posters

Edit: haha geen idee hoe ik die van mij deel. Verschillende pogingen deden niks

Check out my profile on Goodreads!

2 likes

Ik had ook geen idee dus heb iemand gequote en dan hun link vervangen voor die van mij :sweat_smile: Misschien lukt het dan

1 like

Maar mijn link is dit: Check out my profile on Goodreads!

Dat is alleen een tekst! :rofl:

Dit is die van mij: link :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Huh, als je gewoon de website plakt hier krijg je dat?

Ik zag trouwens dat iemand Bridge of Terabithia aan het lezen was :heart_eyes: Wist helemaal niet dat dat een boek was.

1 like

Grapje ik ben heel moe, dus begreep het verkeerd haha