Het algemene boekentopic (Deel 2)

Ik heb vier boeken uitgelezen;

Dagen van Zand - Aimée de Jongh (graphic novel)
On the Edge (On the Edge, #1) - Ilona Andrews
Kingdom of the Cursed (Kingdom of the Wicked, #2) - Kerri Maniscalco
These Hollow Vows (These Hollow Vows, #1) - Lexi Ryan

Geen enkel boek kwam boven de drie sterren uit maar da’s oké, voelde me een beetje mweh en had even geen zin in iets moeilijks en ging voor de bekende weg mbt YA/NA Fantasy :laughing:

3 likes

Leuk dat je het wil overnemen!

Ik merkte echt dat het me een goed steuntje in de rug gaf om te lezen, waardoor ik ook tijdens korte treinritjes een boek meenam en ging lezen. Ik ben ook al eeuwen bezig in Shuggie Bain en omdat ik niet regelmatig las kwam ik er echt helemaal niet in, maar door deze challenge zit ik eindelijk lekker in het verhaal en heb ik hem bijna uit!

1 like

Ik heb beide boeken gelezen. Hex vond ik echt fantastisch, maar Echo vond ik nogal teleurstellend. Naar mijn idee was het te langdradig. Aangezien ik beide boeken zo verschillend heb ervaren, twijfel ik heel erg over Orakel.

1 like

Op basis van wat ik tot nu toe heb gelezen zou ik hem dan zeker niet aanraden, zijn wel spannendere horror/thrillers die niet langdradig zijn om te lezen :grin:

1 like

Super leuk dat je het weer deze challenge had geïnitialiseerd!

Ik heb deze boeken gelezen:

• As Good As Dead - Holly Jackson (uitgelezen, was er al eerder in begonnen)
  • How to tame a fox and build a dog - Lyudmila Trut, Lee Alan Dugatkin (nog in bezig)
  • The Southern book club’s guide to slaying vampires - Grady Hendrix (nog in bezig)
3 likes

Edit: Ik heb hem uit! :star::star::star::star::star:

Hij was zo mega spannend dat ik hem vanochtend in bed nog heb uitgelezen. Kristoff en Kaufman kunnen echt zulke goede sci-fi schrijven, je wordt er helemaal in meegezogen. En ik wist tot het einde niet hoe het ging eindigen.

Ik ga nu denk ik De Meisjes van Annet Schaap lezen.

1 like

Door deze challenge weer elke dag gelezen (waar ik anders wel eens een dagje of 2 oversla), en heb het boek “Als wij schurken waren” van M.L. Rio uit. Aanrader als je “De verborgen geschiedenis” van Donna Tartt goed vond.

3 likes

Ok, cool genoeg animo! Dan neem ik hierbij het stokje over van @Hazel en gaan we over met:

:blue_book: FF Laagdrempelige Reading Challenge :blue_book:! 2022 Week 2

7 t/m 13 januari, elke dag een kwartiertje!

27 likes

Januari?

1 like

haha, jemig, goedemorgen

1 like

Ik had te laat door dat er een challenge was, maar heb wel geprobeerd mee te doen. Opeens weer me weer duidelijk waarom ik zo veel minder lees sinds het begin van de lockdown: thuiswerken+peuter/kleuter* in huis (en nu thuis) blijft voor mij moeilijk om tijd te vinden om even ongestoord te lezen. Wel nog wat 's avonds gelezen, maar soms ook echt te moe om nog een inspanning te willen doen. het beste leesmomentje overdag was toen ik een kwartier moest wachten na de booster, ben er uiteindelijk zelfs 25 min blijven zitten :). Gisterenavond uiteindelijk om half9 nog geprobeerd in bed te lezen, maar al lezend in slaap gevallen (maar dat kwam waarschijnlijk door de booster).

Over twee weken hebben mij vriend en ik een kindloos lees en wandel weekendje gepland! Daar kijk ik nu al super hard naar uit!

1 like

ik lees bijna nooit, maar ga proberen deze week mee te doen!

1 like

Ik heb laatst alle Harry Potter films opnieuw gekeken met m’n vriend en toen hij vertelde hij lukraak dat hij niet alle boeken had gelezen?! Ik wilde hem een cadeaubox geven van de Nederlandse boeken, maar die zijn online onvindbaar. Ik zie alleen Engelse, maar ik heb dus liever Nederlands. Weet iemand of een winkel ze verkoopt? Had niet verwacht dat het zo lastig te vinden zou zijn.

Ik heb deze alweer uit. Eventjes een disclaimer: ik lees snel, zit in isolatie wegens corona en heb eigenlijk verder geen energie om iets anders te doen dan lezen/af en toe scrollen op het forum/naar het wc gaan. :sweat_smile:

Het verhaal deed me qua sfeer denken aan A Handmaid’s Tale. Heel beklijvende sfeer dat wordt neergezet en je hebt zelf ook dat zenuwachtige, opgejaagde gevoel als het hoofdpersonage. Een dystopisch verhaal dat mooi de pijnpunten van vrouw zijn/moeder zijn/vrije keuze aanhaalt. Toch bleef ik na het lezen een beetje op mijn honger zitten waardoor ik het eerder 3 * zou geven.

Mijn volgende boek is Little Deaths van Emma Flint.

2 likes

Ik heb The Invisible Life of Addie LaRue uit.

Ik had hoge verwachtingen en vond de eerste helft ook echt prachtig, maar vond het daarna bergafwaarts gaan en uiteindelijk eigenlijk een beetje teleurstellend.

Geen spoilers: het taalgebruik ging me wat tegenstaan, ik vond het soms een beetje dromerige-puber-schrijft-fanfic-taal overdreven poëtisch. En veel herhaling in beeldspraak: “curls tumbling across his tempel,” “spilling into the dark” “wrapping/folding in/into/around each other…”

Beetje spoilers: Er gebeurde niet zo veel nieuws in de tweede helft, en ik had graag meer gelezen over verschillende periodes, gebeurtenissen en landen. Een halve pagina over de Tweede Wereldoorlog, drie zinnen over de Roaring Twenties, niets over de burgerrechtenbeweging in de VS terwijl Addie in die jaren in de zuidelijke staten is… zo zonde! Het had zo veel potentie! En waar waren alle niet-Westerse landen, gebeurtenissen, kunst, talen?

Ik dacht dat dit een 5-sterren boek ging worden voor mij, maar helaas: :star::star::star: voor het originele verhaal en de mooie eerste helft.

12 likes

Denk dat er op dit moment geen Nederlandse box te koop is, inderdaad. Kan ook niks vinden helaas.

Ik dacht dat zo’n klassieker altijd wel te koop was :anguished: zo’n bundel dan in elk geval.

1 like

Ik ben al een tijdje op zoek naar een mooie harry potter bundel in het Nederlands en helaas nog niks gevonden…

Ik heb hem vandaag uitgelezen en sluit me 100% aan bij je review. Ik vond het boek erg tegenvallen, vooral het tweede deel. Onder andere door de schrijfstijl maar ik had zelf graag iets meer historische context gelezen, zeker omdat het frankrijk/Parijs van de 18e eeuw wel beeldender werd omschreven in het eerste stuk. Daarin las ik ook (tussen de regels door) hoe het was om in die tijd arm, rijk, man, vrouw etc te zijn. Verder vond ik dat Addie weinig groei doormaakt in het boek, ook al leeft ze 300 jaar, en dat het vanuit een erg wit, westers perspectief is geschreven.

Uiteindelijk is het ook geen historische roman oid en dus :star::star::star:(:star:) omdat ik het boek verder met veel plezier heb gelezen.

1 like

Het is wel eens vaker gevraagd volgens mij, maar wie heeft goodreads en mag ik volgen? Goede voornemens hier namelijk! Vond het idee van @Kaastosti handig met niet uitgelezen boeken.

1 like