Het algemene boekentopic (Deel 2)

De zon achterna van Shobha Rao misschien?

1 like

Ga ik opzoeken, dankje!

Een dikke aanrader voor wie van dit soort boeken houdt. Probeert een beetje dezelfde vragen Als de meeste mensen deugen, maar dan behoorlijk meer onderbouwd. Ook de relatie met ongelijkheid is super interessant.

4 likes

Ik heb vandaag ‘Naar het paradijs’ van Hanya Yanagihara (dezelfde auteur als van ‘Een klein leven’) gekocht. Het speelt zich af in drie tijden in de VS: in 1893, 1993 en 2093. Ben echt super benieuwd!

9 likes

Het boek Aria van Nazanine Hozar is ook wel een beetje een boek met dezelfde sfeer. Het gaat over een meisje dat opgroeit in Iran, ongeveer 50 jaar geleden

2 likes

Ik ben hier ook zo benieuwd naar, er stond deze week een interview met de schrijfster in de Volkskrant nav het boek. Ik zie er alleen wat tegenop om over een pandemie te lezen als we daar zelf nog middenin zitten. Had dat ook met de laatste Karin Slaughter en eenalaatste seizoen van Greys Anatomy. Terwijl ik wel de Pest heb gelezen in de allereerste lockdown.

Ik heb De Kat en de Generaal van Nino Haratischwili Weggelegd na 100 pagina’s. Ik kwam er niet in door de verschillende personages en ik weet zo weinig van dat stuk geschiedenis (eerste tsjetsjeense oorlog) dat ik het ook niet goed kon plaatsen allemaal. Na wat reviews waarin ik las dat de eerste 200/300 pagina’s lastig zijn en het laatste stuk (totaal bijna 700 paginas) heel erg goed toch maar weg gelegd om een andere keer weer verder te gaan. Ik had dit bij haar eerste boek ook, daar ben ik meerdere keren in begonnen maar toen ik er eenmaal echt lekker inzat was het een van mijn favoriete boeken van 2020. Even bewaren voor de zomervakantie dan maar!

2 likes

En de statistieken van de tweede laagdrempelige leeschallenge! Deze heeft mij weer erg geholpen elke dag minstens een kwartiertje te lezen, met als resultaat dat ik bijna mijn tweede boek van dit jaar uitheb.

Qua aantallen lazen we op de eerste dag, vrijdag het meest, qua percentage op de laatste dag, op donderdag (let op, in de grafiek zijn het verschillende assen!) In totaal hebben er 81 verschillende forummers meegedaan met de polls, die gemiddeld bijna 5 van de 7 dagen gelezen hebben, wat resulteert in minimaal 98 uur gezamenlijk gelezen. Vind ik een hele mooie score! Er waren ook maar liefst 28 forummers die elke dag gelezen hebben, letterlijk van A (@Autumn ) tot Z (@Zompig ):

7x gelezen

Autumn
Bakkes
Baymax
Coconutty
Evenveel
Fairytale
Foucher
Fruitcake
JuneOsborne
Kat_von_d
Kusjessoldaat
Lepelsteeltje
Lorem
Madam-Mikmak
Marquez
Max
nello
Nevertheless
nightlife
Norma
Pimpelmees
Popsicle
Quinn
RMN
Smintje
TheeTijd
vitaminwater
Zompig

En nog een bijzondere vermelding voor @Popsicle, @TheeTijd en @Madam-Mikmak die zowaar vier of meer boeken uitgelezen hebben. Hele mooie prestatie!

Binnenkort weer eens doen?

• Ja!
  • Nee!

0 stemmers

13 likes

Iemand had het al geopperd maar lijkt me leuk om zo’n challenge te doen op de 1e van iedere maand!

3 likes

Zo ontzettend leuk dat je alles zo hebt bijgehouden!!!

Maar voor mij even een rectificatie. Ik dacht bij de gelezen boeken dat het om de 2022 challenge ging.
Ik ben nu in mijn 6e boek bezig van 2022
Niet dat ik zoveel boeken heb gelezen in een week :relaxed:

3 likes

98 uur gezamenlijk gelezen, wauw! :tada: 2022 begint al als een mooi leesjaar zo! Dankjewel voor het bijhouden! :star_struck:

3 likes

Leuk weer om dit overzicht te zien. Thnx!

Ik ben dus al een tijdje bezig in Max, Mischa en het Tetoffensief maar was vergeten m’n ereader mee te nemen toen ik een paar dagen naar mijn vriend ging. Heb daar wat boeken uit zijn kast getrokken (drie hele dunne boekjes), maar merk dat ik het wel ff prettig vind om Max in zijn sop gaar te laten koken :joy: dus ik neem effe een break en ga daarna wel weer verder. Heb nu ongeveer 380 pagina’s gelezen van de 1100…

6 likes

Ben je al voorbij dat eerste stukje van die mysterieuze man? Daar vond ik het lastig om door te lezen!

Ik heb mijn eigen dikke pil uit: utopia avenue. Heb hem hardcover gelezen en ben echt zoo blij dat ik weer mijn ereader kan gebruiken, man was echt onmogelijk in bed. Vond het wel een fijn boek, chill jaren zestig sfeertje, leest fijn door. En leuk om als het ware lid te zijn van een band zo via dit boek. Ik wist trouwens niet dat de auteur blijkbaar personages uit andere boeken ook weer gebruikt. Ik denk wel dat ik het leuker had gevonden deze in het engels te lezen, net als the seven husband of evelyn hugo waar ik nu aan begonnen ben. Maarja, de engelse versie was 15e, de nederlandse kon ik gratis lenen bij de bieb.

4 likes

Jaa, je bedoelt

Samenvatting

die man die zijn oom blijkt te zijn? en dat hij later in dat mega appartement woont met dat rare stel. Ben wel benieuwd waar dat heengaat!

Jouw boek klinkt ook vet. Heb je nog meer van hem gelezen? En heb je Daisy Jones & The Six ook gelezen, die lijkt er een beetje op misschien. Zalig trouwens Evelyn Hugo, enjoy!

Ja, dat stukje inderdaad! Wow, ik wist niet dat er al zoveel gebeurde in de eerste 300 pagina’s.

Jaa Evelyn Hugo leest nu al zo fijn. Daisy Jones & The Six ken ik ook nog niet, de auteur is helemaal nieuw voor mij!

3 likes

Ooh ik ben zo benieuwd naar deze! Ga er binnenkort in beginnen. Ik ben ook benieuwd of er personages van Cloud Atlas in zitten, die heb ik toevallig laatst gelezen

1 like

Ik lees nu ook Utopia Avenue! Vind hem leuk, lekker Brits ook. En idd, hij reïncarneert zijn personages, er zitten er vrij veel in dit boek.

@Lumos dit is misschien leuk om te lezen voor je aan Utopia Avenue begint! DPG Media Privacy Gate veel achtergrond info

1 like

Ik lees nu ‘Dode bloemen leven forever’. En ik weet het niet. Het is geen standaard boek en er zit tot nu toe weinig structuur in.

Oh en ik ben dus op zoek naar een leesclub/boekenclub (in DH). Maar kan tot nu toe niks vinden.

Iemand tips, waar en hoe te zoeken?

1 like

Ik heb net ‘daar waar de rivierkreeften zingen’ uit. Wat een ongelooflijk mooi boek, de sfeer voel je overal en er komt een soort rust over je heen.

8 likes