Ik ben hier ook zo benieuwd naar, er stond deze week een interview met de schrijfster in de Volkskrant nav het boek. Ik zie er alleen wat tegenop om over een pandemie te lezen als we daar zelf nog middenin zitten. Had dat ook met de laatste Karin Slaughter en eenalaatste seizoen van Greys Anatomy. Terwijl ik wel de Pest heb gelezen in de allereerste lockdown.
Ik heb De Kat en de Generaal van Nino Haratischwili Weggelegd na 100 pagina’s. Ik kwam er niet in door de verschillende personages en ik weet zo weinig van dat stuk geschiedenis (eerste tsjetsjeense oorlog) dat ik het ook niet goed kon plaatsen allemaal. Na wat reviews waarin ik las dat de eerste 200/300 pagina’s lastig zijn en het laatste stuk (totaal bijna 700 paginas) heel erg goed toch maar weg gelegd om een andere keer weer verder te gaan. Ik had dit bij haar eerste boek ook, daar ben ik meerdere keren in begonnen maar toen ik er eenmaal echt lekker inzat was het een van mijn favoriete boeken van 2020. Even bewaren voor de zomervakantie dan maar!