Mijn Kobo plus abonnement lijkt het ineens niet meer te doen op mijn ereader. Ik wilde nieuwe boeken gaan downloaden en had gefilterd op Kobo plus en dan zie ik een heleboel boeken staan met ‘Koop voor x euro of lees met Kobo plus’, maar als ik een van die boeken dan aanklik dan staat er ineens alleen nog ‘Koop voor x euro’. Terwijl als ik naar instellingen ga er wel gewoon staat dat ik een Kobo plus abonnement heb en mijn laatste betaling op 20 januari is ook gewoon afgeschreven. Heeft iemand dit weleens gehad?
Geen reeks, maar ik vond ’ het lot van de familie Meijer’ van Charles Lewinsky heel goed. En het is wel 800blzn ofzo, dus zeker genoeg leesplezier.
De eerste blzn (10 ofzo) van het boek staken me tegen, maar vanaf toen vond ik het heerlijk!
Heb je al eens geprobeerd opnieuw in te loggen? Ik heb dit ook weleens gehad en dat hielp dan wel!
Ik heb maar 2 boeken gelezen deze maand, ondanks vakantie. Het 3e boek krijg ik vandaag niet meer uit denk ik.
De Verborgen Geschiedenis
Ik heb me twee weken lang in Hampden College gewaand. De gebeurtenissen en conversaties waren beschreven alsof ik er zelf bij was, heel knap! Het verhaal gaat (inderdaad) wat traag, de personages vond ik soms wat moeilijk uit elkaar te houden en het Grieks (waar ik geen kennis van heb) vond ik niet per se iets toevoegen. Maar de psychologische aspecten in dit verhaal vond ik boeiend. Hoogmoed komt voor de val; het boek zette me aan het denken. Al met al toch wel een aanrader om dit boek eens te lezen, al kan ik me niet geheel vinden in de meest positieve recensies die ik heb gelezen. Misschien volgt dat als ik het boek nog eens herlees.
De Bijenhouder van Aleppo
De laatste pagina weergeeft precies de kern van het verhaal van Nuri, Afra, Sami en Mohammed: ‘met verdriet en hoop, met duisternis en licht’. Ik had soms het idee dat de auteur te veel van haar ervaringen als hulpverlener in het verhaal wilde stoppen, maar dat is dan ook mijn enige ‘kritiekpunt’. Een prachtig, ontroerend en hartverscheurend boek.
“Soms doen wij mensen dat - een illusie scheppen die zo krachtig is dat we niet verdwalen in de duisternis.”
Zo’n leuke challenge! Zijn het ook allemaal boeken die zich in het land afspelen, of schrijvers uit die landen? Welke ga je in februari lezen?
Misschien nog een tip voor Cyprus: the island of missing trees. Wel een Turkse schrijfster (Elif Shafak)
Ik heb hier al een paar maanden last van. Opnieuw inloggen helpt ook niet bij mij. Ik zoek en download nu via bol.com en synchroniseer daarna mn ereader. Ik heb een kobo Clara, zou die te oud worden?
Mijn ereader is nog geen jaar oud, dus ik verwacht niet dat het daaraan ligt. Ik kan mijn ereader niet op mijn Macbook aansluiten omdat die geen USB poort heeft dus dan zou ik eerst een verloopstukje moeten kopen daarvoor. Ik ga opnieuw inloggen zo nog een keer proberen en anders misschien maar even contact opnemen met de klantenservice.
Heeft je e-reader ook niet een update nodig?
Ik heb De boekbinder van Bridget Collins uit en ik weet nog niet zo goed wat ik ervan vind. Ik had een totaal anders verhaal verwacht dus het tweede deel moest ik enorm inkomen. Ik denk dat ik hem nog maar een keer moet lezen over een paar maanden.
Om te synchroniseren hoef je hem niet aan te sluiten, zo lang je maar op wifi zit met je ereader. Dan kan je iig nog boeken downloaden op die manier. Maar ook wel een goed idee om de klantenservice te bellen ja, zonde als hij pas een jaar oud is!
Ik heb hetzelfde, ik vind het een beetje saai ofzo? Ik mis een beetje het meeslepende van a little life
Dank! Ja tot nu toe allemaal boeken gekozen waarbij de auteur uit het land komt en het verhaal zich ook (grotendeels) daar afspeelt. Dan krijg ik ook zoveel mogelijk mee van het land. Ik heb nog geen uitgebreide lijst voor februari (ik krijg daar altijd stress van en dan voelt het lezen ineens als een moetje, dus ik plan nooit meer dan 1 boek vooruit haha), maar ik heb nu het huis met de geesten klaarliggen!
Ik ga jouw tip ook even op mijn lijstje zetten. Liep er laatst al langs in de boekwinkel en vond het er goed uitzien!
Ik heb dat ook wel vaak.
Ik plaats dan het boek in mijn verlanglijstje en dan via het verlanglijstje staat deze wel weer open om via kobo plus te lezen!
@Fruitcake @vitaminwater door jullie posts ook begonnen met Comfort me with Apples, wat een freaky book haha. Ben nu op 114/152 (van ereader) en denk dat ik wel een klein beetje weet waar het heengaat, maar ben wel heel benieuwd hoe het afloopt haha
Ik herken deze reactie en ik had precies hetzelfde gevoel. Ik vond het een bizarre wending en het paste ook niet in mijn verwachtingen. Ik heb hem later nog herlezen, maar het gevoel is gebleven. Ik vond het ook oprecht jammer.
Ik ben 'm ook aan het lezen, ben nu op de helft en vind het ook maar een vreemd verhaal haha. Leest wel lekker makkelijk weg!
Edit: ik heb het uit, uiteindelijk zag ik het wel een beetje aankomen maar alsnog een vermakelijk boek. Ik zag dat het genomineerd was ergens voor ‘best horror’ oid en dat vond ik dan weer niet echt, ik vond het niet echt heel spannend ofzo. Maar goed 3/5
Bij mij werkt het ook niet ideaal via de reader. Ik voeg boeken tegenwoordig eerst toe via de app op mijn telefoon. Als ik dan mijn Kobo synchroniseer staan de boeken er wel op
Kobo plus lijkt sowieso een beetje kuren te hebben. Ik heb mijn abonnement opgezegd en naar mijn weten zouden alle Kobo plus boeken dan van mijn ereader moeten verdwijnen maar ze staan er gewoon nog op en ik kan ze ook gewoon nog lezen.
Ik had graag meer boeken willen lezen deze maand, maar merkte dat ik er toch niet helemaal lekker inzat.
- As Good As Dead - Holly Jackson - 3.5
- The Southern Book Club’s Guide to Slaying Vampires - Grady Hendrix - 3.5
- The Midnight Library - Matt Haig - 3.5
- Ik weet je wachtwoord - Daniël Verlaan - 4.5
- Several People Are Typing - Calvin Kasulke - 2
- How to Tame a Fox - Lyudmila Trut - 4
Nog bezig in:
- The Wolf and the Woodsman - Ava Reid
- Het begin - Nora Roberts
Ik heb tien boeken gelezen in januari, waarvan ik aan twee al eerder begonnen was dus die heb ik uitgelezen. En eentje heb ik op een derde geDNFd.
Leigh Bardugo - King of Scars
Naomi Novik - Uprooted
Tahereh Mafi - Shatter me
Leigh Bardugo - Rule of Wolves
Celeste Ng - Little Fires Everywhere
Leigh Bardugo - The Demon in the Wood
V.E. Schwab - A Gathering of Shadows
V.E. Schwab - A Conjuring of Light
Susan Smit - De heks van Limbricht
Catherynne M. Valente - Comfort me with apples
Zoals je aan de sterren kon zien, heb ik Shatter Me niet uitgelezen. Ik vond het echt ontzettend irritant lezen qua layout, en het verhaal voelde ik me te oud voor. Misschien dat ik het wel leuk had gevonden als 16-jarige, maar als 28-jarige had ik echt geen behoefte om dit boek uit te lezen.
The Demon in the Wood is een kort verhaal binnen de Grishaverse, wat an sich best prima was om te lezen, maar met hoe kort het is voelt het bijna als cheaten dat ik hem mee mag tellen, haha.
Ik vond de Darker Shades of Magic trilogie waarvan ik deel twee en drie (Gathering of Shadows en Conjuring of Light) heb uitgelezen eigenlijk behoorlijk tegenvallen. Het eerste boek vond ik nog wel leuk, maar het tweede boek en vooral het derde boek kwam ik echt een stuk lastiger doorheen. Ook qua plot was ik minder onder de indruk van deze delen.
Last Chance Books - Kelsey Rodkey
Het onzichtbare leven van Addie LaRue - V.E. Schwab (
)
Crazy Rich Asians (Crazy Rich Asians #1) - Kevin Kwan
China Rich Girlfriend (Crazy Rich Asians #2) - Kevin Kwan
Rich People Problems (Crazy Rich Asians #3) - Kevin Kwan
De boekhandel van Teheran - Marjan Kamali
Ziek gelukkig - Ruud ten Wolde