Same! Op een gegeven moment viel het kwartje van de namen van de buren. Heb hem ook 3 sterren gegeven!
Ik heb zeven boeken gelezen in januari, goed begin van het jaar. Ff een screenshot, want ik heb geen energie voor een lijstje, haha.
Hoe doe je zo’n lange screenshot? Vast geen iPhone of wel?
Als je met een iPhone een screenshot maakt, klik je daarop en klik je bovenin vervolgens op paginavullend!
Is ook handig om zo een recept op te slaan.
Oh wow, dat is me nog nooit opgevallen. Dankjewel!
Edit: Hmmm, krijg de optie niet te zien als ik in Goodreads een screenshot maak. Is dat dan alleen bij een screenshot van een browser?
Dacht dat ik heel weinig gelezen had deze maand maar viel nog mee! Mijn favorieten deze maand zijn ‘The ten thousand Doors of January’ en ‘Malibu Rising’. Vond Waterscheerling ook mooi, klein boekje die je zo uit hebt maar wel mooi geschreven
Goedemorgen!
Vanaf vandaag start de de FF Laagdrempelige Reading Challenge
weer! Zeven dagen lezen in februari minimaal een kwartiertje. Doe je mee?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Morgen komt de poll online of je vandaag 15 minuten hebt gelezen. Laat je weten in welk boek je bezig bent?
Veeeeel plezier in een andere wereld dan die van jezelf!
Ik ben er de laatste weken helemaal uit geweest met lezen dus ik ga weer mee doen! Ik lees Beautiful world, where are you van Sally Rooney.
Ik heb maar twee boeken uitgelezen in januari, maar toch heb ik elke dag gelezen (ondanks baby). Dus alsnog ben ik best tevreden.
De verborgen geschiedenis - Donna Tartt (reread)
Normale mensen - Sally Rooney ,5
Ik was ook begonnen in Het huis met de geesten van Isabel Allende, maar die heb ik na honderd bladzijdes weggelegd. Pakte me gewoon niet.
Daarna ben ik begonnen in 22-11-1963 van Stephen King, en wat leest die lekker weg zeg. Wel af en toe wat cringe, met van die typische eindes van alinea’s als ‘Maar toen wist ik nog niet wat er de volgende dag ging gebeuren.’
Deze ga ik de komende week ook voor de challenge lezen @Marquez
Ja klopt, je moet dan even via de browser naar goodreads gaan!
Leuk ik doe ook weer mee! Ik ben nu bezig in een thriller, Winterland van Janni Pedersen en Kim Faber. Heb dit boek al bijna uit maar ook al een paar dagen niet gelezen. Ik denk dat ik hem met de challenge veel sneller uit ga hebben
Dit heb je verdiend heb ik nog niet uit, deze luister ik tijdens het wandelen maarbdat is er de afgelopen weken niet van gekomen
Jeetje wat lezen sommigen van jullie veel zeg.
Ik had mezelf voorgenomen om minimaal 2 boeken per maand te lezen dit jaar maar dat is echt een peulenschilletje als ik het vergelijk met hoeveel sommigen van jullie lezen.
Januari:
Vinexvrouwen - Naima El Bezaz
Was zowel qua schrijfstijl als onderwerp eigenlijk niet helemaal mijn boek, maar wel uitgelezen.
Waar is Bernadette? - Maria Semple
Ik moest in het begin even wennen aan de stijl van het boek (het verhaal wordt veel verteld aan de hand van correspondentie zoals e-mails, brieven etc.) en ik moest ook even in het verhaal komen, ik kon niet zo goed plaatsen waar het heen zou gaan. Toen ik eenmaal over de helft was zat ik er wel goed in en vond ik het ook wel een grappig boek.
Leuk Ik ben bezig in From Blood and Ash van Jennifer L. Armentrout (al eens eerder geprobeerd, maar toen toch weer weggelegd haha).
Mijn doel ligt ook op 2 boeken per maand. Dan blijf ik het lezen echt leuk vinden in plaats van dat ik het gevoel heb dat het als een verplichting voelt. Ik heb ook het idee dat ik wat langzamer lees dan gemiddeld, als ik het bijvoorbeeld vergelijk met mijn vriend
Ja ik lees niet per se langzaam, als ik eenmaal bezig ben dan lees ik vrij snel eigenlijk. Ik merk alleen dat ik het soms een drempel vind om in een boek te beginnen omdat je van tevoren nooit zeker weet of het leuk is. En als ik niet meteen gegrepen wordt dan twijfel ik ook altijd hoe lang ik het een kans moet geven. Heb hetzelfde met series kijken. Als ik eenmaal ergens in bezig ben dan vlieg ik er zo doorheen maar vind het altijd wel heel lastig om een nieuwe serie uit te kiezen.
Dat is het belangrijkste, dat lezen leuk blijft @Sundance. De hoeveelheid boeken zeggen niet zoveel. Vergelijk het met yoga. Als je heel lenig bent, dan moet je ook verder de houding ‘in’ om hetzelfde effect te bereiken als iemand die minder lenig is. Dat laatste is dan niet minder, maar gewoon anders. Voor mij is lezen heel makkelijk dus ik doe er ook geen moeite voor. Ik heb erg veel respect voor mensen die lezen lastig vinden en toch elke dag of regelmatig lezen.
Ik denk ook dat het heel erg uitmaakt wat voor boeken je leest. Als ik in een maand veel chicklit achtitge boeken lees en/of kinderboeken dan lees ik veel meer stuks dan als ik literatuur lees. Wat zegt dat dan onder aan de streep? Het ene boek is lastiger lezen dan het andere en het ene is dikker dan het andere etc.
Wees trots dat je leest!
Edit: Nog even aanhakend op of iets we/niet leuk is; als het niets aan is gewoon stoppen. Zonde van je tijd en energie. Vind ik zelf ook wel eens lastig. Dan lees ik eens Engels of Duits en dan krijg ik het weer niet uit. Maar elke bladzijde die je wel hebt gelezen telt mee. Je hebt er wel weer iets van geleerd.
Ik zit in Harry Potter and the Chamber of secrets. Lekker alles weer eens herlezen
Leslie Caroll - Inglorious Royal Marriages
Casey McQuiston - Red, White & Royal Blue
Annejet van der Zijl - Sonny Boy
Christel Don - Afstandsmoeders
Mary Hoffman - Troubadour
Ik ben nu in vier verschillende boeken bezig maar geen van de vier pakt me echt, dus ik ga er niet heel snel doorheen helaas.