Het algemene boekentopic (Deel 2)

Ik weet niet zo goed wat ik nu wil lezen, en alle boeken die nog op mijn lijstje staan zijn rond de 15 euro als epub bestand. Vind ik toch wel wat veel, heb dan liever het fysieke boek denk ik.

Dus nu lees ik die ene bekende harry potter fanfiction maar :sweat_smile: Moet zeggen, zit er helemaal in!

3 likes

Ik lees nu “Duistere kroon” van Kendare Blake

En dit heb ik in januari gelezen. Ben nu even heel erg in to jeugd /YA fantasy. Ik lees altijd in fases per genre

5 likes

Ik heb deze maand een deel van Max, Mischa en het Tetoffensief gelezen, maar nog niet uit. Evenals een deel van Heaven van Mieko Kawakami, maar kwam er niet zo lekker in omdat ik alleen 's avonds stukjes heb gelezen. Ik denk dat dat een DNF wordt, maar Max en Mischa ga ik wel in verder.

Wat ik wél uit heb (linkjes gaan naar reviews op mijn bookstagram):

• The Idiot van Elif Batuman, vier sterren
  • Nothing but Blackened Teeth van Cassandra Khaw, drie sterren
  • De Bananengeneratie van Pete Wu, vier sterren
  • The Tooth van Shirley Jackson, vier sterren
  • Als vrouwen wijs waren van Marianne Fredriksson, vier sterren
  • De grote zaal van Jacoba van Velde, drie sterren
  • De Maaspiraat van Mignon Nusteling, 2,5 ster (veel typfouten, eigenlijk meer een stadsgids)
  • Jillian van Halle Butler, 3,5 ster
  • De praktijk van een huisarts van Joost Zaat, drie sterren
  • Genuine Fraud van E. Lockhart, drie sterren
  • Reddende engel van Renate van Dorrestein, vier sterren
  • I hold a Wolf by the Ears van Laura van den Berg, vier sterren

Eigenlijk heel veel collecties van korte verhalen, ben nu ook in eentje bezig (Her Body and Other Parties), hierna wel weer zin in een ‘normaal’ boek.

6 likes

Wow vond je de ijzige verloofde zo goed? Ik heb 'm 2 sterren gegeven. Wat een rotboek vond ik dat 🥲.

recensie

Trage opbouw, weinig gebeurtenissen, en zoveel vrouwenhaat.
Enige wat ik er leuk aan vond is dat zij niet verliefd werd.

Edit : ik bedoelde dit niet judgemental, vond het gewoon echt echt een stom boek en ben wel benieuwd welk deel je er goed aan vond? Bedenk me nu dat ik de wereld wel mooi gemaakt vond.

Ja leuk! :tada: Ik heb bezig in twee boeken: De donkere kroon van Sarah J Maas en The graveyard book van Neil Gaiman!

1 like

Gelezen afgelopen maand:

Het kerstvarken van J.K. Rowling
De bronzen stad van S.A. Chakraborty
Melk en honing van Rupi Kaur
Zo word je een geweldige dichter van Ellen Dekcwitz
Het wezen van de wolk - vijftig kleine essays over poezie door Guus Middag
Hoi feest van Ellen Deckwitz
The nix van Nathan Hill

Bezig in
Harnas van glas door Maaike Ouboter
Een coquette vrouw van Carry van Bruggen
Fonkelend van woede van Soraya chemaly

The nix heb ik niet uitgekregen, vond het echt te langdradig worden. Het kerstvarken is wel een geinig kinderboek. Een mix van de notenkraker en de film inside out. De tekeningen zijn bijzonder van stijl. Ik ben er nog niet echt over uit of ik het nu wel/niet vind passen bij het verhaal.

Verder veel gedichten en over poëzie gelezen. Ik was helemaal vergeten hoe leuk dat ook maar weer is. Maaike Ouboter haar boek is een leuke aanvulling op haar cd. Wel vind ik het soms wel erg melancholisch/zoetsappig wat ik bij haar liedteksten veel minder heb.

4 likes

Ik vond deel twee leuker dus beide 4 sterren klopt niet. (Sterren geven vind ik altijd maar lastig haha)

Maar ik vind het een leuk omschreven wereld met fijne vleugjes humor. Onderling was men inderdaad weinig liefdevol naar elkaar toe.
In die wereld en de tijdsgeest waarin het verhaal zich afspeelt past het wel.
Maar het las lekker weg.
Ben niet zo snel kritisch.

Maar wel toen ik laatst begon aan wat boeken van cassandra Clare. Daar ben ik dan zo snel klaar mee als het hele verhaal er alleen maar om draait hoe twee personen de hele tijd om elkaar heen draaien en het alleen maar gaat om hoe ze zich tot elkaar aangetrokken voelen.

Had ik met de zombiespiegels ook wel wat moeite mee (ben nog niet aan deel drie begonnen)

1 like

Ik ben aan het lezen in Ik Reis Alleen!

2 likes

Ja herken dit! Als ik eenmaal in een boek bezig ben dan gaat het snel, dus op vakantie lees ik zo meerdere boeken in een week. Maar nu tijdens een gewone werkweek is dat helemaal niet haalbaar. Mijn werk bestaat ook al uit veel lezen dus heb daar dan 's avonds echt wat minder zin in. En ik ben zelf best kritisch in wat ik lees, er zijn veel boeken die ik zo uit heb maar haal daar zelf dan ook minder plezier uit. Op vakantie wel weer prima, maar ik vind het heerlijk om ‘doordeweeks’ lang meegezogen te worden in 1 verhaal/boek. Zodat je de volgende dag er echt naar uitkijkt weer verder te gaan.

Ik lees vooral veel in periodes dat ik niet helemaal lekker in mijn vel zit, dan is lezen echt een rust momentje voor me.

Leuk! Ik ben nu bezig in White Fragility van Robin DiAngelo. Ben ongeveer op 1/3e nu maar ik had hem eigenlijk liever in het Nederlands gelezen denk ik want soms vind ik het een beetje lastig te volgen.

Gelezen in januari (ik snap alleen niet wat IT er tussendoet want die heb ik echt al heel lang geleden gelezen haha)

5 likes

Ik doe mee! Ik lees nu Naar het paradijs van Hanya Yanagihara.

1 like

Ik las niet zoveel in januari…

3 likes

Ik ga nu beginnen in Love Your Life van Sophie Kinsella en One Last Stop van Casey McQuiston!

2 likes

Ik had enkele dagen verlof in januari, daarom meer boeken gelezen dan in andere maanden. Ik ben nu bezig in Het meisje met de luidende stem van Abi Dare. Dat is een verhaal over een 14-jarig Nigeriaans meisje dat wordt uitgehuwelijkt, heel goed tot nu toe!

10 likes

Leuk, ik doe mee! Ik verviel alweer in dagen niet lezen, dus dit gaat zeker helpen! Op dit moment lees ik de alchemist van Paulo Coelho.

1 like

Leuk! Ik ben bezig in The Silent Patient van Alex Michaelidis. Ben op ongeveer een kwart van de ca. 290 pagina’s, dus hoop hem deze week nog wel uit te krijgen

6 likes

Ja leuk! Ik heb net Normal People uit: vond hem oke, niet wauw. Vooral wennen aan de schrijfstijl. Drie sterren. Begin nu aan De sterren boven Bagdad.

1 like

Wat een leuke veel plezier wens!

Ik hoop tijdens de challenge minimaal The Island of Missing Trees uit te lezen. Echt een aanrader trouwens voor mensen met weinig tijd/weinig zin om lang te lezen. De hoofdstukken opzich zijn al kort (paar paginas) maar ook in het hoofdstuk zitten soort gemerkte (met plaatje) onderbrekingen. Het boek bestaat uit verschillende delen van 50-70 pagina’s dus je kan het ook goed lezen met een deel als doel.

En ik wil Gratis geld voor iedereen van Rutger Bregman afluisteren, nog ca 25 hoofdstukken van iets van 5 min per hoofdstuk maar ik vind 't nogal een opgave.

1 like

Ben bezig in het eerste boek van Virgin River, maar op een of andere manier kan ik mij er niet toe zetten om verder te lezen. Ik twijfel nu tussen Vriendschapsverzoek van Laura Marshall en Educated Drug Dealer :thinking: