Leuk! Ik ben nu bezig in The Empire of Gold, maar merk dat ik op dit moment meer in mijn nieuwe Pokemon spel zit. Eigenlijk goed dus dat ik mezelf toch ga dwingen om 15 minuutjes te lezen elke dag.
Hebben jullie tips voor romans die makkelijk weglezen? Beetje a la Nora Roberts - vond het bride quartet erg fijn.
Lees dit soort boeken voordat ik ga slapen zodat ik rustiger word en daarbij zijn de boeken waar ik normaal van houd niet geschikt voor. Was bv begonnen aan House of Earth and Blood van Sarah J Maas, dat was niet zo slim vlak voor het slapen
Ik ben vandaag begonnen in The seven deaths of Evelyn Hardcastle, ben benieuwd hoe ver ik ga komen tijdens de challenge
Ik las dit net en vind het echt super tof haha.
Ik was dit net aan het lezen haha. Dit is toch echt de droom als kinderboekenwurm.
Dit heb ik gelezen afgelopen maand. The Hollow Heart heb ik gister de laatste pagina’s van gelezen, dus eigenlijk telt die niet voor januari. The Good Daughter en Falling in Love Montage waren luisterboeken.
Mijn favorieten waren: The Book of Life en The Stone Sky. Mooie eindes van de series.
Ik merk trouwens dat ik het heel moeilijk vind om te beschrijven waarom ik een boek goed of slecht vind, hebben meer mensen dit?
Ik heb zojuist de meisjes van Annet Schaap uitgelezen. Het zijn 7 bewerkte sprookjes. Is volgens mij een kinderboek, maar wel een aanrader.
Mij doel om alleen maar fysieke boeken te lezen is helaas al mislukt. Heb toch weer Kobo plus aangezet omdat een e-reader zoveel makkelijker is met nog even 's avonds in bed lezen😇.
Waar ik ook aan dat te denken: zouden we ook een lijst kunnen maken in Goodreads waar iedereen boeken in zou kunnen zetten qua aanraders? Ik ben zelf nog niet helemaal thuis in Goodreads maar is dat een mogelijkheid, en zouden jullie dat leuk vinden?
Ik zou het zelf heel leuk vinden om een lijst te hebben met aanbevelingen van jullie die steeds uitgebreider wordt.
Niet om een Debby Downer te zijn, maar ik denk dat dat in de praktijk niet zo goed gaat werken. Je ziet in dit topic al dat smaken in genres alleen al enorm uiteenlopen, dus dan krijg je een enorme lijst waarin je zelf nog heel erg moet gaan zoeken. Ik gok dat het een beetje te breed is. En eigenlijk is dit topic al gewoon een lange lijst met tips en afraders, en kun je per user kijken of je smaak overeenkomt en wat diegene nog meer leest.
Dat is iig het eerste wat bij mij opkomt, laat je overigens vooral niet tegenhouden om zoiets op poten te zetten.
FF Laagdrempelige Reading Challenge
Hoe is het gegaan op 1 februari, heb je een kwartier gelezen?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Waar heb je gelezen?
- In bed
- In bad
- Aan de keukentafel
- In de trein/bus/tram oid
- Buiten
- Op de grond
- In de vensterbank
- Anders
0 stemmers
Heb je per ongeluk langer gelezen dan 15 minuten?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Ik ben benieuwd hoe het is gegaan. Geef de challenge nog niet op als het je niet is gelukt om de eerste dag 15 minuten te lezen. Nog zes dagen om het te proberen! En onthoud, elke bladzijde die je leest is er één.
Tot morgen!
Jaa de meisjes van Annet Schaap is echt fantastisch! Heb je het interview met haar ook gehoord in de grote vriendelijke podcast? Is wel echt een aanrader.
Ik vind het idee van een lijst wel leuk, maar deel ook de mening van vitaminwater wel eigenlijk. Misschien kunnen we iets bedenken wat kleiner kan. bijvoorbeeld iets in groepjes/koppels? Samen een lijst maken met interesses en die onder elkaar zetten. Of een overzichtje van wat er al staat in dit topic, net als bij het baktopic. Er zijn namelijk ook veel boeken die hier terugkomen en wel echt een kleine ‘hype’ zijn hier in dit topic. Denk ik. Bijv. mijn duistere Vanessa, de meisjes, het kruispunt, rebecca.
Om en nabij vijftien denk iets meer, werd lange tijd later wakker haha
@Marquez @vitaminwater Goed punt! Ik ga gewoon het hele topic even uitpluizen!
De podcast heb ik nog niet geluisterd. Thnx voor de tip!
Haha ik mis de optie “op de bank”
Ik heb het wel echt tot het laatst uitgesteld haha, nadat ik naar bed was gegaan nog even in een boek begonnen voor de challenge.
Leuk dat je de challenge weer hebt gestart.
Ik heb gister en vandaag comfort Me with apples uitgelezen.
Leuk deze vragen met wat meer context! Gister helaas niet langer gelezen, normaal gesproken lukt dat me wel als ik eenmaal begin maar ik kom niet helemaal lekker in dit boek…
Ik lees ‘Wie Omkijkt’ (vertaling van American Dirt) - meer mensen dit boek gelezen?
Vond dit zo’n spannend boek!
Oh wat stom! Zet die er morgen bij!
Eind vorig jaar heb ik hier om boekentips gevraagd en daar is een leeslijst uit gekomen waar ik voorlopig nog wel zoet mee ben, ik ben van plan om álle boeken die me zijn aangeraden uit te lezen.
Paar weken geleden had ik The Nix uit, inderdaad een uitgebreid verhaal om je lekker in onder te dompelen, maar ik voelde het toch niet helemaal. Het begon goed, maar later vond ik het vaak nogal kil en zakelijk ofzo, en ik vond de verbinding tussen de verschillende verhaallijnen soms een beetje gekunsteld. 3 sterren geef ik het.
Nu voor een leesclubje Urk aan het lezen (ook niet wild van), daarna knal ik Comfort me with Apples even tussendoor (puur gebaseerd op de paar posts in dit topic), en dan denk ik over op Max, Mischa en het Tet-offensief.