Het algemene boekentopic (Deel 2)

Ja, het grijpt me ook wel echt, wil de hele tijd verder lezen. Had dat met The Maidens van diezelfde schrijver ook, die heb ik op een gegeven moment (in het weekend) tot half drie gelezen omdat ik steeds dacht ‘oh, nog 1 hoofdstuk kan nog wel’. Gisteren was ik trouwens wel na een kwartier klaar ermee, want ik was helemaal kapot, kon mn ogen amper openhouden. Maar ga straks lekker vroeg mn bed in en een flink stuk verder lezen

1 like

Haha klopt, volg haar ook op insta.

1 like

Vet leuk :grin::grin::grin:

Ik lees momenteel The Bass Rock, nog altijd.

Ik lees nu duin, van Frank Herbert, omdat ik de film zo mooi vond. Boek is interessant, maar de schrijfstijl vind ik heel vervelend.

Heb De Donkere Kroon uit. Vond het begin beetje saai maar halverwege vond ik het steeds beter worden! Las ook lekker makkelijk weg. 4/5⭐️

Ga nu beginnen in The Graveyard book!

1 like

In januari alsnog 4 boeken uitgelezen ook al vond ik dat ik een beetje in een leesdip zat. Niet echt de beste boeken die ik heb gelezen helaas.

Op dit moment bezig in Revolusi van David van Reybrouck. Erg interessant boek! Wil er wel nog iets bij gaan lezen dus even bekijken wat het gaat worden.

2 likes

:orange_book: FF Laagdrempelige Reading Challenge :orange_book:

Hoe is het gisteren gegaan? Is een kwartier gelezen gelukt?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Waar heb je gisteren allemaal gelezen? Toevallig op de bank? :stuck_out_tongue:

• In bed
  • Aan de keukentafel
  • In bad
  • In de trein/bus/tram oid
  • Op de grond
  • Buiten
  • In de vensterbank
  • Op de bank
  • Anders

0 stemmers

Zelfs nog langer gelezen dan 15 minuten?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik ben heel benieuwd hoe het gisteren is gegaan! (ook al wel naar vandaag, maar dat moet nog even wachten). Hopelijk is het avontuur dat je beleeft nog steeds leuk genoeg om weer naar terug te willen keren.

Zie jullie morgen!

3 likes

Vandaag zijn we gewoon al over de helft! Heb je al stil gestaan bij hoeveel minuten je in totaal hebt gelezen? Good job :smiley:

Is het gisteren gelukt om 15 minuten te lezen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Waar heb je allemaal gelezen?

• In bed
  • Op de bank
  • Aan de keukentafel
  • In bad
  • In de trein/bus/tram oid
  • Buiten
  • In de vensterbank
  • Op de grond
  • Anders

0 stemmers

Was het verhaal spannend genoeg om door te lezen én heb je dat gedaan?

• Spannend genoeg & doorgelezen
  • Spannend genoeg maar niet doorgelezen
  • Niet spannend genoeg & doorgelezen
  • Niet spannend genoeg & niet doorgelezen :frowning:

0 stemmers

En gezien het vrijdagavond is, maar het anders ook kan alleen denk ik er nu pas over na, ga je vanavond lezen met iets lekkers erbij?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik ben benieuwd naar wat! Zelf ga ik maar golden milk drinken denk ik.
Have fun en tot morgen!

Ik begin zo vaak in een nieuw boek (vooral op m’n e-reader) en dan raak ik afgeleid ofzo en begin ik weer in iets anders. Zo eindig ik dus met 10+ boeken op “currently reading” en lees ik niks uit. :joy: Maar goed, vandaag wel een boek uitgelezen dus yay.

2 likes

De twee boeken die ik deze week uit wilde lezen, zijn uit!

The Island of Missing Trees - Elif Shafak :star::star::star::star: Ik moest even slikken toen bleek dat een van de personages waaruit het verhaal wordt verteld, een boom bleek te zijn. Bomen die denken is niet echt mijn genre. Overigens viel dat tot het laatste deel best mee, maar toen ging de boom communiceren met insecten en was ik er wel een beetje klaar mee. Verder is het een origineel verhaal, heel anders dan een ander boek dat ik van haar heb gelezen en vind dat altijd knap, als schrijvers heel verschillende dingen neer kunnen zetten. Ik heb van dit boek wel veel geleerd over bomen en Cyprus (eerlijk: ik wist niks over Cyprus). Aanrader als: je fan bent van Isabel Allende en een compacter/makkelijker boek in zo’n genre zoekt. Afrader als: je niet houdt van denkende bomen, of moeite hebt met veel verschillende tijdlijnen door elkaar.

Gratis geld voor iedereen - Rutger Bregman :star::star::star: (geluisterd) Gevoelsmatig blijft hij telkens een paar ideeën herhalen, in dit boek maar ook de meeste mensen deugen. Misschien ook omdat ik het luisterde, is er niet heel veel blijven hangen. Geen idee waarom toch 3 sterren, dat is heel gevoelsmatig en intuïtief.

Dit weekend is mijn doel weer om 3 long reads uit de Volkskrant te lezen en ik ga beginnen in de Heks van Limbricht. Dat is een reread: ik heb 'm al eens geluisterd en was niet enthousiast maar nu ik het boek heb gekregen vind ik het prima een tweede poging te doen.

6 likes

De Reading challenge was precies wat ik nodig had om weer motivatie te krijgen om weer te gaan lezen. Net (in de trein) Hitchhikers guide to the galaxy uitgelezen.

6 likes

Goedemorgen! Is het gisteren gelukt om 15 minuten te lezen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Waar heb je gelezen?

• In bed
  • Op de bank
  • Aan de keukentafel
  • In bad
  • In de rein/bus/tram oid
  • Buiten
  • In de vensterbank
  • Op de grond
  • Anders

0 stemmers

Heb je langer dan 15 minuten gelezen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Heb je iemand in je omgeving enthousiast kunnen krijgen om mee te doen met de challenge?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Fijn leesweekend en tot morgen!

2 likes

Ik heb gister Beautiful world where are you uitgelezen. Ik vond het matig, werd wel wat beter op het eind. Nu ga ik beginnen in deel 1 van Bridgerton

4 likes

Wel 5 minuten maar toen vielen echt mijn ogen dicht haha, maar ik ga het vandaag goedmaken!

1 like

Gefeliciteerd aan de marketing van Hebban en/of Blossom Books, ik had via de Hebban adventkalender een boek gratis gedownload en heb net deel 2 gekocht :upside_down_face:

5 likes

Herkenbaar. Ik heb ook telkens als ik hier aankondig in welk boek ik ga beginnen dat het toch een ander wordt.

@Hazel welke had jij gedownload? Ik de erfenis, Eternal en stil maar.

1 like

Ik heb net een doos met boeken meegenomen uit mijn ouderlijk huis, grotendeels jeugdliteratuur dus. Het lukt me de laatste tijd niet om me te concentreren op boeken, dus ik ga hier wat boeken van lezen! Nu al zin in

3 likes

Deels dezelfde! Ik had De Erfenis, Stil maar, Bridgerton deel 1, en Magische regels.
En dan net De Erfenis uit en deel 2 gekocht :slight_smile:

@bird wat leuk!

2 likes

Ik heb net The seven deaths of Evelyn Hardcastle uit en ik ben zwaar onder de indruk :star::star::star::star::star: het verhaal is zó intrigerend en zó complex, maar het zit fantastisch in elkaar. Het enige wat het imo nog beter had kunnen maken was een epiloog. En het was handig geweest om de ‘regels’ vooraf te weten, nu kwamen die tijdens het verhaal. Ik had echt momenten dat ik aantekeningen wilde maken van alle clues, maar het was hoe dan ook onmogelijk geweest om de afloop te voorspellen denk ik. Maar WOW. Het lijkt me ook tof om dit boek over een jaar of zo opnieuw te lezen om dan te spotten waar de aanwijzingen al gehint werden

9 likes