Het algemene boekentopic (Deel 2)

Oeh ik hoor echt nooit van iemand die dat boek ook heeft gelezen. Echt een leuk en origineel concept had het he? Ik herinner me de epiloog niet zo goed, maar ergerde me wel een beetje aan een bepaald deel waar de main character zo fatshaming deed :grimacing: Voor de rest zat het inderdaad top in elkaar!

1 like

Er was geen epiloog haha! Dat vond ik juist jammer ik was zo benieuwd hoe het Anna en Aiden zou vergaan nadat ze uit Blackheath zouden komen, hoe oud ze dan weer zijn, welke levens ze achter hebben gelaten etc. Ik vond dat daar iets te snel doorheen werd geskipt in het boek

1 like

Ooo ja nu je het zegt inderdaad! Dat vroeg ik me op het einde ook wel af, maar later vond ik dat vage ook wel weer mooi bij het boek passen.

1 like

Misschien heb ik dat over een tijdje ook wel, ik heb zo’n vermoeden dat er de komende weken nog wel wat puzzelstukjes op hun plaats zullen vallen

Het is heel verleidelijk om nu lekker te gaan slapen maar ik wil morgen weer een ‘ja’ kunnen invullen in de Reading challenge poll, dus ik pak toch nog maar even m’n boek erbij

12 likes

Ik heb Shuggie Bain gelezen nadat ik hem op Instagram voorbij zag komen. Oh jongens wat mooi, maar ook zo verdrietig. Lang geleden dat ik bij een boek zo moest huilen! Echt een aanrader voor mensen die van die verdrietige, tot-in-detail boeken houden.

Meer mensen die deze hebben gelezen?

5 likes

Mag ik nog meedoen?
Ben een maandje offline geweest en zie dit voorbij komen!

1 like

Oh ik wist niet dat deel 2 al uit was. Wel je laten weten hoe hij was? Ik ben ook erg benieuwd naar het vervolg namelijk. :innocent:

2 likes

Ik heb deze toevallig vorige maand uitgelezen! Ik las hem in het Engels en kwam er heeel moeilijk in met dat dialect. Heb daardoor eigenlijk de eerste 100 bladzijden met te grote tussenpozen gelezen, maar mede dankzij de challenge om iedere dag te lezen heb ik hem daarna vrij vlot uit gelezen. Wat een verhaal inderdaad :sob: echt ontzettend knap beschreven, de wanhoop is zo voelbaar ofzo

1 like

Bedoel je aanhaken met de februari editie en /of meehelpen organiseren? Meedoen kan sowieso! :grin:

Zo dat vind ik wel heel knap dat dat je is gelukt! Ik wilde hem eerst in het Engels lezen maar uiteindelijk toch voor Nederlands gekozen en toen ik erin bezig was vond ik dat “dialect” (of hoe dat is vertaald) al ingewikkeld soms.

Echt wel een van mijne lievelingsboeken.

Leuk dat dit topic al een tijdje zo actief is, trouwens! Love die leeschallenges. Dank voor het initiatief @Hazel :heart:

4 likes

Ja, zeker, zoals @Marquez zei is er nu een nieuwe editie, dus je kan deze week zelfs meedoen! :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 likes

Net in ongeveer een uur het boek Amalia uitgelezen en ik vind het heel gemiddeld (:star::star::star:) op zich leuk om te lezen/vlot geschreven, maar aan de andere kant denk ik wel: tja, wat heb ik aan deze ‘kennis’

2 likes

Ik zal het laten weten haha! Tot nu toe meer van hetzelfde, [spoiler einde deel 1] het spel gaat door, nog steeds broeren-concurrentie, en dat is prima want het is weer spannend en mysterieus.

Er komt dit jaar ook een deel 3 uit! Dat wist ik niet, in onze editie staat volgens mij nog dat het een duologie is.

2 likes

Aanhaken!
Organisatie dingen zijn niet weggelegd voor mij :joy:

1 like

Ik heb Shuggie Bain ook gelezen! Vond hem ook heel goed. Hij kwam veel voor op lijstjes die boeken aanraden die leken op A Little Life (Hanya Yanigihara) qua thema’s en daardoor was ik terughoudend om er in te beginnen. A Little Life werkte totáál niet voor mij, ik vond het heel gemaakt en de hoeveelheid ellende die de hoofdpersonen overkwam ongeloofwaardig. In Shuggie Bain werkte het wél. Ik denk dat het door de schrijfstijl kwam, Glasgow in de 80’s kwam echt tot leven.

Weet niet of je het al gezien had, maar Douglas Stuart heeft ook net een nieuw boek uit! Young Mungo. Maar de thema’s lijken hetzelfde dus misschien niet zo’n goed idee om ze back-to-back te lezen.

4 likes

Haha helemaal leuk! Deze editie is lezen van 1 feb tot en met 7 feb en dan 15 minuten!

3 likes

:orange_book: FF Laagdrempelige Reading Challenge :orange_book:

Hoihoi, daar zijn we weer. Hoe is het gisteren gegaan, 15 minuten gelezen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Waar heb je gelezen?

• In bed
  • Op de bank
  • Aan de keukentafel
  • In bad
  • In de trein/bus/tram oid
  • Buiten
  • In de vensterbank
  • Op de grond
  • Anders

0 stemmers

Heb je langer dan 15 minuten gelezen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Vind je het hoofdpersonage van je boek sympatiek?

• Ja
  • Nee
  • Mwah

0 stemmers

Dit zijn wel echt de beste dagen om te lezen; regen, regen en nog eens regen maar vanaf de bank met een kop thee/koffie avonturen beleven zonder nat en koud te worden.

8 likes

Ik voel me zo’n saaie lezer nu haha, altijd op de bank of in bed. Maar brengt me wel op 't idee om andere fijne leesplekjes te zoeken. Vandaag maar niet buiten :sweat_smile:

2 likes

Ach wees blij dat het niet in de gevangenis is, haha. Ik vind lezen in een koffietentje ook altijd wel chill. Of in de bibliotheek!

4 likes