Het algemene boekentopic (Deel 2)

Ik ben ook echt blij dat het op een vrije dag dit weer is. Helemaal zin om binnen te blijven en uren te lezen

2 likes

Ben nog steeds bezig in On Earth We’re Briefly Gorgeous. Ben nu op pagina 100/246 en zit echt te twijfelen of ik nog door ga lezen. Ik zie de rode draad in het verhaal (nog) niet en de drang om verder te lezen is klein. Vind eigenlijk dat ik het uit moet lezen maar weet niet of ik het nog boeiender ga vinden. Iemand die mij kan vertellen of de tweede helft beter is?

Aw, ik sloeg aan op deze vraag, ik heb het boek van Ruud ten Wolde gelezen.:pensive:

3 likes

Ik vond het helemaal niets, zo gefragmenteerd en gemaakt poëtisch. Dat blijft zo. Ik heb hem wel uitgelezen maar meh, geen aanrader wat mij betreft.

Ik vond het een mooi boek maar meer vanwege de zinnen en hoe het geschreven was. Als een soort gedicht met een sfeer die het mee gaf. Geloof niet dat het verhaal heel erg speciaal is, het is meer hoe hij zijn leven beschrijft.

1 like

Vannacht heb ik Het meisje in de witte kimono uitgelezen. Wat een prachtig boek, ik ben nog steeds onder de indruk. Dikke aanrader! :star: :star: :star: :star: :star:

Ik ga nu beginnen aan De zeven echtgenoten van Evelyn Hugo. Kwam hem tegen op de Insta van Online Bibliotheek en de cover en flaptekst spraken me aan. Is dat de vertaling van de boeken waar jullie het over hebben @Bakkes @nightlife? De titels lijken op elkaar, heb even kort op internet gekeken maar snel gestopt ivm spoilers. Ben benieuwd naar het boek!

4 likes

Nee dat is een ander boek! Die zag ik wel vaker voorbijkomen in dit topic en dan had ik ook iedere keer een kleine error haha

1 like

Heb net ‘The graveyard book’ uitgelezen. Vond het best een verrassend en leuk boek! Jammer dat ik hem alweer uit heb haha. 4/5 :star: Ga vanmiddag even kijken welke ik nu wil gaan lezen. Vandaag is wel echt perfect weer ervoor

2 likes

haha zoals Bakkes zegt is dat een andere. Maar ik snap de verwarring want toen ik het boek van Evelyn Hugo wilde kopen had ik dus per ongeluk die van Evelyn Hardcastle gekocht :joy:

Beide zijn het lezen waard, dus je zit sowieso goed.

1 like

Ik heb “De dag dat de walvis kwam” uitgelezen, 4 sterren, vond het een interessant en ook actueel boek over een pandemie (is wel al in 2015 geschreven) met een originele inslag en het las heel lekker weg.

Nu verder lezen in “Het verhaal van de kat die boeken wilde redden”

4 likes

Oh bedankt voor de tip, zijn nieuwe ga ik opslaan!

Ik lees nu inderdaad weer even een héél ander boek. Nooit 2 boeken van hetzelfde genre achter elkaar, he?

2 likes

Heb gisteren 1/3 gelezen en ben vooral erg verward :sweat_smile: Maar ook geïntrigeerd
 Ga hem vandaag nog wel uitlezen, lekker kort boekje :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 likes

Haha nou ja ik dacht meer, misschien als je ze achter elkaar leest van dezelfde schrijver met dezelfde onderwerpen en bijna dezelfde setting, is het nu een beetje teveel van het goede. Alleen hetzelfde genre kan wel, maar dit lijkt wel meer dan dat.

Welke lees je nu?

Ik heb hem even opgezocht en direct opgeslagen, lijkt me wel echt een prachtig boek :heart: Ik wist trouwens helemaal niet dat Shuggie Bain op zijn leven gebaseerd is, tot ik het dankwoord aan het einde las. Indrukwekkend, wel.

Ik ben nu net begonnen in Queenie! Ik lees heel vaak Engels & Nederlands om en om, en vaak ook zwaar vs luchtiger. Dus deze leek me wel fijn voor na Shuggie!

2 likes

Ik wist niet eens dat deel 2 uit was. Ik dacht in september, maar dat was afgelopen september dan. Ik ben vooral heel benieuwd naar Tobias de tweede.

2 likes

Ik lees deze ook, heb tussendoor een ander boek gelezen maar ga er nu weer verder mee. Ik ben nu bijna klaar met deel 2. Het is inderdaad heel anders dan a little life, maar ik blijf nog wel geboeid en wil ook graag doorlezen. Maar het is niet een boek dat heel vlot wegleest en in die zin ook wat ‘‘saaier’’. Ben benieuwd naar het laatste deel

1 like

Pff, ik heb 3 week gedaan over een boekje van 190 blz’s :sweat_smile: Zo niet in de reading mood, maar eindelijk weer eens een boek uit. Twijfel of ik nu ga beginnen in Pachinko, heeft 1 van jullie deze gelezen?

2 likes

Ja, ik heb Pachinko gelezen en ik vond het echt een heerlijk boek! Fijn geschreven en echt zo’n boek waarin je helemaal wordt meegesleept. Ik zou hem zeker aanraden!

3 likes

Jaa ik ben er ook nieuwsgierig naar! Denk dat ik hem later dit jaar ga oppakken, eerst nog zoveel andere boeken op de stapel haha. En wat je zegt qua afwisseling, probeer ik dus ook met luchtig en zwaar, haha.

Ah leuk! Zelf niet gelezen maar wel heel vaak voorbij zien komen overal.

2 likes

Pff, ik heb net The Nightingale van Kristin Hannah uitgelezen dus even zitten janken. Ik vind films over de tweede wereldoorlog vaak echt helemaal niks, maar boeken (zeker over het verzet van ‘gewone’ mensen) wel behoorlijk emotioneel en inspirerend (als dat al het goede woord is voor zo’n situatie).

4 likes