Vandaag in 1 ruk Comfort me with apples uitgelezen en ik vond het eigenlijk niet zo denk dat ik te hoge verwachtingen had ofzo. Ik vond het al vrij snel duidelijk wat de opzet was en waar het naartoe ging, wel een grappig verhaaltje ofzo op zich maar ik denk ook: the fuck did I just read
Nope, wilde in bed lezen. Maar aangeschoten en moe…
Ik heb Malibu Rising gelezen, was wel oke maar niet heel boeiend. Nu lees ik The Spanish Love deception en vind het echt een leuk boek! Leest makkelijk weg en doet me aan de zomer denken, ben dus op zoek naar nog meer van dat soort boeken.
Vond Love & Gelato, The Unhoneymooners, The Layover en You and me on vacation ook leuk. Iemand aanraders?
Sorry voor de hele essay haha, bedacht steeds nieuwe boeken
Beach Read van dezelfde schrijfster als You and me on vacation, Josh & Hazel’s Guide to not Dating van dezelfde schrijfsters als The Unhoneymooneys. The Soulmate Equation van hun vond ik ook erg leuk, maar die is wel wat minder populair.
Verder in dezelfde trant: Get a Life, Chloe Brown van Talia Hibbert (en de vervolgdelen), The Hating Game van Sally Thorne, The Kiss Quotient van Helen Hoang, The Love Hypothesis van Ali Hazelwood, The Deal van Elle Kennedy.
Qua YA, dus meer in de trant van Love & Gelato vond ik Amy & Roger’s Epic Detour van Morgan Matson en The Duff en A Midsummer’s Nightmare van Kody Keplinger erg leuk, maar dat zijn wel boeken die ik jaren terug heb gelezen dus weet niet of ik ze nu nog echt zou aanraden
Zelfde voor Losing It van Cora Carmack maar dat is NA.
FF Laagdrempelige Reading Challenge
Goedenavond! De een na laatste leesdag alweer. Is het gisteren gelukt om 15 minuten te lezen?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Waar heb je allemaal gelezen?
- Aan de keukentafel
- Op de bank
- In bed
- Buiten
- Op de grond
- In de vensterbank
- In bad
- In de trein/tram/bus oid
- Anders
0 stemmers
Was je de tijd vergeten en heb je dus langer dan 15 minuten gelezen?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Is het boek dat je leest goed te verfilmen denk je? (als je meerdere boeken leest het boek dat het beste past bij deze vraag)
- Ja
- Nee
- Mwah
0 stemmers
Dat was hem weer. Zie jullie morgen!
Ik zag trouwens bij een streamingdienst (ik dacht Amazon?) dat het boek binnenkort als serie verschijnt!
Nadat ik De Heks van Limbricht afgelopen zomer heb geluisterd, heb ik het deze week gelezen omdat ik 'm cadeau had gekregen. Na het luisteren gaf ik het boek een krappe 3 sterren. Ik ga nu voor (
).
Ik vind het een makkelijke historische roman, er is veel voorgekauwd voor de lezer. Soms niet direct in dezelfde zin of paragraaf, maar dan wordt het later in het boek helemaal uitgelegd. Jammer, ik vind het persoonlijk leuker als er iets meer aan je verbeelding wordt overgelaten. De hoofdpersoon is een heel krachtige vrouw en wordt ook zo neergezet, soms een tikkeltje ongeloofwaardig. Ik miste daarin een sterk motief, misschien juist omdat de andere personages zo vlak waren. Makkelijk, maar daardoor wel gewoon een fijne weglezer.
Ik ga nu in twee boeken beginnen:
- Fictie: Half of a yellow sun (derde en laatste poging)
- Non fictie: Our women on the ground
Van het boek dat ik las (22-11-1963 van Stephen King) is een miniserie gemaakt kom ik achter! Goeie ratings, dus die ga ik kijken. Dank voor de tip🙂
Nu ga ik beginnen in Wat wij zagen van Hanna Bervoets, het boekenweekgeschenk van vorig jaar. Even een korter boek (96 bladzijdes, haha), want het vorige was een hele kluif met bijna 900 bladzijdes.
Ik heb net Everything I Know about Love out van Dolly Alderton en nu ben ik echt obsessed met haar haha. Echt een geweldige stijl, ook heel herkenbaar alle verhalen over in de 20 zijn.
FF Laagdrempelige Reading Challenge
Wow alweer de laatste poll! Is het gelukt om gisteren 15 minuten te lezen?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Waar heb je gelezen?
- In bed
- Op de bank
- Aan de keukentafel
- Op de grond
- In de vensterbank
- Buiten
- In de trein/bus/tram oid
- In bad
- Anders
0 stemmers
Vloog de tijd voorbij en las je langer dan de 15 minuten?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Zou het boek dat je leest aan een liedje te koppelen zijn? Om de sfeer, het verhaal wat terug komt in het liedje, omgeving waar het afspeelt, verzin het.
- Ja
- Nee
- Mwah beetje
0 stemmers
Als je op ja gestemd hebt, zin om te delen? Ik ben benieuwd!
Dit was het alweer. De FF reading challenge van februari. Eind deze week zal ik een overzicht plaatsen van de afgelopen 7 dagen. Tot de volgende editie! Enne zeker door gaan lezen en posten hier wat je leest. Altijd leuk om inspiratie op te doen!
De stationseconomie weer goed gestimuleerd tijdens anderhalf uur vertraging: ik heb na alle verhalen hier ook The seven husbands of Evelyn Hugo gekocht. En inmiddels de eerste paar hoofdstukken gelezen, het heeft potentie maar ik moet nog een beetje wennen aan Evelyn
En daarnaast Two Can Keep A Secret uitgelezen, zoals altijd bij Karen McManus vlot geschreven, leuk verhaal. Al vond ik het iets minder sterk dan haar andere boeken en de ontknoping was mij iets te last minute/afgeraffeld. En ik mis wederom een epiloog haha. Ik wil eigenlijk bij elk boek gewoon een ‘6 months later’
Ik heb gisteren 1,5 uur in bad en toen nog een tijd in bed gelezen en daarmee mijn boek uit! The Return van Rachel Harrison. Best leuk.
Nu bezig in een kinderboek, Gozert van Pieter Koolwijk. Vlieg er doorheen
Was weer leuk, thnx @Marquez !
Ik heb deze challenge gelezen:
De meisjes - Annet Schaap
Eenzaam en extreem ver weg - Kate Ling (re-read)
En ik ben nu bezig in het vervolg: de gloed van de gedoofde sterren.
Ik las in een boek met Essays van Arabische journalisten in de Arabische wereld (geen idee of ik dit nu lekker vertaal - Arab women reporting on the Arab world). Het eerste essay gaat over Irak, oa over autobommen en bombardementen. Was niet heel geschikt voor muziek denk ik. Tegelijkertijd wel een leuke uitdaging; als ik kook zet ik vaak bijpassende muziek op maar als ik lees eigenlijk nooit! Als ik muziek aan heb is dat ongeacht het boek klassiek of jazz (instrumentaal).
Volgende ronde doe ik weer actief mee, ik heb Spiritfarer op de Switch weer opgepakt en dat ben ik de afgelopen week eigenlijk non stop aan het spelen geweest.
De switch had mij ook te pakken met Pokemon, maar heb door de challenge me toch elke dag even gedwongen minstens 15 minuutjes te lezen dus bedankt voor de motivatie weer!
Ik heb vooral in veel verschillende boeken gelezen:
The Empire of Gold van S. A. Chakraborty
The Legacy van Elle Kennedy
The Bookshop on the Shore van Jenny Colgan
en
That Kind of Guy van Talia Hibbert (uitgelezen)
Wat betreft muziek ben ik echt slecht in combinaties zoeken, maar ik gebruik wel vaak afspeellijsten op Spotify! Als je op de titel van een boek zoekt en dan naar afspeellijsten gaat kan je met populaire boeken vaak wel wat vinden.
Ik ben nu bezig met de Zeven Zusters reeks van Lucinda Reiley die ik in de kringloop op de kop heb getikt voor een tientje (de eerste 6 delen).
Deel 1,2 en 3 heb ik uitgelezen en in deel 4 ben ik bijna klaar. Deel 1 vond ik niet zo omdat ik de schrijfstijl nogal kinderlijk vond maar bij het tweede deel werd dit al beter en nu zit ik er wel lekker in. Geen wauwfactor deze serie maar het leest wel lekker weg.
Ik ben bezig in Sterrenhemel van Colleen Hoover. Met het idee, ga beginnen bij haar eerste boek.
Maar ik denk dat ik niet de doelgroep ben? Niet slecht geschreven op zich maar ik vind het verhaal niet echt boeiend en een beetje kinderachtig. Ben nu bijna op de helft.
Maar pff denk de hele tijd kind je bent 17 ofzo. Doe normaal. Kan me denk ik niet zo goed inleven haha. En de hele tijd die stomende zoen scènes. Nee niet mijn ding dit. Voelt als een simpele high school film/serie in boekvorm.
Was weer leuk deze challenge! Dankje @Marquez
Ik heb deze challenge 3 boeken uitgelezen
De donkere kroon van Sarah J Maas
The graveyard book van Neil Gaiman
Het zwembad van Yoko Ogawa
Heb net ook het boekje En elke ochtend wordt de weg naar huis steeds langer van Frederik Backman uitgelezen. Heel dun boekje maar moest ervan huilen. Prachtig geschreven. Gaat over een oude man die aan dementie lijdt en zijn best doet om zijn herinneringen vast te houden
Jaaaa deze is mooi!