Het algemene boekentopic (Deel 2)

Ikkk! Heb al een tijdje mijn preorder staan en kan ook niet wachten :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Ik!!! Bol.com zegt nu15-2 en hopelijk wordt het niet uitgesteld want eerst was het eind januari.

1 like

@nightlife @Popsicle Aanstaande dinsdag al!! En er schijnt een major spoiler rond te gaan op twitter… Als Hunt de pijp uit gaat kan ik t echt niet aan :flushed: ← geen idee of dit de betreffende spoiler is maar ik vermoed het

misschien even een spoiler van maken, want ik wou eigenlijk niet eens weten dat dat een mogelijke spoiler was :sweat_smile:

Nou inderdaad :sob::sob::sob::sob::sob:

Wel vooruitbesteld maar moet deel 1 nog lezen :joy:

1 like

Die lijkt mij zooo leuk. Ik las vroeger altijd 1D fanfiction, daar doet het me aan denken :grimacing: :joy: Een ander boek van Sophie vond ik ook heel leuk.

1 like

@Popsicle @nightlife ik weet niet wat de spoiler is!! Maar ben wel bang voor deze eventuele plottwist

1 like

Heb voor het eerst meegedaan met een leeschallenge. Ben bezig in 2 boeken, nr. 1 is all the young dudes (fanfiction) en nr. 2 is Billy Summers van stephen King. Ik zal in beide nog wel even bezig zijn!

1 like

Ik ben ook bezig in 2 boeken tegelijk: Het Instituut (Stephen King) vind ik tot dusver top, echt een verhaal waar je meteen in zit. Daarnaast zit ik ook in de helft van De Zevenvoudige Dood van Evelyn Hardcastle (Stuart Trenton). Ik vind het maar mwah, had er meer van verwacht.

1 like

Ik heb de serie gekeken en hij is echt heel goed gedaan!

2 likes

Haha ja, het doet mij dus ook heel erg aan 1D fanfiction denken. Welk boek van Sophie Gonzales vond je leuk? Ik heb wel zin in nog een luchtige YA, haha.

Only Mostly Devastated

1 like

M’n ereader (kobo) gaat niet meer aan :frowning: Het is ook echt een mega oude, met nog zo’n schuifknopje aan de bovenkant. Heb hier nu ook geen kabel waarmee ik hem met de computer kan verbinden, wel opladen maar ik denk dat dat geen overdrachtskabel is (schijnbaar zit daar verschil tussen haha)

Heb heel lang niks gepost hier maar ik moet gewoon even deze leestip delen: De morgenster van Karl Ove KnausgĆ„rd! Wat een boek, joh. Echt een bizarre combinatie van (magisch-realistische) literatuur (met filosofische ideeĆ«n over theologie en de dood) en een pageturner/thriller. Specifiek een aanrader als je graag over ā€˜alledaagse’ familie- en relatieproblemen leest en ervan houdt als er in elk hoofdstuk een ander personage wordt belicht.

Flaptekstje

Het is eind augustus en het is heet in het Noorse Bergen, heter dan ooit. Opeens verschijnt er een enorme ster aan de hemel. Niemand weet waar die vandaan komt. En het duurt niet lang voor zich nog meer ongebruikelijke verschijnselen beginnen voor te doen.

De morgenster is een roman over het onbevattelijke, over het grote drama gezien door de beperkte lens van het kleine leven. Maar bovenal is het een roman over wat er gebeurt als de duistere krachten in de wereld worden bevrijd.

Ik had ooit Vader van KnausgƄrd gelezen en vond dat toen geweldig, maar heb daarna nooit iets meer van hem opgepakt. Tijd voor meer, denk ik.

Zijn er nog andere fans hier?

12 likes

Ik heb de seizoenen reeks gelezen en dat was soms heel mooi maar eigenlijk ook vrij saai vaak haha. Maar hij kan zeker heel mooi schrijven, dat is me wel bijgebleven. Die seizoenen reeks bestaat uit dagboekfragmenten gericht aan zijn dochter, ik ben wel nieuwsgierig naar een roman van hem. Ik ga kijken of ze de morgenster bij de bieb hebben!

3 likes

Ik heb nog niets van hem gelezen, maar ben blij dat je hier weer iets post. Ik kan me van hiervoor herinneren dat ik jouw aanraders eigenlijk altijd fantastisch vond, dus ik ga deze ook zeker lezen!

2 likes

Ik had de afgelopen weken echt een leesdip. Besloten om ā€˜On earth we’re briefly gorgeous’ niet uit te lezen, maar daarna had ik ook geen motivatie meer om ook maar een ander boek aan te raken. Dus Harry Potter er maar weer even bijgepakt, altijd een goed idee! Eind vorig jaar het eerste boek weer gelezen dus nu begonnen in the chamber of secrets.

3 likes

Van Vader is een hele reeks toch? Ik heb Vader in de kast staan en ook ā€˜buiten de wereld’ maar beide nog niet gelezen!

1 like

Ja klopt! Buiten de wereld ben ik ook wel benieuwd naar.

En @anon55799045 dat is leuk om te horen!