Heb heel lang niks gepost hier maar ik moet gewoon even deze leestip delen: De morgenster van Karl Ove Knausgård! Wat een boek, joh. Echt een bizarre combinatie van (magisch-realistische) literatuur (met filosofische ideeën over theologie en de dood) en een pageturner/thriller. Specifiek een aanrader als je graag over ‘alledaagse’ familie- en relatieproblemen leest en ervan houdt als er in elk hoofdstuk een ander personage wordt belicht.
Flaptekstje
Het is eind augustus en het is heet in het Noorse Bergen, heter dan ooit. Opeens verschijnt er een enorme ster aan de hemel. Niemand weet waar die vandaan komt. En het duurt niet lang voor zich nog meer ongebruikelijke verschijnselen beginnen voor te doen.
De morgenster is een roman over het onbevattelijke, over het grote drama gezien door de beperkte lens van het kleine leven. Maar bovenal is het een roman over wat er gebeurt als de duistere krachten in de wereld worden bevrijd.
Ik had ooit Vader van Knausgård gelezen en vond dat toen geweldig, maar heb daarna nooit iets meer van hem opgepakt. Tijd voor meer, denk ik.
Zijn er nog andere fans hier?

. Zijn moeder is de Honeycomb Queen, hij wordt verliefd op de Silkworm Princess, en heeft een vete met de Spider Queen - onder andere. Dit boek barst van de gebeurtenissen: vetes, liefdes, bedrog, en oorlogen - allemaal door meerdere werelden (waaronder de onderwereld waar de Hallowe’en King heerst). Karakters uit het ene verhaal duiken weer op in het andere.
Dat gezeik ook over die belofte aan z’n moeder, zo voor de hand liggend.