Ik heb net Vader en een ander deel van die reeks gekocht in de kringloop! Ben benieuwd!
Ik heb deze net uit en heb er erg van genoten. 100 korte verhalen (2-3 paginaâs), met insecten in de hoofdrol. Sprookjesachtig, maar heeft ook wel het epische van Griekse mythologie. Het zijn losse verhalen maar ze vormen een geheel met als rode draad het verhaal van de Lacewing King - een bij . Zijn moeder is de Honeycomb Queen, hij wordt verliefd op de Silkworm Princess, en heeft een vete met de Spider Queen - onder andere. Dit boek barst van de gebeurtenissen: vetes, liefdes, bedrog, en oorlogen - allemaal door meerdere werelden (waaronder de onderwereld waar de Halloweâen King heerst). Karakters uit het ene verhaal duiken weer op in het andere.
Een beetje sci-fi, een beetje duister, een beetje dromerig (soms nachtmerrie-achtig) en magisch. Erg origineel, fantasierijk, mooi geschreven en spannend. Leest lekker door - elk hoofstuk is super kort dus ook makkelijk om te lezen als je steeds maar een paar minuten hebt. En het is geĂŻllustreerd!
5 sterren
Ik wist helemaal niet dat ze nog zoveel boeken schrijft. Haar verhalen zijn echt zo tof! Rode schoenen is mijn favoriet. Ga deze ook gauw lezen.
Oeh klinkt goed! Deze gaat op mijn lijstje (kan ook niet anders als Bumblebee).
Ik heb nu bijna all the Young dudes uit (thanks voor de tip). Ik wil niet dat het verhaal eindigt en ook niet wat ik hierna moet lezen wat dit gaat overtreffen #dilemma
Oh pfieuw hij doet het weer! Bleek dat de achterkant niet helemaal goed vast meer zat en daardoor de knoppen niet meer goed werkten
Ik heb de dag dat de walvis kwam uit en heb het gevoel dat ik Bregmans de meeste mensen deugen in romanvorm heb gelezen.
Dat tekstje van Elle ook op de kaft âDeze roman geeft je je vertrouwen in de mensheid terugâ dit stukje fictie maakt niks van alle teringzooi ongedaan, maar is goed Elle.
Haha shit ik ben net begonnen in dit boek maar ik vind het erg traag en literair. Heb zelfs de woordenboek functie al eens moeten gebruiken omdat ik een woord niet kende. Wordt het spannender?
Ze zijn nu al paginaâs lang aan het uitwijden over dat er geen toeristen komen.
Ik vind het nergens echt spannend, vooral suf. Ik vind Joe te simplistisch, stereotype bijpersonages en gewoon helemaal meh Dat gezeik ook over die belofte aan zân moeder, zo voor de hand liggend.
Ik las het wel terwijl ik zuur en ongesteld was, kan invloed hebben.
Oké dan ga ik eerst even verder in een leuker boek. Ik heb deze maand al een boek gelezen waarin ik de personages vervelend vond.
Ik heb eindelijk The Bass Rock uit. Het duurde nogal eventjes om erin te komen, maar dat lag vooral aan het feit dat ik maar heel sporadisch de tijd vond om meer dan 10 pgâs na elkaar te lezen.
Wat een boek joh! Zo mooi hoe de verschillende verhalen door elkaar verweven zijn en sommige metaforen blijven terugkomen. Ik eindigde het boek echt met een gevoel van walging voor mannen en hun toxic masculinity.
Echt een aanrader!
ZO, max mischa en het tetoffensief uit. Was in januari begonnen maar heb een break genomen om wat andere boeken tussendoor te lezen. Deze week weer opgepakt en zat er weer helemaal in. Nu begonnen in The seven deaths of Evelyn Hardcastle!
Wat vond je ervan? Ik stond laatst met het boek in mijn handen in de boekenwinkel maar ik heb 'm niet gekocht, zulke wisselende verhalen gehoord, ben bang dat ik het te langdradig zal vinden. En toen ik het boek fysiek in mân handen had dacht ik, wat irritant, zo dik en van die hele dunne bladzijden echt onbenullig haha maar zoân boek kun je beter op een e-reader lezen en die heb ik niet.
Ik vond 'm heel nice! Johan Harstad heeft een vrij unieke schrijfstijl, eigenlijk best langdradig met veel details, en lange zinnen, maar van hem kan ik dat heel goed hebben. Het leest heel relaxed. En het fysieke boek is inderdaad mega dik, heb er ook nog mee gestaan. Maar ik lees eigenlijk 80% van de tijd in bed en dan is het al helemaal rampzalig om zoân gevaarte vast te houden. Dus ik zou zeggen: als je een ereader of een ander apparaat hebt, of als je niet in bed leest, aanrader!
(Ok, ik ben nu ook geĂŻnspireerd om een wat uitgebreidere review op mân bookstagram te plaatsen, dus die zal ik zo even linken als je wil)
ahh ik lees dus wel vooral in bed en dan zijn boeken me al gauw te zwaar om vast te houden ja. maar okee, meestal vind ik lange zinnen een afknapper, maar als het met zijn schrijfstijl toch goed te doen is, dan zet ik 'm nu wel definitief op mijn to read lijstje, voor ooit haha.
Ik vond hem hélemaal niets, haha.
Ik vond hem te kabbelend. Lange boeken ben ik dol op, maar deze had voor mij echt te weinig dynamiek. Dus afhankelijk of je daarvan houdt, denk ik vooral! Want qua verhaal ed snap ik wel dat mensen het een mooi boek vinden, ik kon gewoon niet zo met die schrijfstijl.
Het omschrijven van de kunstwerken van Misha bijvoorbeeld is zoân 16 paginaâs achter elkaar, haha.
Oh ja dat moet echt je ding zijn dan denk ik. Ik vond die beschrijvingen juist heel vet (en realistisch!) ben nog helemaal gaan opzoeken of t niet echt gemaakt was!
@MJDLH @California okee nu heb ik alweer aan het twijfelen gebracht haha đ„Č nouja voorlopig ga ik toch nog geen poging wagen.
Ben gisteren begonnen aan wat luchtigs, Wen er maar aan van Maike Meijer. Tot nu toe wel leuk, maar niet hilarisch.
Niets zo persoonlijk als je boekensmaak!
Wellicht een leuke tip: ik kreeg in mijn mailbox een valentijns-aanbieding van Nextory: 1 maand voor 1 euro. De code is: valentines-nl1
Had afgelopen jaar mijn gratis proefmaand en heb toen uiteindelijk één boek niet afgeluisterd, maar die kan ik nu mooi verder luisteren
Het verhaal in dit boek speelt zich niet af op Jamaica en wellicht ken je het verhaal al, maar misschien âHoe duur is de suikerâ?