Only Mostly Devastated
Mān ereader (kobo) gaat niet meer aan Het is ook echt een mega oude, met nog zoān schuifknopje aan de bovenkant. Heb hier nu ook geen kabel waarmee ik hem met de computer kan verbinden, wel opladen maar ik denk dat dat geen overdrachtskabel is (schijnbaar zit daar verschil tussen haha)
Heb heel lang niks gepost hier maar ik moet gewoon even deze leestip delen: De morgenster van Karl Ove KnausgĆ„rd! Wat een boek, joh. Echt een bizarre combinatie van (magisch-realistische) literatuur (met filosofische ideeĆ«n over theologie en de dood) en een pageturner/thriller. Specifiek een aanrader als je graag over āalledaagseā familie- en relatieproblemen leest en ervan houdt als er in elk hoofdstuk een ander personage wordt belicht.
Flaptekstje
Het is eind augustus en het is heet in het Noorse Bergen, heter dan ooit. Opeens verschijnt er een enorme ster aan de hemel. Niemand weet waar die vandaan komt. En het duurt niet lang voor zich nog meer ongebruikelijke verschijnselen beginnen voor te doen.
De morgenster is een roman over het onbevattelijke, over het grote drama gezien door de beperkte lens van het kleine leven. Maar bovenal is het een roman over wat er gebeurt als de duistere krachten in de wereld worden bevrijd.
Ik had ooit Vader van KnausgƄrd gelezen en vond dat toen geweldig, maar heb daarna nooit iets meer van hem opgepakt. Tijd voor meer, denk ik.
Zijn er nog andere fans hier?
Ik heb de seizoenen reeks gelezen en dat was soms heel mooi maar eigenlijk ook vrij saai vaak haha. Maar hij kan zeker heel mooi schrijven, dat is me wel bijgebleven. Die seizoenen reeks bestaat uit dagboekfragmenten gericht aan zijn dochter, ik ben wel nieuwsgierig naar een roman van hem. Ik ga kijken of ze de morgenster bij de bieb hebben!
Ik heb nog niets van hem gelezen, maar ben blij dat je hier weer iets post. Ik kan me van hiervoor herinneren dat ik jouw aanraders eigenlijk altijd fantastisch vond, dus ik ga deze ook zeker lezen!
Ik had de afgelopen weken echt een leesdip. Besloten om āOn earth weāre briefly gorgeousā niet uit te lezen, maar daarna had ik ook geen motivatie meer om ook maar een ander boek aan te raken. Dus Harry Potter er maar weer even bijgepakt, altijd een goed idee! Eind vorig jaar het eerste boek weer gelezen dus nu begonnen in the chamber of secrets.
Van Vader is een hele reeks toch? Ik heb Vader in de kast staan en ook ābuiten de wereldā maar beide nog niet gelezen!
Ik heb net Vader en een ander deel van die reeks gekocht in de kringloop! Ben benieuwd!
Ik heb deze net uit en heb er erg van genoten. 100 korte verhalen (2-3 paginaās), met insecten in de hoofdrol. Sprookjesachtig, maar heeft ook wel het epische van Griekse mythologie. Het zijn losse verhalen maar ze vormen een geheel met als rode draad het verhaal van de Lacewing King - een bij . Zijn moeder is de Honeycomb Queen, hij wordt verliefd op de Silkworm Princess, en heeft een vete met de Spider Queen - onder andere. Dit boek barst van de gebeurtenissen: vetes, liefdes, bedrog, en oorlogen - allemaal door meerdere werelden (waaronder de onderwereld waar de Halloweāen King heerst). Karakters uit het ene verhaal duiken weer op in het andere.
Een beetje sci-fi, een beetje duister, een beetje dromerig (soms nachtmerrie-achtig) en magisch. Erg origineel, fantasierijk, mooi geschreven en spannend. Leest lekker door - elk hoofstuk is super kort dus ook makkelijk om te lezen als je steeds maar een paar minuten hebt. En het is geĆÆllustreerd!
5 sterren
Ik wist helemaal niet dat ze nog zoveel boeken schrijft. Haar verhalen zijn echt zo tof! Rode schoenen is mijn favoriet. Ga deze ook gauw lezen.
Oeh klinkt goed! Deze gaat op mijn lijstje (kan ook niet anders als Bumblebee).
Ik heb nu bijna all the Young dudes uit (thanks voor de tip). Ik wil niet dat het verhaal eindigt en ook niet wat ik hierna moet lezen wat dit gaat overtreffen #dilemma
Oh pfieuw hij doet het weer! Bleek dat de achterkant niet helemaal goed vast meer zat en daardoor de knoppen niet meer goed werkten
Ik heb de dag dat de walvis kwam uit en heb het gevoel dat ik Bregmans de meeste mensen deugen in romanvorm heb gelezen.
Dat tekstje van Elle ook op de kaft āDeze roman geeft je je vertrouwen in de mensheid terugā dit stukje fictie maakt niks van alle teringzooi ongedaan, maar is goed Elle.
Haha shit ik ben net begonnen in dit boek maar ik vind het erg traag en literair. Heb zelfs de woordenboek functie al eens moeten gebruiken omdat ik een woord niet kende. Wordt het spannender?
Ze zijn nu al paginaās lang aan het uitwijden over dat er geen toeristen komen.
Ik vind het nergens echt spannend, vooral suf. Ik vind Joe te simplistisch, stereotype bijpersonages en gewoon helemaal meh Dat gezeik ook over die belofte aan zān moeder, zo voor de hand liggend.
Ik las het wel terwijl ik zuur en ongesteld was, kan invloed hebben.
OkƩ dan ga ik eerst even verder in een leuker boek. Ik heb deze maand al een boek gelezen waarin ik de personages vervelend vond.
Ik heb eindelijk The Bass Rock uit. Het duurde nogal eventjes om erin te komen, maar dat lag vooral aan het feit dat ik maar heel sporadisch de tijd vond om meer dan 10 pgās na elkaar te lezen.
Wat een boek joh! Zo mooi hoe de verschillende verhalen door elkaar verweven zijn en sommige metaforen blijven terugkomen. Ik eindigde het boek echt met een gevoel van walging voor mannen en hun toxic masculinity.
Echt een aanrader!
ZO, max mischa en het tetoffensief uit. Was in januari begonnen maar heb een break genomen om wat andere boeken tussendoor te lezen. Deze week weer opgepakt en zat er weer helemaal in. Nu begonnen in The seven deaths of Evelyn Hardcastle!
Wat vond je ervan? Ik stond laatst met het boek in mijn handen in de boekenwinkel maar ik heb 'm niet gekocht, zulke wisselende verhalen gehoord, ben bang dat ik het te langdradig zal vinden. En toen ik het boek fysiek in mān handen had dacht ik, wat irritant, zo dik en van die hele dunne bladzijden echt onbenullig haha maar zoān boek kun je beter op een e-reader lezen en die heb ik niet.