Het algemene boekentopic (Deel 2)

Ik vond 'm heel nice! Johan Harstad heeft een vrij unieke schrijfstijl, eigenlijk best langdradig met veel details, en lange zinnen, maar van hem kan ik dat heel goed hebben. Het leest heel relaxed. En het fysieke boek is inderdaad mega dik, heb er ook nog mee gestaan. Maar ik lees eigenlijk 80% van de tijd in bed en dan is het al helemaal rampzalig om zo’n gevaarte vast te houden. Dus ik zou zeggen: als je een ereader of een ander apparaat hebt, of als je niet in bed leest, aanrader!

(Ok, ik ben nu ook geïnspireerd om een wat uitgebreidere review op m’n bookstagram te plaatsen, dus die zal ik zo even linken als je wil)

ahh ik lees dus wel vooral in bed en dan zijn boeken me al gauw te zwaar om vast te houden ja. maar okee, meestal vind ik lange zinnen een afknapper, maar als het met zijn schrijfstijl toch goed te doen is, dan zet ik 'm nu wel definitief op mijn to read lijstje, voor ooit haha.

2 likes

Ik vond hem hélemaal niets, haha.

Ik vond hem te kabbelend. Lange boeken ben ik dol op, maar deze had voor mij echt te weinig dynamiek. Dus afhankelijk of je daarvan houdt, denk ik vooral! Want qua verhaal ed snap ik wel dat mensen het een mooi boek vinden, ik kon gewoon niet zo met die schrijfstijl.

Het omschrijven van de kunstwerken van Misha bijvoorbeeld is zo’n 16 pagina’s achter elkaar, haha.

1 like

Oh ja dat moet echt je ding zijn dan denk ik. Ik vond die beschrijvingen juist heel vet (en realistisch!) ben nog helemaal gaan opzoeken of t niet echt gemaakt was!

2 likes

@MJDLH @California okee nu heb ik alweer aan het twijfelen gebracht haha 🥲 nouja voorlopig ga ik toch nog geen poging wagen.

Ben gisteren begonnen aan wat luchtigs, Wen er maar aan van Maike Meijer. Tot nu toe wel leuk, maar niet hilarisch.

Niets zo persoonlijk als je boekensmaak!

Wellicht een leuke tip: ik kreeg in mijn mailbox een valentijns-aanbieding van Nextory: 1 maand voor 1 euro. De code is: valentines-nl1

Had afgelopen jaar mijn gratis proefmaand en heb toen uiteindelijk één boek niet afgeluisterd, maar die kan ik nu mooi verder luisteren :blush:

4 likes

Het verhaal in dit boek speelt zich niet af op Jamaica en wellicht ken je het verhaal al, maar misschien ‘Hoe duur is de suiker’?

2 likes

Heel gek, maar ik weet niet of je naam + achternaam begint met L en K? Ik ben daar namelijk ineens op ingelogd en kan gewoon in dat profiel als ik op je link klik

Ik vond het begin matig, maar daarna zat ik er helemaal in: The seven husbands of Evelyn Hugo :star::star::star::star::star:
Een bizar levensverhaal met veel uitschieters en toch een soort constante in dat ze alles doet vanuit een extreem en berekenend igenbelang. En tóch voelde ik compassie en geeft het een heel realistisch inkijkje in hoe mensen redeneren, leven en keuzes maken.

5 likes

Oh shit! Klopt. Dan is het dus echt een link die aan mijn account is gekoppeld… ik heb de link weggehaald, met de code moet het vast ook lukken. Hahaha wat stom, ik keek nog of er niks geks stond in de link maar je bent dan kennelijk zelfs al ingelogd…

Ik ben begonnen aan ‘Waar de rivierkreeften zingen’ omdat het zo goed wordt beoordeeld en ik zin had in een romantisch verhaal.
Maar ik kan er niet echt inkomen… heeft iemand hier het gelezen en wordt dit nog beter?

Misschien heeft iemand nog tips voor een ander romantisch boek? Vroeger vond ik ‘Twilight’ heel leuk (haha, ik weet dat veel mensen het nu waardeloos vinden maar ik vond het echt leuk) maar nu lees ik bijna alleen nog maar thrillers/horror.

1 like

Ik vond Daar waar de rivierkreeften zingen leuk, maar zou het niet als romantisch verhaal omschrijven eigenlijk. Er komt wel wat romantiek in voor natuurlijk, maar vind het niet echt de focus van het boek. Ik vond het zelf wel leuker worden naar mate ik verder kwam in het verhaal.

The Kiss Quotient van Helen Hoang vind ik zelf een leuk romance boek!

4 likes

Ik lees normaal gezien niet zo vaak romantische boeken, maar Me Before You van Jojo Moyes vond ik wel mooi. En in dezelfde categorie, maar wat oppervlakkiger/luchtiger: To the Moon and Back van Jill Mansell.

2 likes

Heeft iemand Billy Summers van Stephen King al gelezen? Ben nu op de helft en vraag me af of het nog spannend /interessant wordt.

Ik vond het boek fantastisch, maar zou het niet omschrijven als een romantisch boek. Dat is niet de belangrijkste verhaallijn. De sfeer van het begin van het boek trekt wel door naar de rest van het boek, het veranderd niet echt.

1 like

Goodreads heeft romantische week, als je op de banner op de site klikt krijg je tips te zien

2 likes

Ben je op zoek naar adult of mag het ook young adult zijn zoals Twilight? En wil je dus paranormale elementen haha

Ik heb vorige week nog een hele lijst met romance aanraders gepost dus kopiëer hem even in een spoiler:

Samenvatting

Beach Read van dezelfde schrijfster als You and me on vacation, Josh & Hazel’s Guide to not Dating van dezelfde schrijfsters als The Unhoneymooneys. The Soulmate Equation van hun vond ik ook erg leuk, maar die is wel wat minder populair.

Verder in dezelfde trant: Get a Life, Chloe Brown van Talia Hibbert (en de vervolgdelen), The Hating Game van Sally Thorne, The Kiss Quotient van Helen Hoang, The Love Hypothesis van Ali Hazelwood, The Deal van Elle Kennedy.

Qua YA, dus meer in de trant van Love & Gelato vond ik Amy & Roger’s Epic Detour van Morgan Matson en The Duff en A Midsummer’s Nightmare van Kody Keplinger erg leuk, maar dat zijn wel boeken die ik jaren terug heb gelezen dus weet niet of ik ze nu nog echt zou aanraden :sweat_smile:

Zelfde voor Losing It van Cora Carmack maar dat is NA.

Als je vampieren leuk vindt is Vampire Academy misschien wat. Die vond ik een paar jaar terug heel leuk, maar is wel YA

2 likes

Wauw, dankjewel voor alle snelle reacties! Ik heb Qaar de rivierkreeften zingen nu als luisterboek gedownload, zodat ik het tijdens het wandelen verder kan luisteren. Ik heb veel tips gekregen dus die ga ik nu even checken, zo fijn! Ik heb al een tijdje geen young adult meer gelezen maar denk dat ik het nog steeds leuk zal vinden (vandaar dat ik ook Twilight noemde :blush:)

Ik heb net Where the crawdads sing (rivierkreeften dus) van Delia Owens uit en vond het echt heel erg mooi. Ik was begonnen in de Nederlandse vertaling maar die vond ik heel stroperig en vervelend lezen. Het Engels is zo compact, in dit boek zeker, met veel uitdrukkingen en taalgebruik die gewoon lastig goed te vertalen zijn. Vond het na de overstap naar Engels echt een verademing, het leest dan veel vloeiender en logischer. Anyway ik vond het heel beeldend geschreven, interessante omgeving en personages, boeiende verhaallijn. Vijf sterren van mij

9 likes