Het algemene boekentopic (Deel 2)

Ik ben begonnen met The Lord of the Rings te luisteren. Ik heb ooit wel eens Het Reisgenootschap gelezen in het Nederlands, maar toen kon ik er nauwelijks doorheen komen. Maar nu ik hem in het Engels luister geniet ik er zoveel meer van! Misschien is de Nederlandse vertaling gewoon wel heel slecht en kwam ik er daarom zo slecht doorheen (of het feit dat ik twaalf was, haha). Iig heb ik de komende tijd wat te doen met drie boeken. :grin:

4 likes

Wat is het toch heerlijk leesweer!:smiling_face_with_three_hearts:

Van het weekend op de Wadden geweest met schoonouders en we hadden gewoon echt af en toe heerlijk relaxte leesmomentjes. Heb de Gijzeling van Clare Mackintosh gelezen. Aanrader, tenzij je binnenkort moet vliegen.

En ik was laatst in een Young adult serie bezig. De Ventura-serie van Kate Ling. Van deel 1 wist ik al dat ik hem gelezen was. Deel 2 was heel nieuw voor me, maar toen ik het laatste deel ging lezen kwam ik erachter dat ik die ook al gelezen had. Overigens noemen ze het deel 4 terwijl het het derde boek is (gaat over een aantal generaties eerder). Ik heb me echt rotgezocht naar boek 3.

Hetzelfde voor de serie van Duizend hoog van Katharine McGee. Boek 1, 2 en 4. Weet een van jullie waarom dat zo is?

Ah ik wil er ook weer in beginnen! Ik heb inderdaad de Nederlandse versie weggelegd, maar inmiddels ook de Engelstalige versie in huis.

Zelf lees ik nu Schitterende kleine dingen van Cheryl Strayed. Het is een collectie anonieme brieven die ze heeft beantwoord, van mensen die haar (anoniem) schreven. Zoals je vaak in tijdschriften ziet eigenlijk! De antwoorden van Strayed zijn zo mooi en open, en het leest heerlijk weg.

2 likes

Ik heb Verity uit en het leest zo makkelijk! Vond het echt een heel leuk boek maar dat einde heeft het wel echt verpest voor mij

Aah nu wil ik weten hoe het eindigt. Maar ik ben op 66% van het boek. Denk dat ik 'm vanavond of morgen wel uit heb want het leest inderdaad heel makkelijk!

1 like

Het verhaal van de kat die boeken wilde redden 3/5. Niet helemaal mijn ding, maar sommige elementen vond ik wel leuk.

Ben nu begonnen in Pachinko, sinds lange tijd weer in het Engels lezen, maar leest heel vlot gelukkig.

Weet iemand of je Tower of Dawn van Sarah J. Maas nog ergens kunt krijgen in hardcover? Kan 'm nergens vinden.

Here you go!

1 like

Ah thanks!

1 like

Heeft iemand Naar het Paradijs al uit? Ik nu net en ben echt enorm onder de indruk van het laatste deel. Moet echt even een tijdje naar het plafond gaan staren ofzo om weer tot mezelf te komen haha, vond het echt intens en zat er helemaal in.

3 likes

Ohhh ben zo benieuwd! Zie echt 1ster-recensies en 5. Hij ligt al klaar, wordt mn volgende boek denk ik.

Ik ben bezig, nu rond pagina 150 maar ik vind 't nog echt niet zo lekker weglezen omdat er nog niks in zit dat me pakt/vasthoudt dus het gaat zo langzaam. Spoiler Ik vind het eerste deel al wel heel knap geschreven. Veel herkenbare dingen uit 1800 maar in een ander frame, bv man die borduurt en vrijwilligerswerk doet. Heel begrijpelijke wereld ook terwijl die wereld helemaal niet ā€˜klopt’ met hoe we de geschiedenis kennen maar er nauwelijks echt context wordt beschreven. Hoe het is in het boek is een gegeven en de lezer wordt daar niet in meegenomen, zonder dat het onduidelijk wordt. Vindt dat dus echt knap!

@Salmiak Klopt, hele wisselende reviews! Je moet in ieder geval niet verwachten dat het net zo’n boek is als een klein leven want dat is het totaal niet.
@Feather Ik heb er ook lang over gedaan hoor, ik had pas bij het laatste deel dat ik het echt niet kon wegleggen en door wilde blijven lezen. Maar ze schrijft inderdaad zo knap. Zou wel aanraden om door te blijven lezen!

3 likes

Ik ben hier zo benieuwd naar! Maar ik twijfel nog of ik hem in het Engels of Nederlands wil lezen

1 like

Ik heb het uit. Weet nog steeds niet zo goed wat ik ervan vond. Het laatste deel vond ik in ieder geval heel erg goed, maar de eerste twee delen minder. Misschien had ik er meer van verwacht, of meer zoiets als ā€œEen klein levenā€ā€¦

1 like

Amazon. Maar gewoon in de winkel vind ik Engelse boeken ook goedkoop, veel goedkoper dan Nederlandstalig in ieder geval.

2 likes

Ik heb Wen er maar aan van Maike Meijer uit. Vond er eigenlijk niks aan, een soort Lena Lijstje voor volwassenen maar dan oppervlakkiger. Ben nu (opnieuw) begonnen aan Au pair van W.F. Hermans, heb 'm al heel lang in de kast staan maar heb hem ooit na een x aantal bladzijden weggelegd. Deze keer ga ik doorzetten :ok_hand:t3:

1 like

Weet iemand een soortgelijk boek aan ā€˜A house in the cerulean sea’? Ik heb m uit, maar ik mis m nu al

Ik heb ā€œdochter van Ierlandā€ uitgelezen :star: :star::star::star:

Mooi boek, ik houd wel van historische romans en pluis dan ook Wikipedia uit over de geschiedenis etc.
Wel eindigde het boek heel rommelig er gebeurde teveel in de laatste hoofdstukken en ik snap dat ze gelovig waren maar alles ligt in de hand van God.
Het is een trilogie dus waarom het einde zo snel ging???

Nu lees ik het tweede boek ā€œafscheid van Ierlandā€ het leest heerlijk weg.

Tussendoor nog even ā€œ de verschrikkelijke jaren 80ā€ gelezen. Heb ik al eens gelezen. Maar door de serie was ik helemaal verbaasd dat ik zo weinig onthouden had. Maar dat script is gewoon helemaal herschreven en loopt niet gelijk met het boek.
Fijn om in een dag uit te lezen :star::star::star::star:

2 likes

Shorefall van Robert Jackson Bennett uit (deel twee van de Founders trilogy). :star::star::star::star::star:

Nu wachten op het laatste deel, Locklands. Komt in juni of juli uit.

Ga vanavond/vannacht beginnen in The Bone Shard Daughter van Andrea Stewart!

5 likes