Ik vind Susan Muskee en Petra Kruijt trouwens ook leuke feelgoods schrijven. O, en Marijke Vos heeft er inmiddels ook een aantal op haar naam.
Zojuist Vriendschapsverzoek uitgelezen, spannend in die zin dat je het echt graag uit wil lezen! Het einde vond ik heel onverwacht, ik hou d’r van
Nu nog zoeken naar het volgende te lezen boek!
Ik heb gisteren Nimmernacht van Jay Kristoff uitgelezen. Vandaag in deel 2 beginnen. Zin in!
Gisteren eindelijk It uitgelezen maar ik heb een beetje dubbele gevoelens nu het uit is. Ik vond het begin best wel sterk, maar ik vond het laatste gedeelte met de elf jarige Beverly echt een beetje creepy/ranzig omdat het door een man is geschreven en ook totaal niets toevoegen aan het verhaal. Spoiler voor wie het nog wil lezen Ze heeft seks met iedereen in de tunnel nadat ze It hebben verslagen en weer op weg naar buiten zijn.
He wat Voegt dat überhaupt iets toe aan het verhaal? (nee dus haha, dat is meer een uiting van mn verwondering want je zegt hetzelfde
Nee! Vooral omdat ze dus 11 is (de rest ook) en het idee dat een volwassen man dit heeft geschreven vind ik echt viezig. Het was ook niet 1 pagina, maar volgens mij wel ± 7 waarin dit allemaal werd beschreven…
Het ging er dus om dat ze merkte dat ze als groep uit elkaar vielen en ze vond dat ze dit moest doen zodat de groep weer één werd. Maar dit gebeurde dus op de weg dat ze naar buiten liepen (ze zaten in het riool).
Jezus, wat zijn mannen toch smeerlappen.
Ik lees sowieso liever vrouwen, maar ook met de meest gestoorde shit (ik lees graag horror) wordt het door vrouwen toch smaakvoller gedaan lijkt wel. En meisjes en vrouwen worden toch minder geobjectiveerd in boeken geschreven door vrouwelijke auteurs, heb ik het idee. Maar ik ben ook wel erg biased
Ja, sowieso werd het enige meisje in het boek enorm geseksualiseerd. Sommige dingen waren echt totaal overbodig. Ik was ook een soort in shock toen ik het boek uit had.
Heb je nog goede aanraders qua horror die geschreven zijn door vrouwen?
FF Reading Challenge
Dag 7
Heb jij op dag 6 (dinsdag) een kwartier of meer gelezen?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Laatste dag! Als het tot nu toe niet zo lekker ging: vandaag wordt jouw dag!
Wat vind je van het boek dat je nu aan het lezen bent?
- Leuk
- Interessant
- Grappig
- Spannend
- Leerzaam
- Moeizaam
- Valt tegen
- Moet er nog inkomen misschien
- Ik vind er nog andere dingen van!
0 stemmers
Wat naar om te lezen!
Ik hou heel erg van Gillian Flynn (wellicht meer thriller), Darcy Coates, Shirley Jackson, en de korte verhalen van Maria Enriquez.
The Return van Rachel Harrison en Bunny van Mona Awad zijn ook aanraders. En qua mannelijke schrijver vind ik Grady Hendrix ook best aardige vrouwelijke personages neerzetten.
Dubbelpost srry, maar ik lees Eileen van Otessa Moshfegh en het gaat traag en ik moest erg inkomen, maar ben nu bijna op 70% en wel benieuwd naar hoe het verder gaat
He, jakkes. Wat zijn mannen toch walgelijk.
Mijn challenge gaat wat minder. Heb het al 3 keer niet gehaald… Terwijl het maar om een kwartiertje gaat. Zit een beetje in een leesdipje. Om de challenge goed af te sluiten vandaag wel al een kwartiertje gelezen!
Ik ben net begonnen in Tender is the Flesh van Agustina Bazterrica, gaat over de maatschappij in de toekomst waar dieren door virussen zijn gestorven en mensen mensen gaan eten, maar dan wel mensen die niet als mensen worden gezien maar puur als vlees en behandeld worden zoals de bio industrie nu.
Ben halverwege (zijn maar 250 pagina’s) maar het is echt nu al een aanrader, zo vet beschreven.
Ik zit echt even in een leesdip, weinig concentratie voor. Was begonnen aan de boeken van Sally Rooney en had gehoopt ze heel leuk te vinden maar valt tegen mm.
Iemand nog tips voor goede thrillers? Ik lees graag boeken van Tess Gerritsen en heb er net ook een paar gelezen van Suzanne Vermeer, Linda Jansma en Loes den Hollander en vind die laatste paar wel vermakelijk maar het plot soms ook wel erg dun. Ik hou het meest van psychologische thrillers en ben over het algemeen geen fan van Scandinavische thrillers.
Zal morgen trouwens even recensies plaatsen van de boeken die ik onlangs heb gelezen.
Jaa zo cool
FF Reading Challenge
Heb jij op dag 7 (woensdag) een kwartier of meer gelezen?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Dat was het voor deze maart-editie van de FF Reading Challenge!
Als je (de hele week of een deel) hebt meegedaan: heb je meer en/of vaker gelezen in de afgelopen 7 dagen, dan in de 7 dagen daarvoor?
- Ja, meer
- Ja, vaker
- Ja, meer en vaker
- Nee
0 stemmers
Ik had de afgelopen paar weken helemaal niet gelezen dus voor mij geldt van wel Ik geniet er altijd van als ik regelmatig lees, maar ik hou het toch vaak niet vol.
Én ik vond het deze week ook lastiger omdat ik weer op locatie werk in plaats van thuis.
We gaan maar weer zien wat er de komende weken gebeurt
Meer en vaker, maar vaker alleen maar omdat ik met de benzineprijzen maar weer met de trein aan het gaan ben in plaats van met de auto en dus kan lezen
Ook meer en vaker, omdat ik op vakantie was en nu omdat ik in quarantaine zit