Het algemene boekentopic (Deel 2)

Ik vind de boeken van Sebastian Fitzek altijd erg spannend en onvoorspelbaar.

2 likes

Dit is denk ik de eerste lees challenge die ik niet ‘gehaald’ heb. Had het zo zwaar met het uitlezen van Naar het Paradijs dat ik eeeecht geen zin meer had om uberhaupt te lezen/daarna iets anders te pakken.

Ik moet dit weekend door omstandigheden thuis blijven ipv mijn super leuke weekend plan (:sob:) dus ik ga mezelf maar trakteren op een tochtje naar de boekwinkel! Ondanks dat er nog genoeg ligt wat eigenlijk eerst uit moet.

Iemand nog aanraders (roman, feministisch, science fiction, alles is prima behalve fantasy en sally rooney). Ga sowieso ook voor Project Hail Mary!

5 likes

Toen ik scifi las, wilde ik deze gelijk noemen haha. Tof dat je hem gaat lezen!

Ik vind de Wayfarers boeken van Becky Chambers heel fijn, vooral de eerste twee. Het eerste boek heet The Long Way to a Small, Angry Planet. Ik heb ze als audioboek geluisterd (aanrader!).

Van Brandon Sanderson is de Skyward trilogie qua scifi ook leuk, heb zelf boek 3 (en bijkomende novella’s) nog niet gelezen. Eerste twee vond ik leuk! Wel YA.

2 likes

The Martian van dezelfde auteur is ook echt een aanrader. Ik vond qua sci-fi Sleeping Giants daarnaast erg leuk, maar dat is wel een serie die in boek 1 piekt.

3 likes

Oh hoe kon ik de Themis Files vergeten :sweat_smile: Inderdaad ook een aanrader!

2 likes

@DaintyDream @nightlife

Dolly Alderton haar boeken zijn leuk! En heb je het boek krabben van Milou Deelen en Daan Borrel al gelezen?

1 like

Laat het veel zien? Ik ben nog aan het bepalen hoeveel ik wil spoilen voor mezelf :yum: Heb ook die dingen niet gelezen/gekeken over project 1 & 2.

Ken ik beiden niet! Leuk, thanks voor de suggesties, ook @Foucher @nightlife . Heb helemaal zin om morgen weer eens naar een boekwinkel te gaan.

4 likes

Ze laten andere boeken zien waar ze inspiratie uit gehaald hebben qua overall design, de textuur van de boeken, wat ze van plan zijn qua endpapers/illustraties (maar geen directe designs hiervan), grootte van de boeken, vergelijkingen met die dure leatherbounds van The Way of Kings (bijvoorbeeld koppen/titels in kleur) etc etc

Ik vond het wel interessant en ondanks dat je veel info krijgt over de plannen, zie je nog niet daadwerkelijk een final design ofzo haha, ze laten echt texturen en designs van andere boeken zien en beschrijven het een beetje zeg maar.

2 likes

:closed_book: FF Reading Challenge :closed_book:
Maart 2022 - weekoverzicht

Deze challenge hebben 19 mensen de challenge gehaald en elke dag een kwartier gelezen, gefeliciteerd!

Overzicht
Dag 1 Dag 2 Dag 3 Dag 4 Dag 5 Dag 6 Dag 7 :checkered_flag:
Alane Ja Ja - - - - -
Autumn Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja :green_book:
Bakkes Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja :green_book:
Baymax Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja :green_book:
Bloemetjesgordijn Ja - - - - - -
Bumblebee Nee Ja Ja Ja Ja - -
Bunnyslippers Ja - - - - - -
Cactuss Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja :green_book:
California - - - Ja - Ja Ja
Camper Nee Ja Ja Nee Nee - -
Coconutty Nee - - - Ja Ja Ja
Coincidence Ja Ja Ja Ja Ja Ja -
DaintyDream - - - - - Ja Nee
DeeDee Ja Nee Ja Ja Nee Ja Ja
Dragoste Ja Ja Ja Ja Ja Nee Ja
Dubio Nee Nee Nee Nee - - -
Edin Ja Ja Nee Ja Ja Ja Ja
Erwt Ja Ja Ja Ja Nee Nee -
Evenveel Ja - Nee Ja - - -
Feather Ja Ja Ja Ja Ja Nee Nee
Foucher Ja Ja Ja Ja Ja Nee -
Fruitcake Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja :green_book:
Gerard Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja :green_book:
hakunamatata Ja Nee Nee Nee Ja - -
Hazel Ja Ja Ja Ja Nee Ja Nee
houseofmemories Nee - - - - - -
Insouciance Ja Ja Ja Ja Ja Nee Ja
instantramen Ja Ja Ja - - - -
Janniebeton - Nee Ja Ja - - -
jasmijntheetje - - - Ja Ja - -
June Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja :green_book:
JuneOsborne Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja :green_book:
Kahlo Ja Ja Ja Ja Ja Nee Nee
Kat_von_d Ja Ja Ja Nee Nee Nee Ja
Kippoot Ja Ja Ja Ja - - -
kringel Nee Nee Nee - Nee Nee Nee
Kusjessoldaat Ja Nee Ja Ja Ja Ja Ja
LastYoungRenegade Nee Ja Ja Ja Ja - -
lawnerd - Ja Nee - - - -
Lemonade Ja Nee Ja - - - -
Lepelsteeltje Ja Ja Nee Ja Ja Ja Ja
Lorem Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja :green_book:
Lumos Ja Ja Ja Ja - - -
macchiato Nee Ja Nee - Nee - -
Madam-Mikmak Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja :green_book:
Max - - - - Nee Nee Nee
MJDLH Ja Ja Nee Ja Ja Nee Ja
Murphy Ja - Nee - - - -
nello Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja :green_book:
NeverLeNkemise - - - - - - Ja
Nevertheless Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja :green_book:
Niettepruimen Ja Ja Ja Nee - - Ja
nightlife Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja :green_book:
Noodle Ja Ja Nee Nee Ja Ja Ja
Norma Ja Ja Ja Ja Nee Nee -
Panorama Ja Ja Ja - - - Ja
Pimpelmees Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja :green_book:
Plantengekkie - - Ja Nee - - -
Pluk Ja - Nee - - - -
Popsicle Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja :green_book:
punaise Ja Ja Ja Nee Ja Ja Ja
Quinn Ja Ja Ja - Ja Ja Ja
Salmiak Ja Ja Ja Ja Ja - Nee
Sherlock - Ja Nee - - - -
stervis Nee Nee Nee - - - -
Tosca Ja Nee Ja Ja Ja Nee Ja
VanderWoodsen Nee - - - - - Ja
Vaslav Ja Ja - - - - -
vitaminwater Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja :green_book:
Wolf Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja :green_book:
Zompig Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja :green_book:
Zonnebloem Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja :green_book:

En ik hoop dat het voor iedereen toch weer een beetje motivatie was om een boek op te pakken.

Nog een fun fact :books:: we lazen het meeste boeken met een blauwe kaft; zwart en wit waren ook populair. Niemand las een boek met een overwegend roze kaft (of in ieder geval niet op dag 4)!

afbeelding

32 likes

echt leuk gedaan!!!

1 like

superleuk! ik kreeg corona en kon toen niet meer fijn lezen maar volgende challenge hoop ik weer wat actiever te zijn! ik heb gisteren wel weer een uur gelezen dus het is wel aangewakkerd

2 likes

Volgende keer doe ik beter m’n best :grimacing::joy:

Ik had vannacht nachtmerries doordat ik een spannend boek had gelezen!!! God in the shed, so far so good

4 likes

O leuk! Thanks :slight_smile: Ga ik vanavond nog even bekijken

Heel leuk gedaan!! Dankjewel weer voor deze challenge :tada:

2 likes

Mag ik mij ook melden hier? Ik lees dan wel via een ereader. Heb sinds een dikke maand ook een kobo abonnement. Iemand nog aanrader voor boeken? Ik lees alleen Nederlands.

7 likes

Ja leuk! Welke genres vind je leuk? En een ereader is ook gewoon lezen hè haha, heb je geen fysiek boek voor nodig. :laughing:

2 likes

Een vriendin noemt het slechte keuze qua boeken haha, maar voornamelijk de waargebeurde verhalen, crime, soms autobiografie, laatste boek wat ik heb gelezen was het boek van Anne Faber.

2 likes