Het algemene boekentopic (Deel 2)

Ik vond dat ook echt geen leuk boek. Precies wat je omschrijft en ik vond het eigenlijk een grote humble brag, terwijl het allemaal open deuren waren.

Als je iets met dezelfde thema’s zoekt vind ik Trick Mirror van Jia Tolentino wel een goeie, maar dat is geen luchtige weglezer.

Wat ik laatst gelezen heb en wel makkelijk weglas was:
De ontdekking van Urk - Matthias M. R. Declercq
Lampje - Annet Schaap (wel een kinderboek maar toch)
Such a fun age - Kiley Reid

2 likes

Ben ook net weer een beetje in het lezen aan het komen en ben begonnen met kleine brandjes overal. Geen idee of hij er ook in het engels opstaan, maar vind deze tot nu toe wel fijn weglezen. Is ook een amazon prime serie van gemaakt trouwens.

5 likes

Met kobo plus:
De kleine bakkerij aan het strand (chicklit)
De verdwenen prins (geschiedenis kinderboek)
Nevermoor (kinder/YA fantasy)
Het vogelhuis (roman?)
Een stralende toekomst (over homo zijn in het aids tijdperk)

1 like

Ik heb net Piranesi uit en die heeft ook een mysterieuze vide, niet direct die ‘dark academia’ link, maar het is wel een bijzonder boek. Eerste 100 pagina’s zijn even doorzetten, maar daarna komt het los

2 likes

Ik heb gisteren Crooked Kingdom van Leigh Bardugo uitgelezen (tweede deel van de duologie) en ik heb er wel van genoten! Maar

spoiler

hoezo moest Matthias nou weer doodgaan?? Ben echt boos haha, omdat het verder ook totaal geen invloed meer had op de rest van de gebeurtenissen of op de andere personages omdat het helemaal aan het einde gebeurde. Het kwam voor mij een beetje over alsof de auteur dacht ‘ohja ik moet eigenlijk nog wel iemand vermoorden, anders lijkt het te makkelijk allemaal’ maar het voegde echt niks toe verder behalve shockeren. En ik miste in dit deel van de duologie ook een duidelijk doel ofzo, bij Six of Crows was er natuurlijk een heel duidelijk doel in het boek en hier snapte ik niet echt waar het nou heen zou gaan.

Shantaram is wat mij betreft het mooiste (en absoluut meest bizarre) levensverhaal ever
+bonuspoints voor de heerlijke manier waarop de indiase cultuur in de jaren 80 wordt beschreven
Siddhartha mag ook zeker niet ontbreken

3 likes

Lezen jullie ook weleens kinderboeken? Ik heb een aantal jaren gelden de nevermoor boeken cadeau gedaan aan mijn jongere zusje. Ze vond ze erg leuk. Ik ben ze nu ook zelf aan het lezen(ben nu bij boek 2) en vind ze ook best leuk.

3 likes

Ja, hoor. Als het me aanspreekt wel :slight_smile:

1 like

Weinig, maar ik doe het wel! Ik ben nu in Hollowpox bezig, het derde Nevermoor boek! Pages & Co van Anna Todd heb ik ook klaarliggen. :grin:

1 like

Jazeker! Ik heb hier al heel wat boekentips gegeven van jeugdboeken. Vind zelf www.jaapleest.nl ook altijd leuk om inspiratie op te doen! Kan je de boeken van Davide Morosinotto ook aanraden.

1 like

En hoe is het derde boek? Pages en co had ik idd ook al gezien, zag er ook leuk uit

Ik zal eens kijken naar Davide morosinotto, dank je :smiley:

1 like

Vorig jaar Tonke Dragt - Torenhoog, mijlenbreed/ver (iets in die richting) gelezen en die vond ik heel tof!

3 likes

Ja deze is tof. De brief voor de koning kan je links laten liggen. Is echt een ongelooflijk traag en super saai verhaal @sazie

1 like

De Brief voor de Koning is echt een van mijn favoriete kinderboeken aller tijden :open_mouth:

3 likes

Niet superveel, maar af en toe. Ik koop bijna elk jaar het boek van de ‘geef een boek cadeau’ actie. Een bekend kinderboek is dan 1 euro dus heb ondertussen Achste groepers huilen niet, Oorlogswinter en Kruistocht in spijkerbroek gelezen.

3 likes

Neeee!! Love brief voor de koning, en daarna geheimen van het wilde woud.
Al is het ook een deel jeugdsentiment.
Ik vind koning van katoren en de kloof ook fantastische boeken :heart_eyes: (andere schrijver maar voor mij hetzelfde sentiment)

1 like

Ahw sorry. Ik begin altijd heel enthousiast aan dit boek en altijd als ik bezig ben vind ik er halverwege echt helemaal niks meer aan… het duurt eindeloos voor mijn gevoel. Wat maakt het voor jou een favoriet?

Exit: geen idee waarom ik op mezelf reageer. Maar @Baymax

En @Kusjessoldaat Het tweede deel vond ik wel beter. Moet zeggen dat toen ik kruistocht in spijkerbroek laatst weer las ik hetzelfde had. Vond ik ook altijd fantastisch.

O ja! Die koop ik idd ieder jaar. :smiley:

Zo zie je maar, meningen kunnen verschillen! Het is inderdaad een wat trager boek, waarschijnlijk omdat het al zo oud is, maar ik vind het dus een heel spannend en inspirerend boek, dat meer over de reis gaat dan over de bestemming. Ik kan niet goed onder woorden brengen wat ik er zo goed aan vind, het is voor een groot deel ook gewoon het gevoel dat ik er bij krijg. Het is bij mij ook geen jeugdsentiment trouwens, juist niet, want ik heb het pas vorig jaar voor het eerst gelezen.
Moet zeggen dat ik sowieso wel van oudere en tragere boeken hou, dat moet ook gewoon je smaak zijn natuurlijk. Ik vind Kruistocht in Spijkerbroek ook nog steeds een heel goed boek en dat komt ook een stuk langzamer op gang dan de meeste boeken die nu geschreven worden. Tijden veranderen!

1 like