Ik heb net mijn achtste boek van de maand uitgelezen, blij mee.
Samenvatting
De verborgen geschiedenis - Donna Tartt 

Zoals ik van de week ook al zei: mijn nieuwe favoriet. De hele sfeer, de gebeurtenissen, ik zat er echt aan vastgekleefd. Op pagina twee had ze me al met de woorden:
‘Op een gegeven moment in mijn leven zal ik wel een onbegrensd aantal geschiedenissen hebben gehad, maar nu is er geen andere meer. Dit is de enige geschiedenis die ik ooit zal kunnen vertellen.’ 
Nu durf ik hem dus nooit meer te herlezen, bang dat het tegenvalt.
Het Bernini mysterie - Dan Brown 

Dit was echt trash. Eén ster voor het ronde verhaal, één ster voor het vasthouden van mijn aandacht.
Lieve Ijeawele, of een feministisch manifest in 15 voorstellen - Chimamanda Ngozi Adichie 

Krachtig verhaal, wel vooral gericht op haar eigen cultuur, maar daarom juist een must read.
Vallen is als vliegen - Manon Uphoff 

Een boek over een afgrijselijke familiegeschiedenis, met onder andere incest en geweld. Ze verzandde helaas voor mij iets te vaak in beeldspraak en metaforen, maar ik denk dat dit haar manier van vertellen was.
Confessions of a Bookseller - Shaun Bythell 

Net als het vorige deel een heerlijk boek over het hebben van een boekenwinkel met tweedehands boeken. Ster eraf om zijn soms nogal lompe manier van klanten beschrijven.
Daar waar de rivierkreeften zingen - Delia Owens 

Deze lijkt iedereen geweldig te vinden, maar het kon mij niet echt bekoren. En nu ik er zo over nadenk is me ook weinig bijgebleven.
Seven kinds of people you find in bookshops - Shaun Bythell 

Deel drie in de boekverkoperserie. En met deze was ik klaar met de auteur. Zoals de titel al zegt: zeven typen mensen worden beschreven/in een hokje gedrukt. Ontzettend negatief, stereotyperend en klantonvriendelijk. Deze heb ik met hangen en wurgen uitgelezen.
Harry Potter and the Halfblood Prince 

Reread. Ik vond hem dit keer wel wat langdradiger dan de vorige keer dat ik hem las.