Het algemene boekentopic (Deel 2)

Laat je niks wijsmaken door je vriendin, dat zijn prima boeken :heart:

1 like

Ik heb ook sinds kort een Kobo en heb gelijk een abonnement bij de bieb afgesloten. Dan ben je ook gelijk lid van de Online bibliotheek en kan je bijna onbeperkt ebooks downloaden. Echt een aanrader!

2 likes

Grootste nadeel aan boekenwinkels: het boek dat je wilt, hebben ze niet op voorraad.

Ik heb dus Open Water (Caleb Azumah Nelson) gekocht en ga ik nu in beginnen. Even een dun boek, 145 paginas, na 3 hele dikke dit jaar. Heel benieuwd, gezien de thematiek is het geen makkelijke weglezer denk ik zo.

1 like

Boek over Anne Faber vond ik mega indrukwekkend. :sparkles:

1 like

Ik ben vorige week begonnen in Underground Railroad, maar ik wist niet dat sommige scènes zo grafisch beschreven werden. Niet om het aangedane leed te minimaliseren, maar soms vond ik het te zwaar om dan verder te lezen. Het boek op zich leest wel vlot.

Ik heb net Tender is the Flesh gekocht, maar ik moet nog even moed verzamelen, geloof ik :sweat_smile:

3 likes

ik heb dit boek echt in 3 dagen gelezen! het is inderdaad niet hele lichte kost, maar het is zo mooi en intrigerend geschreven (vond ik!) dat je hem zo wegleest!

Dat had ik ook emt dat boek. Blij dat ik het gelezen heb, en zeker een aanrader, maar wel heel heftig. Die expliciete scenes hebben er echt ingehakt bij mij.

Ondertussen heb ik hier ook de andere boeken van Colson Whitehead liggen, maar om die reden durf ik er heel slecht in te beginnen. Ik heb echt schrik van die scenes.

1 like

@Evenveel ken je het boek ‘de kunstmeisjes’ al? In dit boek staan 50 kunstwerken met uitleg verzameld door drie jonge vrouwen die kunstgeschiedenis hebben gestudeerd. Ze hebben blijkbaar ook een website (die nu wel op pauze staat t/m september 2022). Ik moest aan jou denken omdat je een tijd terug ook die podcast had getipt over ‘dat kan mijn kleine nichtje ook’. Ik dacht misschien vind je dit ook wel leuk :smiley: het is een beetje hetzelfde principe alleen dan nu gelijk met een plaatje erbij en geschreven tekst.

1 like

Ah leuk! Ik volg ze toevallig op instagram al, maar heb het boek (nog steeds) niet gelezen! Ik heb hem gelijk op m’n lijstje gezet :blush: dank voor de tip

2 likes

Ja, ik heb het net uit! Ondanks die expliciete scènes toch ‘genoten’ van het boek, al voelde dat einde een beetje meh aan. Misschien omdat ik zo graag gewild had dat Cora een soort van happy end ging krijgen?
Er is blijkbaar ook al een serie van die op Prime staat. Jammer dat ik al zo’n lange to watch-lijst heb dat het de kans dat ik die bekijk zo klein maakt.

6 likes

Ik ben bezig in ‘1001 nachten’ een hervertellign van Kader Abolah en het is echt heel goed! Het leest vlot, fijne achtergrond informatie en ik wil, net als de koning, steeds weten hoe het verhaal verder gaat. Kan dus niet echt stoppen met lezen. Aanrader!

3 likes

Kwam net eindelijk binnen! Als ik mijn huidige boek uit heb, ga ik er aan beginnen! :sunglasses:

2 likes

I did it! 2666 van roberto Bolano is uit. Het was verschrikkelijk en ik zou het niemand aanraden.

Echt zin om weer in een leuk, normaal boek te beginnen

2 likes

Voor liefhebbers van de winternacht trilogie
Ik lees nu, schaduw van de :fox_face: vos. Van Julie Kagawa. Boek zit vol met Japanse saga. Ik vind het ook erg mooi geschreven.

6 likes

Nee ik.vind dat ook irritant maar het went!

1 like

Ik kom me ook maar eens melden in dit topic! Sinds corona heb ik langzaamaan mijn liefde voor lezen herontdekt (ik ben verslaafd aan Karin Slaughter thrillers) en sinds kort heb ik Goodreads ook helemaal ontdekt.

Ik heb net het 1e deel van Virgin River uitgelezen (de serie heb ik nog niet gezien), was leuk en lekker over the top romantisch. Vanavond begin ik in We Are All Made Of Stars van Rowan Coleman.

12 likes

Heeft er iemand nog leuke tips voor Nederlandstalige (YA) fantasy boeken? Zit ziek thuis met corona en mijn moeder werkt bij de Bieb dus ik wil een bestelling doen haha. Ik heb al veel “bekende” fantasy’s gelezen dus hoop op een leuke tip.

1 like

Ik weet niet of alles vertaald is:

• The Last Magician trilogie van Lisa Maxwell
  • The Queens of Renthia trilogie van Sarah Beth Durst (valt officieel onder Adult, maar vind hem nog vrij YA qua lezen)
  • Mistborn van Brandon Sanderson zit op de grens van YA/Adult (sowieso vind ik zijn boeken erg toegankelijk, The Stormlight Archive is wel écht Adult, maar bijvoorbeeld Warbreaker is officieel adult en leest heel gemakkelijk)
  • An Ember in the Ashes kwartet van Sabaa Tahir
  • Six Crimson Cranes van Elizabeth Lim
  • Spin the Dawn, Unravel the Dusk van Elizabeth Lim
  • Renegades trilogie van Marissa Meyer
  • The Witchlands serie van Susan Dennard
  • Arc of a Scythe van Neal Shusterman (oké een dystopian, maar wel een aanrader)
  • Daughter of Smoke and Bone trilogie van Laini Taylor
  • Strange the Dreamer en Muse of Nightmares van Laini Taylor (audiobook hiervan is top, love Steve West als narrator en deze duologie blijft onder de YA een van mijn favorieten, ik lees inmiddels meer Adult, maar vind dit nog altijd geweldig)
  • The Winternight trilogie van Katherine Arden, ook Adult eigenlijk maar leest ook fijn weg

Zijn wel een boel bekende series, moet even verder nadenken voor aanraders :blush:

3 likes

Ik lees nu Malibu Rising van Taylor Jenkins Reid. Heb eerder ook Evelyn Hugo en Daisy Jones gelezen en deze boeken zijn echt perfect om je uit een reading slump te halen. Leuk ook dat personages (heel miniem) overlappen tussen de boeken.

13 likes