Het algemene boekentopic (Deel 2)

Ik ben bezig in ‘1001 nachten’ een hervertellign van Kader Abolah en het is echt heel goed! Het leest vlot, fijne achtergrond informatie en ik wil, net als de koning, steeds weten hoe het verhaal verder gaat. Kan dus niet echt stoppen met lezen. Aanrader!

3 likes

Kwam net eindelijk binnen! Als ik mijn huidige boek uit heb, ga ik er aan beginnen! :sunglasses:

2 likes

I did it! 2666 van roberto Bolano is uit. Het was verschrikkelijk en ik zou het niemand aanraden.

Echt zin om weer in een leuk, normaal boek te beginnen

2 likes

Voor liefhebbers van de winternacht trilogie
Ik lees nu, schaduw van de :fox_face: vos. Van Julie Kagawa. Boek zit vol met Japanse saga. Ik vind het ook erg mooi geschreven.

6 likes

Nee ik.vind dat ook irritant maar het went!

1 like

Ik kom me ook maar eens melden in dit topic! Sinds corona heb ik langzaamaan mijn liefde voor lezen herontdekt (ik ben verslaafd aan Karin Slaughter thrillers) en sinds kort heb ik Goodreads ook helemaal ontdekt.

Ik heb net het 1e deel van Virgin River uitgelezen (de serie heb ik nog niet gezien), was leuk en lekker over the top romantisch. Vanavond begin ik in We Are All Made Of Stars van Rowan Coleman.

12 likes

Heeft er iemand nog leuke tips voor Nederlandstalige (YA) fantasy boeken? Zit ziek thuis met corona en mijn moeder werkt bij de Bieb dus ik wil een bestelling doen haha. Ik heb al veel “bekende” fantasy’s gelezen dus hoop op een leuke tip.

1 like

Ik weet niet of alles vertaald is:

• The Last Magician trilogie van Lisa Maxwell
  • The Queens of Renthia trilogie van Sarah Beth Durst (valt officieel onder Adult, maar vind hem nog vrij YA qua lezen)
  • Mistborn van Brandon Sanderson zit op de grens van YA/Adult (sowieso vind ik zijn boeken erg toegankelijk, The Stormlight Archive is wel écht Adult, maar bijvoorbeeld Warbreaker is officieel adult en leest heel gemakkelijk)
  • An Ember in the Ashes kwartet van Sabaa Tahir
  • Six Crimson Cranes van Elizabeth Lim
  • Spin the Dawn, Unravel the Dusk van Elizabeth Lim
  • Renegades trilogie van Marissa Meyer
  • The Witchlands serie van Susan Dennard
  • Arc of a Scythe van Neal Shusterman (oké een dystopian, maar wel een aanrader)
  • Daughter of Smoke and Bone trilogie van Laini Taylor
  • Strange the Dreamer en Muse of Nightmares van Laini Taylor (audiobook hiervan is top, love Steve West als narrator en deze duologie blijft onder de YA een van mijn favorieten, ik lees inmiddels meer Adult, maar vind dit nog altijd geweldig)
  • The Winternight trilogie van Katherine Arden, ook Adult eigenlijk maar leest ook fijn weg

Zijn wel een boel bekende series, moet even verder nadenken voor aanraders :blush:

3 likes

Ik lees nu Malibu Rising van Taylor Jenkins Reid. Heb eerder ook Evelyn Hugo en Daisy Jones gelezen en deze boeken zijn echt perfect om je uit een reading slump te halen. Leuk ook dat personages (heel miniem) overlappen tussen de boeken.

13 likes

Thanks! Een aantal inderdaad al gelezen in het Nederlands, andere nog niet. Ik ga even kijken of ze in het Nederlands beschikbaar zijn en of ze ook bij de Bieb in het aanbod zitten.

2 likes

Here we go! Ben benieuwd.

Ik vind het zo irritant dat niet enkel de cover weergegeven wordt bij sommige (special) editions. :zipper_mouth_face: Deze heeft de juiste hoeveelheid pagina’s, maar ik vind zo’n plaatje zo’n stom gezicht in mijn leesoverzicht haha. Misschien toch eens moeite doen om librarian te worden op Goodreads. :sweat_smile:

3 likes

Inmiddels uitgelezen. Vond het een erg leuk verhaal, in totaal ook wel de leukste van de drie genoemde boeken. Veel verschillende wereldjes en personages zonder dat je heel erg in de war raakt van alles.

2 likes

Ik snap je irritatie! Ik denk dat het bij deze is vanwege de print aan de zijkant?

1 like

Ik had een beetje een leesdipje. Kwam door iets anders maar had er gewoon geen energie meer voor. Heb echt heel lang gedaan over Lampje van Annet Schaap. Gelukkig maar dat het zo’n leuk boek was dat ik het er toch af en toe bij pakte.
Gelukkig nu er weer een beetje uit en heb gister Het Joshua Profiel gelezen van Sebastian Fitzek. Heel erg goed boek. Wel heftig! Een trigger warning is wel op zijn plaats:

pedofielie

Nu weer even wat luchtigers lezen!

2 likes

Vond die kleine overlapping ook heel leuk!

Ja, maar dat gebeurt dus lang niet bij al die special editions! Vind het echt stom :unamused:

3 likes

Aah, de trailer voor Where The Crawdads Sing ziet er wel goed uit! Ik vind het liedje (Carolina van Taylor Swift) wel nogal afgekeken van Lana Del Reys ‘Young and Beautiful’ voor The Great Gatsby.

8 likes

Ah ik heb hier toch wel moeite mee haha (altijd als een boek verfilmd wordt dat ik goed vind) het was zo anders in mijn hoofd! Ben wel blij dat ik het boek al gelezen heb voordat de film uitkomt. Wil hem ook alsnog wel zien

3 likes

Snap ik! Ik had mij echt wel Kya ingebeeld als een POC + ik vind Daisy Edgar-Jones te knap/te polished om haar te spelen. In Normal People was ze super, maar ik vind Kya veel meer inhouden dan opnieuw ‘het meisje dat er niet bij hoort omdat ze anders is’ zoals Marianne.

4 likes

Helemaal met je eens! En dat weet ik nog ja, dat jij ook een POC in je hoofd had bij Kya. Heb dus, ondanks dat het blijkbaar niet zo was, nog steeds een mindfuck bij het zien van Kya in de trailer!

4 likes