Het algemene boekentopic (Deel 2)

Deze serie is mooi! Ik heb trouwens de theeroos gelezen, die heb jij hier eens getipt. Het is een leuk verhaal en vlot geschreven maar er gebeurd wel heel veel in weinig tijd. Veel dingrn zijn ook wel makkelijk opgelost door een toevallige voorbijganger oid. De schrijfstijl is wel beeldend. Ze is een goede verhalenverteller deze schrijfster.

2 likes

Hahaha ik dacht oooh heb wel 100 tips, maar ik lees erg graag fantssy en thriller :joy::joy:.

't Hooge nest (over wo2), het perfecte leven van mevrouw parrish (chicklit maar dan wel beetje spannend ook), de moordclub op donderdag (simpel vermaak), Piranesi (als je graag wat ingewikkelds leest), vlucht uit het land van vrijheid (over leven en wegkomen uit een sekte), alles van Charlotte de Monchy (chicklit), alles om jullie heen is er nog (over ouders verliezen bij vliegtuig ongeluk), een stralende toekomst (over een vriendengroep tijdens de aids pandemie), reisverslag van een kat (aangrijpende roman vanuit de kat geschreven) en het vogelhuis (roman, leest heeeel rustig en kalm)

1 like

Verdwaalde ster en bevrijdende liefde: zo mooi♥️

Edit: ik vergeet kind van verzoening. Heftig maar wel mooi!

2 likes

Heb je een goodreads of kan je een aantal favorieten opnoemen? Dan kunnen mensen misschien iets gerichtere tips geven :yum:

Ik zit ook echt in een leesdip. Denk steeds aan allemaal boeken die ik zou willen lezen, maar heb tegelijkertijd niet echt zin om er eentje op te pakken. Ben momenteel bezig in Little Women en zoals de meeste classics is het verhaal wat traag dus dat helpt ook niet echt :smiling_face_with_tear:

Ik heb deze nu thuis liggen van de bieb omdat ik (ik dacht ook hier) iedereen dit boek 5 sterren zag geven. Nu durf ik niet meer te beginnen :sweat_smile:

Nederlands of Engels? Want anders zal ik morgen/maandag mijn lijstje eens posten.

Ik denk dat ik een van die mensen was. Ik vond het juist een heel tof boek. Inderdaad mega ingewikkeld, maar dat iemand zo’n complex verhaal zo kloppend op papier heeft gekregen vind ik juist fantastisch. Ik moest inderdaad even inkomen, maar toen ik de ‘regels’ eenmaal doorhad zat ik er lekker in en wilde ik alleen maar door blijven lezen. Zelf heb ik er geen aantekeningenboekje bij gehad, ik snap waarom je dat eventueel zou willen, maar ik vind het nooit zo erg om bepaalde hints te missen.

Ik denk wel dat ik hem ooit opnieuw ga lezen en misschien dat ik het dan wel doe om te kijken of je er eerder uit zou kunnen komen.

5 likes

Ik lees de kleine bakkerij aan het strand. Ik moest er even inkomen, maar nu vind ik het wel een leuk boek. Alleen het sarcasme van de hoofdpersoon mag iets minder.

1 like

Ik zit voor mijn doen in een vrij goeie leesflow. Dit is wat ik sinds begin dit jaar heb gelezen, het is vrij duidelijk wat mijn favoriete land is denk ik :grin:

Ik ben net begonnen in The Travelling Cat Chronicles (Japans ter afwisseling van de Koreaanse literatuur :stuck_out_tongue_winking_eye:)

8 likes

Ik heb net A Monster Calls uit. Wat een goed boek! Ik moest er zelfs van huilen haha.
Een heel mooi verhaal over rouw, de dood en hoe daarmee wordt omgegaan door een tiener.

Volgende boek: Colson Whitehead - The Nickel Boys, al ben ik een beetje op mijn hoede voor opnieuw te grafische beschrijvingen van geweld/leed.

4 likes

A Monster Calls is ook verfilmd, mocht je die film nog willen zien :nerd_face:

2 likes

Ik heb net vandaag De Meisjes van Annet Schaap gelezen, mooie hertellingen! Knap gedaan dat er toch een heel nieuwe draai aan wordt gegeven, maar het origineel nog beslist herkenbaar is. Alleen het taalgebruik was ik niet zo weg van.

Vanavond ga ik beginnen in To Paradise van Yanagihara, ben heel benieuwd!

4 likes

Ik heb die liggen op DVD, maar voorlopig lezen > film/series kijken haha. Blijkbaar is het wel een trouwe verfilming!

Ik ben wel benieuwd naar je kobo tips voor thrillers en fantasy! Ook mijn favo genres, maar ik vind het wel lastig om nog leuke nieuwe dingen te vinden op kobo plus. Net een serie van Jennifer L Armentrout uit, was oke.

Qua thriller lees ik eigk vooral Scandinavische detectives, ik lees nu het wisting kwartet maar ook ronning en stilton vind ik heel goed en joona linna. De fjallbacka serie was ook prima vermaak.
Verder: de jachtpartij, een Noorse winternacht, de boeken van Emma rous,
Qua fantasy: the mortal instruments, magisterium, een vloek zo eenzaam (maar staat niet hele serie van op kobo plus), de woordsmid en nevermoor en podkin eenoor en amari en de nachtwachters (alle 4 wel echt gericht op groep 8) en de hof van serie.

2 likes

Dank je! Een deel al gelezen, maar ook een deel niet. Jammer altijd als niet de hele serie op kobo staat. Nevermoor dacht ik ook niet, maar ik zal nog eens kijken. Bijv bij de kleuren van magie reeks staat 1 en 3 er op maar 2 niet :roll_eyes:.

1 like

Oh ik zie idd dat nevermoor ook alleen deel 1 erop staat. Ik denk dat ik zo hooked was dat ik de rest gekocht heb haha.

Staat hier toevallig iets in over daten met je collega’s?

Omg wat nou weer @DaintyDream @nightlife hahaha

Lijkt erop dat het Mistborn related is. Ben weer heel benieuwd!

2 likes

Whaaaat. Ik hoop op Mistborn films/serie :scream:

haha love de reacties van mensen:
‘‘You can’t leave this man alone for FIVE MINUTES or he’s written another book’’

“After the start of the Kickstarter I was so inspired by everyone’s reaction to it that I just sat down and wrote two more books.”

‘‘Brandon officially announcing he’s finished Winds of Winter and updated the series to be part of the Cosmere without any cannon contradictions. Ridiculous.’’

:joy:

Nee maar denk wel echt aan een serie/film. Die 33mil op zijn kickstarter zal vast Hollywood wel hebben bereikt

3 likes