Thanks! Een aantal inderdaad al gelezen in het Nederlands, andere nog niet. Ik ga even kijken of ze in het Nederlands beschikbaar zijn en of ze ook bij de Bieb in het aanbod zitten.
Here we go! Ben benieuwd.
Ik vind het zo irritant dat niet enkel de cover weergegeven wordt bij sommige (special) editions. Deze heeft de juiste hoeveelheid pagina’s, maar ik vind zo’n plaatje zo’n stom gezicht in mijn leesoverzicht haha. Misschien toch eens moeite doen om librarian te worden op Goodreads.
Inmiddels uitgelezen. Vond het een erg leuk verhaal, in totaal ook wel de leukste van de drie genoemde boeken. Veel verschillende wereldjes en personages zonder dat je heel erg in de war raakt van alles.
Ik snap je irritatie! Ik denk dat het bij deze is vanwege de print aan de zijkant?
Ik had een beetje een leesdipje. Kwam door iets anders maar had er gewoon geen energie meer voor. Heb echt heel lang gedaan over Lampje van Annet Schaap. Gelukkig maar dat het zo’n leuk boek was dat ik het er toch af en toe bij pakte.
Gelukkig nu er weer een beetje uit en heb gister Het Joshua Profiel gelezen van Sebastian Fitzek. Heel erg goed boek. Wel heftig! Een trigger warning is wel op zijn plaats:
pedofielie
Nu weer even wat luchtigers lezen!
Vond die kleine overlapping ook heel leuk!
Ja, maar dat gebeurt dus lang niet bij al die special editions! Vind het echt stom
Aah, de trailer voor Where The Crawdads Sing ziet er wel goed uit! Ik vind het liedje (Carolina van Taylor Swift) wel nogal afgekeken van Lana Del Reys ‘Young and Beautiful’ voor The Great Gatsby.
Ah ik heb hier toch wel moeite mee haha (altijd als een boek verfilmd wordt dat ik goed vind) het was zo anders in mijn hoofd! Ben wel blij dat ik het boek al gelezen heb voordat de film uitkomt. Wil hem ook alsnog wel zien
Snap ik! Ik had mij echt wel Kya ingebeeld als een POC + ik vind Daisy Edgar-Jones te knap/te polished om haar te spelen. In Normal People was ze super, maar ik vind Kya veel meer inhouden dan opnieuw ‘het meisje dat er niet bij hoort omdat ze anders is’ zoals Marianne.
Helemaal met je eens! En dat weet ik nog ja, dat jij ook een POC in je hoofd had bij Kya. Heb dus, ondanks dat het blijkbaar niet zo was, nog steeds een mindfuck bij het zien van Kya in de trailer!
Ja ik ook! Ik vibe niet zo met de trailer. Jammer.
Toch heb ik dat altijd wel met boeken die ik heb gelezen die worden verfilmd. Het is toch altijd anders in je hoofd en de beelden die je krijgt tijdens het lezen zijn moeilijk te vervatten in een film. Zijn maar weinig films waar dat goed bij is gelukt.
Ik vind haar vooral iets te schoon voor een moerasmeisje
Ik had het heel anders in mijn hoofd, ik ben bang dat ik de film een stuk minder leuk ga vinden dan het boek
Ik heb dat boek nooit uitgelezen omdat ik een review had gelezen waar in stond “all she does is cooking grits” (en toen dacht ik ja inderdaad, geen zin meer om verder te lezen)
Dus ik mis de grutjes wel in de trailer
Maar misschien moet ik het in het Engels een tweede kans geven, de NL vertaling schijnt ook echt wel een stuk minder te lezen.
Ik heb gisteren The Foundling van Stacey Halls uitgelezen. Het verhaal kwam wat traag op gang, maar uiteindelijk heb ik het wel graag gelezen. Ik vond wel dat het boek een beetje te veel verschillende thema’s wou belichten en daardoor net te weinig diepgang creëerde. Klassenverschil, moedergevoelens, chosen family, … Ik denk dat als ze zich beperkt had tot 1 à 2 thema’s dit het boek nog verbeterd had voor mij.
Volgende boek op de lijst: Patrick Ness - A Monster Calls.
Ik had dit tijdens het lezen ook! Totdat ze volgens mij werd omschreven als white trash… toen had ik echt een mindfuck ook
Deze gisteren uitgelezen.
Aiden wordt wakker op een landhuis maar weet niet wie hij is of waarom hij daar is. 's Avonds op het grote bal wordt de dochter des huizes, Evelyn, doodgeschoten. Aiden moet de moord oplossen, maar telkens als het pistoolschot klinkt begint de dag opnieuw en ontwaakt hij in het lichaam van een andere gast.
Klinkt spannend, toch? Ik vond het vooral vreselijk ingewikkeld dit boek lezen was echt hard werken: verschillende tijdslijnen, body switches, een stuk of 25 personages die behoorlijk op elkaar lijken, en er zijn nog een paar extra verhaallijnen: door wie wordt Aiden gesaboteerd, hoe en waarom is hij daar terecht gekomen?
Zo voelde ik me. Ik was constant aan het terugbladeren: wie was wie ook al weer, wat gebeurde er met iedereen?
Als je zin hebt om in een mega complexe puzzel te duiken (ik raad een aantekeningenboekje er bij aan) is dit wat voor jou. Als je even rustig iets wilt lezen zou ik het niet doen.
Ik vond verder de personages erg eendimensionaal, er zit vreselijke fatphobia en ik vond het niet goed geschreven. Meh.
Dan vind ik het knap dat je het boek toch hebt uitgelezen! Bedankt voor je beeldend review, ik sla over.