Het algemene boekentopic (Deel 2)

Ja ik ook! Ik vibe niet zo met de trailer. Jammer.

Toch heb ik dat altijd wel met boeken die ik heb gelezen die worden verfilmd. Het is toch altijd anders in je hoofd en de beelden die je krijgt tijdens het lezen zijn moeilijk te vervatten in een film. Zijn maar weinig films waar dat goed bij is gelukt.

2 likes

Ik vind haar vooral iets te schoon voor een moerasmeisje :laughing:

3 likes

Ik had het heel anders in mijn hoofd, ik ben bang dat ik de film een stuk minder leuk ga vinden dan het boek

2 likes

Ik heb dat boek nooit uitgelezen omdat ik een review had gelezen waar in stond “all she does is cooking grits” (en toen dacht ik ja inderdaad, geen zin meer om verder te lezen)
Dus ik mis de grutjes wel in de trailer :joy:
Maar misschien moet ik het in het Engels een tweede kans geven, de NL vertaling schijnt ook echt wel een stuk minder te lezen.

1 like

Ik heb gisteren The Foundling van Stacey Halls uitgelezen. Het verhaal kwam wat traag op gang, maar uiteindelijk heb ik het wel graag gelezen. Ik vond wel dat het boek een beetje te veel verschillende thema’s wou belichten en daardoor net te weinig diepgang creëerde. Klassenverschil, moedergevoelens, chosen family, … Ik denk dat als ze zich beperkt had tot 1 à 2 thema’s dit het boek nog verbeterd had voor mij.
Volgende boek op de lijst: Patrick Ness - A Monster Calls.

1 like

Ik had dit tijdens het lezen ook! Totdat ze volgens mij werd omschreven als white trash… toen had ik echt een mindfuck ook

3 likes

Oeeeeh

2 likes

Deze gisteren uitgelezen.

Aiden wordt wakker op een landhuis maar weet niet wie hij is of waarom hij daar is. 's Avonds op het grote bal wordt de dochter des huizes, Evelyn, doodgeschoten. Aiden moet de moord oplossen, maar telkens als het pistoolschot klinkt begint de dag opnieuw en ontwaakt hij in het lichaam van een andere gast.

Klinkt spannend, toch? Ik vond het vooral vreselijk ingewikkeld :sob: dit boek lezen was echt hard werken: verschillende tijdslijnen, body switches, een stuk of 25 personages die behoorlijk op elkaar lijken, en er zijn nog een paar extra verhaallijnen: door wie wordt Aiden gesaboteerd, hoe en waarom is hij daar terecht gekomen?

Zo voelde ik me. Ik was constant aan het terugbladeren: wie was wie ook al weer, wat gebeurde er met iedereen?

Als je zin hebt om in een mega complexe puzzel te duiken (ik raad een aantekeningenboekje er bij aan) is dit wat voor jou. Als je even rustig iets wilt lezen zou ik het niet doen.

Ik vond verder de personages erg eendimensionaal, er zit vreselijke fatphobia en ik vond het niet goed geschreven. Meh. :star::star:

17 likes

Dan vind ik het knap dat je het boek toch hebt uitgelezen! Bedankt voor je beeldend review, ik sla over.

2 likes

Hahaha hard werken dat is wel echt een goede beschrijving van dit boek

1 like

Ik vond dit zo’n stom boek

1 like

Deze serie is mooi! Ik heb trouwens de theeroos gelezen, die heb jij hier eens getipt. Het is een leuk verhaal en vlot geschreven maar er gebeurd wel heel veel in weinig tijd. Veel dingrn zijn ook wel makkelijk opgelost door een toevallige voorbijganger oid. De schrijfstijl is wel beeldend. Ze is een goede verhalenverteller deze schrijfster.

2 likes

Hahaha ik dacht oooh heb wel 100 tips, maar ik lees erg graag fantssy en thriller :joy::joy:.

't Hooge nest (over wo2), het perfecte leven van mevrouw parrish (chicklit maar dan wel beetje spannend ook), de moordclub op donderdag (simpel vermaak), Piranesi (als je graag wat ingewikkelds leest), vlucht uit het land van vrijheid (over leven en wegkomen uit een sekte), alles van Charlotte de Monchy (chicklit), alles om jullie heen is er nog (over ouders verliezen bij vliegtuig ongeluk), een stralende toekomst (over een vriendengroep tijdens de aids pandemie), reisverslag van een kat (aangrijpende roman vanuit de kat geschreven) en het vogelhuis (roman, leest heeeel rustig en kalm)

1 like

Verdwaalde ster en bevrijdende liefde: zo mooi♥️

Edit: ik vergeet kind van verzoening. Heftig maar wel mooi!

2 likes

Heb je een goodreads of kan je een aantal favorieten opnoemen? Dan kunnen mensen misschien iets gerichtere tips geven :yum:

Ik zit ook echt in een leesdip. Denk steeds aan allemaal boeken die ik zou willen lezen, maar heb tegelijkertijd niet echt zin om er eentje op te pakken. Ben momenteel bezig in Little Women en zoals de meeste classics is het verhaal wat traag dus dat helpt ook niet echt :smiling_face_with_tear:

Ik heb deze nu thuis liggen van de bieb omdat ik (ik dacht ook hier) iedereen dit boek 5 sterren zag geven. Nu durf ik niet meer te beginnen :sweat_smile:

Nederlands of Engels? Want anders zal ik morgen/maandag mijn lijstje eens posten.

Ik denk dat ik een van die mensen was. Ik vond het juist een heel tof boek. Inderdaad mega ingewikkeld, maar dat iemand zo’n complex verhaal zo kloppend op papier heeft gekregen vind ik juist fantastisch. Ik moest inderdaad even inkomen, maar toen ik de ‘regels’ eenmaal doorhad zat ik er lekker in en wilde ik alleen maar door blijven lezen. Zelf heb ik er geen aantekeningenboekje bij gehad, ik snap waarom je dat eventueel zou willen, maar ik vind het nooit zo erg om bepaalde hints te missen.

Ik denk wel dat ik hem ooit opnieuw ga lezen en misschien dat ik het dan wel doe om te kijken of je er eerder uit zou kunnen komen.

5 likes

Ik lees de kleine bakkerij aan het strand. Ik moest er even inkomen, maar nu vind ik het wel een leuk boek. Alleen het sarcasme van de hoofdpersoon mag iets minder.

1 like

Ik zit voor mijn doen in een vrij goeie leesflow. Dit is wat ik sinds begin dit jaar heb gelezen, het is vrij duidelijk wat mijn favoriete land is denk ik :grin:

Ik ben net begonnen in The Travelling Cat Chronicles (Japans ter afwisseling van de Koreaanse literatuur :stuck_out_tongue_winking_eye:)

8 likes