Ik wil even de boeken van Anya Niewierra hier tippen. Heb hier vaker benoemd dat ik vroeger voornamelijk thrillers las maar dat ik er een jaar of twee geleden helemaal klaar mee was vanwege de vaak onrealistische plots. Ben toen ook meer (historische) romans gaan lezen en af en toe nog een thriller. Eind 2021 stuitte ik op ‘Het Bloemenmeisje’ van Anya Niewierra en die vond ik geweldig: 5 sterren. Een goed en realistisch verhaal met historische elementen, en erg spannend. Direct daarna Vrij Uitzicht gelezen, ook goed en spannend. Dit weekend heb ik het Dossier uitgelezen, ook deze verdient 5 sterren, geweldig spannend en goed uitgewerkt verhaal over kunstfraude in de DDR. Overigens spelen veel boeken zich (deels) af in Limburg en zijn ze vaak verweven met passages die zich afspelen in andere landen, dat sprak mij ook wel aan.
Nu ben ik begonnen in de Camino, ben benieuwd! De boeken hebben me stuk voor stuk niet teleurgesteld en dat is iets wat voor mij vrij uitzonderlijk is als ik een paar boeken achter elkaar van dezelfde auteur lees, dan ben ik er eigenlijk snel klaar mee. Op zoek naar een intelligente thriller? Anya Niewierra it is!