Het algemene boekentopic (Deel 2)

Ik heb net A Monster Calls uit. Wat een goed boek! Ik moest er zelfs van huilen haha.
Een heel mooi verhaal over rouw, de dood en hoe daarmee wordt omgegaan door een tiener.

Volgende boek: Colson Whitehead - The Nickel Boys, al ben ik een beetje op mijn hoede voor opnieuw te grafische beschrijvingen van geweld/leed.

4 likes

A Monster Calls is ook verfilmd, mocht je die film nog willen zien :nerd_face:

2 likes

Ik heb net vandaag De Meisjes van Annet Schaap gelezen, mooie hertellingen! Knap gedaan dat er toch een heel nieuwe draai aan wordt gegeven, maar het origineel nog beslist herkenbaar is. Alleen het taalgebruik was ik niet zo weg van.

Vanavond ga ik beginnen in To Paradise van Yanagihara, ben heel benieuwd!

4 likes

Ik heb die liggen op DVD, maar voorlopig lezen > film/series kijken haha. Blijkbaar is het wel een trouwe verfilming!

Ik ben wel benieuwd naar je kobo tips voor thrillers en fantasy! Ook mijn favo genres, maar ik vind het wel lastig om nog leuke nieuwe dingen te vinden op kobo plus. Net een serie van Jennifer L Armentrout uit, was oke.

Qua thriller lees ik eigk vooral Scandinavische detectives, ik lees nu het wisting kwartet maar ook ronning en stilton vind ik heel goed en joona linna. De fjallbacka serie was ook prima vermaak.
Verder: de jachtpartij, een Noorse winternacht, de boeken van Emma rous,
Qua fantasy: the mortal instruments, magisterium, een vloek zo eenzaam (maar staat niet hele serie van op kobo plus), de woordsmid en nevermoor en podkin eenoor en amari en de nachtwachters (alle 4 wel echt gericht op groep 8) en de hof van serie.

2 likes

Dank je! Een deel al gelezen, maar ook een deel niet. Jammer altijd als niet de hele serie op kobo staat. Nevermoor dacht ik ook niet, maar ik zal nog eens kijken. Bijv bij de kleuren van magie reeks staat 1 en 3 er op maar 2 niet :roll_eyes:.

1 like

Oh ik zie idd dat nevermoor ook alleen deel 1 erop staat. Ik denk dat ik zo hooked was dat ik de rest gekocht heb haha.

Staat hier toevallig iets in over daten met je collega’s?

Omg wat nou weer @DaintyDream @nightlife hahaha

Lijkt erop dat het Mistborn related is. Ben weer heel benieuwd!

2 likes

Whaaaat. Ik hoop op Mistborn films/serie :scream:

haha love de reacties van mensen:
‘‘You can’t leave this man alone for FIVE MINUTES or he’s written another book’’

“After the start of the Kickstarter I was so inspired by everyone’s reaction to it that I just sat down and wrote two more books.”

‘‘Brandon officially announcing he’s finished Winds of Winter and updated the series to be part of the Cosmere without any cannon contradictions. Ridiculous.’’

:joy:

Nee maar denk wel echt aan een serie/film. Die 33mil op zijn kickstarter zal vast Hollywood wel hebben bereikt

3 likes

Ik hoop het ook -en dan dat het een steengoede verfilming wordt natuurlijk haha-

Moet echt gauw eens aan Mistborn era 2 beginnen

Ik wil even de boeken van Anya Niewierra hier tippen. Heb hier vaker benoemd dat ik vroeger voornamelijk thrillers las maar dat ik er een jaar of twee geleden helemaal klaar mee was vanwege de vaak onrealistische plots. Ben toen ook meer (historische) romans gaan lezen en af en toe nog een thriller. Eind 2021 stuitte ik op ‘Het Bloemenmeisje’ van Anya Niewierra en die vond ik geweldig: 5 sterren. Een goed en realistisch verhaal met historische elementen, en erg spannend. Direct daarna Vrij Uitzicht gelezen, ook goed en spannend. Dit weekend heb ik het Dossier uitgelezen, ook deze verdient 5 sterren, geweldig spannend en goed uitgewerkt verhaal over kunstfraude in de DDR. Overigens spelen veel boeken zich (deels) af in Limburg en zijn ze vaak verweven met passages die zich afspelen in andere landen, dat sprak mij ook wel aan.

Nu ben ik begonnen in de Camino, ben benieuwd! De boeken hebben me stuk voor stuk niet teleurgesteld en dat is iets wat voor mij vrij uitzonderlijk is als ik een paar boeken achter elkaar van dezelfde auteur lees, dan ben ik er eigenlijk snel klaar mee. Op zoek naar een intelligente thriller? Anya Niewierra it is!

6 likes

Ik ben wel even benieuwd naar jullie mening, aangezien er heel veel negatieve meningen rondgaan op Facebook hierover haha.

Het nieuwe boek van V.E. Schwab, Gallant, zat deze maand in de Illumicrate boekenbox.

Dit is de standaard US cover (deze vond ik er persoonlijk gaver uitzien dan de UK):

Dit is de UK cover:

Illumicrate even in een spoiler voor als iemand deze ook krijgt en nog niet wil weten hoe het boek er uitziet

Dit is de exclusieve Illumicrate cover

Wat vinden jullie?

2 likes

Ik luisterde ‘een streepje tegen’ van Wendy de Liefde en ik vond het echt een kwaadmakend kutboek. Blij dat ik t via storytell heb geluisterd en m niet heb gekocht.

Achterflap tekst

Een Streepje Tegen is het verhaal van Sarah, (bijna)dertiger met een laag zelfbeeld, middelmatig vertrouwen in De Man, maar vooral hoge verwachtingen van het leven. Een feelgoodroman om lekker bij weg te zwijmelen, over de liefde, familiestruggles en het waarmaken van je grootste dromen. Maar ook met een serieus doel: de onvervulde kinderwens als ondergeschoven kindje het podium geven dat het verdient.

:open_book:

Hier verklap ik het hele plot

Sarah leert een vent kennen en die is leuk dus na een tijdje willen ze voor een kind gaan. Ze wordt niet ongesteld en heeft geen Google (oké kan, zulke mensen bestaan) blijkbaar dus ze zoekt hier niets over. Het lukt dus niet want ze wordt niet ingesteld. Pcos. Beginnen aan een fertiliteitstraject (eisprong opwekken en een operatie). Werkt allemaal niet en haar vent die vindt het allemaal maar lastig. Hij heeft ook z’n baan opgezegd en een eigen bedrijf begonnen en daar heeft hij tijd voor nodig oid en heeft al paar x pauze ingelast en op vakantie zegt hij ineens dat hij t niet meer wil allemaal en gaan ze uit elkaar. Zij was ook niet zo blij meer met haar werk en besluit haar droom na te jagen en in Zeeland een b+b te beginnen. Gaat allemaal prima maar hoor je verder weinig over. Ze leert een vent kennen die heel aardig is maar ze voelt er weinig bij. Dan ineens leert ze een sexy Guy kennen en gaat ze mee sexy timen. En dan…………
Is ze zwanger. Ookal was ze al maanden niet ongesteld geweest. Want ja ze was er niet mee bezig en ontspannen dan krijg je dat natuurlijk. Die sexy Guy heeft er geen zin in dus daar hoort ze niks meer van als ze t heeft verteld. Die aardige vent blijft aardig. Komt ze ineens die ex weer tegen en gaat ze lopen tongen en met m mee naar huis. Zegt hij ja ik heb klinefelter kwam ik achter ik ben onvruchtbaar. Dus Wow Wow helemaal mind blown. Dus zij trekt maar gewoon weer bij m in want hij wil natuurlijk ineens voor dat kind zorgen. En zij vertrekt dus weer uit haar Zeeland droom en kan gelukkig de baan die ze niet meer leuk vond terugkrijgen.
En ze leefden nog lang en ongelukkig the end

Ik dacht dat ik een boek ging luisteren over een onvervulde kinderwens die niet vervuld zou worden maar dat ze alsnog geluk zou vinden oid maar het was dus ongeveer het tegenovergestelde.

2 likes

Die van Illumicrate trekt me het minst. Ik vind hem niet lelijk, maar ook niet zo speciaal als je van Illumicrate zou kunnen verwachten (van wat ik dan van ze meekrijg haha). Vind die US versie het tofst, maar de UK versie (die ik zelf heb) vind ik ook wel wat hebben.

2 likes

:grimacing: Het is niet perse lelijk, maar wat je voor illumicrate betaald en wat je vaak van hun verwacht is het wel wat matig. Is hij onder de dustjacket wel mooi en sprayed edges?

1 like
Illumicrate

Ik heb het vermoeden dat de publisher restricties heeft opgegeven ofzo, want ik ben over het algemeen meer van Illumicrate gewend haha

@Insouciance Helemaal met jullie eens! Don’t love it, don’t hate it. Niet mijn favoriete editie in ieder geval.

2 likes

Heb net the Paris Apartment uit van Lucy Foley maar in vergelijking met The Guest List vind ik hem echt heel erg mwah. Zoveel hoofdstukken waarin niets gebeurd of dingen worden herhaald.

Ga nu aan Pachinko beginnen, ben heel benieuwd

In het show je laatste aankopen topic hadden veel van jullie gereageerd op mijn aankoop van Song of Achilles, vet leuk.
Ik heb het boek nu net uit en helaas was ik zelf minder enthousiast. Ik denk omdat ik het verhaal niet ken en daardoor minder kon waarderen dat dit echt een hertelling is De schrijfstijl lag me ook niet helemaal, ik vond het echt te lyrisch, maar was natuurlijk wel passend bij het boek en de context.
Als je wat meer in de Griekse verhalen zit snap ik dat het boek je meer ligt en juist enthousiast bent over de manier waarop het verhaal verteld wordt. Voor mij nu in ieder geval 3/5 sterren.

Next up is Circe, wil het genre zeker nog een kans geven.

1 like