Het algemene boekentopic (Deel 2)

The seven husbands of Evelyn Hugo :star::star::star::star::star:
Mooi ingesproken in het Engels op Storytel! Met verschillende stemmen, vond het echt fijn luisteren! En deels op mijn ereader gelezen, fijn om af te kunnen wisselen.

1 like

Ik vond dit een aanrader: Van harte gecondoleerd, Ameline Ansu | 9789000371297 | Boeken | bol.com. Gaat specifiek over het verliezen van een ouder als jongvolwassenen, weet niet of dat van toepassing is op jouw partner?

2 likes

Ik heb gelezen:

• De dingen die je vergeet - Gijs van der Sanden
  • De zin van het leven - Fokke Obbema (al gaat dit meer over leven na een bijna dood ervaring)
  • Je kunt het maar een keer doen - Barbara van Beukering
  • Van harte gecondoleerd - Ameline Ansu
  • 50 manieren om afscheid te nemen: Je kunt het maar een keer doen - Barbara van Beukering (Dit is dus een ander boek dan de andere)
  • Je bent jong en je rouwt wat - Lisanne van Sadelhoff

Ik vond vooral die van Gijs en die van Barbara fijn. Die van Gijs omdat ook hij zijn beide ouders verloren is en net zo oud is als ik. Die van Barbara omdat dat korte interviews zijn met nabestaanden (is ook een rubriek in een krant, ik dacht De Volkskrant).

Moet wel zeggen dat ik mijn verhaal (autisme/ADD, geen ouders meer, maar ook geen broers/zussen, weinig familie en geen partner) nog niet echt tegen ben gekomen, dus ben zelf ook bezig met een non-fictie boek schrijven over rouwen (wel een meerjarenproject hoor).

Weet niet of er ook behoefte is aan podcasts, maar ik vond Doodgewoon van Benthe en Sabien een erg fijne over dit onderwerp.

4 likes

Zeker, thanks!

Dankjewel voor je uitgebreide reactie! Ik ga ze opzoeken. Hopelijk gaat het wat beter met je

1 like

:blush: Hopelijk heeft je partner er wat aan. En gaat inmiddels gelukkig wel beter (ook na EMDR-sessies enzo).

Ik lees nu Spoiler Alert van Olivia Dade en ik vind het best tof dat de hoofdpersoon dik is. In veel boeken - en zeker in romance - is een vrouwelijk hoofdpersoon wit, hetero, mooi en slank (en de mannen gespierd enzo), dus ik juich dit van harte toe. Ik vind het alleen ergens wel jammer dat de nadruk er gewoon mega op ligt. Ik snap de keuze goed (en de gedachten van de hoofdpersoon ook), maar ik vind dat het soms net too much is of zo.
Was trouwens al aan dit boek als luisterboek begonnen (in het Engels), maar ik kwam er echt niet doorheen. Ik ben meestal fan van de originele taal, maar ik vind hem in het Nederlands eigenlijk beter lezen. :grimacing:

1 like

Ik heb net The Nickel Boys uit van Colson Whitehead. Persoonlijk vind ik het niet zo sterk als The Underground Railroad, daarvoor voelde ik me niet verbonden genoeg met de personages.
Dat was het laatste boek van mijn te lezen boekenstapel uit de bib, nu moet ik van mezelf écht mijn eigen gekochte maar ongelezen boeken lezen.

1 like

Dit boek is heel mooi geschreven en ook zo pijnlijk. Het gaat over zulke pure eenzaamheid dat het echt pijn doet. Ik heb er zelf veel over nagedacht en hoe krachtig zij is in haar eenzaamheid. Moest ook zeker even bijkomen nadat ik het gelezen had. Tip is ook om haar op Instagram te volgen, ze heeft net een nieuw lammetje!

1 like
geen spoiler maar over de laatste 3 boeken van Taylor Jenkins Reid

Malibu Rising gaat over de familie van Mick Riva, een van Evelyn’s husbands. Maar verwacht niet te veel overlap nu, het is meer allemaal in hetzelfde tijdsperk/universum.

1 like

Die staat ook bij mij op de leeslijst!

2 likes
Boeken van Taylor Jenkins Reid

In Daisy Jones and the Six komt Mick Riva ook voor op een feestje! (Meer als aanwezig dan deel van het verhaal)

Ik heb Max, Mischa en het Tet-offensief uit.:pleading_face:

Spoiler over één van de onderwerpen aan het einde van het boek:

Het stuk over suïcide heeft me enorm aangegrepen en tegelijkertijd vind ik het ook zo prachtig geschreven, p. 1179-1181.

4 likes

Ik ben op zoek naar leuke, luchtige, boekenserie à la de Elite van Kiera Cass of de zeven zusters. Via de zoekfunctie kom ik wel schrijvers tegen die jullie aanraden (Charlotte Munchy, Lisette Jonkman) maar ik ben echt op zoek naar een serie van meerdere boeken.

Heeft iemand aanraders?

Edit: de Bromance bookclub kwam ik ook tegen via de zoekfunctie. Is dat wat?

1 like

De Vrouwen van de Leeuwenhof van Corina Bomann? Volgens mij is er inmiddels ook alweer een nieuwe serie van haar.

1 like

Ik wil heel graag beginnen met Engelse boeken lezen. Heeft iemand aanraders of wat is echt leuk om in het Engels mee te beginnen?

In welk genre zoek je? Ik lees vrijwel alleen maar engels. Voornamelijk crime/thriller en YA

1 like

Ik hou echt van crime en YA ook! Mag trouwens zelfs true crime zijn

Dit is echt zoooo’n brede vraag, die worden hier wel vaker gesteld in het kader van “wie heeft een tip voor een leuk boek”. Het hele topic staat vol tips, zou iedereen aanraden om het eens door te scrollen of op z’n minst naar het eind van de vorige maand te scrollen waar mensen hun gelezen boeken opnoemen (vaak met cijfers of sterren). Of noem meteen even je voorkeur qua genres.

Nu op jou geantwoord, maar ik zie dit wel vaker en het moest me nou ff van het hart

10 likes

Vond ik wel! Is alleen geen serie. En ik denk dat ik hem eens eerder al getipt heb hier dus bedenk me net dat je opzoek bent naar andere meningen.

Ken je de serie van Lunar al? Is wel sprookjesachtig/fantasy. De edelsteen trilogie van Kirsten Gier vind ik ook een aanrader. Misschien is de rozen trilogie van Jennifer Donnely ook nog wel wat. Is wel historische maar ook romantisch enn leest lekker weg. De miss trilogie van Astrid Harrewijn vond ik ook wel oké. Ze heeft nog eentje geschreven, de museum trilogie maar die ken ik niet verder.

Ik denk dat je meer kans maakt met trilogien in dit gerne dan echt super lange series.

1 like

@Marquez De Bromance boekenclub is wel een serie, maar alleen het eerste deel bestaat in het Nederlands denk ik. Ik vond het wel een luchtig boek en leuke insteek, maar werd er toch niet helemaal door meegesleept.

Verder niet echt andere tips dan de schrijvers die je al noemde. Colleen Hoover stopt soms ook wat boeken in een serie, maar dat vind ik toch een beetje anders.

1 like