Het algemene boekentopic (Deel 2)

Ik wil heel graag beginnen met Engelse boeken lezen. Heeft iemand aanraders of wat is echt leuk om in het Engels mee te beginnen?

In welk genre zoek je? Ik lees vrijwel alleen maar engels. Voornamelijk crime/thriller en YA

1 like

Ik hou echt van crime en YA ook! Mag trouwens zelfs true crime zijn

Dit is echt zoooo’n brede vraag, die worden hier wel vaker gesteld in het kader van “wie heeft een tip voor een leuk boek”. Het hele topic staat vol tips, zou iedereen aanraden om het eens door te scrollen of op z’n minst naar het eind van de vorige maand te scrollen waar mensen hun gelezen boeken opnoemen (vaak met cijfers of sterren). Of noem meteen even je voorkeur qua genres.

Nu op jou geantwoord, maar ik zie dit wel vaker en het moest me nou ff van het hart

10 likes

Vond ik wel! Is alleen geen serie. En ik denk dat ik hem eens eerder al getipt heb hier dus bedenk me net dat je opzoek bent naar andere meningen.

Ken je de serie van Lunar al? Is wel sprookjesachtig/fantasy. De edelsteen trilogie van Kirsten Gier vind ik ook een aanrader. Misschien is de rozen trilogie van Jennifer Donnely ook nog wel wat. Is wel historische maar ook romantisch enn leest lekker weg. De miss trilogie van Astrid Harrewijn vond ik ook wel oké. Ze heeft nog eentje geschreven, de museum trilogie maar die ken ik niet verder.

Ik denk dat je meer kans maakt met trilogien in dit gerne dan echt super lange series.

1 like

@Marquez De Bromance boekenclub is wel een serie, maar alleen het eerste deel bestaat in het Nederlands denk ik. Ik vond het wel een luchtig boek en leuke insteek, maar werd er toch niet helemaal door meegesleept.

Verder niet echt andere tips dan de schrijvers die je al noemde. Colleen Hoover stopt soms ook wat boeken in een serie, maar dat vind ik toch een beetje anders.

1 like

Oh echt?! Dat wist ik niet, wat leuk! Ik lees meestal Nederlands en ik kon geen vervolgen vinden. Ga eens kijken of ik de Engelse vervolgdelen kan vinden.

3 likes

Oh sorry weet ook totaal nog niet echt hoe het hier allemaal werkt, zal ik doen!

2 likes

Bridgerton? Gossip Girl? It girl (over Jenny van Gossip Girl die naar kostschool gaat)?

1 like

Ik vind alles van Karen McManus heel toegankelijk, is YA crime. Vooral One of us is lying.

Daarnaast:
What she saw last night - Mason Cross
Birthday - Meredith Russo
The eigth detective - Alex Pavesi
The thursday murder club - Richard Osman
The other people - CJ Tudor

2 likes

Heeft iemand toevallig Roxy al gelezen?

Ik vond de Arc of a Scythe trilogie tof, ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de nieuwste release.

1 like

Heel erg bedankt voor al je aanraders, ik ga meteen beginnen met de eerste!

2 likes

Een leuke combinatie van YA en crime vind ik A good girls guide to murder!

5 likes

Als je de selectie goed vond, vind je de Test serie ook wel leuk denk ik. Wel wat dystopischer. Als je ook van een Fantasy twist houdt vind je de Throne of Glass serie van Sarah J Maas ook wel tof. De verkikkerd serie van Lisette Jonkman is echt heel leuk en sluit het meeste aan bij wat je zoekt, denk ik.
Verder lees ik meer losse boeken en geen series.

Edit en de Matched serie van Ally Condie spreekt je misschien ook aan!

1 like

De boeken van Bridgerton (deel 1 tot en met 4 staan op Kobo Plus

De vrouwen van de Leeuwenhof van Corina Bomann.

De rozen trilogie van Jennifer Connely (volgens mij heet ze zo)

Edit: zie nu pas dat andere deze series ook aanraden. Aanraders dus hehe

3 likes

Thanks voor je uitgebreide reactie! Ik ga eens op zoek :blush:

2 likes

Tanks! Ik ga ze opzoeken :blush:

Ik weet dat ik echt jaren terug de alfabetserie van Sue Grafton makkelijk vond weglezen en de boeken van Janet Evanovich vond ik ook leuk, was ook een serie met een vrouwelijke bounty hunter.

1 like

@Bunnyslippers bedankt allebei voor de aanraders, heb een aardig lijstje nu!

2 likes

ik merk dat m’n nederlands een beetje verloederd doordat ik het nog maar weinig gebruik, en vind/vond lezen in nederlands altijd wel een prettige afwisseling. heeft iemand misschien tips voor nederlandse boeken? recent heb ik genoten van the vanishing half, convenience store woman, buzz aldrin, waar ben je gebleven?, dus geen zware literaire kost