Kobo libra! Ik heb de H2O laat er wel eens drinken op vallen ![]()
Goedemorgen! Het is weer tijd voor de… FF Laagdrempelige leeschallenge. Tien dagen lang, elke dag, minstens een kwartiertje lezen.
Lees je mee? We starten vandaag!
- Ja, ik doe mee!
- Ik sla hem over
0 stemmers
Ik merk echt aan mezelf dat ik weer amper lees de laatste tijd, en in plaats daarvan in slaap val door een beetje dom te tiktokken…
Hier kan je helaas geen boeken op synchroniseren via dropbox! Er is wel een soort hack dat het wel kan, maar dat lukte mij niet. @broodjepindakaas
Oh! Ik dacht kobo is kobo
Zachtop lachen van Malou Holshuijsen, Het aanbidden van Louis Claus van Valentijn Hoogenkamp. Marijke Schermer vind ik mooi schrijven, Renate Dorrestein is tof. En Annet Schaap (Lampje is officieel een kinderboek maar echt tof).
En het is in deze zin verloedert met een t (fantastisch ironisch)
Jaa, leuk! Ik ben alweer weken bezig in een boek van 800 pagina ‘s (nieuwste van Sarah J. Maas) maar ik ga zo sloom, ondanks dat het leuk is, dus ik ga meedoen. Hopelijk lees ik dan vanzelf langer door ![]()
Heb jij op maandag 11 april een kwartiertje (of meer) gelezen?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Dag 2, zet 'm op!
Ik heb net Crescent City 2 uitgelezen en omg ik kon gewoon niet slapen meer ![]()
Ben nu begonnen aan The Left-Handed Booksellers of London, leest wel ff lekker snel weg.
Oh nee ik ben er helemaal niet meer aan toegekomen gisteren! Wel vanmorgen al een kwartiertje in de trein gelezen.
Ik vond Lampje van Annet Schaap ook heel mooi! Ik heb laatst Jij mag alles zijn van Griet Op de Beeck gelezen, ook een Nederlands kinderboek, maar ook een aanrader (wel heftige thematiek).
Ik ben dol op de boeken van Jan Terlouw. Koning van Katoren natuurlijk, maar ik vind De Kloof eigenlijk nog beter. En als je graag luisterboeken luistert: ze worden ingesproken door Jan Terlouw zelf!
Ik vond De Aanslag ook heel mooi en de boeken van Hella Haasse.
Ja echt gênant, ik dus ook niet! Maar goed, we hebben nog 9 dagen over
Even in mn boekenkast gekeken, heb niet zoveel Nederlands meer, maar een paar boeken die er voor mij uitsprongen (sommige neigen misschien wat meer naar zwaardere literatuur, maar ik vond ze zelf heel fijn lezen):
Au Pair - W.F. Hermans
Nooit Meer Slapen - W.F. Hermans (wel iets zwaarder misschien, maar een van de mooiste boeken ooit geschreven imho)
De Kellner en de Levenden - Simon Vestdijk
Eerst grijs, dan wit, dan blauw - Margriet de Moor
Indische Duinen - Adriaan van Dis
Mevrouw mijn Moeder - Yvonne Keuls
mee eens!!! zoek al een tijdje een mooie druk hiervan voor in m’n boekenkast
Ik heb een vrij simpele, maar ga (hopelijk ver ver in de toekomst) een eerste druk erven
![]()
Het eerste boek van de The Broken Binding subscription is binnen! ![]()
Wow, fletse kleuren op de foto’s. In het echt uiteraard niet haha. Sorry voor de fotospam!
Een klein voordeel van slecht slapen: ik heb de hele Kingsbridge serie gelezen in twee weken. A 1000 paginas per boek. De twee boeken die meer over het dagelijks leven en bouwen van de kathedraal etc gaan vond ik het leukst (Pillars of the Earth en World without End). Het vierde boek speelt zich als eerste af, in het Viking tijdperk en vond ik entertaining maar wel heel gehaast/met veel minder diepgang (the Evening and the morning). A column of fire kwam ik nauwelijks doorheen, dat voelde als een langdradige geschiedenisles en ik snapte eerlijk gezegd de hele historische context ook niet zo goed. Het enige mindere aan deze boeken vind ik dat er heel erg veel verkeahtingsscenes inzitten. Deze zijn niet super expliciet maar het is wel opvallend en onnodig. Het tweede opvallende is dat elk boek minstens 1 vrouwelijke hoofdkarakter heeft die echt een power vrouw is.
![]()
![]()
![]()
(
) voor de serie!
Ik lees nu Artemis van Andy Weir
Whoops, ben de polls van de laagdrempelige leeschallenge de afgelopen dagen vergeten! Bij dezen alsnog:
Heb jij op dag 2, dinsdag 12 april, een kwartier of meer gelezen?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Heb jij op dag 3, woensdag 13 april, een kwartier of meer gelezen?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Heb jij op dag 4, donderdag 14 april, een kwartier of meer gelezen?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Dag 5, na vandaag zitten we op de helft. Lekker lezend het paasweekend in ![]()
Bij mijzelf gaat het lezen niet zo goed, hele drukke dagen gehad, maar goed, nooit te laat om te starten natuurlijk.
Ja leuke serie! Alleen ik snapte echt geen reet van al die bouwkundige uitleg. Geen carrière gemist in elk geval. Over die verkrachting scènes, het staat me niet meer zo bij maar verbaasd me niets. Ik heb het idee dat dat best veel voorkomt bij mannelijke schrijvers.
Ik zat in een soort van reading slump door het lezen van The Rage of Dragons van Evan Winter. Kreeg van mij drie sterren, weet niet of het bij dit boek aan mij en de slump lag (het is een populaire fantasy) of dat het gewoon niets voor mij was. Ik ga er even een pauze van nemen en het vervolg nog niet oppakken haha. Wil uiteindelijk wel verder lezen om te kijken wat ik er nou echt van vind. ![]()
Volgende boek met draken: The Ruin of Kings van Jenn Lyons. Dit boek moet heel confusing zijn en het is een hit or miss, dus ik hoop dat ik hier goed aan doe hahaha.