Heb jij op maandag 11 april een kwartiertje (of meer) gelezen?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Dag 2, zet 'm op!
Heb jij op maandag 11 april een kwartiertje (of meer) gelezen?
0 stemmers
Dag 2, zet 'm op!
Ik heb net Crescent City 2 uitgelezen en omg ik kon gewoon niet slapen meer
Ben nu begonnen aan The Left-Handed Booksellers of London, leest wel ff lekker snel weg.
Oh nee ik ben er helemaal niet meer aan toegekomen gisteren! Wel vanmorgen al een kwartiertje in de trein gelezen.
Ik vond Lampje van Annet Schaap ook heel mooi! Ik heb laatst Jij mag alles zijn van Griet Op de Beeck gelezen, ook een Nederlands kinderboek, maar ook een aanrader (wel heftige thematiek).
Ik ben dol op de boeken van Jan Terlouw. Koning van Katoren natuurlijk, maar ik vind De Kloof eigenlijk nog beter. En als je graag luisterboeken luistert: ze worden ingesproken door Jan Terlouw zelf!
Ik vond De Aanslag ook heel mooi en de boeken van Hella Haasse.
Ja echt gênant, ik dus ook niet! Maar goed, we hebben nog 9 dagen over
Even in mn boekenkast gekeken, heb niet zoveel Nederlands meer, maar een paar boeken die er voor mij uitsprongen (sommige neigen misschien wat meer naar zwaardere literatuur, maar ik vond ze zelf heel fijn lezen):
Au Pair - W.F. Hermans
Nooit Meer Slapen - W.F. Hermans (wel iets zwaarder misschien, maar een van de mooiste boeken ooit geschreven imho)
De Kellner en de Levenden - Simon Vestdijk
Eerst grijs, dan wit, dan blauw - Margriet de Moor
Indische Duinen - Adriaan van Dis
Mevrouw mijn Moeder - Yvonne Keuls
mee eens!!! zoek al een tijdje een mooie druk hiervan voor in m’n boekenkast
Ik heb een vrij simpele, maar ga (hopelijk ver ver in de toekomst) een eerste druk erven
Het eerste boek van de The Broken Binding subscription is binnen!
Wow, fletse kleuren op de foto’s. In het echt uiteraard niet haha. Sorry voor de fotospam!
Een klein voordeel van slecht slapen: ik heb de hele Kingsbridge serie gelezen in twee weken. A 1000 paginas per boek. De twee boeken die meer over het dagelijks leven en bouwen van de kathedraal etc gaan vond ik het leukst (Pillars of the Earth en World without End). Het vierde boek speelt zich als eerste af, in het Viking tijdperk en vond ik entertaining maar wel heel gehaast/met veel minder diepgang (the Evening and the morning). A column of fire kwam ik nauwelijks doorheen, dat voelde als een langdradige geschiedenisles en ik snapte eerlijk gezegd de hele historische context ook niet zo goed. Het enige mindere aan deze boeken vind ik dat er heel erg veel verkeahtingsscenes inzitten. Deze zijn niet super expliciet maar het is wel opvallend en onnodig. Het tweede opvallende is dat elk boek minstens 1 vrouwelijke hoofdkarakter heeft die echt een power vrouw is.
(
) voor de serie!
Ik lees nu Artemis van Andy Weir
Whoops, ben de polls van de laagdrempelige leeschallenge de afgelopen dagen vergeten! Bij dezen alsnog:
Heb jij op dag 2, dinsdag 12 april, een kwartier of meer gelezen?
0 stemmers
Heb jij op dag 3, woensdag 13 april, een kwartier of meer gelezen?
0 stemmers
Heb jij op dag 4, donderdag 14 april, een kwartier of meer gelezen?
0 stemmers
Dag 5, na vandaag zitten we op de helft. Lekker lezend het paasweekend in
Bij mijzelf gaat het lezen niet zo goed, hele drukke dagen gehad, maar goed, nooit te laat om te starten natuurlijk.
Ja leuke serie! Alleen ik snapte echt geen reet van al die bouwkundige uitleg. Geen carrière gemist in elk geval. Over die verkrachting scènes, het staat me niet meer zo bij maar verbaasd me niets. Ik heb het idee dat dat best veel voorkomt bij mannelijke schrijvers.
Ik zat in een soort van reading slump door het lezen van The Rage of Dragons van Evan Winter. Kreeg van mij drie sterren, weet niet of het bij dit boek aan mij en de slump lag (het is een populaire fantasy) of dat het gewoon niets voor mij was. Ik ga er even een pauze van nemen en het vervolg nog niet oppakken haha. Wil uiteindelijk wel verder lezen om te kijken wat ik er nou echt van vind.
Volgende boek met draken: The Ruin of Kings van Jenn Lyons. Dit boek moet heel confusing zijn en het is een hit or miss, dus ik hoop dat ik hier goed aan doe hahaha.
Ik heb deze week eindelijk To Kill a Mockingbird gelezen. Stond al heel lang op mijn lijstje. Prachtig, lief, ontroerend!
Ik ben benieuwd of jullie klassiekers lezen en hoe je daarover denkt! (je mag zelf weten wat je onder klassiekers verstaat)
0 stemmers
Voor inspiratie: hier Time Magazine’s All-Time 100 Novels:
Ik heb afgelopen jaar Honderd Jaar Eenzaamheid gelezen, ook wel een soort klassieker.
Ik wil graag Oorlog en Vrede en Anna Karenina lezen. Heb van allebei een stokoude versie uit de kringloop staan, maar kan me er nog niet toe zetten. To Kill a Mockingbird staat overigens ook al een tijdje op mijn to read!
Zie overigens dat dat geen boeken zijn die op het lijstje staan, haha.
Ik had altijd het idee dat klassiekers supersaai waren, maar daar ben ik van terug gekomen. Soms moet je wel echt de context weten van de tijd waar het zich afspeelt, zoals bijvoorbeeld bij Emma of Anna Karenina.
Aanraders om mee te beginnen zijn wat mij betreft To Kill a Mockingbird, 1984 en Animal Farm. Verder zijn Jane Eyre en Wuthering Heigts ook de ‘makkelijkere’ klassiekers omdat er nog vrij veel gebeurd in het verhaal en je wat minder de tijdsgeest zelf hoeft te begrijpen.
Hebben jullie nog tips voor leuke boekenpodcasts? Ik luister al BoekenFM en die vind ik heel leuk. Mag ook Engels zijn!
Taai, niet saai haha. Ik heb een aantal classics in de kast staan, maar die staan alleen maar mooi te wezen (ik heb wel de intentie om ze eens te lezen, maar ik grijp toch altijd naar iets anders).
Boeken als 1984 enzo wil ik ook nog wel lezen. Oh en Dorian Gray!
Leuk, ik heb wat nieuwe boeken gekocht ivm boekenweek waaronder 1984. Als ik het boek uit heb dat ik nu lees ga ik er gewoon in beginnen (had 'm alweer uitgesteld in mijn hoofd)!
De andere 2 die je noemt ga ik ook lezen, staan al zo lang op mn lijstje!