Het algemene boekentopic (Deel 2)

Screenshot_20210401-083956_Chrome

Weinig gelezen deze maand vergeleken met de maanden ervoor

5 likes

In maart gelezen:
Jaar van het nieuwe verhaal - Daan Borrel
If I had your face - Frances Cha
Bewaar de zomer - Alma Mathijsen
The Project - Courtney Summers
We can only save ourselves - Alison Wisdom
The haunting of Hill House - Shirley Jackson
Jar of hearts/zie mij - Jennifer Hillier
Drift - Bregje Hofstede
Vraag me nog eens - Mary Beth Keane

3 likes

Ik heb zes boeken gelezen deze maand!

Six of Crows - Leigh Bardugo :star::star::star::star:
The Midnight Library - Matt Haig :star::star::star::star::star: (nieuwe favoriet, dit boek is zoooo mooi)
Honor Among Thieves - Rachel Caine :star::star::star:
Crooked Kingdom - Leigh Bardugo :star::star::star::star::star:
Kenneth Oppel - Silverwing :star::star::star::star::star: (mijn favoriete boek toen ik kind was, hij was nog steeds zo tof)
The Ghost of Gosswater - Lucy Strange :star::star::star::star:

6 likes

Mijn lijstje van maart

De Perfecte moordenaar - Katherine Ewell :star::star::star:
The therapist- B A Paris :star::star::star::star:
De onsterfelijken - Chloe Benjamin :star::star::star:
Een dodelijke opleiding - Naomi Novik :star::star::star:
If i disappear - Eliza Jane Brazier :star::star::star:
When no one is watching - Alyssa Cole :star::star::star::star:

2 likes

Iemand toevallig nog tips voor goede (psychologische) thrillers? Vind de boeken van Tess Gerritsen altijd heel l.euk en van Dan Brown. Hou over het algemeen dan weer niet zo van Scandinavische schrijvers.

Of andere boeken die lekker weg lezen? Hoeft geen hoogstaande literatuur te zijn. Lees bijv ook graag Harry Potter of Sophie Kinsella.

Mo Hayder! Ik kreeg echt de creeps van De Vogelman. Tokio vond ik ook goed, maar meer heb ik nog niet gelezen.

1 like

Ongetemd, Liz Hartevelt
nmsvpe vlot verhaal beetje in de stijl van Sophie Kinsella, Lisette Jonkman e.a. Misschien een optie voor jou @Sundance? En grappig dat jij @Quinn dit boek ook net hebt gelezen!

Ik wil geen hond zijn, Alma Mathijsen
Had het hier al gezegd, maar absoluut een aanrader. Niet te dik boek, bizar verhaal, maar ontzettend goed en geloofwaardig uitgewerkt.

Dagboek van een puber: notities van een onvolprezen wonderkind, Raoul de Jong
Raoul heeft zijn dagboek gevonden van toen hij van groep 8 naar klas 1 ging. Hier heeft hij een aantal fragmenten uitgehaald er om heen dingen verteld uit de jaren 90. Grappig gedaan en het blijft heerlijk om die ongesencueerde dagboeken van jongeren/volwassenen te lezen. Als iemand nog aanraders heeft in dit genre, ik hoor het graag!

Al ga je op je kop staan, Marian Keyes
Las vlot weg. Wel vrij achterhaald en ik vond sommige karakters wel wat stereotype neergezet. En ook een beetje teveel grappen over dikkere veenmollen (maar het valt mij op dat meer chicklits hier last van hebben)

Lekker weg! Katie Cann
Herlezen en echt apart om dit zo terug te lezen. En @Lorem, dat klinkt ook wel erg raar! Al vind ik het wel fijn om te horen dat het jou ook is opgevallen. ik vraag me nu echt af hoe dat is met de boeken van nu dan voor tienermeiden. Vast nog niet heel veel verbeterd.

@Baymax ik vond the notebook wel een oke boek, maar absoluut geen hoogstaande literatuur. Las vlot weg in het Engels en dat was het ook wel. De film, tja het is echt een mega romantisch overdreven verhaal. Cliche na cliche. deze film staat ook in het rijtje volgens mij van de slechtste weergave van relaties. Zegt misschien wel genoeg dan, godverdmm. Voor een avondje verstand op nul vind ik het wel prima vermaak.

5 likes

:sweat_smile: Ha.ha, zo raar om je eigen boek/naam hier tegen te komen (Liz :stuck_out_tongue_winking_eye:).

@Sundance Misschien Nicci French? En ik vind de romantische thriller, Verity, van Colleen Hoover ook heel sterk :slight_smile:

5 likes

Ja wist even niet of je wel getagd (?) wilde worden! Maar je had ooit eens iets gedeeld ofzo dus ik dacht ben benieuwd en zal het boek eens gaan lezen. Je bent nu ook bezig met een ander boek en uitgeverij toch?

O, nee taggen mag hoor :relaxed: Is deels toch een pseudoniem. En ben bezig met mijn vierde die inderdaad voor een uitgever is.

1 like

Thrillers lees ik niet echt maar als je Sophie Kinsella nmsvpe vindt zijn Christina Lauren, Chantal van Gastel, Sally Thorne of Helen Hoang wat voor je.

Vind Taylor Jenkins Reid ook lekker (snel) weg lezen en erg goede boeken, maar is niet zoals Sophie Kinsella vooral gericht op romantiek.

2 likes

Moest even googlen wat je hier nu mee bedoelde. Maar dat is dus kunstmatige intelligentie. Aha. Is het heel erg gericht hierop of is het ook meer een filosofisch boek over wat creativiteit is?

Ik dacht dat Addie LaRue een volwassen boek was? Tenminste zo wordt het overal gepresenteerd. Heb hem zelf nog niet gelezen maar jij vond het wat kinderlijk dus?

Ah oke, nou ja ik hou ook van YA dus het maakt opzich niet uit ha.ha, maar dan weet ik wat beter wat ik kan verwachten :slight_smile: Ben wel benieuwd naar het boek!

1 like

Ik ben begonnen in Daisy Jones & The Six omdat ik er zoveel lovende reviews over heb gelezen, maar… ik kom er totaal niet in! Hadden jullie dit in het begin ook, of is dit gewoon niet het boek voor mij? Ik vind tot nu toe alle personages heel onsympathiek, Daisy zelf irritant en de schrijfstijl ook niet echt meeslepend. Wat mis ik???

Ja ik moest wel even inkomen! En ik vond Daisy ook irritant en stomme hoofdpersonen, maar dat went wel. Ik keek er in elk geval later anders tegen aan.

Weet niet hoe ver je bent? Als ik een boek niet boeiend genoeg vind, dan stop ik bij pagina 50 ongeveer. En als het mweh is dan lees ik soms door tot pagina 100 en leg ik het alsnog aan de kant. Ik lees echt nooit boeken tegen mijn zin. (hier bedoel ik mee dat ik het boek tot pagina 100 de kans heb gegeven om in te komen. Als je daar al bent en je vind het nog niets dan zou ik persoonlijk stoppen ^^)

Ik luister dit boek nav een tip die hier voorbij kwam. Denk dat het wel een toevoeging is dat het verteld wordt door verschillende personen. Zit nu op 18% en het luistert wel makkelijk weg,

Maart was wat drukker, maar toch voor elkaar gekregen om zes boeken te lezen! Ga echt lekker met m’n reading challenge, heb het op 50 boeken staan dit jaar maar zit nu al op 30 gelezen boeken.

• 1984 - George Orwell - :star: :star: :star: :star:
    Ik heb wel een tijdje gedaan over dit boek, vond het vrij zwaar met een hartverscheurend einde. Wel absoluut de moeite waard om te lezen!

• Overprikkeling voorkomen - Barbara de Leeuw - :star: :star: :star: :star:
    Meer een zelfhulpboek met opdrachten en tips dan een leesboek of informatief boek. Als je al therapie hiervoor hebt gehad dan voegt het boek niet zoveel toe naar mijn mening. Desondanks merkte ik dat ik veel van de omschreven technieken al toepas in mijn leven, dus ik denk dat het zeker baat kan hebben voor mensen die vaak overprikkeld raken.

• Reset - Blake Crouch - :star: :star: :star: :star:
    Fijn boek, las vlot weg. Gaat over herinneringen en diverse tijdlijnen. Soms een beetje technisch, maar zeker wel een aanrader!

• The Selection 1 t/m 3 - Keira Cass - :star: :star: :star:
    YA boeken over romantiek. Las vlot weg, prima boeken voor tussendoor waarbij je niet hoeft na te denken.

Ik ben nog bezig in:

• An Apprentice To Elves - Elizabeth Bear (nog steeds haha)
  • The Heir (Selection 4) - Keira Cass
3 likes

Geen uitschieters deze maand, maar wel een prima leesmaand. Ik luister momenteel nog naar Born a Crime van Trevor Noah en heb Red At The Bone van Jacqueline Woodson ook bijna uit. Ga er met Pasen een lekker lang leesweekend van maken <3

5 likes

Deze boeken heb ik vorige maand gelezen:
:star: :star: :star: :star:
Brit Bennett - De vervlogen helft
Sally Hepworth - De schoonmoeder
Gael Faye - Klein land

:star: :star: :star:
Julie Otsuka - Waarvan wij droomden
Sayaka Murata - Buurtsupermens
A.J. Pearce - Beste mevr. Bird

:star: :star:
Dieuwertje Heuvelings - Auxiety

Het lijken veel boeken maar ongeveer de helft van de lijst zijn boeken van max. 200 pagina’s.

Ik ben nu 300 pagina’s ver in Max, Mischa en het Tet-offensief. Tot nu toe ben ik er wel enthousiast over.

4 likes