Het algemene boekentopic (Deel 2)

Ik heb door de boekenweek twee Nederlandse boeken gekocht. Een daarvan was Boy van Wytske Versteeg en ik vond het echt goed, :star::star::star::star::star:
vooral de stukken over pesten/pestgedrag van middelbare scholieren vond ik heel treffend.

Ook de schrijfstijl sprak aan en de personages werden heel ‘werkelijk’ neergezet. Met positieve kanten en negatieve eigenschappen. Wat mij betreft een aanrader.

1 like

Heb je geprobeerd om de afspeelsnelheid te wijzigen? Ik kan echt niet luisteren naar 1.0 snelheid, voorlezers spreken het vaak erg langzaam in. Meestal zit ik wel op 2 (dit zal in het begin wel wennen zijn) of 1.75. Daarnaast luister ik vaak bij bepaalde dingen, bijvoorbeeld bij puzzelen of toen ik nog geen vaatwasser had, bij het afwassen haha. Waarbij je niet al te veel hoeft na te denken. Of voor het slapen en dan met een timer.

3 likes

Ik zit echt in een mega lekkere leesflow. Ik geniet er ook zo van en elke keer denk ik dit is echt mijn lievelingshobby :smiling_face_with_three_hearts:

14 likes

Nou om heel eerlijk te zijn heb ik alle boeken illegaal gedownload en via Calibri geconverteerd.

1 like

Haha, dat is wel eerlijk!! :sweat_smile:

• The Puma Years
  • The Ardent Swarm
  • North to Paradise
  • Where the Desert Meets the Sea
  • An Eye for an Eye (Carol Wyer)
  • The Other Man
  • The Easy Life in Kamusari
  • Mother Dear
  • To the Sky Kingdom
  • The Caiman

Voor World Book Day kun je deze ebooks (Kindle) gratis downloaden bij Amazon!

5 likes

Ik ben begonnen in The Poppy War, volgens mij hadden hier ook een aantal die wel gelezen. Bevalt tot nu toe goed, ben benieuwd!

Ik heb ook Midnight in Everwood laatst uitgelezen, anderen hier die dat boek hebben gelezen? Ik vond 'm een beetje tegenvallen.

Ah, The Poppy War vind ik echt heel goed. Sowieso die hele trilogie!

Midnight in Everwood staat nog op mijn TBR, hoor er wel wisselende verhalen over.

2 likes

Kindle Unlimited kan ook niet in Nederland helaas. Zo stom :sob:

Ik ging voor één bestelling naar de boekenwinkel, maar kwam met meer thuis😅 wel veel boekenweekgerelateerd, en weinig pagina’s.

11 likes

Alle fans van Beth O’leary (oa the flatshare) moeten ook echttt The No-show lezen! Ik heb voor het weekend de ene helft en gisteren in een ruk de tweede helft gelezen. Je moet niet meer erover opzoeken dan de synopsis en dan is het erg goed :ok_hand:t2:

6 likes

Goedemorgen! Laatste dag van de laagdrempelige leeschallenge. Ik heb gisteren mijn boek uitgelezen, dus ik moet vandaag op de laatste dag met een nieuwe beginnen…

Heb jij gisteren 19 april, dag 9, een kwartier of meer gelezen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

2 likes

Ik ben er zaterdag in begonnen (was al eens eerder gestart in het Engels, maar raakte toen in de war van alle karakters) en ik zit er helemaal in! Had niet gedacht dat ik het zo’n fijn, leesbaar boek zou vinden. Heb toch altijd het idee dat die klassiekers taai en lastig zijn.
Echt een aanmoediging om eerder te stoppen in boeken waarin ik niet die behoefte voel om door te lezen. Ik was begonnen aan Harlem Shuffle van Colson Whitehead, maar dat voelde nog heel erg als een opgave om te lezen

2 likes

Goede vangst wel! Ik moest huilen van jij mag alles zijn, vond die zo ontroerend en de tekeningen ook :heart:

1 like

Oh heerlijk, geniet ervan!!

Ik heb toevallig ook Harlem Shuffle liggen, ben benieuwd.

3 likes

Ik ben bezig met the Push van Audrey Audrain, echt ZO spannend. Super goede opbouw, echt voor het eerst in tijden dat ik een boek niet kan wegleggen

3 likes

Heeft iemand ook problemen met boeken downloaden via de app van kobo plus? Ik kan geen boeken meer downloaden omdat vraagt of ik een proefabo wil afsluiten terwijl ik gewoon met mijn account ben ingelogd.

1 like

Nu je het zegt, ik had dit weekend hetzelfde. Hopelijk gaat dat weer veranderen.

1 like

Sowieso heel dat Kobo plus is zo amateuristisch en weinig content voor dat geld. Echt geen fijne app, kom vaak alleen per toeval boeken tegen.

5 likes

Ik vind het ook geen fijne app nee! Je kunt alleen iets vinden wanneer je heel gericht iets zoekt. Had gehoopt dat het na al die jaren wel wat beter zou zijn maar het blijft gewoon hetzelfde.

1 like