Het algemene boekentopic (Deel 2)

Zojuist uitgelogd, app verwijderd en weer opnieuw geïnstalleerd en nu doet hij het weer!

2 likes

oh same! zo irri. Ze hebben ook geen losse categorie per taal, maar dan bijvoorbeeld alleen ‘Afro-amerikaanse boeken’, zo gebruikersonvriendelijk

1 like

Toen ik kobo plus gebruikte vond ik het makkelijker om op de bol.com site te kijken. Dan kan je bij het zoekfilter kobo plus aangeven. Zie je veel makkelijker wat er allemaal is.

4 likes

Goedemorgen! Gisteren was de laatste dag van de laagdrempelige leeschallenge. Is het gelukt om woensdag 20 april een kwartiertje of langer te lezen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Heb je tijdens de challenge ook een boek uitgelezen?

• Nee
  • Ja, 1
  • Ja, 2
  • Ja, 3
  • Ja, 4 of meer (wow, respect!)

0 stemmers

Waar heb je allemaal gelezen?

• Bank/stoel
  • Bed
  • Bad
  • Trein
  • Tuin/Balkon
  • Terras
  • Boot
  • Vliegtuig
  • Bus
  • Restaurant

0 stemmers

1 like

Ik heb me zo beroerd gevoeld de afgelopen tijd dat ik de hele challenge heb gemist. Maakt niet heel veel uit, want ik heb ook niet gelezen. Volgende keer ben ik er weer bij hoop ik!

1 like

Heb trein gestemd, want metro staat er niet tussen haha. Maar ik heb veel gelezen deze week, want veel gereisd.

Heb The Hawthorne Legacy uitgelezen (vermakelijk boek, maar niet echt goed geschreven haha) en deels All American Boys van Jason Reynolds. Die was wel heel goed, moet nog 50 pagina’s.

1 like

Ik deed niet mee aan de challenge dit keer, maar heb wel een boek uitgelezen :tada:

2 likes

Nice, volgens mij heb ik een vergelijkbare smaak. Nooit meer slapen vond ik ook echt geweldig! 5 sterren. Meeste mensen deugen ook. Terwijl ik van Murakami wel eens wat heb geprobeerd, maar echt niet tot blz 50 ofzoiets kwam. Welke kan je aanraden?

Waar ik ook echt niet doorheen kom, maar wat bij veel andere wel populair is: Sally Rooney. En expectations van Anna Hope. Laatste wel uitgelezen maar kon mij totaal niet verplaatsen in deze ‘vriendschap’. Griet Op de Beeck hoopte ik leuk te vinden maar trek de schrijfstijl niet.

Wel verrassend leuk: 7 husbands of Evelyn Hugo. Laura H, terwijl ik normaal geen trillers les. ‘T hooge nest, terwijl ik niet van de tweede Wereldoorlog literatuur ben. En qua klassiekers gelijk aan Nooit meer slapen moet ik gelijk aan Publieke Werken denken.

2 likes

Kende je deze al?
Houd me ook aanbevolen voor tips!
Oja op NPO kun je Eus’ boekenclub terugkijken, was ook best leuk!

3 likes

Oké ik heb deze vraag eerder in het boekentopic gesteld, maar daar kon niemand me helpen, dus ik probeer het nu hier, aangezien hier denk ik meer mensen meelezen.

Ik zit dus al een tijdje met een scène uit een boek in mijn hoofd dat ik denk ik zo’n 10 jaar geleden heb gelezen. Ik kom er maar niet uit welk boek dit was. Op enig moment is een meisje (de hoofdpersoon?) boos op haar moeder en stompt ze haar moeder in haar buik. De moeder is op dat moment zwanger en krijgt uiteindelijk een miskraam. Volgens mij weet het meisje op dat moment niet dat de moeder zwanger is, maar voelt ze zich achteraf enorm schuldig. Ik weet verder echt niks meer van de context. Weet iemand uit welk boek dit komt?

Edit: thanks @Lula ik leg toch uit dat ik het hier al eens geprobeerd heb?

1 like

Ik had vakantie dus ik heb eindelijk weer eens wat boeken gelezen. Tender is the flesh vond ik GEWELDIG (kende ik doordat iemand hier het noemde dus bedankt aan diegene) > 5/5 echt een perfecte gore dystopie. Play it as it lays ook 5/5, ik hou van deprimerende boeken over de leegheid van het bestaan :+1: Detransition, baby was ook mooi en een aanrader. De andere twee prima maar niet geweldig

12 likes

Zou het heel misschien Lieve Celine van Hanna Bervoets kunnen zijn? Ik heb het boek lang geleden gelezen en er gebeurden wel schrijnende dingen in dat boek, misschien ook wat jij beschrijft. Maar ik kan het me niet meer zo precies herinneren

Bedankt voor het meedenken, maar dat boek heb ik nog nooit gelezen dus dat is ‘m helaas niet!

1 like

Er is er hier maar één de baas!, Angelique Kunst | 9789047016472 | Boeken | bol.com ik wil dit boek heel graag lezen want ik houd van deze soap, maar vind €23,- echt teveel geld. Is er hier toevallig iemand die ook van plan is deze aan te schaffen en hem daarna wel door wilt verkopen?

1 like

Oee leuke vraag.

Negatieve verrassing: de nieuwe Liane Moriarty (Apples never fall). Te veel subplotjes, te veel (bij)personages, te veel pagina’s, niet zulke interessante hoofdpersonen + een ontzettend stom stuk aan het einde. (Maar wel weer fijn geschreven dus ik blijf toch fan.)

Positieve verrassing: Girl in Hyacinth Blue van Susan Vreeland. Kwam deze tegen in een little free library en ik vond het echt een mooi boekje! De opzet is ook heel tof: je volgt een schilderij dat steeds in bezit is van verschillende mensen, en gaat hierbij alsmaar verder terug in de tijd.

(1Q84 vond ik ook tegenvallen trouwens, én ik las laatst ook voor het eerst Nooit meer slapen en dat beviel mij ook heel goed! + heb me ook zitten ergeren aan de personages van Normal people, haha)

3 likes

The lunar chronicles vond ik bij het herlezen echt tegenvallen. Deel 1 en 2 waren nog oké maar deeln3 en 4 vond ik echt niks. Het idee is zo leuk, maar de uitvoering wat minder. Het is ook allemaal iets te romantische en onrealistisch.

Positief verrast ben ik over alle mensen die ik ken. Is geschreven door Lisa Huissoon. Aan de hand van een alfabetische gesorteerde namenlijst geeft ze een leven bloot. Origineel, makkelijk te lezen en herkenbaar. Je wilt gelijk zelf ook een verslag van je leven maken.

2 likes

Haha wow smaken verschillen, ik vond Alle mensen die ik ken echt MEGA irritant :joy:.
edit: ik zie dat ik m wel 3 sterren heb gegeven en er toen ik m net gelezen had milder over dacht :nerd_face:

3 likes

Ik verbaas mij daar sowieso wel over hoe verschillend er gedacht wordt over boeken! Ik vind normale mensen dus helemaal leuk, maar die wordt hier ook regelmatig afgebrand. Waar dat toch aan ligt dat we zo anders naar boeken kijken.

2 likes

Laatst hierover gelezen, leek me een erg leuk boek. En loop er gewoon tegenaan in de kringloop vorige week. Ik bewaar hem nog even voor op vakantie in mei, maar ben helemaal in mijn nopjes.

4 likes

Ja deze vond ik mooi! Heb hem wel als audio geluisterd, had hem besteld maar was ongeduldig, dus had hem wel al uit toen mijn boek geleverd werd haha

1 like