Het algemene boekentopic (Deel 2)

Mijn gelezen boeken in april! Vond vooral The secret history erg tof! Mijn favoriet wel afgelopen maand.

9 likes

Ik heb weer zin in een dik boek eigenlijk dus nog even kijken welke ik ga lezen. Ik ben nu nog bezig in tender is the flesh.

7 likes

Heb dit boek ook onlangs uitgelezen en vind het ook een supermooi boek! Aanrader voor iedereen die van historische romans houdt, zoals het achtste leven van brilka. Gewoon überhaupt een aanrader. :heart_eyes:

4 likes

Ik was erg onder de indruk van Mrs. Dalloway. Het is een dag uit haar leven en het gaat over hoe haar leven had kunnen zijn als ze met een andere man getrouwd was. Er staan echt pareltjes van zinnen in, en sommige maakten ook persoonlijk gezien indruk. Ook de overgang van het ene naar het andere personage was steeds heel ingenieus gedaan. Wat ik wel erg vervelend vond was dat het één grote klomp met woorden was. Er was geen hoofdstukindeling en het aantal witregels tussen alinea’s was naar mijn idee op één hand te tellen. Je hebt dus het gevoel dat je door moet lezen, en wil je stoppen, dan lijkt dat altijd midden in een situatie te zijn. In combinatie met de taal van toen maakte dat het soms lastig lezen. Maar al met al een erg goed boek, waarin je telkens bij het herlezen weer nieuwe dingen ontdekt. Misschien dat ik mijn aantal sterren nog heroverweeg.

Kindertijd van Tove Ditlevsen is ook een klassieker, maar las toegankelijk. Een schrijnend boek over een verziekte jeugd, met een moeder die niet van haar lijkt te houden. De andere twee delen ga ik zeker ook lezen.

Ik kan me weinig herinneren van Het alles van Dave Eggers, maar wel dat ik het een slecht boek vond. Je wordt overspoeld met innovaties en apps ontwikkeld door een soort Meta/Google. Het was ongeloofwaardig en ik heb het puur uitgelezen om het uitlezen.

Graaf in Moskou heb ik in maart gelezen, maar hier niet genoemd. Een boek als deze heb ik nooit eerder gelezen. Een man heeft levenslang huisarrest in een hotel in Moskou, maar eigenlijk lijkt hij het prima naar z’n zin te hebben. Het boek leest niet lekker weg, maar ik heb me wel echt vermaakt.

6 likes

De boeken van Tess Gerritsen zijn van de serie van Rizolli & Isles en lezen lekker door. Ik ben ook nog andere boeken begonnen maar die konden mij op dat moment niet zo boeien waardoor ik in een leesdip kwam en verder ging met deze serie. Ik zou de boeken niet zo snel kopen maar als het goed is staat het grootste gedeelte op KoboPlus.

6 likes

Goede leesmaand vond ik zelf! Eindelijk House of Sky and Breath uitgelezen. Ik heb er echt twee maanden over gedaan, omdat ik er te weinig tijd voor nam, maar kan nu niet wachten tot deel 3 uitkomt.

Cloud Cuckoo Land is denk ik echt mijn favoriete boek van 2022. Ik vind boeken met verschillende tijdlijnen vaak leuk en dit was zoo goed gedaan. Echt een aanrader.

The No-show verraste me, want ik dacht tijdens het lezen lange tijd mwah, maar aan het eind werd het geweldig. Deze schrijfster stelt nooit teleur.

9 likes

Er is hier maar een de baas. :star::star::star:

Niet een fantastisch goed geschreven, maar als slechts de helft hiervan waar is dan zijn de bedrijven van Sanderink echt fucked en is het beter om alle contracten stop te zetten.

Hij is volledig het spoor bijster en heeft alleen nog maar ja knikkers om zich heen. Duizenden mensen krijgen wekelijks rare en verwarde mails van hun. Terwijl een kind al kan zien dat er niks van klopt. Echt een heel bizar verhaal met een goede journalisten boner. Plus je leest het in een weekend wel uit.

8 likes

Lees dit forum veel, maar plaatst weinig. Komt ook omdat ik heel 2022 nog niet helemaal mijn leesmojo heb gevonden. Volgende week een maand op vakantie, heerlijk in the middle of nowhere in de natuur, dus heb echt een megastapel klaarliggen! Echt zin in.

In April heb ik dit gelezen:

6 likes

Grappig, die staat bij mij al eeuwen op m’n TBR. Misschien maar eens omhoog halen dan

1 like

Ik doe ook weer een keertje mee!

De jongen, de mol, de vos en het paard: beetje cringy, quasi-diepzinnig en sentimenteel, maar als je niet heel lekker in je vel zit toch wel heel lief en troostend. Dubbel gevoel dus.

Een hart van steen: mooi geschreven, maar ik vond het maar een naar verhaal (kan dat de laatste tijd niet zo goed hebben) en ik vond het hoofdpersonage erg onsympathiek/onprettig. Was eigenlijk gewoon niet helemaal in de juiste stemming voor dit boek.

Romancing Mister Bridgerton: weer een leuk deel. Echt geweldige boeken zijn het niet en soms komen er echt dingen in voor waarvan je denkt… que?!, maar ik vind ze heel ontspannend en vermakelijk. Vond het nice dat er iets meer aan de hand was buiten de romantische verhaallijn om (die in dit deel dan wel weer iets minder sexy en zwijmelig was).

Apples Never Fall: had ik al iets over gezegd, maar nog even kort samengevat: te veel (oninteressante) personages, te veel subplotjes en een stom einde. Wel leuk geschreven/vermakelijk.

Mannen zonder vrouw: ik vind Murakami’s romans fijner dan zijn korte verhalen en ik stoorde me (voor het eerst) best wel aan hoe hij schrijft over vrouwen. Maar er zaten leuke dingen in deze bundel en ik houd van het dromerige sfeertje van zijn werk.

Ben nu bezig in Al wat schittert (NL vertaling van The Luminaries). Bizar boek.

6 likes

Vind je het een leuk boek? Ik vond het niet door te komen een paar jaar geleden. Het is ook vol wiskundige dingen toch? De kaft vind ik wel echt tof.

1 like

Ik heb maar één boek gelezen deze maand. Wel in een aantal boeken begonnen, maar ook weer weg gelegd. En ik heb alles van Heartstopper opnieuw gelezen op Webtoon, maar die heb ik niet meegeteld.

Dus mijn lijstje:
The Hawthorne Legacy - Jennifer Lynn Barnes :star: :star: :star:

Wel vermakelijk, maar het einde sloeg echt nérgens op.

Nu herlees ik York: The Shadow Cipher van Laura Ruby, een steampunk-achtige middle grade.

3 likes

De schrijfstijl lag mij totaal niet in het begin en ik twijfelde daardoor ook heel erg of ik door moest lezen, maar ik ben afgegaan op wat reviews op Goodreads van mensen die hetzelfde hadden. Het werd op ongeveer een vijfde meeslepender, vond ik (beetje de standaardplek voor boeken om echt ‘los te komen’), en ik begon ook steeds meer te wennen aan de schrijfstijl.

Ben inmiddels op 90% en er zijn veel momenten geweest waarop ik echt niet meer kon stoppen met lezen. Ben heel benieuwd naar het einde! Het plot is echt ingenieus.

Over wiskunde/astronomie/astrologie (geen spoilers over het verhaal)

De wiskundige dingen heb ik er nog niet helemaal uit gehaald, maar ik weet wel dat elk nieuw deel steeds ongeveer de helft van de pagina’s van het vorige deel beslaat.

Verder is er geloof ik veel aan de hand met astrologie en sterrenkunde waar ik niks van snap; de personages vertegenwoordigen sterrenbeelden en planeten en er staat aan het begin van elk deel een diagram (hoe heet zo’n ding ook weer? Zie plaatje). Verder hebben de hoofdstukken titels als ‘Zon in steenbok’.

https://howhollowheartandfull.files.wordpress.com/2014/12/eleanor-catton-2.jpg

Ik heb echt zin om als ik het uit heb lekker te gaan lezen over al deze slimmigheden.

Zie trouwens dat er in 2020 een serie van is gemaakt!

2 likes

Heb alleen stukjes gelezen, maar dit gevoel kreeg ik er ook een beetje bij haha. Leuk dat jij dit zegt, want verder heb ik alleen maar van mensen gehoord die er helemaal lyrisch over zijn.

2 likes

Maar 1 boek gelezen deze maand want wat een traag matig boek was dat haha. Had steeds amper zin om te lezen. (de stilte van de witte stad)
Verder wel wat boeken geluisterd, gewoon leuk en simpel.

5 likes

Ik heb acht boeken gelezen in april;

• De verborgen apotheek - Sarah Penner - 3.5 :star:
  • Voordat de koffie koud wordt - Toshikazu Kawaguchi - 3.5 :star:
  • Glass Sword - Victoria Aveyard - 3.5 :star:
  • Empire of the Vampire - Jay Kristoff - 3.5 :star:
  • Best Cat Stories - Lesley O’Mara - 3 :star:
  • Harry Potter and the Goblet of Fire - J.K. Rowling - 5 :star:
  • King’s Cage - Victoria Aveyard - 3.5 :star:
  • My Dark Vanessa - Kate Elizabeth Russell - 4.5 :star:
5 likes

Ahhhh die Winnie beeldjes zijn zo leuk! :heart_eyes:

2 likes

Ik heb gisteren mijn eerste boek uitgelezen sinds februari, vanwege een drukke periode. Ik loop helaas zes boeken achter op mijn reading challenge. Nu ben ik weer goed bezig haha. Ik lees nu Felix Ever After van Kacen Callender en It Ends with Us van Colleen Hoover

We Are Okay - Nina LaCour :star: :star: :star:

Edit:
Ik heb blijkbaar ook nog een ander boek uitgelezen in april zie ik op Goodreads haha
The Switch - Beth O’Leary :star: :star: :star:.5

5 likes

Mijn lijst van april

Nu bezig in voordat ze verdween van Lisa Gardner. En de honderd jaar van Lenni en Margot.

8 likes

Mijn lijst van april:

Beste boek, met voorsprong: Lanny van Max Porter
In het begin was het wennen aan de schrijfstijl maar ik vond dit zo’n ontroerend boek. Ik kan geen enkel boek bedenken waar ik het mee kan vergelijken.

6 likes