Het algemene boekentopic (Deel 2)

Ik heb het uit!

Vond het plot en de vorm heel gaaf en slim bedacht, maar juist door de ingenieuze opzet (en ook wel de schrijfstijl) was er weinig ruimte voor karakterontwikkeling en had ik niet de kans om écht mee te leven, en dat vind ik toch wel belangrijk. Dus 4 sterren voor mij.

1 like

Sinds de laatste update van de kobo app kon ik ook geen boeken meer toevoegen, wat ik hier ook een paar keer voorbij zag komen.
Nu heb ik net uitgelogd en opnieuw ingelogd, en nu lukt het weer gewoon

Al een tijdje niet meer gepost hier, want ik lees aanzienlijk minder momenteel/werk me gestaag door wat dikkere pillen heen. Wel twee non-fictie uitgelezen in april:

Grensland: Een Geschiedenis van Oekraïne - Marc Jansen (2014). Prima begin om meer te weten te komen over (de totstandkoming van) Oekraïne. Echter gaat het wel terug tot de stichting van Kiev in 482 tot aan de annexatie van de Krim in 2014 in 231 pagina’s, dus sommige punten komen minimaal aan bod. Maar goed, zoals ik al zei: prima startpunt.

De Slag om Europa - Rob de Wijk (2021). Voorganger (De Nieuwe Wereldorde) vorig jaar gelezen, en nu dus deze opgepakt. Daarnaast ontkom je momenteel niet aan Rob de Wijk (Nieuwsuur, BNR) en ik wil gewoon weten wat ‘ie schrijft. Analyses over de EU, Rusland en China. Ik ben echt een noob wanneer het aankomt op internationale betrekkingen/geopolitiek, dus ik kan niet oordelen over de conclusies die hij trekt, maar desondanks interessant om te lezen.

2 likes

De boeken van Lucy Strange zijn ook wel een optie denk ik! Wel echt jeugdboeken.

2 likes

Het doet mij een beetje denken aan Murakami, die heeft ook zo’n beschrijvende, kabbelende schrijfstijl

Edit: o en misschien Pascal Mercier? Qua filosofisch laagje. Mijn favoriet is Lea

1 like

Ik had bijna alle boeken van je lijst al gelezen maar deze nog niet.

Ik heb net het laatste boek uit en wauw, wat een prachtige serie is dit :heart:. Dit is denk ik wel een van mijn fantasy favo’s. Echt een prachtig boek!

5 likes

Voor mijn werk lees ik wel eens kinderboeken, meestal is dat een uurtje werk. Maar nu heb ik (jaja, late to the party) onlangs Lampje en Gozert gelezen en man, wat een mooie boeken waren dat zeg. Sommige boeken hebben denk ik geen leeftijd want denk zomaar dat meer volwassenen deze kunnen waarderen.

5 likes

:cry::cry: Kobo dood. Ik twijfel nu wel welke ik zal kopen… Is de Libra fijner dan Clara?

1 like

Ik heb laatst de libra 2 gekocht.
De voordelen voor mij waren : usb c, fysieke knoppen, goed beeldscherm, soort rood licht functie voor savonds, grote opslag, waterdicht.
Nadeel vind ik dat de ereader wel echt groot is en daardoor minder lekker in de hand ligt.

Maar mijn baas betaalde het dus de prijs maakte bij mij niet uit.

2 likes

Ik heb voor de Clara gekozen vanwege het formaat. De Clara past in een klein tasje, voorvak van m’n backpack etc en omdat ik vooral onderweg lees is dat handiger. Kan 'm ook als het nodig is goed met 1 hand vast houden en dat is fijn voor als je lang moet staan in het OV.

@Feather Thanks! Ja, ik ga toch maar weer voor een Clara. Ik denk dat ik dat formaat wel liever heb inderdaad. Vind de Libra ook wel echt duur.

2 likes

Nee helaas al in 2019 gekocht. En ik denk dat het valschade is wat sowieso niet binnen de garantie valt :sweat_smile:

Wow ik lees nu zo’n leip boek, Milk Fed van Melissa Broder (van the Pisces). Haha heb nog nooit zoiets gelezen, bijna in ieder hoofdstuk zit er een intense lesbische seksscene haha, het is heel expliciet allemaal

4 likes

Zat al een tijdje niet meer echt in een lees flow maar vandaag begonnen in ‘The Seven husbands of Evelyn Hugo’ en kan niet stoppen met lezen! Ben al over de helft :sweat_smile:

9 likes

Ik las vannacht de Academie van Astrid Boonstoppel. Het begin was opzich prima en ik was heel benieuwd waar het verhaal heen zou gaan maar later werd het heel rommelig, plot twist na plot twist zonder dat er iets nou echt fatsoenlijk werd uitgewerkt/opgepakt en opeens was het boek afgelopen. Ik heb zelfs nog teruggebladerd om te kijken of ik hele hoofdstukken had overgeslagen o.i.d. :star::star:

1 like

Leuk! Ik ben ook zo nieuwsgierig geworden naar dat boek, ik zie het echt overal voorbij komen de laatste tijd.

Ik ben zelf bijna op de helft van The Talented Mr. Ripley en ik ben ook echt onder de indruk, heel goed geschreven en Tom Ripley bezorgt me echt the creeps.

2 likes

Hoihoi!

Het is weer tijd voor de maandelijkse Leeschallenge! Vanaf morgen gaan we weer zeven dagen lang elke dag een kwartiertje lezen. Doe je mee?

• Ja
  • Nee
  • Misschien

0 stemmers

5 likes

Poee ja deze vond ik ook heel erg slecht! Echt een tegenvaller.

Dat boek las ik echt zo vlot uit!

Ik moet een nieuw boek om te lezen uitkiezen en vind dat altijd zo’n gedoe, haha. Denk dat het een boek wordt die daarna in een minibieb gaat. En daarnaast luister ik Je kan het (doen) van Lianne Keemink en Truus van Lier: Het leven van een verzetsvrouw van Jessica van Geel. Allebei non-fictie, terwijl ik normaal helemaal niet echt van de non-fictie ben.

Thanks voor alle tips trouwens :smiling_face:

1 like

Een tijdje terug was er iemand hier die vroeg naar boekentips over rouw. De flow heeft nu een nieuwsbrief uitgebracht met een aantal artikelen over rouw, misschien staan hier nog wel tips in.

Een speciale nieuwsbrief over rouw en afscheid (dpgmm.nl)

2 likes