Ik lees normaal thrillers maar heb recent A Court of Thorns and Roses ontdekt en heb hier erg van genoten. Hebben jullie aanraders voor iets gelijkaardigs?
The Cruel Prince van Holly Black misschien. Dat is ook een serie over fae.
Volgens mij wordt From Blood and Ash van Jennifer Armentrout ook vaak getipt als vergelijkbaar, maar die heb ik nog niet gelezen.
Ik heb zowaar drie boeken gelezen in april! Echt een persoonlijk record!
Lastig sterren te geven, maar vooral Wees onzichtbaar vond ik echt prachtig. Nu weer op zoek naar een nieuw boek. Ben nu ook wel benieuwd naar de Morgenster!
hoiii, iemand nog een tip voor iemand die al een tijdje geen fictie meer heeft gelezen en weer even in de groove wil komen met een leuk/luchtig/spannend/heel goed boek? je weet wel, zo’n boek waardoor je beseft hoe leuk lezen ook alweer is? onderwerp maakt niet zoveel uit maar een chicklit is dan nét iets te simpel denk ik
Angstige mensen! Van Fredrik Backman oid
Heb je de boeken van Hendrik Groen al gelezen?
De morgenster, want dat boek is gewoon echt heel goed. Met 666 pagina’s misschien wel aan de dikke kant voor een ‘inkomboek’ maar het leest echt heerlijk weg.
Yeahh
Ik ben op zoek naar boekentips die lijken op Nevermoor, want ik vond dat zulke leuke boeken om te lezen. Ik zoek wel echt jeugdboeken De Hart van Inkt-serie van Cornelia Funke ken ik trouwens, net als Harry Potter uiteraard en ook de boeken van Philip Pullman (overigens ook aanraders). Ik vond de vibe in Nevermoor namelijk zo tof.
O, en ze hoeven niet vertaald te zijn, dus Engelse aanraders mogen ook!
A pinch of magic van Michelle Harrison! Is een trilogie waarvan het eerste deel afgelopen jaar in het Nederlands is verschenen. De rest volgens mij nog niet. Zelf heb ik alleen het eerste deel gelezen.
Ken je de drie boeken heksenkind, juniper en colman al? Is al wel oud maar nog steeds fantastisch. Geschreven door Monica Furlong.
Van Alice Hoffman had ik laatst ook een trilogie gelezen die ik goed vond. Magische lessen, magische regels en magische praktijken.
Een leuke chicklit trilogie die echt goed uitgewerkt is qua omgeving vond ik is de tovenaar op het witte paard van Shannon Swendson
Van Tonke Dragt vind ik Torenhoog en mijlenbreed heel goed.
De edelstenen trilogie van Kerstin Gier is ook leuk.
Edit: even gemist dat je jeugdboeken zoekt. Dan kan je die van Alice Hoffman en Shannon Swendson overslaan.
Ik ken Heksenkind enzo alleen van een vriendinnetje die ze had. Edelsteentrilogie is 1 van mijn favorieten, geweldige serie inderdaad. Heb die ook al een keer of 4 gelezen. Shanna Swendson ken ik ook trouwens, die zijn inderdaad ook tof.
Mogen overigens ook wel voor volwassenen zijn hoor (ik ga ze zelf lezen), maar ben nu in de mood voor jeugdboeken ofzo.
De rest ga ik even opslaan!
Jeugdboeken: Ottilie en de drochtenjagers trilogie van Rhiannon Williams of Amari en de nachtwachters van B.B. Alston. Qua YA denk ik aan De Verborgen Universteit van Nathalie Koch, de Edelsteen-trilogie van Kerstin Grier en de Everlife trilogie van Gena Showalter.
Ik heb afgelopen maand The Girl On The Train gelezen. Had er natuurlijk al het één en ander over gehoord, maar vond hem erg goed! Alle 3 de hoofdpersonen waren eigenlijk echt kutpersonages, maar dat maakte het boek juist sterk.
sterren. Ook Phileine Zegt Sorry gelezen, niet echt mijn ding, maar heb af en toe wel gelachen.
sterren. Tussendoor ben ik nu langzaam Brief Answers to the Big Questions van Stephen Hawking aan het lezen en ik begin vandaag aan The Talented Mr. Ripley van Patricia Highsmith.
Ik heb trouwens pas sinds een paar maanden Goodreads nadat ik lezen herontdekt heb. Het lijkt me leuk om meer mensen te volgen want ik vind het erg leuk om te zien wat anderen allemaal lezen! Dus bij deze mijn account
Ik heb van de week het boek de stamboom gelezen en vond hem echt supergoed. Ben nu bezig in: in het bos zijn de wilde dieren( gaat over de moord op Sybine Jansons)
Ik heb meerdere series gelezen in april:
- Kingsbridge serie - Ken Follet (4 delen, ca 3500 pagina’s totaal)
- Century Trilogy - Ken Follet (3 delen, ca 3200 pagina’s totaal)
- Life as we knew it - Susan Beth Pfeffer
(4 delen, ca 1250 pagina’s totaal)
Ik las ook nog twee boeken van Andy Weir: Project hail mary () en Artemis (
)
Komende maand hoop ik vooral beter te slapen
Ik heb het uit!
Vond het plot en de vorm heel gaaf en slim bedacht, maar juist door de ingenieuze opzet (en ook wel de schrijfstijl) was er weinig ruimte voor karakterontwikkeling en had ik niet de kans om écht mee te leven, en dat vind ik toch wel belangrijk. Dus 4 sterren voor mij.
Sinds de laatste update van de kobo app kon ik ook geen boeken meer toevoegen, wat ik hier ook een paar keer voorbij zag komen.
Nu heb ik net uitgelogd en opnieuw ingelogd, en nu lukt het weer gewoon
Al een tijdje niet meer gepost hier, want ik lees aanzienlijk minder momenteel/werk me gestaag door wat dikkere pillen heen. Wel twee non-fictie uitgelezen in april:
Grensland: Een Geschiedenis van Oekraïne - Marc Jansen (2014). Prima begin om meer te weten te komen over (de totstandkoming van) Oekraïne. Echter gaat het wel terug tot de stichting van Kiev in 482 tot aan de annexatie van de Krim in 2014 in 231 pagina’s, dus sommige punten komen minimaal aan bod. Maar goed, zoals ik al zei: prima startpunt.
De Slag om Europa - Rob de Wijk (2021). Voorganger (De Nieuwe Wereldorde) vorig jaar gelezen, en nu dus deze opgepakt. Daarnaast ontkom je momenteel niet aan Rob de Wijk (Nieuwsuur, BNR) en ik wil gewoon weten wat ‘ie schrijft. Analyses over de EU, Rusland en China. Ik ben echt een noob wanneer het aankomt op internationale betrekkingen/geopolitiek, dus ik kan niet oordelen over de conclusies die hij trekt, maar desondanks interessant om te lezen.
De boeken van Lucy Strange zijn ook wel een optie denk ik! Wel echt jeugdboeken.
Het doet mij een beetje denken aan Murakami, die heeft ook zo’n beschrijvende, kabbelende schrijfstijl
Edit: o en misschien Pascal Mercier? Qua filosofisch laagje. Mijn favoriet is Lea
Ik had bijna alle boeken van je lijst al gelezen maar deze nog niet.
Ik heb net het laatste boek uit en wauw, wat een prachtige serie is dit . Dit is denk ik wel een van mijn fantasy favo’s. Echt een prachtig boek!