Het algemene boekentopic (Deel 2)

Voor mijn werk lees ik wel eens kinderboeken, meestal is dat een uurtje werk. Maar nu heb ik (jaja, late to the party) onlangs Lampje en Gozert gelezen en man, wat een mooie boeken waren dat zeg. Sommige boeken hebben denk ik geen leeftijd want denk zomaar dat meer volwassenen deze kunnen waarderen.

5 likes

:cry::cry: Kobo dood. Ik twijfel nu wel welke ik zal kopen
 Is de Libra fijner dan Clara?

1 like

Ik heb laatst de libra 2 gekocht.
De voordelen voor mij waren : usb c, fysieke knoppen, goed beeldscherm, soort rood licht functie voor savonds, grote opslag, waterdicht.
Nadeel vind ik dat de ereader wel echt groot is en daardoor minder lekker in de hand ligt.

Maar mijn baas betaalde het dus de prijs maakte bij mij niet uit.

2 likes

Ik heb voor de Clara gekozen vanwege het formaat. De Clara past in een klein tasje, voorvak van m’n backpack etc en omdat ik vooral onderweg lees is dat handiger. Kan 'm ook als het nodig is goed met 1 hand vast houden en dat is fijn voor als je lang moet staan in het OV.

@Feather Thanks! Ja, ik ga toch maar weer voor een Clara. Ik denk dat ik dat formaat wel liever heb inderdaad. Vind de Libra ook wel echt duur.

2 likes

Nee helaas al in 2019 gekocht. En ik denk dat het valschade is wat sowieso niet binnen de garantie valt :sweat_smile:

Wow ik lees nu zo’n leip boek, Milk Fed van Melissa Broder (van the Pisces). Haha heb nog nooit zoiets gelezen, bijna in ieder hoofdstuk zit er een intense lesbische seksscene haha, het is heel expliciet allemaal

4 likes

Zat al een tijdje niet meer echt in een lees flow maar vandaag begonnen in ‘The Seven husbands of Evelyn Hugo’ en kan niet stoppen met lezen! Ben al over de helft :sweat_smile:

9 likes

Ik las vannacht de Academie van Astrid Boonstoppel. Het begin was opzich prima en ik was heel benieuwd waar het verhaal heen zou gaan maar later werd het heel rommelig, plot twist na plot twist zonder dat er iets nou echt fatsoenlijk werd uitgewerkt/opgepakt en opeens was het boek afgelopen. Ik heb zelfs nog teruggebladerd om te kijken of ik hele hoofdstukken had overgeslagen o.i.d. :star::star:

1 like

Leuk! Ik ben ook zo nieuwsgierig geworden naar dat boek, ik zie het echt overal voorbij komen de laatste tijd.

Ik ben zelf bijna op de helft van The Talented Mr. Ripley en ik ben ook echt onder de indruk, heel goed geschreven en Tom Ripley bezorgt me echt the creeps.

2 likes

Hoihoi!

Het is weer tijd voor de maandelijkse Leeschallenge! Vanaf morgen gaan we weer zeven dagen lang elke dag een kwartiertje lezen. Doe je mee?

• Ja
  • Nee
  • Misschien

0 stemmers

5 likes

Poee ja deze vond ik ook heel erg slecht! Echt een tegenvaller.

Dat boek las ik echt zo vlot uit!

Ik moet een nieuw boek om te lezen uitkiezen en vind dat altijd zo’n gedoe, haha. Denk dat het een boek wordt die daarna in een minibieb gaat. En daarnaast luister ik Je kan het (doen) van Lianne Keemink en Truus van Lier: Het leven van een verzetsvrouw van Jessica van Geel. Allebei non-fictie, terwijl ik normaal helemaal niet echt van de non-fictie ben.

Thanks voor alle tips trouwens :smiling_face:

1 like

Een tijdje terug was er iemand hier die vroeg naar boekentips over rouw. De flow heeft nu een nieuwsbrief uitgebracht met een aantal artikelen over rouw, misschien staan hier nog wel tips in.

Een speciale nieuwsbrief over rouw en afscheid (dpgmm.nl)

2 likes

Hoihoi!

Excuus, vergeet ik helemaal de polls. Bij deze even een kleine inhaalslag.

Heb jij afgelopen zondag 15 minuten of meer gelezen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

En heb jij gisteren, maandag, 15 minuten of meer gelezen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik ben benieuwd in welk boek jullie bezig zijn. Op dit moment raakt hier geen boek uit, dus ben nog steeds bezig in Fluwelen begeerte van Sarah Waters.

Nog een laatste vraag. Heb je een favoriete film/filmscéne waar een boek een rol in speelt?

Tot morgen & veeeel plezier op reis.

3 likes

Om eerlijk te zijn: ik was de challenge vergeten door het gebrek aan polls :joy:

Ik lees momenteel het vervolg op The Ruin of Kings, namelijk The Name of All Things, van Jenn Lyons. Over je filmvraag moet ik even nadenken haha, heb zaagsel in mijn hoofd op het moment en kan even nergens opkomen.

2 likes

Dat snap ik heel goed. Ik ga morgen eerder de poll neer zetten! Leuk dat je een serie leest. :smiley:

1 like

Ik heb gister “Tropenbruid” uitgelezen. Het las lekker weg en heeft me toch weer nieuwe inzichten gegeven over hoe de verhoudingen vroeger waren in Nederlands IndiĂ«. Ik geef het drie sterren :star: :star: :star:

Denk dat ik nu ga beginnen in “Witte vleugels, zwarte vleugels”.

1 like

Ik ben sinds maart bezig in aasgieren van Dan Simmons, tussendoor andere boeken gelezen maar ga hem nu wel uitlezen. Heb hem meer dan vijftien jaar geleden op m’n to read gezet, denk dat ik hem eerder had moeten lezen. :sweat_smile:
Qua boeken in films kom ik niet verder dan the Neverending story en Belle en het beest. Of al die Jezus films van de basisschool waar altijd wel een bijbel in beeld kwam.

2 likes

Ik ben maandag beginnen in The kingdom of copper. Vond het eerste boek zo spannend eindigen dat ik gelijk het tweede deel heb gekocht haha.

In het weekend ook nog It ends with us gelezen. Waar ik eerst dacht, wat een zoetsappig liefdesverhaal niet echt mijn ding, nam het boek op een gegeven moment een wending en toen in een ruk uitgelezen. Goed boek!

1 like