Ik heb Book Lovers van Emily Henry gisteren gekocht en ik ben meteen begonnen met lezen
Ik ben the maze runner deel 3 aan het lezen. Vond deel 1 en 2 heel leuk maar deze echt totaal niet. Ben nu op 1/3e en het waren bijna alleen maar vechtscenes tot nu toe.
Ik lees nu Schaduw van de vos van Julie Kagawa. Tot nu toe best leuk, vind het vooral heel leuk dat veel Japanse mythen erin voorkomen.
Net terug van 3 weken vakantie en heb veel kunnen lezen tijdens de 10 uur durende vliegreis en in de auto:
- Brandon Sanderson - Sunreach (Skyward 2.1)
- Brandon Sanderson - ReDawn (Skyward 2.2)
- Ali Hazelwood - The Love Hypothesis
- Beth O’Leary - The Flatshare
- Helen Hoang - The Kiss Quotient
Normaal lees ik veel fantasy, maar op vakantie vind ik het heerlijk om chicklits te lezen
Ik lees de Involuntary reeks van Isabel Allende. Het laatste boek van de trilogie had ik al eens gelezen maar misschien doe ik een re-read omdat de personages steeds terugkomen en ok dat de eerste keer natuurlijk niet wist.
Ik heb Fortuna’s dochter al uit
En ben nu in Portret in Sepia bezig.
Mocht je meer over Nederlands indie willen lezen, ik vond Lichter dan ik een veel mooier verhaal! Echt een van m’n favoriete boeken.
Eens met @Okapi, vond die ook mooier! Ik heb hem zelfs 5 sterren gegeven zie ik.
Ik heb de afgelopen dagen veel dunne boeken gelezen, dus dat tikt aan. Na een aantal boeken waar ik wat lastiger doorheen kwam en ook doordat ik weinig concentratie had was ik daar wel aan toe.
Harry Potter en de gevangene van Azkaban (restant van vorig jaar oktober, nu uitgelezen)
Het warmtefort - Marieke Lucas Rijneveld
Jij mag alles zijn - Griet op de Beeck
Monterosso mon amour - Ilja Leonard Pfeijffer
Nu lees ik I.M. van Connie Palmen. Deze trekt direct m’n aandacht merk ik.
@Okapi @Lorem heb ik ook gelezen! Vond het een prachtig boek. Mochten jullie nog andere tips hebben, ik hou mij aanbevolen.
Het meeste duikel ik ook op via dit topic dus ik weet niet of ik iets nieuws toe te voegen heb haha. Ik hou van historische romans en vond De schaduw van de wind en Het achtste leven van Brilka het meest indrukwekkend. Die zijn hier ook veel benoemd. Onlangs heb ik Pachinko gelezen en die ligt in hetzelfde straatje. Gaat over verschillende generaties van een familie in Korea/Japan. Vond ik heel mooi en vooral ook leerzaam, dat stukje geschiedenis kende ik nog niet zo goed.
Ik zie dat ik De Nachtegaal ook 5 sterren heb gegeven in Goodreads. Dat gaat over de verhalen van 2 zussen in Frankrijk tijdens de 2e Wereldoorlog.
Ik ben Een tweede kans voor Missy van Beth Morrey aan het lezen. Ik had behoefte aan een luchtig boek dat makkelijk wegleest en daar voldoet dit boek precies aan. Het is op sommige momenten ook ontroerend
Heb een lekker specifieke vraag, haha. Hebben jullie tips voor literaire historische romans over (semi-)disfunctionele families en/of ongelukkige huwelijken?
Het liefst iets wat tragisch is, maar niet deprimerend, en ontspannend, maar niet saai.
Heb erg genoten van bijv. The Longest Night van Andria Williams en Dinner at the Homesick Restaurant van Anne Tyler. Vond dat fijne boeken die ondanks de onderwerpen niet al te zwaar voelden, maar misschien komt dat ook doordat ze vanwege de setting (jaren 60 in Amerika) wat verder van mijn dagelijks leven af staan.
Misschien Everything I Never Told You van Celeste Ng? Speelt zich af in de jaren ‘70 in de US. Heeft zowel een disfunctionele familie als een ongelukkig huwelijk. Alhoewel er wel een overleden familielid in voorkomt, ik weet niet of je ‘m onder tragisch zou scharen. Voelde dat zelf in ieder geval niet zo.
En anders The Great Alone van Kristin Hannah misschien? Focust ook op een disfunctioneel huwelijk door de ogen van de dochter, en speelt zich af in Alaska - ook in de jaren ‘70. Alhoewel, misschien vind je die wel iets te deprimerend. Lastig
De leeschallenge van mei
Heb je gisteren, dinsdag, een kwartier of meer gelezen?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Heb je enig idee hoeveel bladzijden je gemiddeld leest in een kwartier?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Op welke plek wil je wel eens een boek lezen?
- Bij een concert
- Op het boekenbal
- Tijdens college
- Op het circuit bij F1 oid
- Op de Mount Everest
- Onder water
0 stemmers
Tot morgen!
Het zwijgen van Maria Zacharia geschreven door Judith Koelemeijer vond ik wel een mooie!
Renee van marissing - Partime astronaut
Lisette van de Heg - Mara of haar boek Noor en je zou Flirt ook kunnen opzoeken. Noor en Flirt zijn wel in het heden geschreven, Mara speelt af in 1900 of zo. Ze is wel een christeiljke schrijfster, maar ze beschrijft gezinssituaties en gevoelens echt heel goed. Ze kiest ook behoorlijk pittige onderwerpen uit ten opzichte van andere christelijke auteurs. Als ik het nog goed weet valt het wel mee hoe erg het christelijke er boven op ligt.
Oeh leuk, die heb ik ook nog liggen!
Ik moet denken aan “De Mooiste Tijd van Ons Leven” van Claire Lombardo. Niet echt historisch misschien maar beslaat wel zo’n 50 jaar in totaal, en een prachtige (vond ik dan) roman over dynamieken binnen een gezin!
Crossroads van Jonathan Franzen
De boeken van Isabel Allende maar twijfel of dat helemaal past bij wat je zoekt, wat minder disfu ctionele huwelijken maar meer disfunctionele families
Het einde van de eenzaamheid van Benedict Wells (niet per see historisch)
Het achtste leven van nino Haratischwili
De leeschallenge van mei
Heb je gisteren 15 minuten of meer gelezen?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Hoeveel fysieke boeken heb jijongeveer?
- onder de 10
- 20
- 40
- 60
- 80
- 100
- tussen de 100 en 200
- tussen de 200 en 300
- tussen de 300 en 400
- meer dan 400
0 stemmers
Heb je een boekenkast in je woonkamer?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Fijn feestje vandaag
Misschien pachinko… de families zijn niet per de disfunctioneel maar er gebeuren vrij veel tragische dingen en je volgt meerdere generaties van de familie tijdens de bezetting van Korea door Japan.
Ik lees nu het achtste leven voor Brilka, past wel in jouw straatje. Pachinko is ook een aanrader, evenals The Dutch House.