Haha nou, precies dat!
(Daniel Carleton Gajdusek - Wikipedia) deze meneer dus
Gatverdamme nu vind ik het verhaal nog zieker en wil ik het nog een keer lezen.
Precies dit haha. Ik heb 'm al gelezen maar wat langer geleden en het is mij dus niet zo bij gebleven. Ik meen me iets te herinneren met schildpadden?
Klopt! En die zoektocht naar ziekte bij een stam. En adopteren van die kinderen daarna.
Oh, ik mis het echt om te lezen. Door de afstand ga ik nu met de auto naar stage waardoor ik mijn leesmomentjes op de trein niet meer heb. Gelukkig bijna zomervakantie om wat in te halen!
Misschien is een audioboek iets voor je? Ik vind dat met vlagen echt chill bij het fietsen
Heeft iemand hier het boek âbijeenâ van Natasha Brown al gelezen? Ik heb het boek net uit en vind het een bijzonder boek. Er staan rake dingen in, maar soms snapte ik de stijl van schrijven niet helemaal. Heftige metafoor ook.
Weer een challenge gemist. Maar eindelijk na zoveel tijd weer boeken gelezen!
11-22-1963 van Stephan King geluisterd. Wat een goed boek ondanks dat het zo veel uren luisteren was in mijn geval.
Lekker niet perfect van Mirjam Aarts. Heerlijk boekje voor tussendoor.
De stroopwafelshop van Astrid Harrewijn. Heerlijk boek!
Merk dat ik nu even een periode heb van simpele romannetjes, helemaal prima. Morgen op vakantie dus dan wordt het waarschijnlijk helemaal veel lezen. Kijk er nu al naar uit.
Nog niet! Hij staat wel op mijn lijstje, dus hoop 'm binnenkort op te pakken.
Ik heb een beetje een leesdip de laatste paar weken, maar ben momenteel op 1/3 van Atonement van Ian McEwan en To Paradise van Hanya Yanagihara. Die laatste geeft me een beetje Cloud Atlas-vibes vooralsnog, maar moet nog een flink deel lezen. Zijn er meer mensen in To Paradise bezig?
Maanden geleden keek ik hier eens naar omdat ik pas net aan de serie begonnen ben, maar toen stond er al mei 2023⊠heb je je niet vergist in het jaartal?
Ik heb van de week Kamers antikamers van Niña Weijers uitgelezen, en dat was me iets te literair. Ik kon er weinig van volgen, er leek geen verhaal in te zitten. 2,5 sterren daarom.
Als tegenhanger ben ik nu bezig in Harry Potter en de vuurbeker. Next up, waarschijnlijk een van deze nieuwe aanwinsten!
Wat vinden jullie aanraders qua Nederlandse klassiekers? Moest hier aan denken door âde avondenâ van Gerard Reve hierboven
Nooit Meer Slapen van Hermans!
Oeroeg van Hella Haasse
Hersenschimmen van Bernlef
De donkere kamer van Damokles van Hermans
Ik vind het werk van Marijke Schermer erg mooi. Oh, zie nu dat ik weer niet goed gelezen heb en je om klassiekers vroeg, daar kun je haar nog niet toe rekenen vrees ik. Desalniettemin een tip!
Ik vond Het gouden ei van Tim Krabbé goed, kan ik me herinneren! En verder Zolang er leven is, van Renate Dorrestein, en het vervolg Is er hoop.
Het bittere kruid van Marga Minco
Twee koffers vol van Carl Friedman
Sara Burgerhart van Elizabeth Wolff en Agatha Deken
Met âEen coquette vrouwâ van Carry van Bruggen was ik laatst begonnen. Ik kwam er niet goed in, maar het verhaal intrigeert wel echt dus binnenkort probeer ik het nog eens. Met âLaten we vader eruitgooienâ van Mary Dorna ga ik beginnen nadat ik âmeisje, vrouw, andersâ uit heb. Ik denk dat Carry en Mary wel echt goede klassieke vrouwelijke auteurs zijn. Al zijn de rest van mijn tips ook vrouwen bedenk ik mij nu, haha.
In willekeurige volgorde:
Nooit meer slapen - W.F. Hermans
Publieke Werken - Thomas Rosenboom
Knielen op een bed violen - Jan Siebelink
En Tonio van AFTh van der Heijden, mogen we die al onder klassieks scharen?
Een schitterend gebrek