Ik las Mad Women’s Ball uit (was ik al in begonnen), Cursed Bunny en Harpie. Toevallig twee Engels vertaalde boeken vanuit het Frans en Koreaans, en een Nederlandse.
Ik heb Aasgieren van Dan Simmons en Greenwood van Michael Christie uitgelezen en ben nu bezig in Klara en de zon van Kazuo Ishiguro.
What if a family isn’t a tree at all? What if it’s more like a forest? A collection of individuals, pooling their resources by intertwined roots, sheltering each other from wind and weather and drought… what are families other than fictions? Stories told about a particular cluster of people for a particular reason. And like all stories, families are not born, they’re invented. Pieced together from love and lies and nothing else.
Uit Greenwood.
Leuk hoe je dit zo actief doet met die polls!
Ik heb twee boeken in twee dagen gelezen tijdens de challenge, dus ik ben blij
-
I kissed Shara Wheeler - Casey McQuiston
- het is YA, dus de manier van reageren en de gevolgen zijn typisch young adult, maar ik vond het een mooi en lekker leesbaar boek met oa een goede boodschap voor jongeren in bepaalde Amerikaanse staten (en de rest vd wereld natuurlijk)
-
Lessons in Chemistry - Bonnie Garmus
- prima boek met een duidelijke en belangrijke boodschap, maar ik ben niet zo lovend als de meeste andere reviewers. Ik vond sommige passages wat langdradig en het werd vergeleken met Gilmore Girls en dat zag ik totaal niet. Het einde vond ik ook meh. Niet zo speciaal dus als ik had gehoopt, maar nog steeds vermakelijk. Ben benieuwd of de serie er snel komt!
Bedankt voor het organiseren!
Ik ben halverwege gekomen in Malibu Rising van Taylor Jenkins Reid en heb heel veel paginas weggelezen in Het achtste leven voor Brilka, maar dat is nogal een dikke pil dus heb er ook nog veel te gaan.
Ik heb geen drol te doen met werk en ik werk thuis dus ik lees de laatste tijd echt heel veel. Zeker sinds ik een e-reader heb.
Ik heb de afgelopen 3 dagen de hele From Blood to Ash reeks gelezen en soms is het wat langdradig maar ik snap waarom hij zo populair is. Voor de mensen die ACOTAR fan zijn vind ik dit ook een aanrader. En ik heb de Bridge Kingdom reeks hiervoor gelezen en deze serie vind ik ook een aanrader (alleen einde vond ik een beetje méh).
Ook lekker smut/spicy boeken gelezen de afgelopen tijd waarbij de Madison Kate serie van Tate James ook echt een aanrader is.
Ik heb Notities uit de Jungle uitgelezen (Hanya Yanagihara) en poeh!
Ik vond het een rotboek en fantastisch tegelijk, haha. Maar het is zo ongemakkelijk om te lezen, ik vond hem zo onsympathiek (ook zonder het einde, ugh). Het was echt zo’n boek waar ik zo snel mogelijk doorheen wilde om er vanaf te zijn - ook omdat je dat einde vanaf het begin aan voelt komen.
Naderhand lees ik dan altijd even reviews en dat helpt me vaak het boek wat beter te plaatsen. Wisten jullie dat het op een waargebeurd verhaal gebaseerd is?
Wow dat laatste wist ik niet!
Het is een boek wat ik eigenlijk haat, maar nog zo vaak door mijn hoofd spookt!
Openingszin uit Vader van Knausgard:
Voor het hart is het leven simpel: het slaat zolang het kan.
Gatverdamme nu vind ik het verhaal nog zieker en wil ik het nog een keer lezen.
Precies dit haha. Ik heb 'm al gelezen maar wat langer geleden en het is mij dus niet zo bij gebleven. Ik meen me iets te herinneren met schildpadden?
Klopt! En die zoektocht naar ziekte bij een stam. En adopteren van die kinderen daarna.
Oh, ik mis het echt om te lezen. Door de afstand ga ik nu met de auto naar stage waardoor ik mijn leesmomentjes op de trein niet meer heb. Gelukkig bijna zomervakantie om wat in te halen!
Misschien is een audioboek iets voor je? Ik vind dat met vlagen echt chill bij het fietsen
Heeft iemand hier het boek ‘bijeen’ van Natasha Brown al gelezen? Ik heb het boek net uit en vind het een bijzonder boek. Er staan rake dingen in, maar soms snapte ik de stijl van schrijven niet helemaal. Heftige metafoor ook.
Weer een challenge gemist. Maar eindelijk na zoveel tijd weer boeken gelezen!
11-22-1963 van Stephan King geluisterd. Wat een goed boek ondanks dat het zo veel uren luisteren was in mijn geval.
Lekker niet perfect van Mirjam Aarts. Heerlijk boekje voor tussendoor.
De stroopwafelshop van Astrid Harrewijn. Heerlijk boek!
Merk dat ik nu even een periode heb van simpele romannetjes, helemaal prima. Morgen op vakantie dus dan wordt het waarschijnlijk helemaal veel lezen. Kijk er nu al naar uit.
Nog niet! Hij staat wel op mijn lijstje, dus hoop 'm binnenkort op te pakken.
Ik heb een beetje een leesdip de laatste paar weken, maar ben momenteel op 1/3 van Atonement van Ian McEwan en To Paradise van Hanya Yanagihara. Die laatste geeft me een beetje Cloud Atlas-vibes vooralsnog, maar moet nog een flink deel lezen. Zijn er meer mensen in To Paradise bezig?
Maanden geleden keek ik hier eens naar omdat ik pas net aan de serie begonnen ben, maar toen stond er al mei 2023… heb je je niet vergist in het jaartal?