Het algemene boekentopic (Deel 2)

Ik heb van de week Kamers antikamers van Niña Weijers uitgelezen, en dat was me iets te literair. Ik kon er weinig van volgen, er leek geen verhaal in te zitten. 2,5 sterren daarom.

Als tegenhanger ben ik nu bezig in Harry Potter en de vuurbeker. Next up, waarschijnlijk een van deze nieuwe aanwinsten!

15 likes

Wat vinden jullie aanraders qua Nederlandse klassiekers? Moest hier aan denken door ‘de avonden’ van Gerard Reve hierboven

1 like

Nooit Meer Slapen van Hermans!

5 likes

Oeroeg van Hella Haasse
Hersenschimmen van Bernlef
De donkere kamer van Damokles van Hermans

1 like

Ik vind het werk van Marijke Schermer erg mooi. Oh, zie nu dat ik weer niet goed gelezen heb en je om klassiekers vroeg, daar kun je haar nog niet toe rekenen vrees ik. Desalniettemin een tip!

6 likes

Ik vond Het gouden ei van Tim Krabbé goed, kan ik me herinneren! En verder Zolang er leven is, van Renate Dorrestein, en het vervolg Is er hoop.

1 like

Het bittere kruid van Marga Minco
Twee koffers vol van Carl Friedman
Sara Burgerhart van Elizabeth Wolff en Agatha Deken

Met ‘Een coquette vrouw’ van Carry van Bruggen was ik laatst begonnen. Ik kwam er niet goed in, maar het verhaal intrigeert wel echt dus binnenkort probeer ik het nog eens. Met ‘Laten we vader eruitgooien’ van Mary Dorna ga ik beginnen nadat ik ‘meisje, vrouw, anders’ uit heb. Ik denk dat Carry en Mary wel echt goede klassieke vrouwelijke auteurs zijn. Al zijn de rest van mijn tips ook vrouwen bedenk ik mij nu, haha.

2 likes

In willekeurige volgorde:

Nooit meer slapen - W.F. Hermans
Publieke Werken - Thomas Rosenboom
Knielen op een bed violen - Jan Siebelink

En Tonio van AFTh van der Heijden, mogen we die al onder klassieks scharen?

3 likes

Een schitterend gebrek

2 likes

Einde van de maand nadert weer en ik heb echt een topmaand gehad met lezen!

Fantasy
Danielle L. Jensen - The Bridge Kingdom (:star: :star: :star: :star:)
Danielle L. Jensen - The Traitor Queen (:star: :star: :star: :star:)
Jennifer L. Armentrout - From Blood And Ash (:star: :star: :star: :star:)
Jennifer L. Armentrout - A Kingdom of Flesh and Fire (:star: :star: :star:)
Jennifer L. Armentrout - The Crown of Gilded Bones (:star: :star: :star:)
Jennifer L. Armentrout - The War of Two Queens (:star: :star: :star: :star:)
T.J. Klune - The House In The Cerulean Sea (:star: :star: :star: :star: :star:)
S.A. Chakraborty - The City Of Brass (:star: :star: :star: :star: :star:)
S.A. Chakraborty - The Kingdom Of Copper (:star: :star: :star:)
Elise Kova - A Deal With The Elf King (:star: :star: :star: :star:)
Shelby Mahurin - Serpent & Dove (:star: :star: :star: :star:)
Shelby Mahurin - Blood & Honey (:star: :star:)
Shelby Mahurin - Gods & Monsters (:star: :star: :star:)

Fantasy Smut
Scarlett St. Clair - A Touch Of Darkness (:star: :star: :star: en een halve ster)
Scarlett St. Clair - A Touch Of Ruin (:star: :star: :star: en een halve ster)
Scarlett St. Clair - A Touch Of Malice (:star: :star: :star: en een halve ster)
Aanrader voor ACATOR liefhebbers!

Smut
Katee Robert - Desperate Measures (:star: :star:)
Katee Robert - Learn My Lesson (:star: :star:)
Elena Armas - The Spanish Love Deception (:star: :star: :star:)
Tate James - Princess Ballot (:star: :star:)
Tate James - Playboy Princes (:star: :star:)
Tate James - Poison Throne (:star: :star:)
Tate James - Elements of Mischief (:star:)
Tate James - Elements of Ruin (:star:)
Tate James - Elements of Desire (:star:)

21 likes

Zo veel! Wat leuk, pak je elk vrij moment er een boek bij? :smile: En ook: waarom ben je doorgegaan met Tate James lezen, als ze steeds zo slecht waren :joy:

4 likes

Ja ik probeer echt niet meer op mijn mobiel te zitten haha en sinds 1,5 maand heb ik een e-reader en ik ben er zooo blij mee! Ik heb geen drol te doen op werk maar moet natuurlijk wel bereikbaar zijn en ik werk thuis dus ga ik gewoon lekker lezen. Soms lees ik wel 2 boeken op een dag haha.

En ik vond de Tate James - Madison Kate series echt heel erg leuk dus ik bleef hoop houden… Maar ik had inderdaad gewoon moeten stoppen met deze boeken, het blijven lezen was wel een beetje zelfkastijding :joy:.

4 likes

Wow wat veel! :star_struck: Jammer dat deze serie van Tate James niet zo beviel, ik ben nog erg benieuwd naar de Madison Kate serie. Sowieso veel in je lijstje wat nog op mn tbr staat haha.

Zou je The Spanish Love Deception trouwens echt beschrijven als smut? Ik heb deze ook op mijn tbr staan en vind romance (met smut) erg leuk, maar als het echt alleen smut en 0 plot is dan skip ik hem misschien liever.

1 like

Ja het einde is wel spicy, maar dat is pas aan het einde van het boek. Ik vond hem zelf erg leuk maar lees gemixte reviews, sommige mensen vonden het erg lang duren voordat er wat gebeurde. Er is wel echt een verhaal en ik moest soms wel een beetje lachen. Ik vond hem leuk!

3 likes

Allemaal aanraders

Cloud atlas 5/5, de rest 4/5
De onderste twee spraken me vooral aan door de covers van wolfgang tillmans / david hockney :smiling_face_with_tear: maar het waren goede impuls aankopen

15 likes

Ik heb ook een super leesmaand gehad! 4 boeken is voor mij echt veel, meest gelezen in één maand in mijn volwassen leven.

Patricia Highsmith - The Talented Mr. Ripley :star: :star: :star: :star: :star:
Saskia Noort - Huidpijn :star: :star: :star:
David Nichols - Wij :star: :star: :star: :star:
Colleen Hoover - It Ends With Us :star: :star: :star: :star:

(Over)morgen begin ik in Ik Reis Alleen van Samuel Bjork, mijn eerste Scandinavische thriller. En ik ben bijna jarig en weet al dat ik veel boeken van mijn verlanglijst en boekenbonnen ga krijgen dus veel zin in :star_struck:

9 likes

Emily Henry - You and me on vacation :star: :star: :star:
John Green - The anthropocene reviewed :star: :star: :star:
Ruby Dixon - Ice planet barbarians :star: :star: :star:

Alle boeken waren wel oke, maar om verschillende redenen. You and me on vacation was lekker makkelijk weglezen. The anthropocene reviewed viel me wat tegen, omdat ik dacht dat het meer zou gaan om de mensheid en niet om Johns eigen ervaringen. En van Ice planet barbarians had ik heel lage verwachtingen en die was uiteindelijk best grappig. Ik heb wel betere smut gelezen in fanfiction, maar ik heb ook wel zin om het volgende boek te lezen dus daarom wel drie sterren.

6 likes

Ja! Mijn verwachtingen waren hoog, want bizar veel mensen raten hem 5 sterren. Ik vond het ook een heel goed boek, maar inderdaad af en toe nét iets te gelikt en voorspelbaar. Alsnog heel goed dus, het vervolg komt in oktober uit en ga ik zeker lezen!

Ah ik lees deze nu dus dit vind ik wel jammer om te lezen. Vind hem tot nu toe erg mooi!

2 likes

Hier ook een goede leesmaand gehad! Veel boeken gelezen die ik leuk/mooi vond.

• A Wolf for a Spell - Karah Sutton - :star: :star: :star: :star:
  • Hoe gaan we dit uitleggen - Jelmer Mommers - :star: :star: :star: :star:
  • The Night Circus - Erin Morgenstern - :star: :star: :star: :star:
  • The Bone Shard Daughter - Andrea Stewart - :star: :star: :star: :star:
  • Het meisje dat van IS won - Farida Khalaf - :star: :star: :star: :star: .5
  • The Witch’s Heart - Genevieve Gornichec - :star: :star: :star: :star:
  • Nerdy, Shy, and Socially Inappropriate - Cynthia Kim - :star: :star: :star: :star:
  • The Inheritance Games - Jennifer Lynn Barnes - :star: :star: :star: :star:
  • Ready Player Two - Ernest Cline - :star: :star: :star: .5
  • An Ember in the Ashes - Sabaa Tahir - :star: :star: :star: :star:
7 likes