Vooral the bell jar was erg erg indrukwekkend. Ik heb eigenlijk de neiging om hem gelijk een tweede keer te lezen. Je merkt dat het geschreven is door een poëet en komt soms akelig dichtbij wat betreft keuzes maken in het leven als jonge vrouw. Ik zou het 6 van de 5 sterren kunnen geven en is denk ik één van de beste boeken ooit die ik heb gelezen.
Bijna een maand over gedaan maar ik heb 22-11-1963 eindelijk uit! Wat een goed boek zeg.
Deze maand weer iets meer gelezen dan daarvoor ![]()
Antonement - Ian McEwan
1/2
Grief is the Thing with Feathers - Max Porter
![]()
Je hebt wel iets te verbergen - Maurits Martijn en Dimitri Tokmetzis
![]()
Het warmtefort - Marieke Lucas Rijneveld
1/2
Nee nog niet, ik wilde altijd eerst het boek lezen dus die kan ik nu na 10 jaar eindelijk gaan kijken haha
@Sherlock The bell jar is ook een van mijn favoriete boeken ooit! Ik probeer het altijd aan mijn vrienden uit te lenen maar ik merk dat het feit dat het 60 jaar oud is afschrikt, echt zonde want het is helemaal niet gedateerd
Denk elke maand weer dat ik niks heb gelezen maar uiteindelijk toch nog best wat! Vond vooral The Seven husbands of Evelyn Hugo heel erg leuk! De vele levens van Heloise Starchild ook, maar vond het eindstuk beetje vaag en tegenvallen. Ze is de vioolmuziek vergeten vond ik heel ontroerend! Gaat over een moeder die alzheimer krijgt.
Ik heb de laatste tijd minder gelezen en ook twee leeschallenges overgeslagen, maar dit weekend weer begonnen in een boek (en nu al op tweederde): The devil’s advocate van Steve Cavanagh. Tot nu toe vind ik hey goed, het heeft voor mij de ideale mix van fictie/thriller en kritiek op de maatschappij. In dit geval het Amerikaanse rechtssysteem.
Ik heb deze maand 3 boeken gelezen:
- Grady Hendrix - The Southern Book Club’s Guide to Slaying Vampires
- Garth Nix - The Left-Handed Booksellers of London
- Douglas Preston - The Lost City of the Monkey God
Ik had het boek van Douglas Preston opgepakt omdat ik dacht dat het een Pendergast achtige thriller zou zijn, maar het was een ooggetuigenverslag van de expeditie naar de ruïnes in Honduras. Heel interessant hoor, maar niet wat ik dacht, dus heb er heel lang over gedaan.
Ben nu bezig in A River Enchanted van Rebecca Ross, tot nu toe heel mooi geschreven, ben nog maar in het begin en heb nu al zin om vanavond verder te lezen! Ook luister ik naar Shipped van Angie Hockman.
Oh, ik heb dit weekend ook dat boek van Jelmer Mommers uitgelezen maar ik vond het niet zo goed? Ik bleef wat op mijn honger zitten, merkte ik. Ik had het gevoel alsof het een synthese was van verschillende boeken die al geschreven zijn over het onderwerp, waardoor het inhoudelijk minder kwam.
Jezus, de reviewschrijfster is wel erg boos over een boek
en lang van stof, jeez.
Oke! Ik vond Girl, Woman, Other fantastisch. Het is een boek over racisme en wat dit met mensen doet, en om dit af te doen als een boek waarin “vrouwen alleen maar op zoek zijn naar relaties en seks” vind ik eh, flauw. Het boek is niet bedoeld als diepgaand boek over 1 persoon, het is een opsomming hoe diepgeworteld racisme is, gezien íedereen in dit boek ermee te dealen heeft. Jong, oud, hip, ouderwets, you name it. En daarnaast, hoe dit deze vrouwen beïnvloed in al hun levenskeuzes. En hoe ze alleen op elkaar gericht zijn gezien deze mensen alleen begrijpen hoe racisme je raakt als je er zelf mee te maken krijgt.
Dit boek afdoen als een oppervlakkig verhaal vind ik voorbij gaan aan de diepte van een onderwerp zoals racisme. Racisme is clichématig, omdat cliche’s nou eenmaal waar zijn. Ik vind dat niet oppervlakkig, ik vond dat verschrikkelijk pijnlijk tijdens het lezen.
Ja, dat ben ik met je eens. Het boek de onbewoonbare aarde van David Wallace-Wels vond ik veel beter.
Ik heb welgeteld 1 boek gelezen in mei (en dat met een weekje vakantie…) en dat was de Hemel verslinden van Paolo Giordano. Ik hem hem 2 sterren gegeven. Het is gewoonweg niet mijn schrijver vrees ik. Te intens voor mij, merkte dat ik bij sommige stukken dacht ‘blabla, zal wel’. Verhaal zit ook helemaal niet meer in mijn hoofd, terwijl ik hem krap een week geleden uit gelezen heb.
Ben nu in het hier alom aangeraden Morgenster bezig! Moest eerlijk gezegd een beetje inkomen, met alle verschillende personages elk hoofdstuk, maar zit er nu heerlijk in!
Ah ja ik snap denk ik wel wat je bedoeld hoor! Dit is het eerste boek over dit onderwerp wat ik lees, ik vond het wel een fijne instap. Maar kan me voorstellen dat ik van mening verander als ik er meerdere heb gelezen. Het boek wat @Marqant zegt staat ook nog op mijn lijstje! Hebben jullie nog meer aanraders van boeken over dit onderwerp?
Matige leesmaand. Gelukkig kan ik altijd rekenen op Emily Henry. Ik heb Love and Other Words van Christina Lauren ook bijna uit. Ik wou dat ik die niet zo dicht op It Ends with Us had gelezen. Het lijkt een beetje op elkaar.
Mijn maand wrap-up:
- Mijn ontelbare identiteiten van Sinan Çankaya review
- Wat je van bloed weet van Philip Huff review
- The Mad Women’s Ball van Victoria Mas review
- Cursed Bunny van Bora Chung review
- Harpie van Hannah van Binsbergen
- There but for the van Ali Smith
- Eleanor Oliphant is Completely Fine van Gail Honeyman review
- Alias Grace van Margaret Atwoord
- Maar je ziet er helemaal niet uit autistisch uit van Bianca Toeps
- Het Lichtschip van Mathijs Deen (okee, BIJNA uit, maar ga ik vanavond sowieso uitlezen)
Hmm ik had toch door moeten lezen zo te zien. Zal dit boek binnenkort nog eens een kans geven. Leuke reviews weer, zoals altijd.
Dankjewel!
en ja die vond ik erg leuk! Maar als je het boek niets vond, de film schijnt nog beter te zijn (unicum). En gebaseerd op echte personen, zoo cool!
Heb je toevallig ook Niemand in de stad van Philip Huff gelezen? Is Wat je van bloed weet vergelijkbaar? Want op zich vind ik het verhaal wel interessant klinken maar Niemand in de stad kon me niet echt boeien vanwege de clichés en de (voor mij) mislukte pogingen tot diepgang. Op Goodreads krijgt ‘ie gemiddeld een 4 zie ik, maar dat kreeg Niemand in de stad in het begin ook.
Ja, allebei gelezen, Niemand in de stad wel een stuk langer geleden. Ik vind het twee totaal verschillende boeken eigenlijk, en Wat je van bloed weet veel beter!
Ik lees echt heel veel voor m’n studie momenteel dus pak aanzienlijk minder vaak een boek erbij, maar mei ben ik alsnog wel tevreden over.
Ik las drie Urban Fantasy boeken;
-
Summoned, Sundance #2 en Earp & Chandra, Sundance #2.5 geschreven door C.P. Rider, tweede was meer een novella though. Beide waren oké, maar als boek drie tegenvalt dan stop ik misschien wel met de serie

-
The Twice-Scorned Lady of Shadow (The Guild Codex: Unveiled #3) - Annette Marie. Deze viel helaas echt tegen! Annette Marie is echt een van m’n lievelings UF auteurs, maar ze schrijft momenteel zoveel boeken achter elkaar dat het naar mijn idee de kwaliteit beïnvloed.
Dan las ik ein-de-lijk (tot mijn schaamte) Girl, Woman, Other (Bernadine Evaristo) uit. Drie sterren, ik vond de hoeveelheid personages echt too much en ik ben erachter dat die trope mij misschien gewoon niet ligt (eerder dit jaar had ik hetzelfde probleem met There There door Tommy Orange).
Last but not least las ik Imagined Communities: Reflections on the Origin and Spread of Nationalism door Benedict Anderson, wel een bekende naam voor degenen die sociologie/Anthropologie hebben gestudeerd denk ik.
Ok leuk, dan gaat ‘ie ook op mijn lijstje!