Het algemene boekentopic (Deel 2)

Mijn gelezen boeken in maart!

4 likes

Ik kom dit topic een beetje binnenvallen, maar ik heb de laatste tijd mijn leeshobby eindelijk weer opgepakt. In een week tijd heb ik 4 boeken uitgelezen (waarvan ik er in 2 al bezig was).

Net The Travelling Cat Chronicles uitgelezen. Diep ontroerd door het verhaal.

Edit: ik twijfel een beetje welk boek ik nu ga lezen. Heb Ragdoll een aantal jaar terug gelezen en deel 2: marionette staat nu al een jaar ongelezen in mijn boekenkast. Ik twijfel of ik deel 1 opnieuw wil lezen voordat ik door ga met deel 2.

3 likes

2 sterren voor winter in de kleine bakkerij?? Why??

Ik vond het eerste boek heel leuk maar vond deze heel stuk minder. Kon me niet echt vinden in de personages en vond het verhaal niet zo leuk in dit deel. Beetje te voorspellend ook

Heb eindelijk de beekeeper of Aleppo uitgelezen. Heb behoorlijk zitten janken, zoveel verdrietige gebeurtenissen. Oorlog is ook echt kut en dan gaan we ook nog zo slecht om met vluchtelingen. Blijft vast nog een tijdje hangen.

3 likes

Ik ben al weken bezig in het Gouden kompas, ben echt al op 1/3e van het boek en er gebeurt voor m’n gevoel nog steeds niks.
Maar ik had het getipt gekregen toen ik vroeg om leuke inclusieve boeken dus daarom blijf ik door lezen, en omdat ik nu toch al zo ver ben.
Maar tis echt matig en tis eigk een trilogie maar no way dat ik hier nog 2 boeken van ga lezen hoor.

Oh ik vond die boeken vroeger fantastisch! Maar denk ik ook iets meer geschikt voor kinderen, want uit nostalgie ben ik er ook laatst weer aan begonnen maar vind het ook mwoah. Moet zeggen, er komt nog iets aan waardoor de volgende boeken echt wel weer anders zijn. Maar dat zit pas tegen het einde van dit boek.

Ik ben nu net begonnen aan where the crawdads sing /waar de rivierkreeften zingen. Ben benieuwd! Moest bij de omschrijving meisje alleen in het moeras denken aan Ayla van de stam van de holebeer, maar zal er waarschijnlijk niet zo op lijken

1 like

:slight_smile: Via een ebook verdien ik het meeste, maar met Kobo Plus krijg ik ook wel wat hoor :smiley: Gelukkig een stuk meer nu dan een paar jaar terug. Auteurs krijgen overal wat geld, behalve als je het illegaal downloadt. Hoeveel hangt af van de aanschafprijs, maar ook het medium en of er bijvoorbeeld nog een uitgever tussen zit.
En Liz, ja :slight_smile:

1 like

Ik post hier eigenlijk nooit mee maar ik zit met een boekendilemma waar jullie mij vast wel mee kunnen helpen.

Ik heb vorige week de serie Het Hof van Doorns en Rozen van Sarah J Maas gekocht.
Blijkbaar zijn er inmiddels 2 soorten boekcovers. Ik heb de eerste 4 delen gekocht in de ‘‘oude’’ bookcovers.
Ik dacht héé ik ga ook deel 5 bestellen maar die heeft dus alleen de nieuwe cover… Dus als ik die bestel en de oude covers hou dan is er verschil in de boekcovers.

Twijfel nu dus om de eerste 4 delen terug te sturen en die opnieuw te bestellen in de nieuwe bookcovers + deel 5.
Wat zouden jullie doen?

Nog even edit waarom ik twijfel: ik vind de nieuwe covers echt lelijk :(. Maar ik kan er ook niet tegen als de omslagen niet allemaal kloppen. Dus daarom heb ik twijfels.

Dit zou oprecht iets kunnen zijn wat ik ook zou doen hoor! Heb ooit een deel 1 boek opnieuw gekocht omdat ik van deel 2 een bepaalde editie veel mooier vond. Is deel 5 nooit uitgegeven in de oude editie? Dan zou ik denk ik ook gewoon de andere delen in de nieuwe editie kopen.

Edit: ik zie nu je edit. Dat maakt het wel extra lastig…

1 like

Ja deel 5 is helaas alleen uitgegeven in de nieuwe cover. En die gaat er ook nooit komen in de oude omslag…

Dit is oud:

En dit is nieuw:

Ik kan ze nog terugsturen maar aaaargh ik weet niet wat ik wil haha.

Ik vind de nieuwe ook erg lelijk, haha. Deel 5 heeft ook een ander hoofdpersonage, dus je zou ze wel als ‘aparte series’ kunnen zien? Misschien stoor je je er dan minder aan dat ze niet op elkaar lijken lol

1 like

Ik heb laatst wel een boek gecanceld toen de boekwinkel mailde dat ze alleen de US cover beschikbaar hadden en heb toen de UK cover die ik wilde via een andere winkel besteld, dus ik begrijp wel hoe je moeilijk kunt doen over de covers hahaha

Bij deze vind ik de nieuwe cover mooier, dus ik zou sowieso die bestellen. Maar snap je dilemma als je de oude mooier vindt… Helpt het misschien om te bedenken dat de rug wss ongeveer gelijk is? Dat is wat je ziet als ze in de kast staan.

Ik ben trouwens wel benieuwd naar deze serie, post je een review?

1 like

Ik heb 1-4 in de oude covers en vind 5 zo lelijk dat ik hem niet eens heb gekocht :joy: Zou zelf gewoon de oude 4 houden als je die mooier vindt, deel 5 is toch over een ander karakter. Misschien zou je de spin-off verhalen als aparte serie (=andere covers) kunnen zien

1 like

Als je je er heel erg aan stoort zou ik ze terug sturen.
Ik vind die nieuwe covers trouwens ook echt mega lelijk. Ik heb 4 hardcovers in de oude uitgave en hou die mooi.

1 like

:0 Ik ken deze serie boeken niet, maar ik vind die nieuwe covers echt véél mooier, haha! Ik zou het zelf totaal geen probleem vinden (en lees sowieso voornamelijk ebooks of bibliotheekboeken), maar als jij je eraan stoort en wel graag de fysieke edities wilt hebben, moet je ze zeker terugsturen en allemaal nieuw bestellen joh! Hartstikke zonde als je je eraan blijft ergeren.

5 likes

Snap je dillema wel, maar vier mooie boeken en een lelijke is beter dan vijf lelijke denk ik?

Ik heb zelf ook wel series die er niet hetzelfde uitzien, maar dat komt dan ook gewoon door de tijdspanne. Verknocht van Lisette Jonkman vond ik eerst ook maar mwah tot die naast de oude boeken lag. Was die toch wel heel modern. en Wende ik er ook wel aan.

1 like

O, die vind ik ook heel lelijk. Maar vond het origineel ook niet heel denderend.

2 likes

@houseofmemories @Kaastosti @nightlife @LastYoungRenegade @anon28710462 @Marquez

Aah heel erg bedankt voor jullie reacties haha.
Ik neig er nu naar om alles terug te sturen en in de nieuwe cover te bestellen. En wie weet kom ik dan de oude cover nog eens tegen in de kringloop ofzo… Maarja is ook weer zonde om dubbel boeken te hebben want dat neemt natuurlijk weer ruimte in beslag. Dilemma’s!!
Maar de geordende ik neig er echt naar om alles in dezelfde ‘‘nieuwe’’ cover in de boekenkast te hebben staan. Ondanks dat ik de oude cover er beter uit vind zien. Ook omdat er nog meer delen uit gaan komen die dan daar wel bij gaan passen.

@Bakkes Ik heb ze alle 4 al gelezen! Ik heb periodes dat ik heel veel lees en soms maanden niet. Maar deze serie heeft echt weer iets in mij aangewakkerd om meer YA - fantasy te gaan lezen. Ik vind het een enorm leuke serie en heb de 4 boeken in 2,5 dag uitgelezen (wow haha). Het is niet zo goed als andere YA fantasy series en deel 4 was meh maar ik heb er echt enorm veel plezier aan gehad om te lezen. Had wel een beetje een heartbreak toen de boeken allemaal uit waren.

Mijn moeder werkt in de bieb en vanmiddag kan ik de eerste 3 delen van de Glazen Troon - Sarah J Maas ophalen en dit schijnt ook een spannende serie te zijn. Zin in! Ga ook strakjes even kijken wat voor boeken ik nog op de wishlist heb staan om te lezen en mijn moeder een lijstje te sturen haha.

3 likes

Haha ik vind ze wel fleurig! De oude vind ik nu wel erg lelijk moet ik zeggen. Te oubollig ofzo. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat er toch voor zorgt Of een kaft mooi is of niet.

1 like