Ah ja ik snap denk ik wel wat je bedoeld hoor! Dit is het eerste boek over dit onderwerp wat ik lees, ik vond het wel een fijne instap. Maar kan me voorstellen dat ik van mening verander als ik er meerdere heb gelezen. Het boek wat @Marqant zegt staat ook nog op mijn lijstje! Hebben jullie nog meer aanraders van boeken over dit onderwerp?
Matige leesmaand. Gelukkig kan ik altijd rekenen op Emily Henry. Ik heb Love and Other Words van Christina Lauren ook bijna uit. Ik wou dat ik die niet zo dicht op It Ends with Us had gelezen. Het lijkt een beetje op elkaar.
Mijn maand wrap-up:
- Mijn ontelbare identiteiten van Sinan Ăankaya review
- Wat je van bloed weet van Philip Huff review
- The Mad Womenâs Ball van Victoria Mas review
- Cursed Bunny van Bora Chung review
- Harpie van Hannah van Binsbergen
- There but for the van Ali Smith
- Eleanor Oliphant is Completely Fine van Gail Honeyman review
- Alias Grace van Margaret Atwoord
- Maar je ziet er helemaal niet uit autistisch uit van Bianca Toeps
- Het Lichtschip van Mathijs Deen (okee, BIJNA uit, maar ga ik vanavond sowieso uitlezen)
Hmm ik had toch door moeten lezen zo te zien. Zal dit boek binnenkort nog eens een kans geven. Leuke reviews weer, zoals altijd.
Dankjewel! en ja die vond ik erg leuk! Maar als je het boek niets vond, de film schijnt nog beter te zijn (unicum). En gebaseerd op echte personen, zoo cool!
Heb je toevallig ook Niemand in de stad van Philip Huff gelezen? Is Wat je van bloed weet vergelijkbaar? Want op zich vind ik het verhaal wel interessant klinken maar Niemand in de stad kon me niet echt boeien vanwege de clichĂ©s en de (voor mij) mislukte pogingen tot diepgang. Op Goodreads krijgt âie gemiddeld een 4 zie ik, maar dat kreeg Niemand in de stad in het begin ook.
Ja, allebei gelezen, Niemand in de stad wel een stuk langer geleden. Ik vind het twee totaal verschillende boeken eigenlijk, en Wat je van bloed weet veel beter!
Ik lees echt heel veel voor mân studie momenteel dus pak aanzienlijk minder vaak een boek erbij, maar mei ben ik alsnog wel tevreden over.
Ik las drie Urban Fantasy boeken;
-
Summoned, Sundance #2 en Earp & Chandra, Sundance #2.5 geschreven door C.P. Rider, tweede was meer een novella though. Beide waren oké, maar als boek drie tegenvalt dan stop ik misschien wel met de serie
-
The Twice-Scorned Lady of Shadow (The Guild Codex: Unveiled #3) - Annette Marie. Deze viel helaas echt tegen! Annette Marie is echt een van mân lievelings UF auteurs, maar ze schrijft momenteel zoveel boeken achter elkaar dat het naar mijn idee de kwaliteit beĂŻnvloed.
Dan las ik ein-de-lijk (tot mijn schaamte) Girl, Woman, Other (Bernadine Evaristo) uit. Drie sterren, ik vond de hoeveelheid personages echt too much en ik ben erachter dat die trope mij misschien gewoon niet ligt (eerder dit jaar had ik hetzelfde probleem met There There door Tommy Orange).
Last but not least las ik Imagined Communities: Reflections on the Origin and Spread of Nationalism door Benedict Anderson, wel een bekende naam voor degenen die sociologie/Anthropologie hebben gestudeerd denk ik.
Ok leuk, dan gaat âie ook op mijn lijstje!
Hier ook een goede leesmaand gehad! Eindelijk weer eens meerdere boeken gelezen. Dat is me maanden niet gelukt.
S.A. Chakraborty - The city of brass
S.A. Chakraborty - The kingdom of copper
Colleen Hover - It ends with us
Michael Pylaczyk - Master your mindset
Wil deel 3 van Chakraborty ook lezen, maar heb nog zoveel thuis liggen dat ik eerst wat meer boeken daarvan moet uitlezen van mezelf voordat ik weer geld uit mag geven aan boeken haha. Maar zeker een goede serie!
Nu ook weer bezig in twee boeken. Als eerste de moed van imperfectie van Brene Brown en als fictie Invisible. In die tweede moet ik nog even goed inkomen, maar wel genoeg om door te lezen.
Mijn maand zat weer vol romance boeken en booktok hits haha, hoop in juni toch weer wat andere genres op te pakken maar we zullen zien.
Jennifer Hartmann - Still Beating
Ilona Andrews - Magic Gifts
Sophie Lark - Bloody Heart
Sophie Lark - Broken Vow
Ali Hazelwood - Under One Roof
Sophie Lark - Heavy Crown
Sophie Lark - Ivan ,5
Elizabeth OâRoark - Waking Olivia
Tessa Bailey - It happened One Summer
Krista & Becca Ritchie - Ricochet
Ben momenteel bezig in The Last Letter van Rebecca Yarros. Heb op 35% al 3 keer met tranen gezeten dus dit wordt nog wat
Fluwelen begeerte - Sarah Waters
Bijeen - Natasha Brown
De geest en het meisje - Lucy Strange (kinderboek)
De roep - Laurent Vicomte (strip)
Vuile spelletjes - TieKo (strip)
Meisje, vrouw, anders - Bernardine Evaristo
De stripboeken waren wel oké. Ik vond de roep fascinerend en ben benieuwd naar het einde want wat een cliffhanger. De vervolgdelen waren helaas weer eens niet in de bibliotheek. Erg mooi getekend trouwens.
Meisje, vrouw, anders vond ik een mooi boek en verhaal. Het las zo heerlijk ritmisch. Eerst moest ik wel wennen aan het puntloze, maar eenmaal gewend wilde ik ook niet anders meer. het was alsof het verhaal in een zucht verteld werd.
De structuur van het verhaal zit knap in elkaar verweven. Ik heb een enkele keer gehad dat ik een link ietwat te ver gezocht vond. Vooral het einde vond ik een afbreuk doen aan het goed opgebouwde verhaal. Net iets te rond vond ik het. Maar verder echt petje af.
Oke dit boek net uitgelezen . Ik vond het heel sterk, het voelde heel feitelijk en was tegelijkertijd echt spannend. Vier sterren omdat ik wel vond dat het verhaal of de bijverhalen af en toe groter gemaakt werden dan nodig. Daardoor blijven er wat open eindes. En nog iets stoms; ik kwam er aan het einde van het boek achter dat het deel 6 in een reeks is. Voordeel is wel dat ik nu meteen veel op mijn nog te lezen lijstje kan zetten haha
Omring door psychopaten **
Minder goed dan omringd door idioten. Maar somige stukken zijn goed en handig geschreven
Ik heb 13 en verdraaid van hem gelezen, beide spannens en in 1 ruk uitgelezen. Maar had tot jouw bericht ook helemaal niet door dat het een serie was
Ah fijn dat die net zo goed zijn! Nu kijk ik er echt naar uit om ze allemaal te verzamelen. Maar ik denk wel dat ik tussendoor wat anders wil lezen, ik vond dit ook wel een âzwaarâ boek omdat het zo geworteld is in waarheid
Ik vond Eating Animals en We Are The Weather van Jonathan Safran Foer ook wel goede boeken hierover!
Ik ben net begonnen aan Valley of the Dolls, leest echt goed weg vooralsnog!
Zo leuk dit boek!