Het algemene boekentopic (Deel 2)

Ja ik vind het heel chill! Je moet goed zoeken, maar bij het nieuwe aanbod staat meestal wel wat leuks. Ik heb nu bijv Concept M, De verschrikkelijke jaren tachtig, Het lichtschip en Echte vrouwen krijgen een kind geleend. Kan nog wel wat meer aanraders delen als je vertelt wat je graag leest?

2 likes

Ik heb Valley of the Dolls net uit - :star: :star: :star: :star:. Eigenlijk ben ik er wel van onder de indruk - wilde alsmaar doorlezen, vond de personages boeiend en een goede combinatie van licht en vermakelijk en bleak.

1 like

Heeft iemand Cloud Cuckoo Land van Anthony Doerr al gelezen? Ik overweeg om het te kopen, maar hoor graag of het de moeite waard is!

1 like

Leuk om misschien ff online bibliotheektips te delen, aangezien het af en toe lastig zoeken is!

Mijn tips van het afgelopen half jaar
  • Het Lichtschip van Mathijs Deen
  • Mijn ontelbare identiteiten van Sinan Çankaya
  • De vegetariër van Han
  • Mars van Andy Weir
  • Rigolettohof van Erik Jan Harmens
  • Sinds ik niet meer drink van Evi Hanssen
  • De meisjes van de suikerwerkfabriek (short) van Tessa de Loo
  • Was van Jilt Jorritsma
  • Onze kinderen van Renee van Marissing
  • Onder professoren van Willem Frederik Hermans
  • Ooit aten we dieren van Roanne van Voorst
  • Reddende engel van Renate Dorrestein
  • De bananengeneratie van Pete Wu
  • Paradiso van Kees van Beijnum
  • Het aanbidden van Louis Claus van Helena Hoogenkamp
  • Lampje van Annet Schaap
  • De Saamhorigheidsgroep van Merijn de Boer
  • Noodweer van Marijke Schermer
8 likes

De winternacht trilogie (fantasy/sprookje)staat er ook op, evenals de Caraval trilogie (YA/fantasy)!

1 like

Allemaal cadeau gekregen, zo blij mee :star_struck: Ik kijk het allermeest uit naar Verzwegen en The Seven Husbands, die staan al zo lang op mn leeslijst.

31 likes

Ik heb 22-11-1963 echt net uitgelezen. Vond het leuk om te zien dat er hier ook iemand toevallig hetzelfde boek las! Omdat het zo dik was heb ik het een tijdje uitgesteld maar ik vloog er echt doorheen. Ik vond het zo goed en nu ben ik helemaal emotioneel door het einde haha!

5 likes

Ik volg de Insta van de Online Bibliotheek, die licht ook veel boeken uit. Ik doe daar veel inspiratie op!

4 likes

Heel mooi stripboek met een interessant verhaal! De filosoof, de hond en de bruiloft heet het en is geschreven door Barbara Stok. Hoe ze het heden heeft verweven met toen is goed gedaan. Aanrader.

4 likes

Dit ziet er zo tof uit! Overal te koop?

En wat is de naam :joy:

2 likes

Haha ja ik dacht dat ik de foto had gekopieerd van de voorkant, maar dat is niet goed gegaan. Het is geschreven en getekend door Barbara Stok. Overal te koop!

5 likes

Ik heb de morgenster uitgelezen! Vond het echt een heerlijk boek, alleen

Het einde, ik kwam er echt amper doorheen, die filosofische uiteenzettingen. En ik had een beetje gedacht dat tegen het einde veel van de hoofdpersonen ook bij elkaar zouden komen, of dat er in ieder geval een bevredigend einde zou zijn. Van heel veel van de hoofdpersonen weet ik nu ook niet wat nu ook alweer het laatste stukje is wat ik van ze gelezen heb. Die jongen die bij de kinderopvang werkt bijvoorbeeld, of dat meisje in de supermarkt. Voelt alsof er nog heel veel losse eindjes zijn ofzo.

2 likes

Precíes hetzelfde hier!

5 likes

Wat een hond van een vent

2 likes

Ik heb dit boek net uit en wat een stom einde voor een stom boek. Eigenlijk zijn er 2 verhalen: de zoektocht naar de verklaring rond een virgin birth en de ontluikende romance tussen het hoofdpersonage en een ander personage.
De verklaring voor de virgin birth zag je al van ver aankomen en naar mijn gevoel werd dit zeker naar het einde toe nogal snel afgehandeld, waardoor de uitleg als een deus ex machina aanvoelde om nog snel plot 1 af te hebben. Plot 2 eindigt zo stom waardoor de empathie die je in het begin nog voelde voor het hoofdpersonage volledig wegebt en je enkel nog cynisch je schouders kan ophalen bij het lezen ervan en denkt, ja natuurlijk gebeurt dit ook nog.
Blij dat het uit is.

7 likes

Mooi, kan die ook weer van het TBR lijstje

4 likes

Ja, de mooie kaft overtuigde mij om het mee te nemen maar kijk haha.

Ik heb gisteren in 1 dag Dolly Alderton - Ghosts uitgelezen. Qua stijl doet het me denken aan Bridget Jones zonder de diet culture, echt heel fijn geschreven en ik vond het leuk om zo ondergedompeld te worden in al die vriendschappen. Aanrader!

3 likes

(@Amphitrite, misschien ken je ze al (en vind je ze niet leuk) maar Scheltema en ABC zijn ook aanraders, vind ik!)

Ik heb net een boek uit 2016 uitgelezen en er stonden zinsdelen in waarvan ik dacht… waaat?!

‘zwarte negerslavin’
‘negers, mulatten, mestiezen, indianen (…) en blanken’

Het is een vertaling uit het Spaans dus ik weet niet of de auteur zelf achterloopt, of heel Spanje achterloopt, of de vertaler en/of Nederlandse uitgeverij achterloopt, of dat het de bedoeling was dat de personages zelf achterlopen…?

1 like

En the book exchange op de kloveniersburgwal! Ik vertrek daar altijd met een stijve nek en minstens 3 boeken.

3 likes

Mooi geschreven review!

4 likes