Het algemene boekentopic (Deel 2)

Dit ziet er zo tof uit! Overal te koop?

En wat is de naam :joy:

2 likes

Haha ja ik dacht dat ik de foto had gekopieerd van de voorkant, maar dat is niet goed gegaan. Het is geschreven en getekend door Barbara Stok. Overal te koop!

5 likes

Ik heb de morgenster uitgelezen! Vond het echt een heerlijk boek, alleen

Het einde, ik kwam er echt amper doorheen, die filosofische uiteenzettingen. En ik had een beetje gedacht dat tegen het einde veel van de hoofdpersonen ook bij elkaar zouden komen, of dat er in ieder geval een bevredigend einde zou zijn. Van heel veel van de hoofdpersonen weet ik nu ook niet wat nu ook alweer het laatste stukje is wat ik van ze gelezen heb. Die jongen die bij de kinderopvang werkt bijvoorbeeld, of dat meisje in de supermarkt. Voelt alsof er nog heel veel losse eindjes zijn ofzo.

2 likes

PrecĂ­es hetzelfde hier!

5 likes

Wat een hond van een vent

2 likes

Ik heb dit boek net uit en wat een stom einde voor een stom boek. Eigenlijk zijn er 2 verhalen: de zoektocht naar de verklaring rond een virgin birth en de ontluikende romance tussen het hoofdpersonage en een ander personage.
De verklaring voor de virgin birth zag je al van ver aankomen en naar mijn gevoel werd dit zeker naar het einde toe nogal snel afgehandeld, waardoor de uitleg als een deus ex machina aanvoelde om nog snel plot 1 af te hebben. Plot 2 eindigt zo stom waardoor de empathie die je in het begin nog voelde voor het hoofdpersonage volledig wegebt en je enkel nog cynisch je schouders kan ophalen bij het lezen ervan en denkt, ja natuurlijk gebeurt dit ook nog.
Blij dat het uit is.

7 likes

Mooi, kan die ook weer van het TBR lijstje

4 likes

Ja, de mooie kaft overtuigde mij om het mee te nemen maar kijk haha.

Ik heb gisteren in 1 dag Dolly Alderton - Ghosts uitgelezen. Qua stijl doet het me denken aan Bridget Jones zonder de diet culture, echt heel fijn geschreven en ik vond het leuk om zo ondergedompeld te worden in al die vriendschappen. Aanrader!

3 likes

(@Amphitrite, misschien ken je ze al (en vind je ze niet leuk) maar Scheltema en ABC zijn ook aanraders, vind ik!)

Ik heb net een boek uit 2016 uitgelezen en er stonden zinsdelen in waarvan ik dacht
 waaat?!

‘zwarte negerslavin’
‘negers, mulatten, mestiezen, indianen (
) en blanken’

Het is een vertaling uit het Spaans dus ik weet niet of de auteur zelf achterloopt, of heel Spanje achterloopt, of de vertaler en/of Nederlandse uitgeverij achterloopt, of dat het de bedoeling was dat de personages zelf achterlopen
?

1 like

En the book exchange op de kloveniersburgwal! Ik vertrek daar altijd met een stijve nek en minstens 3 boeken.

3 likes

Mooi geschreven review!

4 likes

Ik heb de morgenster gelezen op aanraden van @Briseis, heb hem twee weken geleden gekregen en in super korte tijd uitgelezen, vond het echt een geweldig boek!! Ik heb er echt van genoten. Ik vond het echt een atypisch boek en ik was zo geintrigeerd door alle personages dat ik alles heel goed wilde lezen. Normaal heb ik toch de neiging snel door het plot naar het einde te razen maar hier niet, al was ik er alsnog snel doorheen omdat het zo boeide.

Ik las jouw bericht @Max en had wel hetzelfde over open eindjes, maar tegelijkertijd vond ik dus alle verhalen heel boeiend (behalve het essay over de dood van Egil :crazy_face:) Ik las dat er een vervolg is geschreven, dus daar ben ik ook super benieuwd naar. Alleen is het geen vervolg op de verhalen die in de Morgenster zijn begonnen als ik de omschrijving lees (in Google translate haha) Ulvene fra evighetens skog heet hij, alleen nog in het Noors nu helaas.

6 likes

Wat leuk, graag gedaan!

1 like

Utopia avenue beviel me wel, dus ik wilde nu beginnen aan cloud atlas. Maar
 ik kom er gewoon niet doorheen? Ik heb de engelse versie bij de bieb geleend, maar misschien toch de nederlandse proberen, want ik voel me er echt te dom voor.

3 likes

Je moet jezelf even door het eerste deel heen worstelen maar daarna is het het waard! Ik heb letterlijk 4x het eerste deel gelezen en het gefrustreerd weggelegd om het jaren later weer op te pakken, maar de truc is om door te zetten en niet op te geven :smiling_face_with_tear: en uiteindelijk geef je het 5/5 is mijn voorspelling. (Ik las het in het Engels, ik denk wel dat het dan beter tot zijn recht komt dan in een vertaling)

4 likes

Oke, goed om te weten! Utopia avenue had ik achteraf gezien ook liever in het engels gelezen denk ik. Maar pff, die eerste pagina alleen al. Dagboekvorm is niet mijn favoriet, en ook nog eens al die onbegrijpelijke woorden (ok, voor mij dan). Maar ik ga weer een poging wagen.

1 like

Ahh wat leuk! Elke keer als iemand hier het boek heeft gelezen en het goed beviel word ik heel blij. :biggrin:

En volgens mij zijn @zwaardvis en ik tot nu toe de enigen die het essay konden waarderen, haha.

@Max ik vond Cloud Atlas fantastisch! Heb zelf (lang geleden) de Nederlandse vertaling gelezen en vond bepaalde stukken (met dat vreemde dialect) daardoor iets minder sterk – denk dat wat @zwaardvis zegt wel klopt, dat het beter tot z’n recht komt in het Engels –, maar kan me ook voorstellen dat het beter te volgen is in het NL. Al moet je daar ook wennen hoor. Het is gewoon even een opstapje.

2 likes

@Merrow had jij niet een tijdje terug een artikel geplaatst over een onderzoek naar de achterliggende netwerken in Amerika oa over abortus dingen? Ik ben nu een boek aan het lezen dat hier ook over gaat en ik was wel benieuwd of je die ook kent en hebt gelezen? Ik was al helemaal verbaasd van dat artikel wat jij plaatste, maar dit boek is ook echt bizar. De schrijver was laatst ook te gast bij de Ongelofelijke podcast. Het boek heet Nieuwe kruisvaarders en is geschreven door Sander Rietveld.

1 like

@Bill was dat en ik reageerde toen met een soortgelijk artikel over groepen in Europa.
Heb het boek nog niet gelezen, maar ga ik nu wel op m’n lijstje zetten. Klinkt heel interessant!

1 like

GeĂŻnspireerd door de regenboog 100, wat zijn jullie favoriete queerboeken?

3 likes