Leuk!! ![]()
Twee boeken gelezen deze maand! In de loop van juli heb ik vakantie, dus wat meer lezen, zin in!
Ik ben nu Hard Land van Benedict Wells aan het lezen.
Edit: omg op de helft van het jaar ben ik op de helft van mijn challenge! ![]()
Ik dacht dat ik My Year of R&R (goeie afkorting, wel) niet zo tof zou vinden omdat ik normaal niets heb met âunlikableâ hoofdpersonen, maar dit boek verraste me zo erg!
Love it. In 1 lijn naar de TBR, haha
Oh ik bedenk me nu dat ik wel nog een rape trigger warning wil plaatsen voor Lapvona!
Ik heb gelezen (eigenlijk ook al in mei)

Tender is the flesh - Agustina Bazterrica
![]()
Ik had hier denk ik een beetje te hoge verwachtingen van ofzo, ik vond het âwel goedâ
Het gaat over de mensheid die besloten heeft mensen te gaan fokken en eten, in een tijd dat alle dieren lijden aan verschillende ziektes (en dus niet meer gegeten kunnen worden). Het idee is heel interessant en wordt ook heel erg goed uitgewerkt (het klopt allemaal eng goed, je kan het je zo voorstellen). Maar ik had niet zoveel met de hoofdpersonen, alhoewel ik het plot wel goed vond maar het kwam niet helemaal binnen ofzo.

Ik ben er niet - Lize Spit
![]()
Hier kwam het wel helemaal binnen, echt heel goed geschreven. Dit boek krijgt als kritiek dat het teveel met cliffhangers is geschreven en daardoor niet âliterairâ genoeg zou zijn ofzo (alsof er een trucje wordt uitgehaald) maar dat vond ik echt hoogdravende bullshit. Het is een heel spannend boek en het is heel verdrietig door het onderwerp en hoe goed (wel wollig maar ik hou ervan) dat beschreven wordt. (een stel dat samenwoont, waarvan de een mentale problemen krijgt).

De morgenster - Karl Ove Knausgard
![]()
Ik heb hier al iets over gezegd, maar vond het een mooi geschreven boek! Het verhaal valt niet makkelijk samen te vatten, behalve dan dat er spontaan een nieuwe ster verschijnt in/in de omgeving van Bergen, Noorwegen, waar elk hoofdstuk vanuit een ander personage wordt verteld. Maar omdat het geen strakgeschreven boek is waaiert het compleet uit en zit er ook geen structuur in die personages (sommige lees je maar een paar bladzijden over, anderen een langer verhaal). Maar dat werkt juist heel goed om de overkoepelende sfeer te krijgen die het boek heeft. Het is heel grimmig en er zit een bepaalde spanning in die je constant meekrijgt.

Ik ben mijn muze - Loes Faber
![]()
Dit is even wat anders; het gaat over acht (vrouwelijke) kunstenaars die de kunstgeschiedenis veranderd hebben. Het is eigenlijk het levensverhaal van de kunstenaars en uiteraard wordt daarin verteld welke impact hun kunst gehad heeft en hoe ze ertoe zijn gekomen. Het is daarnaast helemaal geillustreerd, volgens mij is de auteur er zes jaar mee bezig geweest en dat zorgt voor een super tof boek met informatie die je waarschijnlijk nog niet kende (en kunstenaars die je waarschijnlijk (onterecht!) nog niet kende). Ik ben er echt van onder de indruk! En het helpt ook dat de levens van de kunstenaars echt heel erg interessant zijn stuk voor stuk!
Dit heb ik afgelopen maand gelezen. Die van Auke Hulst vond ik heel goed!
âDe Mitsukoshi Troostbaby Company is een ambitieuze mengvorm van memoires, robotverhaal, tijdreisverhaal en alternate history, waarin verlies, schuld en ouderschap centraal staan.â > het is totaal geen typisch sci-fi boek dus ook zeker een aanrader als dat niet per se je ding is.
The secret History had ik +10 jaar geleden al eens gelezen maar ik had er weer zin in.
Ik ben die serie echt puur door dit bericht gaan lezen en ik vind ze echt zo leuk! De boeken zijn ook vrij kort, dus ik vlieg er echt doorheen. Thanks voor deze aanrader!
Ja love otessa mosfegh!! Vandaar mân username ook, was net Eileen aan het lezen toen ik mân username hier aanmaakte.
Nieuwe boek ligt klaar om dit weekend in te starten.
Ik ga je insta ook volgen!
Ik heb deze maand vrij veel gelezen!
- De verschrikkelijke jaren tachtig van Tim Kamps review
- Finlay Donovan is killing it van Elle Cosamino review
- Rivers of London van Ben Aaronovitch
- The Stepford Wives van Ira Levin review
- Echte vrouwen krijgen een kind van Liesbeth Smit review
- Zonnegloren van Matthijs van Nieuwkerk (ook al ben ik tegen hem)
- Moon over Soho van Ben Aaronovitch
- Finlay Donovan knocks 'em dead van Elle Cosamino
- PietĂ van Elfie Tromp review
- De Hotelgids van Loes Wijnhoven
- Het kan ook nooit normaal van Lieke Hester
- The House Across the Lake van Riley Sager
- Lapvona van Otessa Moshfegh
Voor het eerst sinds tijden toevallig 2 boeken uit een serie gelezen, en bij beide boeken bij de 2e afgeknapt op de serie
Misschien niet zo leuk om te lezen als je ze nog wilt lezen, want het zijn wél leuke boeken,
MAAR
De Finlay Donovan-serie is wat mij betreft teveel gericht op de SLAPPE romancelijntjes en echt bijna ALLE mannen zijn vreeeeselijk vervelend. Zelfs haar vader die misschien drie lijnen tekst heeft. En in de serie van Ben Aaronovitch - als je daar eenmaal gaat letten op hoe seksistisch alle vrouwen zijn neergezet kom je er niet meer vanaf. Iedere vrouw is supergeil en heeft ronde welvingen en is bloedknap en ruikt lekker, behalve de enige lesbienne. Zij heeft een hoekige vormgeving ![]()
- Ronja de Roversdochter van Astrid Lingdren (kinderboek)
- De eerste twee delen van Pipi Langkous van Astrid Lingdren (kinderboek)
- Nieuwe kruisvaarders van Sander Rietveld (non-fictie)
- De zijkant van de filosofie door Frank Meester en Aline DâHaese (non-fictie)
- De filosoof, de hond en de bruiloft van Barbara Stok (stripboek)
- Die zomer met Jente door Enne Koens (kinderboek)
Ronja de Roversdochter had ik nog nooit gelezen. Ik vond in de tweedehandswinkel een hele mooie editie. Heel tof verhaal en prachtige tekeningen. Alleen dat gedrag van die vader vind ik nogal apart beschreven. Het wordt niet echt goed gekeurd maar ook niet duidelijk afgekeurd zoals hij schreeuwt en doet.
Het boek over filosofie is geschreven in een soort brief /gespreksvorm. De eerste drie hoofdstukken leest het vrij vermoeiend, alsof je een ping pong wedstrijd probeert te volgen. De hoofdstukken daarna is er meer ruimte voor inhoud en leest het rustiger. De vierkante informatie vakken vind ik zelf een irritante opmaak keuze, want wanneer lees je dat? Het heeft bijna nooit toegevoegde waarde op de omringende tekst want er wordt dan een vrouwelijke filosoof uitgelicht of een beknopte uiteenzetting van het tijdsbeeld. Wel heel veel leuke nieuwe inzichten opgedaan en er staat een handige leestip lijst achterin.
Het stripboek had ik al eerder getipt in het topic. Nog steeds een grote tip!
Edit: vergeet ik helemaal dat ik het nieuwste boek van Outlander heb gelezen. Was weer erg leuk. Niks hoogdravends, wel meeslepend. Ze is een goede verhalen verteller.
The stepford wifes heb ik heel lang geleden gelezen. Ik was toen zo onder de indruk van dat maffe verhaal. Echt creepy hoe langzaam je in de macht raakt van een heersend idee. Ik vond het echt heel goed gedaan! Vooral omdat het ook grappig was en dun. De film daarintegen met Nicole Kidman, manmanman.
De serie van de jaren tachtig vond ik wel goed gedaan! Eerste paar afleveringen is het even doorzetten, maar overtuigend. Hele goede casting.
Ik heb juni best een goede leesmaand gehad, maar dat komt ook door de Heartstopper serie. Omdat het stripboeken zijn, heb ik die allevier in een middagje uitgelezen.
Karen McManus - One of us is lying (#1 in de One of us is lying serie)
![]()
Laura Purcell - The Shape of Darkness
![]()
Alice Oseman - Heartstopper Volume One (#1 in de Heartstopper serie)
![]()
Alice Oseman - Heartstopper Volume Two (#2 in de Heartstopper serie)
![]()
Alice Oseman - Heartstopper Volume Three (#3 in de Heartstopper serie)
![]()
Alice Oseman - Heartstopper Volume Four (#4 in de Heartstopper serie)
![]()
S.T. Abby - The Risk (#1 in de Mindck serie)
![]()
S.T. Abby - Sidetracked (#2 in de Mindck serie)
![]()
Ik ben in juni in een heleboel boeken begonnen maar omdat ik zĂł moe ben steeds heb ik maar 1 boek uitgelezen:
- Leven en laten leven. Een gedachtewisseling over abortus en zelfbeschikking (Madeleijn van den Nieuwenhuizen)

Mijn boeken van juni!
Aanraders:
-
De vrouw met de sleutel van Vonne van der Meer. Mijn favoriet van afgelopen maand!
Een ontspannend verhaal over een weduwe die wat moet bijverdienen en mensen gaat voorlezen voor het slapengaan. Fijn geschreven, vol sympathieke, kwetsbare personages. Er komen zware onderwerpen voorbij, maar Van der Meer weet het boek luchtig te houden, zonder dat het vlak of clichématig wordt. Zitten ook interessante bespiegelingen in over verhalen, schrijven, en wat een verhaal goed maakt, of juist niet. Heb deze beluisterd; het boek is heel fijn voorgelezen door de auteur zelf. -
Zuid-moeders breken niet van Kimberly Klaver. Heb ik ook beluisterd en vind ik een aanrader in het hoekje feelgood/ontspannend. Er gebeurt eigenlijk niet zo veel, maar toch bleef ik geboeid.
Afraders:
- Before the coffee gets cold. Eerder iets over gezegd hier; extreem knullig geschreven, viel me echt tegen.
- Schat in gevaar. Gewoon saai en op sommige vlakken heel weird (seks hebben vlak nadat iemand voor je neus is neergeschoten, paranormale gaven, âvolle, rijpe borstenâ). Dit was de tweede keer dat ik zoân Candelight/Harlequin/Bouquetreeksboekje heb gelezen en ook echt de laatste keer.
Ik heb negen boeken gelezen deze maand! Vrij uiteenlopende genres.
- In de ban van de wolf - Christine Charliers -

.5 - In de ban van de wolf 2 - Christine Charliers -

- In de ban van de wolf 3 - Christine Charliers -

- The Cat Personality Test - Lauren Finka -

- All The Young Dudes - MsKingBean89 -

- The Ethical Slut - Dossie Easton -

- De Jacht op de Wolven - Christine Charliers -

.5 - HĂ© lekker ding - Naeeda Aurangzeb -

- Scarlet - Marissa Meyer -

Momenteel nog bezig in:
- De beller op lijn vier - J.D. Barker
- Lords of Chaos - Didrik Soderlind, Michael Moynihan
- The Vanishing Half - Brit Bennett
Ik heb vier boeken gelezen deze maand. Ben op vakantie geweest en daar niet zoveel kunnen lezen. Ben wel halverwege met drie boeken, dus hoop die deze week uit te kunnen lezen.
York: The Map of Stars - Laura Ruby ![]()
![]()
![]()
![]()
Project Hail Mary - Andy Weir ![]()
![]()
![]()
![]()
All Systems Red - Martha Wells ![]()
![]()
![]()
Book Lovers - Emily Henry ![]()
![]()
![]()
![]()
Ik heb Hail Mary toch uitgelezen. Het midden was een beetje sloom, maar daarna kon ik niet meer stoppen. Wel een beetje teveel wiskundig geneuzel naar mijn gevoel, haha. Maar Rocky maakte alles goed.
![]()
![]()
![]()
Mijn boeken van juni:
- Angie Hockman - Shipped (luisterboek) Prima om te luisteren tijden het uitlaten van mijn hond, niet heel bijzonder. Wel echt leuk om in de zomer te lezen.
- Rebecca Ross - A River Enchanted - Heel mooi, cottage core vibes, met een mystery op een Schots eiland waar de oude magie nog aanwezig is.
- T. J. Klune - The House in the Cerulean Sea - Las lekker weg, vond het heel schattig.
- Taylor Jenkins Reid - Malibu Rising - Ik las dit vooral vanwege mijn heimwee naar Californië en hoopte op een soort van thriller, maar dat was het niet
weet niet waarom ik dat dacht haha. Vermakelijk, maar vond het niet heel boeiend. - Rae Carson - Any Sign of Life (luisterboek) Post apocalyptisch, daar hou ik wel van. Ik vond dit boek wel leuk, beetje simpel misschien, maar dat vind ik fijn als het een luisterboek is.
- Adam Silvera - They both die at the end (luisterboek) ik vond het een heel mooi, wel klein traantje gelaten. Van het eind wist ik niet zo goed wat ik ervan moest vinden.
- Elizabeth Lim - Six Crimson Cranes - Magie, draken, Chinese mythes en legenden en de nodige mysterie. Ik vond dit een heel leuk boek en heb zin om deel 2 te lezen!
Deze boeken ga ik sowieso lezen in juli:
Even wat snellere boekjes deze maand en nog even kijken welke ik ga luisteren ![]()