Het algemene boekentopic (Deel 2)

The stepford wifes heb ik heel lang geleden gelezen. Ik was toen zo onder de indruk van dat maffe verhaal. Echt creepy hoe langzaam je in de macht raakt van een heersend idee. Ik vond het echt heel goed gedaan! Vooral omdat het ook grappig was en dun. De film daarintegen met Nicole Kidman, manmanman.

De serie van de jaren tachtig vond ik wel goed gedaan! Eerste paar afleveringen is het even doorzetten, maar overtuigend. Hele goede casting.

1 like

Ik heb juni best een goede leesmaand gehad, maar dat komt ook door de Heartstopper serie. Omdat het stripboeken zijn, heb ik die allevier in een middagje uitgelezen.

Karen McManus - One of us is lying (#1 in de One of us is lying serie) :star: :star: :star:
Laura Purcell - The Shape of Darkness :star: :star: :star:
Alice Oseman - Heartstopper Volume One (#1 in de Heartstopper serie) :star: :star: :star: :star:
Alice Oseman - Heartstopper Volume Two (#2 in de Heartstopper serie) :star: :star: :star:
Alice Oseman - Heartstopper Volume Three (#3 in de Heartstopper serie) :star: :star: :star:
Alice Oseman - Heartstopper Volume Four (#4 in de Heartstopper serie) :star: :star: :star: :star:
S.T. Abby - The Risk (#1 in de Mindck serie) :star: :star: :star: :star:
S.T. Abby - Sidetracked (#2 in de Mind
ck serie) :star: :star: :star:

10 likes

Ik ben in juni in een heleboel boeken begonnen maar omdat ik zó moe ben steeds heb ik maar 1 boek uitgelezen:

• Leven en laten leven. Een gedachtewisseling over abortus en zelfbeschikking (Madeleijn van den Nieuwenhuizen) :star::star::star::star::star:
13 likes

Mijn boeken van juni!

Aanraders:

• De vrouw met de sleutel van Vonne van der Meer. Mijn favoriet van afgelopen maand!
    Een ontspannend verhaal over een weduwe die wat moet bijverdienen en mensen gaat voorlezen voor het slapengaan. Fijn geschreven, vol sympathieke, kwetsbare personages. Er komen zware onderwerpen voorbij, maar Van der Meer weet het boek luchtig te houden, zonder dat het vlak of clichématig wordt. Zitten ook interessante bespiegelingen in over verhalen, schrijven, en wat een verhaal goed maakt, of juist niet. Heb deze beluisterd; het boek is heel fijn voorgelezen door de auteur zelf.

• Zuid-moeders breken niet van Kimberly Klaver. Heb ik ook beluisterd en vind ik een aanrader in het hoekje feelgood/ontspannend. Er gebeurt eigenlijk niet zo veel, maar toch bleef ik geboeid.

Afraders:

• Before the coffee gets cold. Eerder iets over gezegd hier; extreem knullig geschreven, viel me echt tegen.
  • Schat in gevaar. Gewoon saai en op sommige vlakken heel weird (seks hebben vlak nadat iemand voor je neus is neergeschoten, paranormale gaven, ‘volle, rijpe borsten’). Dit was de tweede keer dat ik zo’n Candelight/Harlequin/Bouquetreeksboekje heb gelezen en ook echt de laatste keer.
9 likes

Ik heb negen boeken gelezen deze maand! Vrij uiteenlopende genres.

• In de ban van de wolf - Christine Charliers - :star::star::star:.5
  • In de ban van de wolf 2 - Christine Charliers - :star::star::star:
  • In de ban van de wolf 3 - Christine Charliers - :star::star::star:
  • The Cat Personality Test - Lauren Finka - :star::star::star::star:
  • All The Young Dudes - MsKingBean89 - :star::star::star::star:
  • The Ethical Slut - Dossie Easton - :star::star::star::star:
  • De Jacht op de Wolven - Christine Charliers - :star::star::star:.5
  • Hé lekker ding - Naeeda Aurangzeb - :star::star::star:
  • Scarlet - Marissa Meyer - :star::star::star:

Momenteel nog bezig in:

• De beller op lijn vier - J.D. Barker
  • Lords of Chaos - Didrik Soderlind, Michael Moynihan
  • The Vanishing Half - Brit Bennett
4 likes

Ik heb vier boeken gelezen deze maand. Ben op vakantie geweest en daar niet zoveel kunnen lezen. Ben wel halverwege met drie boeken, dus hoop die deze week uit te kunnen lezen.

York: The Map of Stars - Laura Ruby :star::star::star::star:
Project Hail Mary - Andy Weir :star::star::star::star:
All Systems Red - Martha Wells :star::star::star:
Book Lovers - Emily Henry :star::star::star::star:

Ik heb Hail Mary toch uitgelezen. Het midden was een beetje sloom, maar daarna kon ik niet meer stoppen. Wel een beetje teveel wiskundig geneuzel naar mijn gevoel, haha. Maar Rocky maakte alles goed.

7 likes

:heart::heart::heart:

4 likes

@Zompig jaa geweldige toevoeging

2 likes

Mijn boeken van juni:

• Angie Hockman - Shipped (luisterboek) Prima om te luisteren tijden het uitlaten van mijn hond, niet heel bijzonder. Wel echt leuk om in de zomer te lezen.
  • Rebecca Ross - A River Enchanted - Heel mooi, cottage core vibes, met een mystery op een Schots eiland waar de oude magie nog aanwezig is.
  • T. J. Klune - The House in the Cerulean Sea - Las lekker weg, vond het heel schattig.
  • Taylor Jenkins Reid - Malibu Rising - Ik las dit vooral vanwege mijn heimwee naar Californië en hoopte op een soort van thriller, maar dat was het niet :rofl: weet niet waarom ik dat dacht haha. Vermakelijk, maar vond het niet heel boeiend.
  • Rae Carson - Any Sign of Life (luisterboek) Post apocalyptisch, daar hou ik wel van. Ik vond dit boek wel leuk, beetje simpel misschien, maar dat vind ik fijn als het een luisterboek is.
  • Adam Silvera - They both die at the end (luisterboek) ik vond het een heel mooi, wel klein traantje gelaten. Van het eind wist ik niet zo goed wat ik ervan moest vinden.
  • Elizabeth Lim - Six Crimson Cranes - Magie, draken, Chinese mythes en legenden en de nodige mysterie. Ik vond dit een heel leuk boek en heb zin om deel 2 te lezen!

Deze boeken ga ik sowieso lezen in juli:

Even wat snellere boekjes deze maand en nog even kijken welke ik ga luisteren :relaxed:

11 likes

Boeken in juni. Een heel random lijst haha. Ik lees via mijn Scribd abo dus dan zie je mss het verband qua suggesties. Seinfeldia vind ik echt top als je een Seinfeldfan bent, alleen laatste hoofdstuk wat afgeraffeld. Daardoor kreeg ik de bio van Kal Penn als aanrader (van Harold & Kumar), maar die bleek verrassend leuk te zijn. Echt een leuke intelligente man, en ook herkenbare culturele raakvlakken.

Toen kwam ik dus uit op een boek over moraliteit door de schrijver van The Good Place haha.

Plus even een lekker feministisch boek in combinatie met 90s voorbeelden, vond deze wel heel erg vanuit Amerikaans en wit perspectief en wat ongenuanceerd, maar alsnog wel leuk om te lezen.

De interpreter of maladies heb ik gelezen, omdat Kal Penn de boeken noemde en aanraadde in zijn bio en vond het echt prachtige korte verhalen. Ga zeker meer van haar lezen.

Dus ja, ben beetje all over the place, maar wel heel leuk om zo dingen te ontdekken.

11 likes

Ik heb maar één boek gelezen in juni (was er zelfs al in mei in begonnen): the seven husbands of Evelyn Hugo. Ik kan mijn vinger er niet goed op leggen maar ik vond dit dus echt niet zo’n boeiend boek :grimacing: te Amerikaans ofzo, en ik had ook wel heel hoge verwachtingen omdat het zo gehypet wordt.

Nu ben ik begonnen in deze
image
Een collectie kortverhalen over vrouwen in Korea.

9 likes

Ik ben echt super benieuwd naar Rebecca Ross - A River Enchanted!

1 like

Had precies dezelfde ervaring met The Seven Husbands of Evelyn Hugo!

2 likes

Ik heb de laatste tijd mijn zomer tbr bij elkaar gesprokkeld :books: Ze zijn speciaal voor als ik op vakantie ga eind augustus, dus ik moet nog even wachten.
Ik heb geprobeerd om de natuur een beetje terug te laten komen in de boeken, al dan niet alleen op de cover.

En ik zie dat er twee boeken matchen met die van jou @DaintyDream :slightly_smiling_face:

16 likes

Mijn gelezen boeken in juni! Vond Perzik bloesem lente heel mooi en The poppy war vond ik ook erg goed!

9 likes

Vond het ook tegenvallen (@VeresPalne). Wel fan van Daisy Jones en ik vond Malibu Rising ook wel chill.

2 likes

Wat leuk om te zien allemaal! Haal hier veel inspiratie uit.
Ik probeer het ook eens voor het eerst te noteren, voor mijn doen heel veel (uit)gelezen in juni:

• Daar waar de rivierkreeften zingen :star: :star: :star: :star: heb er heel lang over gedaan om deze uit te lezen maar het einde was het waard (op papier)
  • De kennismaking: Faxen aan Ger #1 :star: :star: :star: zoo veel over gehoord dat mijn verwachtingen denk ik te hoog waren. Misschien moet ik nog even doorzetten want er zijn vijf delen, maar in dit eerste deel vond ik haar vaak irritant. Schijnt dat ze wel een hele ontwikkeling doormaakt. (deze via de online bibliotheek)
  • Strijd en metamorfose van een vrouw (Édouard Louis) :star: :star: :star: heel kort, heeft op mij niet zo veel indruk gemaakt. Schijnt dat zijn andere boek heel goed is volgens de Shitshow maar die heeft de bieb nog niet als ebook. (via de online bibliotheek)
  • 30 dates cadeau - Noor Spanjer :star: :star: :star: :star: vloog hier doorheen, binnen 1,5 dag uit. Was leuk! (op papier)

nu bezig in:

• Bange mensen stellen geen vragen - Renate Rubinstein, samengesteld door Ronit Palache. Ben net over de helft en zou het tot nu toe :star: :star: :star: :star: :star: geven, erg slim en grappig geschreven. Lijkt soms ook zo actueel terwijl Renate voor mijn geboorte al overleed. Heel verschillende onderwerpen, soms skip ik er wat meer doorheen en soms lees ik pagina’s juist meerdere keren en stuur ik er foto’s van naar vrienden. (via de online bibliotheek).
  • Kus me, Straf me - Marja Pruis. Ik kom hier nog niet zo lekker in, het is tot nu toe veel een bespreking van verschillende boeken. Misschien nog even doorlezen voor het leuk wordt, ben pas op 36%. (via de online bibliotheek).
9 likes

Ik heb voor het eerst in tijden weer eens een boek uitgelezen :smile: en volgens mij vind ik de boeken van de crime Compagnie wel leuk, dus ik kan gelijk verder!
Heb nu ‘Hej Denemarken’ gelezen, boeiend, wel beetje voorspelbaar en iets teveel wendingen. Maar heb me erg vermaakt

2 likes

Mijn readingtrack ligt op dit moment echt even stil. Twee maanden geleden was ik begonnen aan 1Q84 (de complete trilogie in 1 boek) en dat blijkt toch best een commitment te zijn… hopelijk lees ik hem deze maand echt uit. Met oog op de start van de zomervakantie (ik werk in het onderwijs) ben ik van plan om mijn leesgoal aan te vullen met heel wat boeken.

Ik heb toevallig ook net de kennismaking van Nicolien Mizee uit en ik vond het ook niet geweldig (wat ik had verwacht door alle recensies) ik weet niet of ik per se zin heb om de andere delen ook te lezen. Edouard Louis wil ik ook graag nog lezen, ook door de shitshow haha

1 like