Ja, je ziet wel duidelijk dat die covers al wat ouder zijn. Bloemen zijn nu helemaal de trend, geloof ik. Zeker bij feelgood.
Ahh leuk! Ik vond Throne of Glass ook een hele toffe serie. Zo chill dat je alles gewoon lekker achter elkaar kan lezen ipv steeds een jaar te moeten wachten haha
Herkenbaar! Ik ben tot de helft (of net er over weet het niet meer) gekomen en vond het ook echt zo traag. Zodra ik het boek erbij had gepakt en weer een paar paginaās had gelezen zat ik er helemaal in, maar de drang om het boek te pakken werd steeds iets minder.
Afgelopen week een van mijn favoriete jeugdboeken herlezen, āde razende stilteā. Gaat over een meisje die wordt beschuldigd van hekserij nadat haar man na twee dagen huwelijk overlijd. Als ze dan ook nog met de dwaas van het dorp goed op kan schieten, is ze helemaal heks. De jongen blijkt doof te zijn en samen ontwikkelen ze gebarentaal. Vind het echt zo goed gedaan dit verhaal. Het leest ook nog steeds vlot weg terwijl het uit 1999 komt.
Ik heb ZO gelachen om The Pisces van Melissa Broder. Zoān raar verhaal maar zo grappig en best grof geschreven.
Ik heb na in een week tijd 80 bladzijdes gelezen te hebben de knoop doorgehakt toch maar te stoppen met dit boek @Max
Nu wil ik dus er weer terug in komen met een boek waarvan ik zeker weet dat het me 100% boeit.
Ik wil er ook best geld aan uitgeven (normaal lees ik kobo plus)
Passend bij het gesprek dat gevoerd wordt heb ik vorige maand ook hof van doorns en rozen gelezen, en ik moet hof van zilveren vlammen nog lezen. Denk dat ik die ga kopen.
Alhoewel ik ook wel een dun boek wil lezen zodat ik gewoon weer eens een boek uit heb.
Ik heb net Ontworteld van Naomi Novik uit. Las lekker vlot weg, ik had het in 2 dagen uit. Nu in Zilvergaren aan het lezen, dat gaat net wat minder.
Beiden verkrijgbaar bij Kobo plus!
Ik ben sinds gisteren in ''t Hooge Nest van Roxane van Iperen aan het lezen en het is zo goed geschreven. Ik leef helemaal met de personages mee. Kan echt niet stoppen met lezen en dat heb ik echt niet snel. Als je van oorlogsverhalen (WOII) houdt is dit zeker een aanrader.
Ik heb hem als luisterboek gehad en poeh denk er nog heel vaak aan terug!
Ik had juist bij Ontworteld het gevoel alsof het verhaal maar niet van de grond kwam. Beetje langdradig en saai
Weet niet meer wie dat laatst was die zocht naar boeken een beetje in de stijl van Sophie Kinsella. Misschien is Cecelia Ahern nog een optie. Wel iets minder over the top qua humor, maar haar verhalen zijn, net als die van Sophie, wel altijd origineel. Pluspuntje is dat er ook nog magie in voorkomt (de ene keer meer dan de andere hoor)
Laatst āde tijd van mijn levenā en āhonderd namenā herlezen. De eerste gaat over en vrouw die haar leven ontmoet. De tweede gaat over een journaliste die het laatste verhaal van haar mentor gaat schrijven aan de hand van een lijst met honderd namen. Beide aanraders, al vind ik de eerste wel een tikje beter!
Oow echt! Ik was er juist zo doorheen haha. Met Zilvergaren heb ik wel ook dat het traag gaat.
Ik heb zin in een dik boek waar ik lekker in kan verdwijnen. Ik heb bijvoorbeeld heel erg genoten van het achtste leven en Max, Mischa en het tet-offensief. Iemand aanraders?
4321 van Paul Auster misschien? Het gaat over 4 alternatieve levens van 1 persoon die in de VS leeft in de 20ste eeuw.
Een ander boek waar ik aan denk is De Nix van Nathan Hill.
Ken ik allebei nog niet, heel erg bedankt!
Heb je Buzz Aldrin, waar ben je gebleven al gelezen? Van dezelfde schrijvers als Max, Mischa
Ja helaas al wel, die vond ik ook top
De boeken van Donna Tartt?
Zo fijn altijd om in dit topic te bladeren, heb altijd weer goede toevoegingen voor mijn āwant to readā-lijst!
Zelf volg ik weer een vak waarvoor ik moet lezen, vind het altijd leuk om dan weer nieuwe dingen tegen te komen. De laatste tijd heb ik gelezen:
- De Hoofdstad - Robert Menasse ***
Ik vond het wel boeiend om meer over Europa te lezen, de machinerieƫn van de Europese politiek zijn me meer bekend geworden. Maar ik vond het plot niet altijd even krachtig. - Onderworpen - Michel Houellebecq ***
Kennelijk nog wel drie sterren voor gegeven, maar nu er wat tijd overheen is gegaan herinner ik me eigenlijk vooral de vrouwonvriendelijke, nihilistische sfeer. - Meer dan een broer - David Diop *****
Korte roman, ontzettend heftig. Een visie op WOI die ik nog niet eerder had gelezen. Geeft veel inzichten op de wrange relatie tussen (voormalig) kolonisator en gekoloniseerde. - En ik herinner me Titus Broederland ****
Mysterieus, soms naargeestig, maar kon het niet wegleggen.
Ook allemaal al gelezen haha, maar die passen inderdaad ook in dat straatje