Het algemene boekentopic (Deel 2)

Ja, vond ik dus ook. Maar vind de personages heel oppervlakkig helaas.

2 likes

Ik ga nu starten in “Daughter of the moongodess” door Sue Lynn Tan

Meer om de cover en de titel, dus ben benieuwd.

Kiezen jullie soms iets uit om de cover? Ik eigenlijk dus nooit haha, altijd op basis achterflap tekst of omdat iemand anders suggereert dat ik die misschien wat vind.

5 likes

Soms wel, ik ben zelf grafisch vormgever, dus ik kijk er wel altijd naar. Ik heb dit boek ook besteld omdat ik hem mooi vond :rofl:

1 like

Absoluut, een lelijke cover helpt bij mij niet om een boek snel op te pakken haha.

(Heb wel een andere editie vanwege een book box subscription, maar door deze cover was ik hooked)

Even een paar voorbeelden :sunglasses:

4 likes

Regelmatig wel eigenlijk.

1 like

Ik heb vakantie en heb helemaal zin om veel te lezen! Ik ga in ieder geval Zondagsleven van Judith Visser uit lezen.

Hierna ga ik denk ik weer een boek van Javier Marias lezen. En misschien ga ik ondanks m’n stapel to read ook nog wel even naar de kringloop.:heart_eyes:

3 likes

Ik lees dus “normaal” eerst de titel en achterflap en cover boeit me weinig dus hoeft inderdaad niet fancy (zeker niet bij boeken die ik leen/etc), beetje wat jij zegt inderdaad.

Leuk te lezen hoe dat bij jullie gaat! @Foucher @LastYoungRenegade en @DaintyDream

2 likes

Ik ga eerder uit van de titel!

5 likes

Mini book haul!

11 likes

Ik kies wel eens een boek uit om de cover! Meestal om de achterflap of wegens aanraden van iemand, maar ook zeker wel eens op de cover. Heb laatst The Silence of the Girls daarom meegenomen

4 likes

Oké ik krijg hier mega The House in the Cerulean Sea vibes van, dus ik heb deze net gepreorderd:

9 likes

Jaaa Robin Hobb!! :purple_heart: Ik ga haar reeksen denk ik nog een keer lezen, wat een goede boeken.

2 likes

Geef een boek zo’n cover en ik ben net een ekster. Ik vlieg er op af

13 likes

Help ik heb al 1 boek helemaal in een ruk uitgelezen vandaag (colleen hoover; maybe someday) en ik heb nog een boek van haar liggen (losing hope) en een ander boek (the unhoneymooners) en wil eigenlijk nog een stukje lezen, maar ben bang dat ik dan tot 5 uur s’nachts aan het lezen ben.

6 likes

Weet niet of hij inmiddels al genoemd is, mijn meest favoriete boek ooit is “A thousand splendid suns”!

Een ander boek dat ik heel mooi vond was Beautiful Country door Qian Julie Wang.

En oh je houdt van detectives, the Chestnut man, al is dat misschien meer horror (ik vond het doodeng, maar ik kan niet goed tegen enge boeken/films).

Oké en je vakantie is misschien al lang voorbij…

1 like

Ik heb deze ook net uit en vond 'm ook heeel goed! Kon niet stoppen met lezen. Inderdaad het leukst om zo min mogelijk op te zoeken waar het over gaat voordat je eraan begint. @vitaminwater Sundial van haar heb ik gisteren gereserveerd bij de bieb, ben benieuwd!

Nog ff een anti tip: the last thing he told me van Laura Dave. Ik ging deze lezen omdat ie op goodreads heel hoog had gescoord vorig jaar, volgens mij zelfs het hoogst van alle thriller/mystery boeken, maar ik vind er echt heeelemaal niks aan. Het begin leest wel vlot, maar het is echt een saai en oninteressant verhaal met saaie personages en ‘plottwist’ waarvan je denkt ok is dit het?? Ik moet nog zo’n 40 blz maar ik kan me er gewoon niet meer toe zetten. Snap er niks van waarom dit zo hoog is beoordeeld.

2 likes

En die trilogie is ook nog eens prachtig van binnen!

2 likes

Ja hè! Fantastische boeken

2 likes

Een cover doet wel veel merk ik altijd bij mezelf. Ratings vind ik vaak wel het belangrijkste, maar vaak is het ook de cover waarom ik een flaptekst wel of niet lees. En als ik tweedehands boeken bestel, ga ik vaak op zoek naar de editie met die ene mooie cover, ook als die wat duurder is. Voor mij is een cover ook een stukje leeservaring, al klinkt dat wat goedkoop. Net als het papier en de geur van een boek bijvoorbeeld. Daarom zie ik mezelf niet snel lezen vanaf een ereader, dat doet voor mij af aan de ervaring.

Zo, heel epistel verder.
Ik heb trouwens mijn reading challenge gehaald, maar wel met een slecht boek: Op het geniale af van Benedict Wells. Zijn tweede boek Het einde van de eenzaamheid vond ik zo goed, maar dit was echt slecht. Stereotype personages, het verhaal ging van de hak op de tak, en de hoofdpersoon was 18, maar praatte soms alsof hij 40 was.
:star::star: voor het originele onderwerp, maar verder was het ruk.

Nu ga ik even kijken waar ik mijn nieuwe aantal boeken op zet. Ik heb er nu 26 gelezen, en de zomervakantie komt er nog aan. Ik denk dat ik hem gewoon verdubbel en op 52 zet.

2 likes

Sorry misschien niet de mooiste screenshot ooit maar kijk hoeveel leuke boeken ik heb besteld :heart_eyes: heb van ouders een bon gekregen en net zoals vorig jaar weer veel boeken ervan gekocht!

27 likes