Het algemene boekentopic (Deel 2)

Illumicrate kun je eindeloos skippen! Sinds kort kun je dit zelf doen in je account, je moest ze eerder altijd mailen. Alleen de eerste box kun je niet overslaan.

Als ik had geweten dat je ze graag wilde hebben, had ik ze kunnen bestellen voor je. Ik twijfelde zelf te veel, heb The Atlas Six überhaupt nog niet gelezen haha. Het zijn wel echt prachtige edities!

2 likes

ah lief! Ik zat nog te denken om hier te vragen of iemand een abo en geen interesse had gisteren, maar dacht dat de sale volgende week pas was dus sowieso te laat :sweat_smile:

Ga me nu gewoon inschrijven voor de wachtlijst en hopen dat het eerste boek een beetje interessant is…

1 like

Ik ben halverwege before the coffee gets cold maar ik vind het echt zooo saai en slecht geschreven maar ook zonde om te stoppen, als gevolg daarvan lees ik nu al een paar dagen niet haha, iemand help me uit deze impasse!!

1 like

Stoppen en een leuk boek pakken! Ik heb 'm ook gelezen en vond het wel mooi, maar kan me niet herinneren dat er nog iets spectaculairs gebeurt.

2 likes

Ik ben m’n koffer aan het inpakken en kan niet kiezen welke boeken ik mee wil. Het liefst sleep ik een koffer veel mee zodat ik op vakantie kan kiezen, maar helaas :laughing:

Bij deze nog m’n juli wrap up:

Foute Fantasieën. Kleine filosofie van de ontvankelijkheid - Marjan Slob. Ooit getipt door iemand hier! Vond het wel grappig, auteur analyseert waarom ze soms als ‘feministe en zelfstandige vrouw’ een onverklaarbare drang heeft naar het lezen van bouquet reeksen. Vond het minder toepasbaar op m’n eigen lezen (ik hoopte ook wat inzichten op te doen in m’n eigen romance voorkeuren), maaaar alsnog wel geinig;

Sabotaged (Sundance, #3) - C. P. Rider. Was oké, niet veel over te melden;

White Innocence: Paradoxes of Colonialism and Race - Gloria Wekker. Te weinig ruimte om al m’n gedachten uiteen te zetten hier, maar zeker de moeite waard. Academisch (dus wellicht wat minder toegankelijk), en volledig gefocust op Nederland;

Garden of Serpents (The Demon Queen Trials, #3) - C. N. Crawford. Had eigenlijk al moeten stoppen met deze serie, maar alas. Meh;

The Hidden Girl and Other Stories - Ken Liu. Korte science fiction/fantasy verhalen. Voornamelijk Liu’s science fiction vind ik fantastisch, en ook deze bundel stelde daarin niet teleur;

Sanctuary - Edith Wharton. Heb echt een nieuwe favoriete klassieke auteur ontdekt denk ik, ik vind haar humor en schrijfstijl echt fantastisch;

Discourse on Colonialism - Aimé Césaire. Geschreven in 1950, auteur is een zwarte man uit Martinique die studeerde in Parijs. Een klassieker in de literatuur over kolonialisme, maar wel pittig doorkomen vond ik (gedateerde verwijzingen e.d.) ondanks dat het een kort boek (essay) is. Wel fijn om eindelijk zelf gelezen te hebben en de verwijzingen ernaar nu beter te begrijpen.

2 likes

Ja doen, die koffer vol met boeken! Zelf heb ik ook eens een handbagagekoffer gevuld met alleen boeken. Ik was er superblij mee op vakantie! Maargoed, veel mensen zullen me voor gek verklaren😂

3 likes

Ik heb net in één weekend 'In the dream house ’ van Carmen Maria Machado gelezen, echt een mega aanrader. Het gaat over emotionele mishandeling die zij heeft meegemaakt in de relatie met haar ex-vriendin en het is echt zo goed. Ieder hoofdstuk is uit een andere invalshoek geschreven: van persoonlijk naar meer essay-achtig (waarin ze bijvoorbeeld ingaat op queer representatie in de media), van metaforisch en poëtisch naar heel direct en heftig, en dan ineens weer met humor. Ik vind deze vorm echt heel goed werken, dit is ook precies hoe ik zelf terugkijk op een relatie waarin ik dit heb meegemaakt. Net alsof het allemaal losse stukken zijn die wel tot hetzelfde verhaal horen maar niet meer in één vorm aan elkaar passen.

Een ander boek van haar (her body and other parties) staat al een tijd op mijn lijstje, echt zin om die nu ook te gaan lezen!

6 likes

Oke heb hem toch uitgelezen, vond hem uiteindelijk best mooi!

Oeh interessant! Ik haakte bij The Dream House vrij snel af, ben niet zo’n heel fervente non-fictie lezer maar jouw beschrijving klinkt dan wel weer interessant. En ik vond Her Body and Other Parties echt geweldig!

1 like

Het zou goed kunnen dat het mij meer raakte vanwege de raakvlakken met mijn eigen ervaringen (met die relatie en als queer persoon)! Maar ik vind het hoe dan ook een aanrader :blush:

1 like

Al mijn aanraders die ik in mijn hoofd had, zijn hoger dan 200 haha. Toch nog iets kunnen vinden:

Sowieso ook de langere boeken van Becky Chambers!!! The Wayfarers serie vind ik heerlijke, cozy scifi (geluisterd, heb ze daarna nog besteld voor in de kast).

image

En dit is een prequel, speelt zich twee jaar af vóór The Green Bone saga en zou je dus eventueel wel als eerst kunnen lezen. Jade City/War/Legacy was echt een aangename verrassing vorig jaar. :sunglasses: De audioboeken zijn ook top (heb ze via Audible geluisterd).

image

1 like

(via de zoekfunctie even gezocht op Piranesi)
Ik vond juist de eerste 100 pagina’s vet leuk! Eerste 5 pagina’s had ik misschien even wat gebeurt hier? Maar daarna kon ik wel helemaal mee in de sfeer die gezet werd. . Om dan vervolgens heel langzaam weer uit de sfeer/huis te komen 5/5sterren voor mij en dan begrijp ik nog niet eens de helft van de referenties uit het boek. Weet niet of ik het per de zou aanraden, want het is wel een bijzonder boek.

2 likes

Piranesi :heart: één van mijn favorieten, zo’n bijzonder boek!

1 like

Ja! En de vorige winnaar van de women’s prize, Hamnet, staat ook in mijn lijstje favoriete boeken. Nu wil ik de winnaar van dit jaar ook graag lezen, The book of form and emptiness.

3 likes

Hmmm, misschien toch gauw eens Piranesi uit de kast trekken haha @Fruitcake @Treinen

Ik vind knoppen juist handiger dan swipen persoonlijk! Je kunt gewoon je vinger op de knop houden, dat vind ik makkelijker vasthouden met 1 hand. Plus de touchscreen van veel ereaders die ik al in mn handen heb gehad, reageert ook wat sloom.
Heeft de Libra niet zowel knoppen als touchscreen?

1 like

Ik kwam deze lijst tegen met de 1000 ‘mooiste boeken aller tijden’, editie 2022. Of ik het helemaal eens ben met de lijst laat ik in het midden, maar vond het zelf wel leuk om te kijken hoeveel ik ervan had gelezen! Kwam uit op 110. Wel even een werkje om door te spitten, maar misschien voor anderen ook leuk?

Hoeveel boeken van de top 1000 heb jij gelezen?
  • < 10
  • 11 - 30
  • 31 - 50
  • 51 - 70
  • 71 - 90
  • 91 - 110
  • 111 - 130
  • 131 - 150
  • 151 - 170
  • 171 - 190
  • 191 - 200
  • 200 - 500
  • 500 - 700
  • 700 - 1000

0 stemmers

6 likes

De Libra heeft ook gewoon touchscreen hoor! Dus zowel knoppen als via het scherm. Ik heb nu de Libra en hiervoor de Clara gehad. Helaas gaf mijn Clara al snel de geest (liep vast, gaat niet meer aan) en een vriendin van mij heeft nu hetzelfde met de Clara… volgens mij als je er op googelt dan zijn er wel meer van deze reviews over de Clara.

Ben nu heel blij met de Libra! Reageert snel, de knoppen zijn naast touchscreen ook best handig. En batterij gaat erg lang mee, zelfs als de WiFi erop blijft aanstaan.
Edit: ik probeerde een filmpje te uploaden om het te laten zien maar dat lukt niet (bestand te groot haha)

1 like

De clara kan ook op zwart!
Ik heb de libra maar vind het wel een groot ding en door die knoppen veel loze ruimte.

3 likes

Ik denk inderdaad dat deze beide opties heeft @En_17_Anderen

1 like