Ik ben m’n koffer aan het inpakken en kan niet kiezen welke boeken ik mee wil. Het liefst sleep ik een koffer veel mee zodat ik op vakantie kan kiezen, maar helaas 
Bij deze nog m’n juli wrap up:
Foute Fantasieën. Kleine filosofie van de ontvankelijkheid - Marjan Slob. Ooit getipt door iemand hier! Vond het wel grappig, auteur analyseert waarom ze soms als ‘feministe en zelfstandige vrouw’ een onverklaarbare drang heeft naar het lezen van bouquet reeksen. Vond het minder toepasbaar op m’n eigen lezen (ik hoopte ook wat inzichten op te doen in m’n eigen romance voorkeuren), maaaar alsnog wel geinig;
Sabotaged (Sundance, #3) - C. P. Rider. Was oké, niet veel over te melden;
White Innocence: Paradoxes of Colonialism and Race - Gloria Wekker. Te weinig ruimte om al m’n gedachten uiteen te zetten hier, maar zeker de moeite waard. Academisch (dus wellicht wat minder toegankelijk), en volledig gefocust op Nederland;
Garden of Serpents (The Demon Queen Trials, #3) - C. N. Crawford. Had eigenlijk al moeten stoppen met deze serie, maar alas. Meh;
The Hidden Girl and Other Stories - Ken Liu. Korte science fiction/fantasy verhalen. Voornamelijk Liu’s science fiction vind ik fantastisch, en ook deze bundel stelde daarin niet teleur;
Sanctuary - Edith Wharton. Heb echt een nieuwe favoriete klassieke auteur ontdekt denk ik, ik vind haar humor en schrijfstijl echt fantastisch;
Discourse on Colonialism - Aimé Césaire. Geschreven in 1950, auteur is een zwarte man uit Martinique die studeerde in Parijs. Een klassieker in de literatuur over kolonialisme, maar wel pittig doorkomen vond ik (gedateerde verwijzingen e.d.) ondanks dat het een kort boek (essay) is. Wel fijn om eindelijk zelf gelezen te hebben en de verwijzingen ernaar nu beter te begrijpen.